Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Re: Formule 1, Seizoen 2021

10 mei 2021 7:41

Als je het echt zou willen vergelijken dan moet je Max een keer in de Mercedes zetten en Lewis in de Red Bull. Maar dat is dus theorie.
Saai was het zeker niet of je moet echt geen idee hebben waar je naar kijkt.
Ik geef de hoop ook nog niet op voor het WK, maar het is duidelijk dat het een zwaar gevecht zal worden... Een beetje pech/geluk kan ook nog een grote rol gaan spelen, tot nu toe zijn de kemphanen beiden nog niet uitgevallen!

Re: Formule 1, Seizoen 2021

10 mei 2021 8:05

Dan zal deze f1 wappie en mafkees nooit meer een reactie plaatsen op dit forum.
Het is overal hetzelfde.

Re: Formule 1, Seizoen 2021

10 mei 2021 8:22

Ewout schreef:
outletvalve schreef:
Ewout schreef:Wat ik me steeds afvroeg: Max had een nieuwe goede set rode liggen.
Als ze nu veel eerder Max naar binnen hadden gehaald (Natuurlijk Hamilton er voorbij maar er was een fase dat dat ongeveer 5 sec achterstand had opgeleverd). Rode set eronder. Met rood hadden er dan toch bij RB betere ronde tijden gereden kunnen worden waarmee er naar mijn simpele mening in elk geval meer kans was geweest.
(Het team weet natuurlijk 10 keer meer, maar ik snap het misschien niet..)

Iemand hier die dat uit kan leggen?

Daar verschillen de meningen over....: https://the-race.com/formula-1/did-red-bull-throw-the-spanish-gp-away-our-verdict/



Dank voor dit artikel! Dat was dus precies wat ik me steeds af vroeg! :thumleft:
....en was het dus geen domme vraag... :wink:


Dit is dus ongeveer het zelfde als ik schreef. Maar nogmaals ook Gary Anderson heeft niet alle informatie welke Red Bul heeft en misschien hebben ze daar ook wel gewoon een fout gemaakt.
Maar As is verbrande turf, op naar Monaco.

Re: Formule 1, Seizoen 2021

10 mei 2021 9:29

Een van de belangrijkste verschillen (puur op basis van de auto) was ook de buiten- en daarmee baantemperatuur. Die was op raceday stukke lager dan in de kwalificatie en dat is sterk in het voordeel van Mercedes. Bij hogere buiten en baantemperatuur hebben de Benzen veel meer moeite met de banden en sneller last van graining t.o.v. RB. Het is al eerder bewezen maar op de gele band en bij niet extreme temperaturen is de Mercedes echt een klasse apart.

Re: Formule 1, Seizoen 2021

10 mei 2021 9:44

Dat soort dingen maakt het ook zo mooi om naar te kijken. Er zijn zoveel factoren die meespelen en die je niet in de hand hebt.
Als het van tevoren een gelopen race zou zijn is het lang zo leuk niet.
Overigens gebeuren in de achterhoede vaak ook mooie dingen.
Ik vond het echt niet saai. :drive:

Re: Formule 1, Seizoen 2021

10 mei 2021 10:01

Het middelveld is idd erg aan elkaar gewaagd.
Als je naar de kwalificatie kijkt zie je dat tussen Hamilton, Verstappen en Bottas maar 0,132 seconden zit.
Als je dan naar Leclerc kijkt zit deze op 0,796 als 4e maar nummer 8 staat op 0,960.
Dus eigenlijk is de strijd van de best of de rest veel spannender dan wie wereldkampioen wordt. Alleen rijdt Max daar niet en is het voor vele niet interessant.

Re: Formule 1, Seizoen 2021

10 mei 2021 10:46

Nieuwe vraag dan om over te filosoferen:

Is de RB alleen geschikt voor de driving style van Max? Perez, Albon en Gasly hebben alle drie (nog) niet het niveau bereikt dat Max haalt met de auto

Re: Formule 1, Seizoen 2021

10 mei 2021 10:58

Checo gaat het wel lukken denk ik. Die is echt een klasse beter dan zijn voorgangers.

Re: Formule 1, Seizoen 2021

10 mei 2021 11:24

Dat denk ik dus ook.

Re: Formule 1, Seizoen 2021

10 mei 2021 13:11

Zmauz schreef:Dan zal deze f1 wappie en mafkees nooit meer een reactie plaatsen op dit forum.
Het is overal hetzelfde.

Wat zijn mensen soms toch snel op hun tenen getrapt na een reactie van één bezoeker. Het is overal hetzelfde :scratch:

Re: Formule 1, Seizoen 2021

10 mei 2021 15:13

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Formule 1, Seizoen 2021

10 mei 2021 19:49

PTT schreef:reactie op deze onzin

Mercedes was ,en is “by far” de snelste auto en daar doet ook MAX niks aan


Iedereen blij dat Max eindelijk een auto heeft die gemiddeld genomen over alle circuits vergelijkbaar is met Mercedes, maar elke keer als Max 't verliest komt 't volgens de MV33 fora toch weer omdat de Mercedes gewoon een veel betere auto is. Zucht.

Tempo van Mercedes op de gele band gisteren was gewoon een klap beter. Kan me wel voorstellen dat Max baalt dat Perez zich er niet in kon mengen, als die er tussen had gezeten waren de stops voor Mercedes veel minder comfortabel geweest, en gezien de baan had Perez bijv. Hamilton best wat rondjes achter zich kunnen houden. Vind Perez sowieso wel een leuke coureur om naar te kijken, hoop dat ie z'n flow bij RB nog krijgt.

Re: Formule 1, Seizoen 2021

10 mei 2021 19:58

Ronaldo schreef:Vind Perez sowieso wel een leuke coureur om naar te kijken, hoop dat ie z'n flow bij RB nog krijgt.


Persoonlijk kijk ik liever naar het vrouwelijk schoon, maar ieder zijn ding :mrgreen:

Re: Formule 1, Seizoen 2021

10 mei 2021 22:14

Ronaldo schreef:
PTT schreef:reactie op deze onzin

Mercedes was ,en is “by far” de snelste auto en daar doet ook MAX niks aan


Iedereen blij dat Max eindelijk een auto heeft die gemiddeld genomen over alle circuits vergelijkbaar is met Mercedes, maar elke keer als Max 't verliest komt 't volgens de MV33 fora toch weer omdat de Mercedes gewoon een veel betere auto is. Zucht.

Tempo van Mercedes op de gele band gisteren was gewoon een klap beter.


Ik begrijp je zucht niet helemaal. Op de volgende regel schrijf je het zelf ook.

Re: Formule 1, Seizoen 2021

11 mei 2021 10:31

Begrijpend lezen. :salut:

De Mercedes kon (in handen van Hamilton), op dit circuit, in deze weersomstandigheden, en op de gele band, een snellere rondetijd rijden dan de RB.
Dergelijke verschillen ga je het hele seizoen zien, dus ook momenten waarop de RB de snellere is.
Over het hele seizoen heen denk ik dat de 2 auto's zo gelijkwaardig zijn als we ze ooit gaan zien, het zijn nu eenmaal verschillende teams.

Als je dergelijke verschillen ook niet wilt zien moet je naar autoraces gaan kijken waar men allemaal in identieke auto's rijdt.

Re: Formule 1, Seizoen 2021

11 mei 2021 10:32

MarcoB schreef:
Ronaldo schreef:Vind Perez sowieso wel een leuke coureur om naar te kijken, hoop dat ie z'n flow bij RB nog krijgt.


Persoonlijk kijk ik liever naar het vrouwelijk schoon, maar ieder zijn ding :mrgreen:


:shock:
Zeker al een tijdje niet gekeken, het vrouwelijk schoon in de pitstraat is er al een tijdje niet meer..

Re: Formule 1, Seizoen 2021

11 mei 2021 12:41

Ja het moet zo nodig allemaal politiek correct zijn tegenwoordig. De vrouw mag geen lustobject zijn :roll:
De dames zelf waren daar helemaal niet blij mee. Als je er leuk uitziet en je kunt daar op een makkelijke manier wat mee verdienen en je staat daar volledig uit vrije wil dan is daar helemaal niets mis mee.

Ze werden niet geprostitueerd ofzo.

Re: Formule 1, Seizoen 2021

12 mei 2021 18:44

Wat is dit nu weer https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/648 ... -red-bull/

Toen enkele jaren geleden de voor vleugel van Ferrari flexibel was werd er gezegd we testen op deze manier en als het er aan voldoet is het goed. Nu gaan ze op een andere manier testen. Corrupte bende is het

Re: Formule 1, Seizoen 2021

17 mei 2021 14:44

Uitgerekend in Monaco: McLaren in Gulf livery. What's not to like?

Afbeelding
Afbeelding

https://www.mclaren.com/racing/2021/monaco-grand-prix/mclaren-racing-and-gulf-oil-international-unveil-limited-edition-monaco-grand-prix-livery/

Re: Formule 1, Seizoen 2021

17 mei 2021 21:59

Klopt niet helemaal bij de titel (2021), maar seizoen 2022 F1 uitzendrechten niet meer bij Ziggo hoor ik net bij VI. Wordt een nieuwe betaalzender (uit Scandinavië)

Re: Formule 1, Seizoen 2021

17 mei 2021 22:13

https://www.gpblog.com/nl/nieuws/84377/ ... raken.html

Nordic? Viaplay? :scratch:

Kan me ook voorstellen dat 't niet zoveel uitmaakt, en dat 't productie team gewoon overgaat, en we straks weer kunnen genieten van Plooij en Mol. :mrgreen:

Re: Formule 1, Seizoen 2021

18 mei 2021 0:00

Blijft bijzonder, Ziggo is eigendom van Liberty Global, net als FOM, maar de rechten gaan natuurlijk gewoon naar de hoogste bieder. Verstappen heeft die rechten een stukje duurder gemaakt, zeker in een on-demand omgeving is live televisie goud waard. Denk dat de productie wel bij Southfields zal blijven, dus dikke kans dat een paar gezichten gewoon mee-verhuizen inderdaad.

Re: Formule 1, Seizoen 2021

18 mei 2021 7:57

Jammer, dacht dat we eindelijk van bal en bijbal af waren.

Re: Formule 1, Seizoen 2021

18 mei 2021 10:13

Nou inderdaad...Mol mist teveel wat er gebeurt tijdens live commentaar en Plooij....euh, tja wat doet die eigenlijk?

Re: Formule 1, Seizoen 2021

18 mei 2021 10:25

Het werkt nu wel net lekker via de Ziggo app en streamen naar TV. Nu maar weer afwachten waar ze mee komen.
Plaats een reactie