Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 10 jan 2026 16:29

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Even voostellen! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex. '69 911s targa owner '85 911 carrera targa
Rotterdam
Bericht Even voostellen!
Even voorstellen, Sander is de naam. Ik lees al heel wat jaren mee, heel af en toe een bericht gepost, maar heb mij nog nooit echt voorgesteld.

Al van jongs af aan "autogek", kende op mijn 4e al de meeste automerken uit mijn hoofd....

Na wat jaren het hoofd van mijn vader gek gemaakt te hebben voor een bijzondere kocht hij net voordat ik 18 werd een Ferrari Testarossa (van toen 7 jaar oud, was eind 1999). Erg leuk veel in gereden en hij heeft deze auto nu nog steeds.
Na een aantal jaren op mijzelf gewoond te hebben wilde ik vanwege een saaie auto van de zaak een leuke eigen auto. Een Ferrari leek mij niet zo'n goed idee want als ik de onderhoudskosten wel eens voorbij hoorde komen.... :shock:
Door een maatje die al een paar 911's "versleten" had enthousiast geworden voor een 911. Ik vond het idee van open rijden wel leuk, een cabrio vond ik niet mooi dus ik wilde een Targa. Na wat zoekwerk en een paar keer misgrijpen onderstaande 911s Targa uit 1969 gekocht. Best wel vlotte 2.0 met ca. 170pk's. Veel plezier aan gehad van 2011 tot 2014, maar er zat werk aan en ging verhuizen (oa vanwege aankomende kids) naar een huis zonder stallingsmogelijkheden dichtbij en kon deze met een leuke winst verkopen wat ik weer in de verbouwing kon stoppen...
Afbeelding
Afbeelding

Al de tussenliggende jaren heeft het gekriebeld om weer eens wat te kopen maar het kwam er steeds niet van. Ik twijfelde of het weer een Targa moest worden maar na 1 proefrit wist ik het zeker, dat bevalt mij toch het best :mrgreen:
Onderstaande 911 Targa uit 1985 aangeschaft en begin oktober 2025 opgehaald. Gevallen voor de kleur en de staat. Interieur is ook blauw en dat vind ik zoveel mooier dan zwart! Sindsdien 1500 probleemloze kilometers afgelegd, een aantal keer met het gehele gezin (van 4), maar vaak alleen met mijn zoontje van 10 welke met dezelfde genen als zijn vader gezegend is :cheers:
Tevens een mooie stalling op minder dan 1 km van mijn huis geregeld dus dat mag de pret ook niet drukken.
Afbeelding
Afbeelding

groet,

Sander

09 jan 2026 16:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Even voostellen!
Kijk, eindelijk weer eens een oud gebakje. :mrgreen: Welkom! Goede kleur! :thumleft:

09 jan 2026 17:49
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Cayman GTS 4.0, Cayenne S sold, Cayenne 958.2 diesel sold, 911 996 4s sold, 911 964 WLT cabrio sold.
Antwerpen
Top wagen exht klasse!
Veel succes ermee!
Leuk dat je nu met je zoontje kan doen wat vroeger je vader deed!

09 jan 2026 18:16
Profiel
PorscheForum Rakker
997.1 C4S
Bollenstreek
Welkom!
Licht metallic blauw staat de auto echt heel goed! Veel plezier (samen) ermee

09 jan 2026 20:14
Profiel
PorscheForum Rookie
991.2 4s Cabrio Oranje
Woensdrecht
Altijd goed een kleurtje tussen al dat zwart, wit, grijs.
Mooi apparaat hoor :P

09 jan 2026 20:28
Profiel
PorscheForum Rakker
'05 997 Carrera S cab
Nuland, jonguh!
Welkom! Mooi ding, goed kleurtje inderdaad! En heerlijk he, als je dat ook met je zoon / zonen kunt delen. Dat is hier precies hetzelfde; er wordt gevraagd wanneer ze weer in de Porsche "mogen".

10 jan 2026 15:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]