| Auteur | Bericht | 
        
			| zuugnap 
					
				   |   Cayman Update!  911 watch it!! ;)  Porsche is klaar met de facelift voor de Cayman
 Productie wordt verwacht zo rond November of December
 Voor de consument zal het in het voorjaar worden om
 achter het stuur plaats te nemen! Wijzigingen zitten
 in de voor en achterbumper en voor en achterlichten
 lijken iets groter, ook gaat t Gumgehalte omhoog 
 van 295 PK naar 315......... 911 here we come    ziet er zeker niet slecht uit!!  Bumper front is zeker n + update!!
 
 | 
		
			| 04 jun 2008 14:34 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| torig 
					ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België   | Hola, 315 paardjes. Knap, knap   
 
 | 
		
			| 04 jun 2008 14:47 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Paul II 
					3.2 '88 (HET geluid)  993 2S '97 (DE kont)  997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)   |   Re: Cayman Update!  911 watch it!! ;)
_________________________________________´We´, Zuugnap      De grote broer staat niet stil: de S deze zomer van 355 naar 385 paardjes, dus (ook) in dat opzicht blijft er een (gapend) gat   Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
 
 
 | 
		
			| 04 jun 2008 15:00 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| zuugnap 
					
				   | @ paul laat mij nou ook ff lekker visualizeren    en JA WE!  
 
 | 
		
			| 04 jun 2008 15:10 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Hans Luna 
					Ex: Boxster 986 3.2S
op zoek naar...DEN HAAG   | _________________________________________ik ook...   A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
 
 
 
 Privilege Beauty & Footcare
 
 
 | 
		
			| 04 jun 2008 15:32 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Porsche 944 
					944 Type IBudel-Schoot   | Ik deel J.Clarkson's mening over de cayman, Porsche had deze beter kunnen maken als de 911, door de betere wegligging en plaatsing van de motor, maar heeft dat niet gedaan om een "gat" in de markt (lees: catalogus) te vullen. 
Maar aan de andere kant zou het natuurlijk jammer zijn geweest mocht de 911 die al zoveel jaren aan de top van P's assortiment staat ineens onder moest doen voor een nieuwkomer...
 Wel leuk dat ze hem nu nog wat verbeterd hebben, maarja, dat blijven ze met de 911's ook doen....alleen vraag ik me nog steeds af wat je toch moet met al die pk's, de gemiddelde P-klant (en dan bedoel ik niet de liefhebbers van hier met hun al dan niet oldtimers, maar diegene die zo het geld voor een 911 in hun binnenzak hebben zitten) heeft er toch niks aan, en kan er waarschijnlijk niet goed mee overweg...
 
 
 | 
		
			| 04 jun 2008 16:06 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| zuugnap 
					
				   | ACh wie weet .... gaan ze na 2010 de 11ver ook wel de motor naar
 het midden schuiven....   @ blind ..... tja smaak he    vind em eeeeeeeeeeeeeeeeeg wel dikker als een 996   
 
 | 
		
			| 04 jun 2008 16:16 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Jeroen914 
					foxtrot / oscar   | 
_________________________________________idd... de Cayman (en Boxster) zijn die zetpil op wielen al lang ver voorbij    nou alleen nog de lucht-inlaat zoals op de Boxster a.u.b.
 (die rand die van de dorpel doorloopt in de lucht-inlaat van de Cayman is echt    )
 Koop een standaard Cayman (ipv de S) en hang daar (voor het prijsverschil) de S-motor uit de 911 in    Dan eet 'ie de GT3 als ontbijt   W W W . 9 G E A R . N L
 
 
 | 
		
			| 04 jun 2008 16:19 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| zuugnap 
					
				   | 
whahahaa ........ trouwens hoorde tijdens een meeting
 dat als je onder die cay een andere achteras (911 1ne?) eronder zou schroeven,  dat ie dan ook die spreekwoordelijke zetpil voorbij schiet
 heb geen technische kennis in dat opzicht maar zal nog eens
 navragen bij em wat ie nu precies bedoelde....... 
 
 | 
		
			| 04 jun 2008 16:29 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Jeroen914 
					foxtrot / oscar   | _________________________________________als je de achteras van een 911 (versnellingsbak) in je Box/Cay schroeft zal je de 911 nooit meer voorbij gaan
 dan hebbie namelijk 6 versnellingen achteruit  W W W . 9 G E A R . N L
 
 
 | 
		
			| 04 jun 2008 16:51 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| zuugnap 
					
				   |   aiii voel je em al?   
 
 | 
		
			| 04 jun 2008 16:52 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| zuugnap 
					
				   | 
Hmmm zou t?? dan zetten we de koplampen wel ff achter      had t toch niet over de bak?   
 
 | 
		
			| 04 jun 2008 16:54 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Jeroen914 
					foxtrot / oscar   | 
_________________________________________wabbedoellie dan met 'achteras'    van de aandrijfassen zal je Box/Cay niet sneller worden   W W W . 9 G E A R . N L
 
 
 | 
		
			| 04 jun 2008 17:01 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| zuugnap 
					
				   | jeroen ik heb toch geen verstand van die dinge ... koop en gum in ze....
 zal als ik die forummer te pakken krijg de rest ff uitleggen!
 Belangrijkste is dat ie gemodificeerd sneller gaat   
 
 | 
		
			| 04 jun 2008 17:11 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Bert 
					911 3.2 cabrioHaarlem        PF # 2694   | 
_________________________________________Bij Waalgarage in onderhoud, Cayman met opgevoerd 997 blok! Nog nieuwe Caymanblok is/was? nog te koop Relax! Het is maar blik............
 
 
 | 
		
			| 04 jun 2008 22:45 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Jeroen914 
					foxtrot / oscar   | 
_________________________________________Voor bekrompen types is niks realistisch   W W W . 9 G E A R . N L
 
 
 | 
		
			| 04 jun 2008 23:09 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Bertroex 
					1968 911L Targa
1976  Carrera 3.o targa 
1984 944 to Cup spec
1993 964 C4 Jubikort by Newark-on-Trent, U.K   | niks met "achteras" te maken, wel met een Limited Slip Differential.
 De Cayman S met LSD zou merkelijk sneller op circuit zijn dan een 911 carrera, dus daarom biedt Porsche deze optie niet aan op de cayman.
 Een amerikaanse LSD aftermarket manufacturer biedt het wel aan en IIRC Porsche en 911 world heeft het eens ooit -met de bum-dyno dus TOTAAL niet wetenschappelijk- getest. Ik kan me echter de conclusie niet meer herinneren
    Autofarm had ooit een boxster 2.5 met een 911 3.4 (~996 serie) voorzien: was een errug  leuk dingetje.
 Beste groeten,
 Bert
 
 | 
		
			| 05 jun 2008 1:12 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| zuugnap 
					
				   | Kijk dat is nog eens tech talk     geloof je gelijk dan maar
 de Cay voorzien van een LSDeetje      whohooo!!
 
 | 
		
			| 05 jun 2008 2:17 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Godspeed 
					PF #911België   | 
Daar vergeet JC er wel handig bij te vermelden dat elk merk dit doet. Zijn toenmalige SLK 55 AMG moest het ook stellen zonder compressor omdat hij anders de SL zou voorbij snellen. Waarom krijgt een M3 slechts de V10 motor van de M5 met twee cilinders weggesneden (even simplistisch voorgesteld). Allemaal omdat deze de potentie hebben het grotere broertje voorbij te steken... 
 
 | 
		
			| 05 jun 2008 9:38 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| zuugnap 
					
				   | Is ook zo godspeed kunst om dikker blok erin te lepelen
is ook niet moeilijk om dan zn hoger segment broertje
 eruit te rijden ... ik zou ze wel eens naast elkaar willen
 zien de Cay en 911 met zelfde specs.... hoef niet eens te raden!
 
 
 | 
		
			| 05 jun 2008 11:04 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Gizmo 
					911 C2 CabrioDen Haag   |   LSDZuug, je had mij gesproken en inderdaad de magische woorden van der herr Ruhl waren met een LSD op een cayman kan de 911 alleen maar kijken naar de kont van de cayman want de cayman wint het dan op het circuit.
 En inderdaad de optie die jeroen neerlegt is simpel en zeker geen straf alleen voor bekrompen mensen geen optie, want de fantasie reikt niet zo ver    .
 
 | 
		
			| 05 jun 2008 15:46 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| zuugnap 
					
				   | aaaaaaaaaaaaaaah gizzzzzzzzz mooi ...dan is dat bevestigd
 waar was joe laatst bij luna??       2x cay dan??   
 
 | 
		
			| 05 jun 2008 17:21 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| alex987 
					aircraft engineergemeente zuidplas   |   cayman  l.s.dhee mannen voor de cayman/boxster is er een limited slip diff. te kopen van  quaife  topfabrikant  van gearboxes en l.s.d enz  voor  de somma van  675 engelse pond ex vat . zie ook site en online shop op http://www.quaife.co.uk/Porsche-Cayman- ... fferential
 
 | 
		
			| 05 jun 2008 19:10 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| zuugnap 
					
				   | zit te loeren maar verder geen specificaties omtrent
 vermogen en koppel wel?   
 
 | 
		
			| 05 jun 2008 19:41 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Bert 
					911 3.2 cabrioHaarlem        PF # 2694   | _________________________________________Dat gaat ook niet veranderen als je een LSD monteert  Relax! Het is maar blik............
 
 
 | 
		
			| 05 jun 2008 20:24 | 
					
					     | 
	
	
		|  |