Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 17:29



Antwoord op onderwerp  [ 1214 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 49  Volgende
Formule 1, Seizoen 2017 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Subdriver schreef:
giulia schreef:
De rest van je plaatjes met de wielen op de kerbstones. Dat is een groot verschil aangezien de kerbstones onderdeel zijn van de racetrack.

Dat is niet correct. De kerbstones zijn geen onderdeel van de racetrack! De witte lijn is de rand van de track.


Wel correct. Je wordt pas bestraft als je met4 wielen naast de kerbs komt. Dan pas heet het leaving the track.


23 okt 2017 22:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Ik weet de regels niet allemaal. Maar wat ik de altijd begrepen heb is dat je niet over de witte lijn heen mag met 4 wielen. En de curbs liggen achter de witte lijn.
En dit doen dus alle 4 de rijders op het plaatje van MarcoB
_________________________________________
Mvg,

René


23 okt 2017 22:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Ik zeg: see you in Maxico! :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 okt 2017 22:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Ronaldo schreef:
Ik vind de reactie van Max met de term mongool wel een tegenvaller en onprofessioneel. Jammer, want ik vond Max (tot nu toe) juist ontzettend sterk in z'n persoptredens, zeker gezien z'n leeftijd.
Verder was de felheid in z'n interview te begrijpen, heat of the moment zullen we maar zeggen..

Op naar Mexico! :ba: :drive:


Eens, viel mij ook erg tegen. En vanavond bij Ziggo Peptalk moet hij ook erg geholpen worden om er iets van terug te nemen. Terwijl hij dan duidelijk al over zijn woede heen is.
Maar inderdaad: We weten nu dat ze de RB13/14 eindelijk voor elkaar hebben, dus hij kan in Mexico echt gaan rijden voor het podium.


23 okt 2017 22:20
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
giulia schreef:
Subdriver schreef:
giulia schreef:
De rest van je plaatjes met de wielen op de kerbstones. Dat is een groot verschil aangezien de kerbstones onderdeel zijn van de racetrack.

Dat is niet correct. De kerbstones zijn geen onderdeel van de racetrack! De witte lijn is de rand van de track.


Wel correct. Je wordt pas bestraft als je met4 wielen naast de kerbs komt. Dan pas heet het leaving the track.


Sorry maar je zit echt fout.

FIA Formula One - Sporting Regulations 2017
Driving - Art. 27 Lid 3, 2e alinea:


Drivers will be judged to have left the track if no part of the car remains in contact with it and, for the avoidance of doubt, any white lines defining the track edges are considered to be part of the track but the kerbs are not.


23 okt 2017 23:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Dus zijn ze niet consequent geweest.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


24 okt 2017 8:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Dan heeft Subdriver gelijk maar het verbaast me wel. De praktijk wijst al decennia lang uit dat het dus een papieren regel is en dat vol over de kerbs rijden hetzelfde is geworden als tieners op een fiets zonder verlichting...


24 okt 2017 8:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
De beelden: https://youtu.be/rP6zj5_igiE voor diegenen die het gemist hebben
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


24 okt 2017 8:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/3 ... erstappen/


24 okt 2017 9:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Moet ik dat stukje van Gp upfdate helemaal serieus nemen?

Bottas en Raikkonen gaan eigenlijk altijd gelijk op de rug liggen als de Red Bull zich in de versnellingsbak meldt.

Wat een onzin bewering..

(En ook) de column schrijver van Gp update moet erkennen dat het niet volgens de regels was: Dat Verstappen die vrijheid vervolgens gebruikt om een podiumplaats te veroveren is natuurlijk op het randje, maar in de geest van de wedstrijd zeker niet onvergeeflijk.

Ook ik gun Max een goede klassering, maar als je een kortere weg neemt (door de bocht af te snijden) heb je voordeel, dus in dit geval hebben de stewards gewoon gelijk.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


24 okt 2017 9:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Het is gewoon zo, ze zijn allemaal pages voor Max.


24 okt 2017 10:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Er valt ook nog wat ervoor te zeggen dat hij niet per definitie die bocht afsneedt om er voorbij te (kunnen) komen maar om contact met Kimi te vermijden die namelijk ook iets naar binnen kwam. Dat stukje afsnijden had hij op zich ook helemaal niet nodig om ervoorbij te komen.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


24 okt 2017 10:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
outletvalve schreef:
De beelden: https://youtu.be/rP6zj5_igiE voor diegenen die het gemist hebben

Uit die beelden zie je duidelijk dat Kimi mooi zijn eigen lijn rijdt (zie het stuk van 0:20-0:35), geen plotse richtingswijziging, waardoor Max er niet voorbij kan, je ziet geloof ik Kimi ook even inhouden als hij ziet dat Max daar ineens (bijna) tussen zit. Enkel en alleen door de bocht af te snijden kan Max er dus voorbij. In een split seconde Kimi houdt even in en opeens is daar het snelheidsverschil. Eigenlijk heel slim gereden van die Fin want hij had hield daardoor het gaatje klein genoeg waardoor regulier inhalen niet echt kon.

En omdat het een cruciale actie was kan ik begrijpen dat ze hier wel ingrijpen en tijdstraf geven, want het onbetwistbare vooredeel is er. Bij de overige voorbeelden tijdens de race is dat voordeel veel minder uitgesproken. Zou dus op zijn minst tijdens de race een waarschuwing voor gegeven kunnen worden. Vooraleer bestraffen.

Max zal het heus ook wel weten. Zoals Coronel al zei in de uitzending. Die regel is er, dat weet elke rijder, 4 wielen op de baan. Maar ik snap zeker ook dat het wel een domper is op de aantrekkelijkheid van Formule 1.


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 24 okt 2017 10:34, in totaal 1 keer bewerkt.



24 okt 2017 10:26
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 - zwart - MY1992
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
https://youtu.be/rP6zj5_igiE

op 6,5sec reageert raikonen en stuurt hij ineens iets naar links, max zit er dan half naast, maar is nog op de baan

daarna zie je in de rear cam dat raikonen vrijwel rechtdoor gaat, van de racing line af, max is intussen binnendoor gestoken en met 4 wielen links van de witte lijn en curbstones beland

je kunt dus ook zeggen dat max en raikonen beiden reageerden om een botsing te voorkomen, de een naar links, de ander naar rechts

het is in elk geval niet zo dat raikonen gewoon zijn racelijn reed, en dat verstappen alleen maar heeft kunnen passeren omdat hij afsneed, hij had best meer naar links kunnen zitten en had dan raikonen alsnog gepasseerd


24 okt 2017 10:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Ja dus ... Kimi reed zijn racelijn wel. want wil mooi de Apex daar pakken. Maar Max duwt zich er tussen, niks te verliezen (roekeloze actie?). Beiden moeten hierdoor uitwijken waarna Max het voordeel heeft dat hij 3de wordt. Tuurlijk het is niet zo zwart-wit maar ik kan na deze beelden de bestraffing wel beter plaatsen.


24 okt 2017 10:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Citaat:
In navolging van rijderssteward Mika Salo heeft ook wedstrijdleider Charlie Whiting uitgelegd waarom Max Verstappen een tijdstraf van vijf seconden heeft gekregen na de Grand Prix van de Verenigde Staten.

"Naast het volledige circuit bevindt zich zowel links als rechts een uitloopstrook van drie meter breed. In de hoeken aan de binnenkant van bocht 17 en 18 is dit teruggebracht tot één meter breed met een 25 millimeterhoge kerbstone", omschrijft Whiting tegenover Auto, Motor und Sport het 'plaats delict'.

De stewards krijgen het verwijt inconsistent te zijn omdat zij andere coureurs die de baanlimieten overschreden onbestraft lieten. Volgens Whiting is dat echter appels met peren vergelijken. "In alle andere gevallen, waarbij een rijder de baan verliet, moesten ze een langere weg afleggen. Max heeft daarentegen een kortere weg genomen. Hij bevond zich met alle vier de wielen naast de baan", besluit hij.


duidelijk lijkt me
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


24 okt 2017 10:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Tja, wat weten Lauda, Rosberg, Andretti, enz nou helemaal.
Die zouden wat meer hier op het PF moeten komen. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


24 okt 2017 10:59
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
als Kimi zo Max had ingehaald in de laatste ronde was het internet te klein geweest voor alle klagers. Ik begrijp de emotie, ik begrijp de onderbuikgevoelens van al die FB Max-fans maar verder als je het een uurtje laat zakken is het jammer maar niet onterecht. Had Max ook liever op het podium zien staan, maar het is niet anders. Ik zag gisteren nog eens de herhaling van de podiumceremonie. Waar Lewis en Sebas met champagne spuiten en 'de resultaten vieren' staat Kimi rustig op de achtergrond. Kan me niet voorstellen dat hij erg blij is om zo de 3e plaats te behalen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 okt 2017 11:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
horn schreef:
als Kimi zo Max had ingehaald in de laatste ronde was het internet te klein geweest voor alle klagers.

Ik geloof dit niet.


Volgens mij gaat het er ook niet om dat Max met 4 wielen over de lijn is gegaan. Maar dat anderen hier niet voor bestraft werden, men afgesproken heeft dat de FIA hier geen straffen voor zou uitdelen (mocht het niet gevaarlijk zijn), mocht men hier wel een straf voor willen delen de situatie eerst me de rijders besproken zou worden en dat men geen rijders van het podium meer af zou halen.
_________________________________________
Mvg,

René


24 okt 2017 12:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Blijkbaar vinden ze het toch een clear cut case in dit geval. Daar kan ik ze ook in volgen.


24 okt 2017 12:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
MY00 schreef:
horn schreef:
als Kimi zo Max had ingehaald in de laatste ronde was het internet te klein geweest voor alle klagers.

Ik geloof dit niet.

Volgens mij gaat het er ook niet om dat Max met 4 wielen over de lijn is gegaan. Maar dat anderen hier niet voor bestraft werden, men afgesproken heeft dat de FIA hier geen straffen voor zou uitdelen (mocht het niet gevaarlijk zijn), mocht men hier wel een straf voor willen delen de situatie eerst me de rijders besproken zou worden en dat men geen rijders van het podium meer af zou halen.


Vijf vrienden van jou rijden 160 op de snelweg en worden niet gepakt. Jij doet een dag later hetzelfde en wordt geflitst.
Vind je jouw boete dan onterecht, omdat je vrienden 'm niet hebben gekregen? :wink:

Ik vind zeker dat de FIA iets moet doen met hun inconsistentie in het toepassen van de regels.
Maar puur het incident van Max bekeken nemen ze de enige juiste beslissing.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


24 okt 2017 14:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Formula One Management moet zich vooral druk maken hoe de sport aantrekkelijk blijft voor een wereldpubliek. Zonder Verstappen was ook Texas gewoon weer een optocht geweest ipv een race.

Ondertussen wordt ook de scheldpartij van Verstappen onderzocht.


24 okt 2017 16:01
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
De drievoudig wereldkampioen (Lauda) herinnert iedereen er even aan dat iedereen had besloten, vorig jaar, dat de coureurs niet zomaar een straf aan hun broek kunnen krijgen: "We hebben de stewards gevraagd ons te vertellen hoe zij zó snel na de race een beslissing kunnen nemen. Want zulke zaken worden altijd eerst onderzocht. Daar hebben we als Mercedes een klacht over ingediend."

"Tijdens die vergadering van vorig jaar zijn de stewards op komen draven, evenals Jean Todt, Charlie Whiting en wij. We hebben allemaal besloten dat als er geen gevaar was, de stewards niet zouden ingrijpen. Zo simpel is het. Als twee coureurs elkaar aanrijden, dan moet er worden ingegrepen maar dat was nu niet het geval", ging Lauda verder.

De Oostenrijker liet dan ook weten dat hij weer om tafel gaat zitten met de FIA om deze zaak opnieuw te bespreken: "Charlie zei vorig jaar dat je niet over de witte lijnen kan rijden. Dat kan heel makkelijk. Bouw er dan een muur, als je dat niet wilt. Zolang het normaal circuit is, kun je het gebruiken. Een witte lijn is geen grens, hebben we vorig jaar afgesproken. En nu deze beslissing? Het gaat volledig de verkeerde kant op."
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


24 okt 2017 16:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
MY00 schreef:
horn schreef:
als Kimi zo Max had ingehaald in de laatste ronde was het internet te klein geweest voor alle klagers.

Ik geloof dit niet.

Sorry, ik doel op al die 'fanpages' van Max op FB. Zitten nogal wat hersenloze schreeuwlelijken die een enorme oranje Max bril op hebben. Zelden of nooit objectief en wel altijd heel hard gillen. Soort Calimero pagina's.

Verder heeft Lauda altijd overal een mening over. Vind ik prima. Hij zal er wel verstand van hebben. Hoewel ik daar in het verleden wel eens aan getwijfeld heb. Max deed iets dat niet volgens de regels was. Waarvan ze (de FIA) een jaar geleden geroepen hadden dat ze (de FIA) daar in de toekomst anders mee om zouden gaan. Wat ze nu ineens toch niet deden. Riekt naar klasse justitie. En dat stinkt.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 okt 2017 17:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2017
Tja Horn het is maar net waar je de nadruk op legt hè.

Heb je wel eens op de Ferrari fanboy pagina's gekeken?

En jij mag best Lauda in twijfel trekken hoor, daar hecht ik dan weer wat minder waarde aan. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


Laatst bijgewerkt door MarkS op 24 okt 2017 17:40, in totaal 1 keer bewerkt.



24 okt 2017 17:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1214 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 49  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.