Voorstelling Diplodett (en meteen pech bij de eerste rit...)
Hallo allemaal!
Wat fijn dat er een forum is waar men ervaringen kan delen in plaats van de social media platforms waar je veelal ongefundeerde flauwekul leest. Ik zal me even voorstellen: mijn naam is Hans, 41 jaar oud en woon in Susteren (Midden Limburg). Ik heb al veel rondgestruind op dit forum en nu ik me zelf mijn eerste 911 heb aangeschaft vond ik het tijd om me ook maar aan te melden op dit fijne forum.
Ik ben van huis uit niet direct de ultieme Porsche fan maar ik heb de modellen zoals (uiteraard) de 911, 914, 928 en de andere transaxle modellen altijd bewonderd. Ik houd enorm van oldtimers in het algemeen maar 1 merk is er bij mij met de paplepel ingegoten en dat is Opel en dan met name de achterwiel aangedreven modellen. Op dit forum zal ik waarschijnlijk één van de weinige liefhebbers voor Opel zijn, maar iedere gek zijn gebrek zal ik maar zeggen. Ik heb momenteel een Kadett B uit 1972, een Rekord A uit 1965, een Ascona B uit 1979 en een Diplomat A V8 uit 1968. Verder heb ik ook een Unimog 406 uit 1970, een aantal oude brommers en als dagelijks vervoer een BMW 535i F10. Zoals gezegd staar ik me niet blind op één merk en heb ik in het verleden bijvoorbeeld ook een Fiat 124 Coupe en een Jaguar XK8 gehad, maar nu werd het tijd voor iets anders en dat moest en zou een 911 worden
Na een zoektocht naar een geschikte 996 (criteria: Carrera 2, handgeschakeld, coupe, km-stand <150.000 en een gedocumenteerde onderhoudshistorie) ben ik eind April op een mooie zwarte C2 gestoten die aan mijn eisen voldeed. De auto stond in Brabant en de verkoper was een erg aardige gepensioneerde huisarts die in de afgelopen 10 jaar amper 15.000 km ermee had gereden. De volledige onderhoudshistorie is bekend en de nodige preventieve updates (IMS lager, AOS, koelmodificatie, krukas keerring) zijn in die periode uitgevoerd. Na een korte proefrit was de deal snel beklonken en was ik eigenaar van een 911
Mijn plan was om met de Porsche naar huis te rijden en de BMW later op te halen maar na welgeteld 4 km zag ik op de oprit van de snelweg een enorme rookwolk in de achteruitkijkspiegel. Dat was niet zoals ik me mijn eerste ritje in mijn Porsche had voorgesteld... Al snel bleek dat een koelvloeistofslangetje was kapot gescheurd en dit zorgde natuurlijk voor de rookwolk, verder viel me op dat één van de rollen van de multiriem zich in de olievulpijp had gevreten, hier was dus iets vreemds aan de hand. Natuurlijk meteen de verkoper gebeld en hij is gelukkig meteen gekomen en beloofde dat hij de kosten van reparatie op zijn rekening zou nemen. De auto is door de ANWB naar de garage gebracht waar de verkoper de 911 in onderhoud had en daar (Rennsport in Breda) bleek dat de bevestiging van de dynamo was afgebroken waardoor de dynamo naar achteren was gekanteld en de multiriem zodoende hoger kwam te liggen en dus de olievulpijp en het koelvloeistofslangetje kapot gingen. De reparatie heeft 1,5 week geduurd vanwege het wachten op de "beugel" van de dynamo die tevens denst doet als deksel van het koelsysteem. De verkoper heeft de factuur keurig netjes voldaan en toen kon ik de Porsche gelukkig ophalen bij Rennsport. Ik heb nooit geweten dat 1,5 week zó lang kan duren maar uiteindelijk kon ik dan toch gaan genieten van mijn eerste rit in mijn 911, en goeiedag wat heb ik daarvan genoten zeg!
Ik had al eens eerder in een 964 mijn beste vriend gereden en toen viel me al op hoe heerlijk een 911 ook onderin de toeren rijdt, totaal geen opgejaagd gevoel maar heerlijk cruisen totdat je je rechtervoet naar beneden trapt
Het is nogal een lap tekst geworden maar hierbij ook een paar plaatjes bij het praatje:

Mijn verzameling een paar jaar geleden:

Groeten,
Hans