Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 8:37



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Cayenne S
Rotterdam
Bericht Even voorstellen
Hallo allemaal

Ik ben al enige tijd van plan een niet al te oude Porsche (1-2 jaar) te kopen, en denk daarbij aan import uit Duitsland. Vandaag tegen deze site aangelopen en heb me gelijk maar aangemeld. Kan nog wel wat tips gebruiken. Zit met vragen als waar kan je in Duitsland een aankoopkeuring laten doen, wat is normaliter onderhandelings ruimte, hoe zit het met garantie, wat is de te volgen procedure nadat aankoop is gedaan (invoer, verzekering, BPM, etc.)

Maar ik zal me eerst even voorstellen: Ik woon in Rotterdam, ben 37 jaar, heb vrouw en 2 kinderen en twijfel tussen een 997 (gevoel) en een Cayenne S (ratio ivm gezinssituatie). Ik hoop in ieder geval via mede forum bezoekers snel wijzer te worden en zodoende snel in mijn begeerde Porsche te kunnen rijden!


25 sep 2005 15:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Welkom!
Veel plezier met de zoektocht en succes met de keuze, want hoewel allebei Porsche toch wel héél verschillende auto's :!:

:idea: Gebruik de zoekfunctie, want over import in het algemeen en vanuit D in het bijzonder is al veel geschreven hier. ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


25 sep 2005 17:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
965 L
gemonde
Bericht 
welkom hiero


psssssttttt :997
_________________________________________
duitse laagvlieger


25 sep 2005 21:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Welkom hier!

Ik zeg: 997... 8)


25 sep 2005 22:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Import uit Duitsland, heb je daar een speciale reden voor ? Lijkt mij meer werk dan een auto in NL kopen, kwa papierwerk enzo. Ook wat lastiger kwa garantie enzo. Ik bedoel je kan het wel doen, maar ik zou eerst heel goed in NL rond kijken of er hier niet ergens voor een goede prijs de auto staat waar je naar op zoek bent, of dat nou een 997 of een Cayenne is.

Ik heb er ook wel eens overgedacht omdat het iets goedkoper kan zijn om uit Duitsland te importeren, maar netto zou het voor mij dat beetje voordeel niet waard zijn. En tot nu toe kon ik bij Theo Jansen al 3 x wel wat moois vinden. :lol:
_________________________________________
turbo rulezz


25 sep 2005 22:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Hallo en van harte welkom.
Als je de wagen wilt als en tweede en je hebt een gezinswagen zou ik zeker dan voor de 997 gaan.
Wil je de Porsche als eerste en dagelijkse wagen gebruiken , vind ik dat de familie voorgaat en zou ik zeer zeker voor de Cayenne gaan.
Welke beslissing je ook neemt , het is een Porsche en daarmee welcome in he familie :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


26 sep 2005 2:18
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Gerco schreef:
Ik heb er ook wel eens overgedacht omdat het iets goedkoper kan zijn om uit Duitsland te importeren, maar netto zou het voor mij dat beetje voordeel niet waard zijn. En tot nu toe kon ik bij Theo Jansen al 3 x wel wat moois vinden. :lol:

:shock: :roll: :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


26 sep 2005 9:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
welkom

Afbeelding


robert
_________________________________________
remmen is angst


26 sep 2005 9:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Ook van mijn kant een hartelijk welkom op het PF. Ik heb zelf net een P geïmporteerd uit Dl, net als een aantal anderen op het PF. Met vragen kun je dus hier wel terecht. Probeer ook de zoekfunctie even (zoektermen: import, RDW, douane, BPM). Nogmaals welkom en veel plezier.


26 sep 2005 9:52
Profiel
PorscheForum Rookie
Cayenne S
Rotterdam
Bericht 
Gerco schreef:
Import uit Duitsland, heb je daar een speciale reden voor ? Lijkt mij meer werk dan een auto in NL kopen, kwa papierwerk enzo. Ook wat lastiger kwa garantie enzo. Ik bedoel je kan het wel doen, maar ik zou eerst heel goed in NL rond kijken of er hier niet ergens voor een goede prijs de auto staat waar je naar op zoek bent, of dat nou een 997 of een Cayenne is. Het voordeel van Duitsland is dat je veel meer keus hebt; het papierwerk valt mi wel mee als ik anderen hoor. Zit meer met betaling, garantie, ed. Daarnaast lijkt Dtslnd ook wel wat goedkoper

Ik heb er ook wel eens overgedacht omdat het iets goedkoper kan zijn om uit Duitsland te importeren, maar netto zou het voor mij dat beetje voordeel niet waard zijn. En tot nu toe kon ik bij Theo Jansen al 3 x wel wat moois vinden. :lol:
Heb zojuist even gekeken. Stond toevallig wel een Cayenne die me aanstaat. Ik houd je op de hoogte


26 sep 2005 21:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Zelf ook in duitsland gaan shoppen. Wel bij een dealer geweest.

http://www.porsche-aachen.de/

Scheelde met een vergelijkbare P in Eindhoven (Boxster S 2001 zilver vs Bosxter S 2001 Zwart) toch VEEEEEL geld. ( in eindhoven vraagprijs €49900,-) mijn P in duitsland, met jaar garantie incl BPM en keuringskosten nog geen €40000,- :!:

Nu is het voor mij erg makkelijk om even naar duitsland te rijden, ik woon 35 km van Aken.

Maar mijns inziens loont het zeker.

Verder moet je even informeren naar de BPM, er schijnt in 2006 een nieuw "kortingssysteem" te komen. (minder voordeel).


Verder WELKOM en SUCCES met je aanschaf.


27 sep 2005 9:56
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Zilveren S is van een vriend van mij geweest.
Ingeruild op een Cayenne.
En Burger van PZ Aachen is bij een aantal hier wel bekend,
3 landen rit( met geweldige catering) en later met een stel van het PF naar de presentatie van de Carrera GT geweest.


27 sep 2005 12:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Bericht 
www.mf-porsche.nl is een Nederlandse handelaar die voor een duitse dealer porsche's verkoopt oa in Nederland.

Behalve dat ik er ooit eens een kale carroserie heb gekocht heb ik geen ervaring met deze man, maar informeren kost niks, hij zal je ongetwijfeld een en ander kunnen vertellen over import en aankoopkeuringen.

Hij werkt samen met een redelijk grote dealer naar wat ik begrepen heb dus wellicht heeft hij ook een 997 of cayenne s staan.


NB. ik zie er inderdaad wat staan op zijn site
_________________________________________
FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD


27 sep 2005 12:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Welkom hier,

**** the club :)


27 sep 2005 13:14
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Gaat is bij een gerenomeerde dealer een proefritje maken (met je vrouw uiteraard ook erbij), der zitten er best wel een paar (1) in Rotjeknor.


De Cayenne S is een beul van een auto, en super inzetbaar en snel, maar totaal niet te vergelijken met een 911 van welk type dan ook, dat is een sportwagen de Cayenne een super SUV.

PB anders je bevindingen en vragen naar Gerard ( 997s klik hier ff voor zijn gegevens:http://www.porscheforum.nl/profile.php?mode=viewprofile&u=886 )

Die heeft beide en weet het verschil.


27 sep 2005 13:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.