Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 22:24



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Import Duitsland 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Cayenne S
Rotterdam
Bericht Import Duitsland
Beste Forum leden

Ik ben met een autohandelaar in Duitsland (via Mobnile.de) tot overeenstemming gekomen aangaande de koop van een Cayenne S van 1 jaar oud. Ik sta nu voor de afwikkeling van de koop en zit met vragen als
1) Hoe de betaling 'veilig'te regelen
2) Waar moet ik opletten bij het overschrijven op mijn naam cq. uitschrijven van de auto in Duitsland
3) Hoe kan ik verifierenm dat de auto daadwerkelijk op naam van de verkoper staat
3) Hoe krijg ik de auto naar NL gereden (met wat voor een nummerplaat) en hoe op dat moment de auto te verzekeren
4) Welke procedure te volgen in Nederland (BPM afdracht ed)

Uiteraard laat ik de auto wel keuren bij een officiele Porsche dealer.

Ik zie graag nuttige tips tegemoet en alvast bedankt.


05 okt 2005 14:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Welkom op het PF. er is al veel geschreven over import en alle beslommeringen dienaangaande. Even zoekfunctie gebruiken (zoektermen import, invoer, bpm, douane)

vraag 1: via bank, telefonische overboeking na akkoordbevinding of cash; bij officiële merkdealer of gerenommeerde dealer zou ik niet al te huiverig zijn reeds kort voor levering de betaling te verrichten
vraag 2: dat regel je bij het Verkehrsambt; kosten tijdelijk Duits kenteken/ wa verzekering ca. € 180,-
vraag 3: naam van de eigenaar staat vermeld op het Duitse kentekenbewijs
vraag 3a: zelf rijden tot aan de grens (tijdelijk Duits kenteken bij Verkehrsambt) daarna (als je het helemaal volgens de regels doet) op trailer naar huis (dat laatste doet overigens niemand, wel verzekering voor het stuk in Nl regelen), of voor het hele stuk een "auto-ambulance" regelen, lang zo leuk niet wel zo veilig
Vraag 4: rdw keuring aanvragen en (meestal op dezelfde locatie) douane bpm regelen (afspraak bij rdw ruim vantevoren maken) zie ook www.rdw.nl (import voertuig)


Laatst bijgewerkt door adu op 05 okt 2005 14:43, in totaal 1 keer bewerkt.



05 okt 2005 14:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Als (extra) antwoord op vraag 3a :arrow:

... vanaf de grens zou je op groene platen kunnen gaan rijden - verzekering sluit je af op basis van het chassisnummer :wink:


05 okt 2005 14:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Olaf schreef:
Als (extra) antwoord op vraag 3a :arrow:

... vanaf de grens zou je op groene platen kunnen gaan rijden - verzekering sluit je af op basis van het chassisnummer :wink:


Op welke bedrijfsvoorraad staat de auto dan?. De groene platen zou ik dus NIET doen. Kn je beter het risico lopen met de "duitse" platen. Heb ik overigens ook gedaan, ik woon maar 20 km van de grens.

Ook verzekering via vin nummer geregeld.

Veel succes.


05 okt 2005 15:30
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Olaf schreef:
... vanaf de grens zou je op groene platen kunnen gaan :


En wie geeft je die mee als 'onbekende'in de handel en dan nog :?: :roll:
_________________________________________
t beste maar weer...


05 okt 2005 15:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
Boxy&Boraman schreef:
Olaf schreef:
Als (extra) antwoord op vraag 3a :arrow:

... vanaf de grens zou je op groene platen kunnen gaan rijden - verzekering sluit je af op basis van het chassisnummer :wink:


Op welke bedrijfsvoorraad staat de auto dan?. De groene platen zou ik dus NIET doen. Kn je beter het risico lopen met de "duitse" platen. Heb ik overigens ook gedaan, ik woon maar 20 km van de grens.

Ook verzekering via vin nummer geregeld.

Veel succes.



verzekering op chassisnummer kon ik ook doen na enig aandringen bij de verzekering.

maar eenmaal wat verder terug in nederland reed ik met geleende groene platen, kon ik er (bijna) elke dag in rijden tot de keuring.
_________________________________________
remmen is angst


05 okt 2005 15:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Tschja,

Ik reed gewoon twee dagen met de tijdelijke Duitse platen rond in Nederland. Waarschijnlijk niet de bedoeling maar aan de andere kant gaf het ook geen enkel probleem bij de RDW.

Enig probleem zouden de bromsnorren kunnen zijn (wegenbelasting). Volgens de Duitse Porsche dealers kan je heel Europa door (als niet Duitser) met deze tijdelijke Duitse platen. :?:

Afbeelding


05 okt 2005 17:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
ER schreef:
Volgens de Duitse Porsche dealers kan je heel Europa door (als niet Duitser) met deze tijdelijke Duitse platen. :?:


Ik had ookal het idee dat het om export platen ging ...

't nadeel is alleen dat als de auto op dit kenteken gestolen wordt hij IMO nergens geregistreerd staat .... :idea:


05 okt 2005 17:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Olaf schreef:
't nadeel is alleen dat als de auto op dit kenteken gestolen wordt hij IMO nergens geregistreerd staat .... :idea:


Als je het niet aangeeft niet nee 8) dat Duitse kenteken is wel degelijk geregistreerd bij het Strassenverkehrsamt :!: [incl VIN]
_________________________________________
t beste maar weer...


05 okt 2005 18:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
ome piet schreef:
Olaf schreef:
't nadeel is alleen dat als de auto op dit kenteken gestolen wordt hij IMO nergens geregistreerd staat .... :idea:


Als je het niet aangeeft niet nee 8) dat Duitse kenteken is wel degelijk geregistreerd bij het Strassenverkehrsamt :!: [incl VIN]


en verzekerd via de Nederlandse autoverzekering op VIN-nummer.

What's the problem? :roll:


05 okt 2005 20:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
ER schreef:
Ik reed gewoon twee dagen met de tijdelijke Duitse platen rond in Nederland.
Afbeelding


Zijn dit "normale" tijdelijke Duiste kentekenplaten? Die van mij hadden namelijk een oranje balk aan de zijkant. Volgens mij mag je in Nederland daar echt niet mee rijden. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ook ik een beetje stout ben geweest ... kon bijv. een bezoekje aan de open dag van car-care in Soest niet overslaan :wink: overmacht!


06 okt 2005 14:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
adu schreef:
Zijn dit "normale" tijdelijke Duiste kentekenplaten?
Die van mij hadden namelijk een oranje balk aan de zijkant.
Volgens mij mag je in Nederland daar echt niet mee rijden. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ook ik een beetje stout ben geweest ... kon bijv. een bezoekje aan de open dag van car-care in Soest niet overslaan :wink: overmacht!

Geel = 5-daags
Rood (voor sommige ook oranje :wink: ) = 21-daags

Beide niet toegestaan om als Nederlander mee te rijden in Nederland.

Heb zelf in augustus nog even geïnformeerd:
€. 200,00 boete voor het niet "voeren" van een geldig kenteken
:arrow: risico (lijkt er vanaf te hangen hoe goed de diender op de hoogte is van de wegen en verkeerswet) van inbeslagname indien er geen geldig kentekenbewijs (= niet fahrzeugbrief!!) kan worden overlegd!

:arrow: tot slot, nog niet gesproken over het feit wanneer je door de douane van de weg wordt geplukt!
Als ze echt kwaad willen -> fiscaalmisdrijf!


06 okt 2005 15:25
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Rob Herfst schreef:
color=yellow]Geel[/color] = 5-daags
Rood (voor sommige ook oranje :wink: ) = 21-daags


Rood/ oranje = 15 daags :wink: en er was volgens het Verkehrsambt geen kortere (goedkoper?) duur mogelijk


06 okt 2005 15:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
adu schreef:
Rood/ oranje = 15 daags :wink:

Je hebt helemaal gelijk! :wink:


06 okt 2005 15:59
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 2.7
Eindhoven
Bericht 
Ik heb zelf ook mijn Boxster uit Duitsland gehaald en je moet bij koop de auto uit/over laten schrijven bij de Zulassungsambt.
Dan ga je met de papieren naar een onafhankelijk persoon die met een klein bedrijfje vaak op het parkeerterrein van de Zulassungsambt zit en daar kan je een tijdelijk ----> transportkenteken kopen.
Het minimale termijn wat je kan kopen is 15 dagen en kost rond de 90,= euro dan krijg je dus 2 kentekenplaten incl rood vakje met daarin de datum tot wanneer je mag rijden, hier komt nog wel een 40,= euro overschrijving bij.
Dit is dan een kenteken waarbij je alleen WA verzekerd bent en ook in Nederland mee mag rijden tot de datum die op de plaat staat aangegeven, je kan ook een kenteken kopen voor langere periode tot max een half jaar geloof ik.
De kenteken platen met een geel vakje zijn ook transportplaten maar dan voor 5 dagen en alleen bestemd voor in Duitsland, met deze mag je dus niet in andere EU landen komen want dan ben je onverzekerd !! kosten dan ongeveer 55,= euro.
De gele platen worden dus gebruikt binnen Duitsland of als je hem wilt uitvoeren naar bijv. Griekenland dan zijn de platen incl geel balkje wel mogelijk.

Ik zou persoonlijk niet teveel rijden op een transport kenteken want de Politie doet vaak wel moeilijk over dit soort dingen, als ze je aanhouden moet je ook echt alles bij hebben, dus de fahrzeugbrief, overschrijving, kentekenbewijs enz enz.
Het is wel mogelijk om bij sommige verzekeringen je auto bij vervoer naar Nederland alvst te laten verzekeren op chassienummer, zou dit altijd proberen want als je bijv 500 km terug moet rijden met alleen een WA is niet prettig ( ik heb 700 km terug gereden op transportkenteken met alleen WA omdat het bij mijn verzekering niet mogelijk was op chassienr )

Ik ben daarom met mijn auto ook alleen naar de RDW keuring gereden en naar de BPM en verder zou ik hem mooi stil laten staan, al kan de politie je weinig meer maken als de BPM betaald is en de papieren aantoonbaar zijn.

Succes al is het veel papierwerk :wink:


06 okt 2005 20:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Cayenne S
Rotterdam
Bericht 
Eén ieder hartelijk dank voor de informatie. Ik ga ermee aan de slag en hoop binnenkort ook een trotse bezitter te zijn


10 okt 2005 22:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.