Hier ist der Toby
Geplaatst: 12 feb 2024 18:11
Hoi, mijn naam is Toby. Ik ben in 1978 geboren onder de rook van Stuttgart. Ik ben al mijn hele leven gek op auto's en heb bijv. pas met zeven jaar oud leren fietsen omdat ik alleen maar op mijn skelter reed. Boven mijn bed hing een poster van de Porsche 959. Ik ben dan ook drie weken voor mijn 18e verjaardag afgereden.
Mijn eerste auto was een Golf II, daarna heb ik lang een BMW E36 gereden. Tijdens mijn studie was ik lid van de Akademische Motorsportgruppe Stuttgart, een studentenclub die al in 1958 is opgericht en veel leden heeft die in de auto industrie werken. Eentje daarvan was Wolf-Hendrik Unger, die lang bij Porsche heeft gewerkt en o.a. bij het Dakar project in de jaren '80 heeft meegewerkt. Hij had een Carrera RS uit 1973, en die mochten we in 2003 lenen om op de eerste dag van het collegejaar reclame te maken voor de club - die auto was toen ong. een ton waard, dus dat was nog wel te doen. Ik mocht de auto in Ludwigsburg ophalen om hem naar de campus in Vaihingen te brengen, uiteraard met een kleine omweg via het Solitude circuit, en 's avonds weer terugbrengen. Dat was een sleutelmoment in mijn leven als autoliefhebber.
Lang was daarom mijn droom een F-model in Blutorange te bezitten, maar de prijsontwikkeling heeft het moeilijk gemaakt die droom te realiseren. Daarnaast ben ik moderne gemakken als airco gaan waarderen en ben ik inmiddels van mening dat de automobielbouw in de jaren rond de eeuwwisseling zijn hoogtepunt heeft bereikt.
Wij waren eigenlijk voor andere doelen aan het sparen, maar vanuit het besef dat a) dat nog een tijd gaat duren, b) je niet weet hoe het leven loopt en c) het erop lijkt dat we over een paar jaar allemaal in Chinees witgoed gaan rijden heb ik van mijn vrouw de toestemming gekregen om de droom van een 911 te realiseren. Ik heb eerst naar een 996 gekeken, maar vind de 997 toch stukken mooier. En als je het doet, moet je het goed doen. Verdere eisen: handbak en blauw, uiteraard een coupé. Kobaltblau kom je eigenlijk niet tegen, dus Nachtblau dan maar. Daarvan waren er in Nederland precies twee te vinden, een Carrera uit 2006 die een paar jaar terug uit Duitsland is geïmporteerd en de Carrera S van Olaf.
Ik heb veel huiswerk gedaan en met diverse specialisten gebeld. Uiteindelijk is het de Carrera geworden, deze heeft een gereviseerde motor wat ik vanwege de mogelijke risico's en kosten fijn vond. Daarnaast had ik vooraf contact met de tweede eigenaar die de auto meer dan 10 jaar lang heeft gereden. Die kon me vertellen dat de auto een tijdje terug opnieuw was gespoten en hij had er duidelijk nog steeds een beetje spijt van dat hij hem had verkocht. Dat is toch een goed teken denk ik bij mezelf.
Over anderhalve week ga ik hem ophalen, dan zal ik ook foto's plaatsen en een topic in het Projecten forum aanmaken, want het interieur kan een klein beetje werk gebruiken.
Mijn eerste auto was een Golf II, daarna heb ik lang een BMW E36 gereden. Tijdens mijn studie was ik lid van de Akademische Motorsportgruppe Stuttgart, een studentenclub die al in 1958 is opgericht en veel leden heeft die in de auto industrie werken. Eentje daarvan was Wolf-Hendrik Unger, die lang bij Porsche heeft gewerkt en o.a. bij het Dakar project in de jaren '80 heeft meegewerkt. Hij had een Carrera RS uit 1973, en die mochten we in 2003 lenen om op de eerste dag van het collegejaar reclame te maken voor de club - die auto was toen ong. een ton waard, dus dat was nog wel te doen. Ik mocht de auto in Ludwigsburg ophalen om hem naar de campus in Vaihingen te brengen, uiteraard met een kleine omweg via het Solitude circuit, en 's avonds weer terugbrengen. Dat was een sleutelmoment in mijn leven als autoliefhebber.
Lang was daarom mijn droom een F-model in Blutorange te bezitten, maar de prijsontwikkeling heeft het moeilijk gemaakt die droom te realiseren. Daarnaast ben ik moderne gemakken als airco gaan waarderen en ben ik inmiddels van mening dat de automobielbouw in de jaren rond de eeuwwisseling zijn hoogtepunt heeft bereikt.
Wij waren eigenlijk voor andere doelen aan het sparen, maar vanuit het besef dat a) dat nog een tijd gaat duren, b) je niet weet hoe het leven loopt en c) het erop lijkt dat we over een paar jaar allemaal in Chinees witgoed gaan rijden heb ik van mijn vrouw de toestemming gekregen om de droom van een 911 te realiseren. Ik heb eerst naar een 996 gekeken, maar vind de 997 toch stukken mooier. En als je het doet, moet je het goed doen. Verdere eisen: handbak en blauw, uiteraard een coupé. Kobaltblau kom je eigenlijk niet tegen, dus Nachtblau dan maar. Daarvan waren er in Nederland precies twee te vinden, een Carrera uit 2006 die een paar jaar terug uit Duitsland is geïmporteerd en de Carrera S van Olaf.
Ik heb veel huiswerk gedaan en met diverse specialisten gebeld. Uiteindelijk is het de Carrera geworden, deze heeft een gereviseerde motor wat ik vanwege de mogelijke risico's en kosten fijn vond. Daarnaast had ik vooraf contact met de tweede eigenaar die de auto meer dan 10 jaar lang heeft gereden. Die kon me vertellen dat de auto een tijdje terug opnieuw was gespoten en hij had er duidelijk nog steeds een beetje spijt van dat hij hem had verkocht. Dat is toch een goed teken denk ik bij mezelf.
Over anderhalve week ga ik hem ophalen, dan zal ik ook foto's plaatsen en een topic in het Projecten forum aanmaken, want het interieur kan een klein beetje werk gebruiken.