Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 12:12



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
(hopelijk) toekomstige Porsche rijder 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht (hopelijk) toekomstige Porsche rijder
Hallo mensen,

Ik ben Maho, ben 42 jaar oud en heb het verlangen om in de (nabije) toekomst over te stappen naar Porsche. Ik heb eigenlijk altijd Mercedes gereden, maar vind het tijd om een "upgrade" te maken naar de Porsche.

Momenteel dus een behoorlijke leek, op het Porsche gebied. :mrgreen:

Mijn voorkeur ging en gaat uit naar de Panamera (vanaf 2018). Al eens gaan kijken bij de Panamera, maar hoe graag ik het ook wil, het is helaas op de achterbank te krap, heb namelijk 3 kids.
Hierdoor ben ik me op de Cayenne gaan richten (bouwjaar 2018/2019). De Cayenne heeft ook de voorkeur van mijn vrouw....

Het liefst dan ook de 4.0 Turbo van de Cayenne, maar zie ook mooie bij zitten met de 2.9 S. Heb er nog niet in gereden, maar denk wel dat de ervaring een stuk anders zal zijn tussen de v6 en en de v8.
Heb interesse getoond via het internet in een aantal auto's, als het interessant wordt met de inruil van mijn huidige auto, verwacht ik er snel 1 aan te schaffen.

Ik heb natuurlijk al een voorverkenning gedaan, maar alle tips waar op te letten, zijn uiteraard altijd welkom. Wil sowieso een auto met Porsche Approved garantie. Ben wel een mooie 4.0 Turbo tegen gekomen, waar deze niet op zit. Is wel van een "betrouwbare" dealer. Hedin. Deze gaf aan, dat ik na 3 maanden zelf de Porsche Approved kan laten doen.

Wat ik me ook afvraag, waar verzekert men een Porsche? :scratch:

Ik heb een beetje rond gekeken op independer en nog wat andere sites, maar kreeg als antwoord "geen geschikte verzekering". Aan me schadevrije jaren en hoelang ik me rijbewijs al heb zal het niet liggen....

Hoop in ieder geval, hier nog heel wat leuke bijdragen te kunnen leveren en natuurlijk veel te kunnen leren.


26 maart 2024 9:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: (hopelijk) toekomstige Porsche rijder
Welkom!
Heb geen verstand van de Cayenne, dus kan je daar niet mee helpen.

Porsche is vrij streng als het aankomt op Porsche Approved garantie. Ik heb gemerkt dat als er onderhoud is gedaan door andere garages (niet-zijnde Porschedealer) of als er iets aan de auto gewijzigd is met niet-standaard-onderdelen, ze al moeilijk gaan doen.

Verzekeren: gebruik de zoekfunctie van het forum. Maar kijk ook eens bij de KNAC (daar heb ik onlangs een goede deal kunnen scoren).
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


26 maart 2024 10:38
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: (hopelijk) toekomstige Porsche rijder
Welkom Maho, een Panamera ST heeft 4 + 1 dus er zijn wel mogelijkheden en er zijn zelfs bedrijven de de achterbanken van Panamera's ombouwen dat het een echte 3 zitter is.

Voor verzekering wil ik je AFIC aanbevelen. Het is opgereciht door een forumlid en ik ben al ruim 10 jaar klant en altijd perfect geholpen.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


26 maart 2024 12:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: (hopelijk) toekomstige Porsche rijder
Polydeukes schreef:
Welkom!
Heb geen verstand van de Cayenne, dus kan je daar niet mee helpen.

Porsche is vrij streng als het aankomt op Porsche Approved garantie. Ik heb gemerkt dat als er onderhoud is gedaan door andere garages (niet-zijnde Porschedealer) of als er iets aan de auto gewijzigd is met niet-standaard-onderdelen, ze al moeilijk gaan doen.

Verzekeren: gebruik de zoekfunctie van het forum. Maar kijk ook eens bij de KNAC (daar heb ik onlangs een goede deal kunnen scoren).


Klopt, ik heb ook de ST bekeken, ook achterin gezeten. Maar kwam helaas zelf ook tot de conclusie, dat er met 3 kids (1 nog in de kinderstoel) het behoorlijk krap wordt. Wellicht als de kinderstoel eruit is, dat er dan wat meer ruimte is. Want zo een kinderstoel neemt ruim 1 plek in beslag. En de middelste stoel, is al krapper dan de rest.

De ST blijft mijn favoriet, maar helaas...

Ik zal eens kijken naar de verzekeringen die jullie hebben opgegeven. Thanks!!


26 maart 2024 12:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: (hopelijk) toekomstige Porsche rijder
Johann schreef:
Welkom Maho, een Panamera ST heeft 4 + 1 dus er zijn wel mogelijkheden en er zijn zelfs bedrijven de de achterbanken van Panamera's ombouwen dat het een echte 3 zitter is.

Voor verzekering wil ik je AFIC aanbevelen. Het is opgereciht door een forumlid en ik ben al ruim 10 jaar klant en altijd perfect geholpen.


Klopt, ik heb ook de ST bekeken, ook achterin gezeten. Maar kwam helaas zelf ook tot de conclusie, dat er met 3 kids (1 nog in de kinderstoel) het behoorlijk krap wordt. Wellicht als de kinderstoel eruit is, dat er dan wat meer ruimte is. Want zo een kinderstoel neemt ruim 1 plek in beslag. En de middelste stoel, is al krapper dan de rest.

De ST blijft mijn favoriet, maar helaas...

Ik zal eens kijken naar de verzekeringen die jullie hebben opgegeven. Thanks!!


26 maart 2024 14:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: (hopelijk) toekomstige Porsche rijder
Nou,

Alsnog mijn eerste Porsche aangeschaft. Het is een Cayenne S uit 2018 geworden. Met behoorlijk wat opties, dus ben er blij mee.

Auto komt van de eerste eigenaar, deze heeft hem bij Porsche ingeruild op een andere Cayenne en Porsche heeft de Cayenne weer doorverkocht aan het autobedrijf waar ik hem vandaan heb.
Cayenne is geheel Porsche onderhouden, laatste beurt was september 2023, 10 duizend km terug.

Ik was nog even aan het twijfelen om een aankoopkeuring bij Porsche te doen, dit heb ik alsnog niet gedaan. Krijg wel 1 jaar garantie op aandrijflijn en motor. Auto wordt door de verkoper ook geheel nagelopen.

Wel ben ik wat meer geneigd, om alsnog de Porsche Approved garantie te nemen. Ondanks dat dit een flinke uitgave is voor een garantie...

Zodra ik de auto heb, zal ik er wat foto's van plaatsen.


08 apr 2024 12:54
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.