Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 8:43



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Daar is ie dan, mijn eerste Porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera '02 M3 3.0 '94
Zevenbergen
Bericht Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
Met dit bericht wil ik mijzelf even (opnieuw) voorstellen, maar ook vooral mijn auto introduceren.

Ik moest even terugkijken, maar ooit in 2007 heb ik me aangemeld op het forum. Mensen die hier al wat langer ronddwalen zullen mij wellicht kennen van mijn fotografie en artikelen in o.a. Porsche Scene Live, Puur en RS Magazine of de events die ik heb gefotografeerd zoals de Porsche Elfstedentocht (2007 t/m 2015). Waarvan ik ook een aantal mooie fotoboeken heb mogen maken.

Maar nu vele jaren later mag ik me ook echt onderdeel voelen van de Porsche-community. Daarover zo direct meer.



Over mij
Even kort over mijzelf. Ik ben dus Mark Nauta, 40 jaar jong en woonachtig in het Brabantse Zevenbergen. Van oorsprong trotse Fries (vandaar die verbinding met de Elfstedentocht), maar voor de liefde ruim 15 jaar geleden naar het zuiden verhuisd. Samen met mijn vrouw heb ik een dochtertje van inmiddels 8 jaar. Ik ben werkzaam bij Toyota Louwman Financial Services.

Qua auto’s is mijn verleden kort, vooral veel zaakwagens (altijd Toyota’s of Lexus’) en privé heb ik al bijna 16 jaar een Daytona Violet BMW M3 3.0 (E36).



De droom
Maar dan die grote droom, een eigen Porsche. Porsche-fan ben ik altijd al geweest. Brochures en schaalmodellen sparen. Magazines lezen, maar dus ook een periode fotograferen en zelf schrijven. Alles in het teken van Porsche. Er ontbrak echter altijd nog één ding, die eigen P.

Al een aantal jaar was ik om me heen aan het kijken, eerst naar Cayman’s, maar al snel naar 911-jes. Vooral omdat we met z’n drietjes zijn en het me dan leuk lijkt ook even een weekendje weg te kunnen gaan samen in de 911.

In die zoektocht naar een 911 wist ik ook al snel wat het dan moest worden. Een 996. Ik ben juist wél een grote fan van de 996-serie en dan met name de 996.2. De GT3 RS in rood met wit is my all time favourite 911. En ruim 10 jaar geleden dankzij een vriend het genoegen gehad hier ook vele honderden kilometers mee te mogen maken. Ik vind de 996 nog echt een klassiek aanvoelende 911, ook al is het dan geen luchtgekoelde meer. Maar nog tikkeltje ouderwets en analoog. Dat moest hem dus worden, een 996 MK II.

Dan die zoektocht naar de juiste 911. En het wensenlijstje was uiteraard daar. Het moest een 996 Carrera 2 worden van de tweede generatie. Handgeschakeld, bij voorkeur zwart met zwart interieur en voorzien van de 18 inch Carrera wielen. En uiteraard is er daarnaast dan nog een lijstje met nice-to-haves, sportstoelen, sportonderstel, geen navi. etc.

Veelal heb ik de buitenlandse sites afgestruind en af en toe kwam je dan één tegen die een heleboel boxjes van de wensenlijst afvinkte. Toch was het nooit de auto met het juiste gevoel of ontbrak er wat. Eerder dit jaar nog wel een keer op een veiling meegeboden op een schitterende (maar iets te dure) zwarte 996 in Zweden. En toen ineens kwam ie voorbij, niet ver weg in het buitenland, maar gewoon hier op het forum…



Mijn 911
Het blijft leuk om hem zo aan te kondigen, ergens nog steeds een beetje onwerkelijk, ‘mijn 911’. Maar dat is het inmiddels wel. Het betreft hier de auto die tot vorige week ook hier dus te koop heeft gestaan. Ruim 11 jaar gekoesterd door Alfred996MKII. Een origineel Nederlandse 996 Carrera, een zwarte met zwart interieur en de juiste wielen. Turbo-stoelen, Xenon-lampen, schuif/kanteldak, PSM, Bose, etc. etc. Een schitterende auto om te zien en eentje met een volledig sluitende historie.

Afgelopen vrijdag heb ik de auto opgehaald en de 180km lange rit naar huis heb ik alleen maar met een enorme grijns op mijn gezicht gezeten. Eigenlijk is die grijns tot heden nog niet weggegaan.

En hoe meer tijd ik met de auto besteedt, des te blijer wordt ik. Het zijn soms de kleine dingen. Het feit dat de originele lederen hoes in het vooronder voorzien is van de originele gereedschapsset, helemaal compleet. Dat het lederen mapje om je frontje van de Becker-radio op te bergen in de lederen etui in het dashboardkastje zit. Het feit dat je beseft dat omdat je een NL-auto hebt de volledige handleiding en ook de verkorte handleiding dan uiteraard ook Nederlands zijn. Maar ook het bladeren door de enorme map met historie van deze prachtige auto. Puur genieten.

De eerste ritten dit weekend waren puur genieten. En een schoonmaak/poetsbeurt op zondag van je eigen eerste Porsche maakt het dan af. Ik weet het zeker, ik ga veel plezier beleven aan deze 911, mijn 911.


Hierbij enkele foto’s van de auto, een echte fotoshoot met mooie foto’s zal ik op een later moment, bij beter weer, nog eens de tijd voor nemen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


14 nov 2023 1:52
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
Welkom terug Mark! En gefeliciteerd met je prachtige 996. Mooie opties, en, zoals je schrijft, helemaal origineel en compleet. :thumleft:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


14 nov 2023 6:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
Welkom terug Mark! Mooi verhaal. Geniet er van!
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


14 nov 2023 8:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
Goed verhaal en prachtige Porsche! :thumleft:
Geniet ervan en veel veilige kilometers gewenst :drive: :thumleft:


14 nov 2023 9:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
Welkom, fijne km's gewenst!
_________________________________________
vroem vroem.......


14 nov 2023 10:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
Leuk om zo'n enthousiast verhaal te lezen! Veel plezier ermee. Week(end)jes weg met 1 of 2 kinderen zijn ook prima te doen.
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


14 nov 2023 10:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
Goed verhaal Mark! Lekker genieten! Fijn he, als je eigen P er dan eindelijk is. :wink:


14 nov 2023 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
Mooie 996 en leuk geschreven! Welkom (terug) en veel plezier met het beleven van jouw droom.


14 nov 2023 13:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
Mooi verhaal, veel (rij)plezier! :drive: :thumleft:
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


14 nov 2023 13:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
Mooi hoor! Ik wens je veel fijne kilometers toe :drive:


14 nov 2023 15:31
Profiel
PorscheForum Rakker
P-991.1-2CS-Cab
Rhoon
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
Gefeliciteerd! en welkom bij de groep!


14 nov 2023 15:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
He grappig. Ik las Mark Nauta en dacht 'hé de fotograaf'. Er is dus wel iets blijven hangen.
Gefeliciteerd man! Goed gevoel die eerste! Geniet ervan en welkom terug
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 nov 2023 16:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
Ik had dezelfde reflex als horn, tiens dat is toch van de 11-stedentocht foto's die Maurice e.a. organiseerden.
Super dat je je droom waarmaakt en veel fijne kms met je 996 Mark!!
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


14 nov 2023 17:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
:cheers: :cheers: :cheers:


14 nov 2023 17:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
Mark mooi verhaal. Ik hoop dat jij net zoveel plezier (meer mag ook :wink: ) gaat beleven met mijn (oh nee niet meer :cry: ) 996MKII. Fantastische Porsche die gelukkig een nieuwe eigenaar heeft gevonden die ook van de originele oorsprong kan genieten en blijft koesteren :cheers:
Fantastisch leuk contact en we ontmoeten elkaar vast nog tijdens een P-meeting waarbij ik dan hopelijk een passende 997 heb gevonden! Enjoy :drive:

75953
_________________________________________
De precisie 911


14 nov 2023 18:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
Goed verhaal en veel plezier :drive:
_________________________________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)


14 nov 2023 19:45
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
De max!! Auto, verhaal, forum,...
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


14 nov 2023 20:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968CS - 1995
Tijnje
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
Mooi exemplaar Mark! Heel veel rijplezier gewenst.


15 nov 2023 16:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
Hi Mark,

Welkom terug op het forum! Mooie 996 heb je gevonden daar ga je vast veel plezier mee hebben. Hopelijk net zo veel plezier als ik van mijn, destijds een soort van voor jouw neus 'weggekaapte' Midnightblue, 968 :mrgreen: 8 jaar zonder problemen mee gereden. Nu na een aantal Renault Sport megane's ook weer in een Porsche. Wie weet zien we elkaar weer eens!

Groeten Peter


15 nov 2023 16:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
Mooi verhaal. Gefeliciteerd en veel plezier ermee. Het is inderdaad een plaatje. Dat wordt genieten, kan niet anders.


15 nov 2023 18:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 997 4S 2016 EX 356C 1964
Pijnacker
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
Gefeliciteerd met deze 996. Ben nu ook wel erg benieuwd naar een plaatje van die M3. Dat moet ook wel een bijzonder kleurtje zijn…
_________________________________________
Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg...


15 nov 2023 18:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
Mark, gefeliciteerd met je mooie aanwinst :cool:


15 nov 2023 20:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 "GT3", ex 986S
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
Mooie kar!
_________________________________________
Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail


15 nov 2023 23:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera '02 M3 3.0 '94
Zevenbergen
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
Dank voor alle leuke en enthousiaste reacties.

En dat mijn naam met fotografie geassocieerd werd, die ben ik wel gewend, leuk!. Echter, denk dat m'n camera de laatste paar jaar hooguit een handvol keer uit de tas is geweest. Daar zal de 996 denk ik wel weer wat verandering in brengen.


997 4S 2006 schreef:
Gefeliciteerd met deze 996. Ben nu ook wel erg benieuwd naar een plaatje van die M3. Dat moet ook wel een bijzonder kleurtje zijn…

Dat is zeker een bijzonder kleur. Rijden er naar mijn weten hoog uit een handvol van rond in NL.
Ook al is het geen Porsche, toch een paar plaatjes even 8)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding


17 nov 2023 11:04
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera S coupe handbak
Bericht Re: Daar is ie dan, mijn eerste Porsche
Ook heel gaaf! :cheers:
_________________________________________
https://www.instagram.com/997midnightblues/


17 nov 2023 14:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.