Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 07 jun 2025 0:47

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Ik stel mij ook even voor. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Boxster 987 3.4S
Brunssum
Bericht Ik stel mij ook even voor.
Hallo allen,
Mijn naam is Roland, 57 jaar, en kom uit het zuiden van het land, en rijd sinds kort een Boxster S als 2e, fun auto.

Enkele jaren geleden een BMW Z4 E85 2.5 Si aangeschaft, om uit te proberen, of ik het open rijden leuk vond, en zou blijven vinden.
Ja dus, het was, en is, nog steeds leuk. Maar na 3 jaar begon het wat te kriebelen voor wat anders.
Een upgrade naar een E89 cabrio was iets teveel van hetzelfde, en na een zoektocht was ik er uit. Het moest een Porsche Boxster worden.

Proefgereden met een 2.7 uit 2010, gaf mij niet echt een wow gevoel. Uiteindelijk geslaagd voor een Boxster 3.4S uit 2008, met 114K op de teller. Handbak, natuurlijk :wink:
Onderhoudshistorie zag er goed uit, verkoper leek betrouwbaar (ja echt....:-) en na een uitgebreide proefrit en wat onderhandelingen over de inruilprijs voor de Z4, was ik de trotse eigenaar van mijn eerste Porsche.

* Het geluid vond ik wat te lief, dus ben ik bezig met een RVS sportuitlaat.
* Er komen waarschijnlijk spacers achter, maar daar moet ik nog even voor info rondkijken.
* Het stuur, is qua dikte vrij dun. Zeker t.o.v. het dikke BMW M-stuur. Hier heb ik via Duitsland een stuur besteld wat van nieuw, dikker leder voorzien is. Blijft verder wel gewoon "standaard".

Verder zal ik er niet veel aan verbouwen, origineel is vaak mooier.

Hoop hier kennis op te doen, en ook misschien te delen.

Zal nog even uitvogelen hoe en wat met de foto's. Is alweer een tijdje geleden, dat ik op een forum zat :D

03 jun 2025 0:13
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht Re: Ik stel mij ook even voor.
Welkom Roland :!:

Leuke intro :thumleft: ... waar eigenlijk alleen nog 1 of meerdere foto's missen :idea:

Roland987 schreef:
  • Het geluid vond ik wat te lief, dus ben ik bezig met een RVS sportuitlaat.

Mocht je er nog niet uit zijn qua uitlaat -- kijk eens bij Gert ... die kan ook je huidige uitlaat aanpassen :wink:

En omdat je woonachtig bent in (zuid) Limburg :arrow: ... wellicht is dit ook een leuke club voor jou - KLIK -

03 jun 2025 8:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Welkom Roland. Mooi dat Brunssum verrijkt is met een mooie Boxster, ik zwaai wel een keer naar je.

Als je even de zoekfunctie op het forum gebruikt, dan vind je genoeg uitleg hoe je foto's kunt plaatsen. In het kort zijn er 2 manieren foto's te plaatsen:

1. Je plaatst foto's in "Jouw eigen album" hier op het forum (Maximum bestands grootte (bytes):10000000 Maximum image breedte/hoogte (pixel): 4096). Iedere foto krijgt een uniek 5 cijferig nummer (getal achter het hekje #). Dit nummer plaats je tussen album-tags (gebruik daarvoor de album-knop in de balk). Dat ziet er dan zo uit:
Code:
[album]12345[/album] [album]78910[/album]

2. Je plaatst foto's op een openbare site zoals imgbb. Iedere foto heeft een unieke url (het adres vanaf https.... t/m ...jpg). Dit adres plaats je per foto tussen IMG-tags (gebruik daarvoor de IMG-knop in de balk). Dat ziet er dan zo uit:
Code:
[img]https://www.website.nl/fotos/foto01.jpg[/img] [img]https://www.website.nl/fotos/foto02.jpg[/img]

Let bij het plaatsen van foto's erop dat je achter elkaar zet met hooguit een spatie ertussen en niet iedere foto op een nieuwe regel. We houden hier niet van lange berichten waarbij je veel moet scrollen :wink: Succes!

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

03 jun 2025 9:05
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster 987 3.4S
Brunssum
Thx Olaf, Ik had deze optie al gezien op diverse fora. Maar de originele uitlaat zag er eigenlijk niet meer zo fris uit (vond ik), en om daar nou in te gaan flexen en lassen, leek mij niet zo'n goed idee. En omdat deze S nog lang mee moet, ben ik maar meteen voor de RVS versie gegaan.

De foto's had ik al in mijn album geplakt gisteravond laat, maar al bezig zijnde, ging het forum eruit.

Thx outletvalve: ik zal zeker terugzwaaien :salut:

Nou, hier een paar fotootjes dan:

84113 84114 84115 84116

03 jun 2025 9:23
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Welkom hier en gefeliciteerd met je mooie 987S!

04 jun 2025 4:07
Profiel
PorscheForum Rakker
1997 Boxter 986
Goirle
Plaatje, erg mooie kar

06 jun 2025 17:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 981 GTS
Omgeving Maastricht
Weer een mooie Boxster op de zuid Limburgse wegen erbij.

06 jun 2025 18:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]