Switch to full style
Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Porsche Taycan <-> Porsche 911 Turbo S <-> Tesla Model S

05 sep 2020 12:44

Porsche Taycan Turbo S vs Porsche 911 Turbo S vs Tesla Model S Performance Dragrace-special :drive:

..... en de winnaar is ..... :wink:

Re: Porsche Taycan <-> Porsche 911 Turbo S <-> Tesla Model S

05 sep 2020 13:24

:drive: :thumleft:

Arme Cazzo...... :^:

Re: Porsche Taycan <-> Porsche 911 Turbo S <-> Tesla Model S

06 sep 2020 11:15

Wacht nou maar even..... hij zal het wel weer in het voordeel van Tesla zien :mrgreen:

Re: Porsche Taycan <-> Porsche 911 Turbo S <-> Tesla Model S

07 sep 2020 12:54

Leuke bedoening. Ingeschakeld met nog 12 ronden te gaan dus ik moest even knipperen met mijn ogen en online lezen wat er nou precies aan de hand was geweest!

Re: Porsche Taycan <-> Porsche 911 Turbo S <-> Tesla Model S

07 sep 2020 13:25

Brulaap schreef:Wacht nou maar even..... hij zal het wel weer in het voordeel van Tesla zien :mrgreen:

1/3de van de prijs en bijna net zo snel? :popcorn:

Re: Porsche Taycan <-> Porsche 911 Turbo S <-> Tesla Model S

07 sep 2020 13:47

In de F1 is dat het verschil tussen de eerste en de laatste plaats in de kwalificatie.... :popcorn:

Re: Porsche Taycan <-> Porsche 911 Turbo S <-> Tesla Model S

07 sep 2020 19:55

Cazzo Super Veloce schreef:
Brulaap schreef:Wacht nou maar even..... hij zal het wel weer in het voordeel van Tesla zien :mrgreen:

1/3de van de prijs en bijna net zo snel? :popcorn:



Hap

:mrgreen:

Re: Porsche Taycan <-> Porsche 911 Turbo S <-> Tesla Model S

07 sep 2020 20:15

Ja, daar kon je op wachten, maar hij heeft m.i.wel een puntje.
Bij de 1ste vergelijking scheelt het idd bijna niks.
Bij de 2de is het verschil behoorlijk, maar dan ook wel duidelijk dat de accu alweer bijna leeg is, dat is toch wel weer een dingetje.... :mrgreen:

Re: Porsche Taycan <-> Porsche 911 Turbo S <-> Tesla Model S

08 sep 2020 21:38

FF wat naders, weten jullie wat achterremblokken vervangen kosten op een Taycan...............................




€1509 :shock: Ja je leest het goed. Voor is goedkoper...................€1199 :shock:

Re: Porsche Taycan <-> Porsche 911 Turbo S <-> Tesla Model S

08 sep 2020 23:04

Waarom zou dat zoveel kosten?

Re: Porsche Taycan <-> Porsche 911 Turbo S <-> Tesla Model S

09 sep 2020 9:56

Omdat je waarschijnlijk maar eens in de 250.000km remblokjes moet vervangen? Ok, zal bij een Porsche wel wat meer afhangen van het rijgedrag van de gebruiker dan bij Tesla. Profiel van de gemiddelde bestuurder in acht nemende.

En niettegenstaande er extra regeneratieve remkracht aanwezig is zijn het toch enorme remschijven dat de Taycan heeft (reden daarvoor zie hier.

Deze 2 icm Porsche Tax = €€€

Re: Porsche Taycan <-> Porsche 911 Turbo S <-> Tesla Model S

09 sep 2020 10:17

Ik gok dat het om de PCCB's gaan, die hoef je inderdaad bijna nooit te vervangen.

Re: Porsche Taycan <-> Porsche 911 Turbo S <-> Tesla Model S

09 sep 2020 12:32

Rad911 schreef:Waarom zou dat zoveel kosten?

Omdat ze hun zakken graag vullen bij Porsche?

Re: Porsche Taycan <-> Porsche 911 Turbo S <-> Tesla Model S

09 sep 2020 13:36

Johann schreef:Ik gok dat het om de PCCB's gaan, die hoef je inderdaad bijna nooit te vervangen.


Enkel S en Turbo S hebben standaard PCCB.
En ik vermoed dat je bij PCCB ook wel af en toe blokken moet vervangen? Of is dat ook al veel minder?

Wat ik bedoelde is dat bij normaal rijden de remmen in een elektrische auto door de regeneratie veel minder tot amper gebruikt worden. Dus het slijt allemaal veeeeel minder.

Ik herinner me een filmpje van klokje rond op Autoweek met een Model S met bijna 250.000km waar nog nooit iets aan de remmen was vervangen.

Edit: met linkje
https://youtu.be/qNd3miNU85k
En het is 270.000km
2de set remblokken en de eerste remschijf.
Dus nog steeds amper slijtage.
Plaats een reactie