Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Re: Formule 1, Seizoen 2022

03 jul 2022 20:04

Jammer van de herstart..... :oops:
Achteraf nog weinig punten verloren door Max.... :|
Verder mooie race. 8)

Re: Formule 1, Seizoen 2022

03 jul 2022 20:57

Moest helaas het einde missen vanaf ronde 35 :cry: , waar nog veel spektabel te beleven was...
Prachtig voor Sainz dat ie op de hoofdtrede mocht staan en mooi dat Shummie eindelijk punten pakt.

Re: Formule 1, Seizoen 2022

03 jul 2022 21:54

Helaas alleen samenvatting gezien, maar wat een geweldige race!

Re: Formule 1, Seizoen 2022

04 jul 2022 3:46

outletvalve schreef:het Ferrari team had 11 seconden om te reageren (op de safetycar) om LEC naar binnen te halen voor soft. Kennelijk was dat net te weinig om de beslissing te maken

Je mag toch hopen dat dit niet waar is. Elk team heeft een eigen 'tactical team'. Ik neem aan dat die zich de hele race door vragen stelt als; Wat doen we als we NU een safetycar krijgen? Wat doen we als we NU een rode vlag krijgen? Wat doen we als het NU gaat regenen? Wat doen we als we NU een lekke band krijgen? Als Mercedes NU naar binnen gaat, wat doen wij dan? ALs Ferrari NU een undercut probeert, wat doen wij dan? etc. etc. Ik neem aan dat ze de antwoorden op dit soort vragen continue updaten zodat ze gelijk kunnen handelen als de situatie zich voordoet. Natuurlijk kun je niet alles van te voren bedenken maar dingen als een (virtuele) safetycar, lekke band etc zijn toch redelijk standaard en je mag verwachten dat ze daar dus altijd op voorbereid zijn en direct kunnen beslissen. Ik neem dus aan dat het een bewuste keuze is geweest om LeClerc niet naar binnen te halen.
Zou toch wel een heel knullig F1 team zijn als het gaat van: He, een safetycar! Wat zullen we doen jongens, denk even snel. Oeps sorry, te laat. :mrgreen:
Waarom ze het niet gedaan hebben? Geen idee. Trackpositie belangrijker geacht? Net als anton964 snapte ik het ook niet. Misschien horen we het nog een keertje.

Re: Formule 1, Seizoen 2022

04 jul 2022 7:13

T zijn Italianen, hè...

Re: Formule 1, Seizoen 2022

04 jul 2022 8:22

Dat was natuurlijk een mega-misser. Ik snap werkelijk niet waarom ze dachten dat dat goed zou aflopen. Het was onmiddellijk duidelijk dat Leclerc een sitting duck zou zijn. En dan tegen Sainz zeggen “hou die jongens even tegen”. Alleen bij :roll: :roll: Ferrari.

Re: Formule 1, Seizoen 2022

04 jul 2022 9:26

Of wat dacht je van: "Geef Leclerc bij de herstart even een paar wagenlengtes voorsprong...". Niet te filmen.

Re: Formule 1, Seizoen 2022

04 jul 2022 13:50

Ik snap niet dat de kenners Saints een goede race zagen rijden:
-Hij verklooit zijn eerste start, kwam ook gewoon niet goed weg.
-Blundert onder druk en vliegt uit de bocht
-Trager dan Leclerc
-Mazzel bij de safetycar
-Geblunder bij ferrari in zijn voordeel
-Auto Max kaduuk
En dan zeggen dat het heel knap is dat hij gewonnen heeft?
We gunnen het hem natuurlijk wel, maar knap………..tja of liever niet echt als supertalent zijnde een F1-rijder

Re: Formule 1, Seizoen 2022

04 jul 2022 14:40

Zag nog een interview met Binotto (teamchef Ferrari). Zijn uitleg was dat ze een keuze moesten maken wie ze binnenhaalden voor de stop. LEC had "trackpositie" en versere banden, vandaar dat ze kozen voor een stop met Sainz. Twee man stoppen achter elkaar had tot positieverlies geleden. Plausibele verklaring.

Re: Formule 1, Seizoen 2022

04 jul 2022 15:38

Over strategie gesproken: eerlijk gezegd had ik de herstart van Max gewoon weer op softs gedaan. Op zich hoefde Red Bull helemaal zo'n gewaagde, agressieve keuze niet te maken voor de start, maar het pakte wel geweldig uit. Als nummer 1 off-synch houd je toch het initiatief.

Re: Formule 1, Seizoen 2022

05 jul 2022 1:33

outletvalve schreef:(...). Zijn uitleg was dat ze een keuze moesten maken wie ze binnenhaalden voor de stop. LEC had "trackpositie" en versere banden, vandaar dat ze kozen voor een stop met Sainz. Twee man stoppen achter elkaar had tot positieverlies geleden. Plausibele verklaring.


Plausible als we niet honderduizend keer de Abu-Dhabi finale van 2021 gezien hadden waar precies hetzelfde gebeurde....
wat een Clowns daar in dat Ferrari strategy team. :bang:

Anne 2.7 schreef:Of wat dacht je van: "Geef Leclerc bij de herstart even een paar wagenlengtes voorsprong...". Niet te filmen.

Inderdaad. Of na LeClerc's geklaag over Sainz' trage tempo dat ie 32.9 moet rijden, terwijl Lewis daarachter al twee rondjes 1.32.5 doet....
Ik snap dat het al terugkijkend makkelijk is om commentaar te hebben, maar jonge jonge, wat een prutsers daar bij Ferrari.

Re: Formule 1, Seizoen 2022

08 jul 2022 10:01

Ik had zeker niet verwacht dat het een koopje zou worden, maar zo snel zo duur!!
https://www.viprize.org/auction/get-max ... l-handover

Re: Formule 1, Seizoen 2022

09 jul 2022 18:46

Opdat we niet vergeten, Max weer top vandaag en gister en hopelijk ook morgen.... 8)

Re: Formule 1, Seizoen 2022

10 jul 2022 1:07

Denk niet dat max echt in gevaar komt morgen, hij heeft ver uit de beste auto en is denk ik ook wel de beste coureur.

Re: Formule 1, Seizoen 2022

10 jul 2022 8:56

Nou als Ferrari niet voortdurend hun eigen schip tot zinken zouden brengen (tactisch en strategisch gezien) dan zou Leclerc een behoorlijke bedreiging zijn. Die jongen is beregoed en de Ferrari is snel.

Re: Formule 1, Seizoen 2022

10 jul 2022 14:48

Yep. En een Sainz die wil proberen te bewijzen dat hij geen nr 2 coureur is. Dat kostte een hoop energie, die strijd om de 2e plaats. En Max was de lachende 3e....

Re: Formule 1, Seizoen 2022

10 jul 2022 16:52

80602
Verrassende uitslag :scratch:

Re: Formule 1, Seizoen 2022

10 jul 2022 17:46

Als je door een slechte race (of een niet top race) toch nog 2e wordt mag je niet klagen en dat deed Max dan ook niet.(met gelukje dat Sainz uitviel!).
Wel weer dat eeuwige banden geleuter, pfffff.

Re: Formule 1, Seizoen 2022

10 jul 2022 17:47

banden maakten deze race juist nog een beetje interessant. en de DRS

Re: Formule 1, Seizoen 2022

10 jul 2022 18:05

…en voorspelbaar drama bij Ferrari. Dit keer technisch…

Re: Formule 1, Seizoen 2022

10 jul 2022 18:20

@Horn: en het wisselen van auto :mrgreen:

Re: Formule 1, Seizoen 2022

11 jul 2022 18:06

Is het in NL ook in het nieuws het hooliganisme (vrouwen lastig vallen, racisme, juichen bij uitvallen concurrent) van de “fans” van Verstappen?

Zal uiteraard een uiterst kleine minderheid zijn - als ze al fan zijn van Verstappen… - maar kan me niet herinneren dit ooit gelezen te hebben over de F1.

Re: Formule 1, Seizoen 2022

11 jul 2022 18:19

Alles ligt tegenwoordig onder een vergrootglas hè! Er hoeft maar één persoon iets onwelgevallig vinden en op sociale media te plempen en de rapen zijn gaar. Pfffff wat een tijd!

Re: Formule 1, Seizoen 2022

11 jul 2022 19:42

1 is al teveel....

Er gaan daar liters alcohol in bij de nieuwe F1 tokkie fans en dan kunnen ze zich niet gedragen. Sneu volk.

Re: Formule 1, Seizoen 2022

11 jul 2022 19:51

Ik denk als ze vorige week bij max niet hadden gejuigt
Ze het nu bij ham ook niet hadden gedaan.
Plaats een reactie