Re: Elektrische Boxster gespot
Niet te stoppen voor vooral de meer praktische normale dagelijkse auto's ja, waaronder de 4-deurs Porsche's.. Voor pure sportwagens als de Boxster, Cayman en 911, die vooral met het hart en voor de beleving gekocht worden, waar motorgeluid en gevoel uit de aandrijflijn een belangrijk onderdeel van is, is het vrij kansloos allemaal vrees ik.. Zeker in het begin..
Daar komt Porsche ook nog wel achter met hun "experiment" met de elektrische Boxster (en Cayman?).. Dat ze al enorm lang hebben gewacht na de introductie van de (982) 718, die 9 jaar op de markt is geweest zonder facelift of opvolger is veelzeggend.. We nu ook alweer 3 jaar verder zijn na de opening van dit topic met de 1e foto's.. Kennelijk zit er bij Porsche ook nog veel twijfel.. Maar hun instap minst verkopende sportwagen model offeren ze nu dus gewoon een beetje gedwongen op om te kijken of ze toch elektrische sportwagens kunnen gaan verkopen (al zal er nog wel een ICE of hybride GTS en/of GT4 versie komen vermoed ik).. De 911 is heilig en zullen ze pas elektrische maken als het echt niet anders meer kan, en het overige geld wordt sowieso met de 4-deurs modellen verdient (vooral de SUV's), dus hun keuze is logisch hoe jammer ook voor ons als fans van relatief betaalbare ICE Porsche sportwagens.. RIP Boxster en Cayman zoals we ze kende..
Enige manier waarop elektrische sportwagens ook echt gaan verkopen is als ICE alternatieven (incl hybride en 2e hands) helemaal verboden worden, eerder niet.. Ik vermoed dat onze huidige Boxsters en Caymans daardoor wel eens heel waardevast kunnen gaan worden, zelfs de 4-cilinder 718's, maar de 6-cilinders des te meer... Zolang de politiek alle bestaande ICE auto's dus niet verbiedt.. Wat ik niet snel zie gebeuren.. Persoonlijk hoop ik die tijd ook niet meer mee te hoeven maken..
Voorlopig blijf ik lekker rondrijden in mijn 981 Boxster S, genietend van vooral het geluid wat die auto produceert..