Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 1:32



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Bluftie stelt zich voor. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Bluftie stelt zich voor.
Hallo allen,

zojuist een mooie introductie geschreven en bij verzenden moest ik opnieuw inloggen en hele bericht was weg. Opnieuw dus, maar wel korter.

Mijn Opa reed 9 ton als vertegenwoordiger in een volvo 245 combi tot hij blind werd, hij nam me heel vaak mee en dat was geweldig. Tijdens de studie verhuurde ik oude Volvos met krijtverf 164 245 etc. De geïnteresseerde kan googlen naar krijtauto of schoolbordvolvo indien het geen heiligschennis is hier.

Na de studie kon ik eindelijk autos betalen die af en toe niet willen starten en heb een bescheiden roestvrije verzameling opgebouwd, originele roestvrije survival cars die binnen hebben geslapen. 2cv, oude Citroën camper en bijvoorbeeld een Renault express benzine met 70 k km en een sportieve ax met redline 7100 toeren, 98 in 2e en 135 in 3 met heerlijk gebrul.

Voor het werk rijd ik een mercedes e280 benzine 6 cyl. Via die omweg uit Stuttgart beland ik in Zuffenhausen in dit bericht.

Ik heb een fascinatie voor donkerblauwe Porsches met een handbak. Ik heb diverse Porsches gereden in mijn zoektocht, zoals de laatste 996 3.4 cable car, 996 turbo, 997 3.8s en 997 turbo. Ik ben vrij lang en pas moelijk in een oudere 911. De 911 carrera die ik zag kon ik alleen in de 1 zetten als de pook tegen of in de knieholte zat.

De 996 turbo was te koop bij een garage in Uithoorn en was voor compleet gespoten met een loeizware koppeling. De verkoper merkte nog op dat hij vanwege knieproblemen te koop was. Wat jammer, kostte me even dag. Er was nog meer mis met die auto.

De 997 3.8s, merk ik doen mensen weg, naar het zich best vaak laat aanzien,zodra bore scoring zich voordoet. Ik durf die best te kopen, mits verder goed en rekening houdend met revisie, maar zo'n verkoper heb ik helaas nog niet gevonden. De 997 turbo stond dit jaar al 3 x te koop ex usa dus wss schade ivm jonge import en was teveel onsmakelijk aangepast. Ook zag ik berichten hier die geen vetrouwen wekten.Advertenties altijd geweldig, maar soms is de auto zo zonde vd tijd.

Bij van krey stond een hele nette 997turbo met 52 kkm maar met 115 duizend euro lijkt zonde ermee te rijden.


Dus het wordt het liefst een mezger rijdersauto voor 10 a 12 k km per jaar. Of een mooie luftie.

Ik houd jullie op de hoogte van succes in de zoektocht.

Groet bram


04 nov 2023 3:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Bluftie stelt zich voor.
Welkom Bram :ba:

Citaat:
De 997 3.8s, merk ik doen mensen weg, naar het zich best vaak laat aanzien,zodra bore scoring zich voordoet.


Dit vind ik toch wel een beetje botte uitspraak :shock:

Maar goed, de mijne staat hier op het PF te koop - niet vanwege borescoring, maar vanwege het willen aanschaffen van een andere 911 :popcorn:

  • Nachtblau
  • Handgeschakeld


04 nov 2023 3:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Bluftie stelt zich voor.
Welkom Bram! Klinkt als een vrij diverse zoektocht, leuk!

(Mijn 997 3.8s is overigens verkocht door de vorige eigenaar omdat die vanwege een knie blessure niet meer handgeschakeld wilde rijden. Die heeft een handgeschakelde 991 gekocht.)


04 nov 2023 9:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Bluftie stelt zich voor.
d'as logisch inderdaad :mrgreen:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


04 nov 2023 12:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Bluftie stelt zich voor.
Olaf schreef:
Welkom Bram :ba:

Citaat:
De 997 3.8s, merk ik doen mensen weg, naar het zich best vaak laat aanzien,zodra bore scoring zich voordoet.


Dit vind ik toch wel een beetje botte uitspraak :shock:


Dag Olaf, ik heb met de formulering nuance willen aanbrengen, naar het zich laat aanzien. Natuurlijk krijgt niet iedere S bore scoring, maar dit blok is gevoeliger dan 3.6jes. Ik kwam vooral ratelauto's tegen met een vieze uitlaat. Misschien wil ik die van jou wel es bekijken, alleen wil ik graag een 997 met sport chrono. Had je auto al gezien, staat er wel heel mooi bij.


04 nov 2023 14:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Bluftie stelt zich voor.
Ja, die Sportchrono had ik (achteraf gezien) ook graag willen hebben - en heb ookal eens gekeken om deze er "aftermarket" in te laten zetten.

Wellicht komt dat nog - als ik 'm niet verkoop :wink:


04 nov 2023 22:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Bluftie stelt zich voor.
Bluftie schreef:
....een sportieve ax met redline 7100 toeren, 98 in 2e en 135 in 3 met heerlijk gebrul.


Klinkt als een AX Sport?

En welkom natuurlijk :thumleft:


05 nov 2023 9:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Bluftie stelt zich voor.
Olaf schreef:
Ja, die Sportchrono had ik (achteraf gezien) ook graag willen hebben - en heb ookal eens gekeken om deze er "aftermarket" in te laten zetten.


Is dat wel mogelijk ? En hoe ?


05 nov 2023 9:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Bluftie stelt zich voor.
outletvalve schreef:
d'as logisch inderdaad :mrgreen:


Hahaha, scheef gekeken. Had moeten zijn: “… die heeft een 991 automaat gekocht.”


05 nov 2023 11:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Bluftie stelt zich voor.
inderdaad, een PDK dus :!: was kennelijk de enige die het opviel want niemand anders reageerde
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


05 nov 2023 12:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Bluftie stelt zich voor.
csteenbe schreef:
Olaf schreef:
Ja, die Sportchrono had ik (achteraf gezien) ook graag willen hebben - en heb ookal eens gekeken om deze er "aftermarket" in te laten zetten.


Is dat wel mogelijk ? En hoe ?

Ja hoor. Combi van hardware (klok en knop) en software (zie bijv.)
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


06 nov 2023 11:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Bluftie stelt zich voor.
@Polydeukes thx, jammer dat het voor de 991.1 niet verkrijgbaar is - het software gedeelte....


07 nov 2023 8:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.