Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 23:22



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Newbie? Of toch niet? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
2.7 Boxster 981
Bericht Newbie? Of toch niet?
Nu het na jaren meelezen toch zover is dat er een Porsche in de garage staat, toch ook maar even voorstellen. Allereerst allen hartelijk dank voor het meedenken bij de aankoop van mijn Boxster 981!

En wie ben ik dan en hoe kom ik hier? Om maar met het laatste te beginnen, Johann van Biljon was collega van me waarmee ik bij en na onze tijd bij Deloitte veel mooie momenten heb meegemaakt, dus je raadt wel dat hij vervent promotor was. Over 1 ding konden we het gewoon nooit eens worden: voor mij is een hobby-timer pas echt fun als het dak open kan, terwijl Johann meer gelooft in torsie stijfheid van een vast dak :roll:

Dus sinds ik in 1999 mijn 1e cabrio mocht leasen van de baas (Accenture destijds), rijd ik graag met een klapdakje rond en liefst in mid-engined 2-seaters. Mijn nieuwe MG F toen was heerlijk sturen en heb daar menig avontuur in en rond de Alpen mee gereden. Balen dat digitale fotografie toen nog niet echt een ‘ding’ was. In dat jaar ben ik zelfs getrouwd in een rental MG F dus wellicht hielp dat ook mee bij de lease-keuze. Later heb ik er nog eens 2x een F en een TF gereden, beiden waren dat van die auto’s die wel wat TLC konden gebruiken en voor 2.500,- een boel lol gaven voor een zomerseizoen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En daar tussendoor en daarna ontzettend veel ander leuk speelgoed gereden. Meestal kocht ik dat goedkoop aan het eind van het zomerseizoen of midden in de winter om een paar maanden te sleutelen om handen te hebben tijdens de donkere koude natte dagen. Zo van alles gereden van TT quattro coupe’s, 2x Alfa 916 Spiders met het heerlijke busso V6 blok, een SLK 320, een Mini JCW R52 met echt alle opties, een Ford Mustang 45th anniversary GT, een BMW 325i en een 118i,

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En dan is het leven dan toch beetje dubbel eigenlijk. In de Mustang GT heb ik vorig jaar nog met mijn vrouw en dochter rond Enkhuizen getoerd in de week dat ze het K-nieuws kreeg dat de kanker bij mijn liefde van mijn leven toch niet 100% weg was en een jaar later ben ik nu zonder haar de volgende stappen in het leven aan het zetten. Einstein zegt het wel mooi hoe ik nu probeer verder te gaan:
Afbeelding

Dus vond ik het nu toch tijd worden om eens wat meer spaargeld stuk te slaan om te blijven genieten van het leven en nu my 1st little Porsche gekocht. Zoals te verwachten kan het dak dus open, geniet ik van het heerlijke geluid van een ongeblazen 6-cilinder met sport-uitlaat en vind het heerlijk dat het dakje zelfs tijdens rijden te openen en te sluiten is. One life, live it now blijft mijn motto..

Wellicht dus tot snel op een mooie ontmoeting komende maanden!

De 1e kilometers in de Boxster tijdens de aankoopkeuring bij PSTG in Huizen
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En nog wat plaatjes van de advertentie van de handelaar waar deze 981 was ingeruild op een S mer PDK.

Tenslotte nog even een uitleg waarom mijn weekenden vaak te vol gepland raken: op mijn 40e levensjaar heb ik ook het A-stempel op mijn rijbewijs bijgezet en rijd met lekker weer dus ook veel ritten op 2 ipv 4 wielen

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Dus tot slot: de kunst is zo te leven dat het je overkomt. Ben dus benieuwd wat me te wachten staat na de aankoop van deze heerlijke 981! Vast fijne kerstdagen en tot in 2024!


24 dec 2023 8:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: Newbie? Of toch niet?
Ha Erwin,

Goed dat je van het leven geniet, dit is iets wat door de meeste mensen word vergeten.
Mooie motor en porsche gefeliciteerd.

Groet,
marco


24 dec 2023 10:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
'05 Porsche 997 Carrera S cab, '03 Supercharged BMW Z4 3.0i cab en de '14 gezinspukkel.
Op de boerderie (bij Den Bosch)
Bericht Re: Newbie? Of toch niet?
Hele mooie intro (in aanvulling op het aankooptopic). Nogmaals gefeliciteerd hiermee en geniet ervan, maar gelet op levensmotto en “life events” hoeft dat eigenlijk niet meer gezegd te worden. Mooi!


24 dec 2023 11:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Auto: Boxster 718GTS Motor: BMW S1000XR
Noord-Limburg
Bericht Re: Newbie? Of toch niet?
Mooi auto verleden. En je geeft maar weer eens aan waarom we af en toe eens moeten stilstaan bij hetgeen we hebben en/of kunnen (zowel mensen om je heen als onze passies).


24 dec 2023 11:33
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Boxster 2017,ex 997.2 4S 2010, ex 993 C2 cabrio 1997, ex Cayenne, ex 996, ex 993 S, ex 993 4S, ex 944 SII Cabrio
Bericht Re: Newbie? Of toch niet?
Mooi verhaal, Erwin. Jouw MG ervaringen doen mij denken aan de (klassieke) MG’s die ik ooit heb gereden, een B en een CGT.
Daarmee vergeleken is de 981 wel een superauto…


24 dec 2023 13:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster 987
Rijswijk ZH
Bericht Re: Newbie? Of toch niet?
Wat een leuke introductie! Gaaf dat Johann je op sleeptouw heeft genomen. Zwaar dat K op je pad is gekomen.
Met de 981 getuig je iig goede smaak te hebben vind ik, ik wens je veel fijne kms toe
(die HD?? zo oud ben je toch nog niet? :wink: )

FIJNE FEESTDAGEN!


24 dec 2023 17:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
986 Boxster S uit 2004 Riviera Blue USA origin
Culemborg
Bericht Re: Newbie? Of toch niet?
Ha Erwin,

welkom hier, mooie collectie aan auto's die je gereden hebt in de afgelopen jaren. Volgens mij heb je dezelfde nickname als op het 916 forum, waar we ook wel eens contact hebben gehad.

Geniet van al je 'open' rijwielen!!


24 dec 2023 22:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Newbie? Of toch niet?
Mooie introductie in de Porsche wereld! Veel rijplezier!
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


24 dec 2023 23:30
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Newbie? Of toch niet?
Het was leuk om het zoeken naar je eerste Porsche met je samen te doen. Ik wens je veel plezier met je Boxster :drive:

En, zoals velen hier, zal het vanaf nu heel moeilijk gaan worden over te stappen op een andere merk.

Afbeelding
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


25 dec 2023 8:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Newbie? Of toch niet?
Mooi midlife crisis verhaal :cheesy: welkom hier!
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 dec 2023 12:07
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
2.7 Boxster 981
Bericht Re: Newbie? Of toch niet?
degeus schreef:
Ha Erwin,

welkom hier, mooie collectie aan auto's die je gereden hebt in de afgelopen jaren. Volgens mij heb je dezelfde nickname als op het 916 forum, waar we ook wel eens contact hebben gehad.

Geniet van al je 'open' rijwielen!!


Thx! Leuk jou hier ook weer tegen te komen. Grappig dat het forum-leven nog steeds bestaat dus sommige dingen maar gewoon niet veranderen :roll:


27 dec 2023 8:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.