Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 19:39



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Toekomstige Porsche eigenaar? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Toekomstige Porsche eigenaar?
Goedemorgen, ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een Porsche Boxster. Nog wel erg aan het twijfelen erover, het is alleen maar voor de leuk. Ik heb een auto van de zaak, waarmee ik overal ‘gratis’ naar toe kan. Verder nog aan het twijfelen over hoeveel ik eraan uit wil geven. Eerst kijken of het wat is en iets kopen rond de 16k (begin 2003] of ik kan hier in de buurt ook een 2009 model voor 24k, waarbij ik begrepen heb, dat de motor vanaf dat jaar een stuk beter is.


06 apr 2024 8:40
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Toekomstige Porsche eigenaar?
Hallo

Mooi voornemen! Ik heb een paar maanden geleden na 1,5 jaar zoektocht (en veel inlezen) een 987.2 S geimporteerd vanuit Duitsland. Dit is andere prijsklasse dan waar jij zoekt.

Het is inderdaad zo dat vanaf modeljaar 2009 het eea (oa motor geen IMS meer maar ook andere substantiele verbeteringen in motor) verbeterd is met introductie van 987.2 op daarvoor (van 2004-2009) 987.1 model. Soms is het echter zo dat 2009 model nog een 987.1 is. Dit is oa te zien aan dashboard (middenconsole met radio) die bij 987.2 duidelijk anders (sommige zeggen moderner) is. Ik zou als ik jou was even kijken naar dashboard van 2004-2008 model dan weet je hoe '987.1 dashboard' eruit ziet. De diverse verbeteringen is ook de reden dat over het algemeen 987.2 auto's duurder zijn dan 987.1 (in vergelijkbare set up / km stand etc)

Succes met de zoektocht!


06 apr 2024 11:31
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Toekomstige Porsche eigenaar?
Bedankt, dat is goed advies, daar moet ik dan echt naar kijken, is namelijk wel iets waar ik mee zit.

edit:

Blijkt dat 1 uit 2009 waar ik naar kijk volgens de motor code een oud type motor is. Dat verandert een en ander wel.


06 apr 2024 11:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Toekomstige Porsche eigenaar?
Welkom hier! Als de juiste modificaties zijn doorgevoerd, het onderhoud punctueel is uitgevoerd (olieverversingen) en de auto er goed bij staat,dan zegt het ook meteen iets over hoe de vorige eigenaren met hun bezit zijn omgegaan. Ik zou een 986 of 987.1 zeker niet meteen afserveren als ‘ie aan bovenstaande voorwaarden voldoet.
_________________________________________
Wim


06 apr 2024 14:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 1987 987.1 S 3.2 2005
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Toekomstige Porsche eigenaar?
Oh ja, en koop de beste die je je kunt veroorloven. Daar ga je later veel plezier van hebben. En doe een aankoopkeuring, dat voorkomt teleurstellingen.
_________________________________________
Wim


06 apr 2024 14:13
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Toekomstige Porsche eigenaar?
Ik moet in ieder geval rustig de tijd ervoor nemen om een en ander uit te zoeken . Ik weet een 986 met lage kilometerstand met vorig jaar IMS vervanging en koeling upgrade. Zijn voor de 987.1 dergelijke upgrades er ook?


06 apr 2024 15:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 Carrera
MRDH
Bericht Re: Toekomstige Porsche eigenaar?
Ja, de 987.1 heeft in principe dezelfde motor. Er is wel in 2005 overgeschakeld van het kleine problematische IMS lager naar een groter en betrouwbaarder IMS lager, welk echter alleen vervangen kan worden door de motor uit elkaar te halen.
De meningen over koelmodificaties gaan uit elkaar, een thermostaat met lagere openingstemperatuur, evt. in combinatie met een 3e radiateur, schijnt er ook toe te kunnen leiden dat de motor niet goed warm wordt.


06 apr 2024 17:38
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Toekomstige Porsche eigenaar?
Inderdaad gezien, dat er een dubbelrijig lager wordt gebruikt in die serie, waarbij ik regenkom dat ze dan een kering eruit halen voor betere smering.


06 apr 2024 20:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.