Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
        
            
        
    
    
	
        
        24 nov 2009 10:14
		
			
			ps schreef:Paul II schreef:ver boven de 200 schreef:Porsche is uit meerdere crisis gered door een goedkoper model!
Vertel eens.
Volgens mij heeft de 924/944/968 lijn ze niet gered.
Evenals de Boxster, en zeker niet de Cayman maar die is dan ook duurder.
Gered zijn ze steeds weer door de belangrijkste modellijn, de basis van Porsche, de meest tot de verbeelding sprekende  
 
  
 
....de luchtgekoelde?
 
Nee, het zijn steeds de watergekoelde geweest. De 924 is destijds de financiele redding geweest en de Boxster is ook de moneymaker geweest die Porsche uit de schulden haalde.
Toen Ernst Fuhrmann in 1972 bestuursvoorzitter werd bij Porsche werd gedacht dat het bedrijf onvoldoende zou renderen als het uitsluitend de Porsche 911 zou bouwen. Verwacht werd bovendien dat dit model maar enkele jaren mee zou gaan. Daarom werd besloten een goedkoper model te bouwen, gericht op minder draagkrachtige klanten. De S-uitvoering van de 924 zorgde samen met het model 944 voor een financiƫle injectie in het Porschebedrijf dat het in die tijd moeilijk had.
Met de Boxster wilde Porsche terugkeren naar de Porsche 911-traditie (6-cilinder boxermotor, achterwielaandrijving en heel wat PK's onder de motorkap), nadat heel wat kritiek was geuit op de niet boxer-modellen met voorin geplaatste motor (Porsche 928, Porsche 924, Porsche 944 en later de Porsche 968) die geen "echte" Porsches zouden zijn. De Boxster is een onverhoopt succes gebleken. De verkoopcijfers overtroffen de stoutste verwachtingen.
			
		 
		
		
	
	 
	
        
        24 nov 2009 10:20
		
			
			Ik denk dat als de 924, de 944, de Boxster en vooral de KJN er niet geweest waren, het merk niet meer had bestaan als huidige autoproducent. Wellicht nog wel als naamgever van keukenapparatuur en klokkies... 
 
			
		 
	
	
	
	
        
        24 nov 2009 14:12
		
			
			Ben daar zo zeker nog niet van. 
We hadden misschien enkel jaren zonder gezeten, maar het merk had vroeg of laat wel terug boven gekomen. Nu is het merk overgenomen op een topperiod en hoeft het niet on de kast te verdwijnen tot de kopende partij het kan gebruiken.
Rolls-Royce en Lamborghini zijn hier voorbeelden van, behalve dat daar de redding net op tijd kwam. Bugatti daarentegen heeft men ook enkele jaren op het schap gelegd net als Lagonda dat nu terug gaat gebruikt worden door Aston-Martin.
			
		
		
		
	
	 
	
	
        
        24 nov 2009 14:30
		
			
			aan de goden overgeleverd noemen ze dat wel eens..
plakkertjesplakkers heet dat in klokkenland, heeft niets meer te maken maken met een doorontwikkeld bedrijf zoals het zich tot op heden ontwikkeld heeft en dit heeft kunnen doen vanwege de helden die eind jaren tachtig begin negentig de klassiekers van de toekomst kochten..
bravo !
			
		
		
		
	
	 
	
        
        24 nov 2009 14:38
		
			
			Tja, zie Spyker. De naam Porsche heeft genoeg historie om ooit weer eens als merk afgestoft te worden en nieuw leven ingeblazen te worden, als Porsche omgevallen was. Wat het dan was geworden is de vraag. Misschien zelfs wel mooier dan nu. Of exclusiever. Vooralsnog zullen we er niet achter komen.
			
		
		
		
	
	 
	
        
        24 nov 2009 15:26
		
			
			Als mn tante een plasser had gehad was het nu mijn oom geweest  
 
			
		 
	
	
        
        25 nov 2009 10:30
		
			
			amandus schreef:Als mn tante een plasser had gehad was het nu mijn oom geweest  

 
Als je een neefje van die tante hebt ,heeft ze wel een plasser gehad ,en is het toch niet je oom geworden  
 
			
		 
		
		
	
	 
	
	
        
        25 nov 2009 11:56
		
			
			Het enige vreemde is dat dat pas na 8 pagina's is 
 
   
			
		 
	
        
        25 nov 2009 12:03
		
			
			Dat is weer de teloorgang van het gehele forum. 
 
   
			
		 
	
        
        25 nov 2009 12:31
		
			
			Ik ben juist zeer onder de indruk van de 3.4 (van de huidige Boxster). 
 
			
		 
	
        
        25 nov 2009 13:04
		
			
			Porsche verwacht miljardenverlies
De Duitse sportautoproducent Porsche verwacht in het huidige gebroken boekjaar 2009-2010 een verlies in de boeken te moeten zetten van minimaal 1 miljard euro, vooral door de mislukte plannen voor de overname van Volkswagen. 
Dat heeft financieel directeur van het bedrijf Hans Dieter Poetsch woensdag gezegd. 
Tweede miljardenverlies
Het wordt het tweede jaarlijkse miljardenverlies op rij. Over het boekjaar 2008-2009 leed Porsche een megaverlies voor belastingen van 4,4 miljard euro, zo maakte het concern eerder deze maand bekend. Porsche probeerde eerder Volkswagen in te lijven en kocht daarvoor een grote hoeveelheid aandelen VW op. Deze stukken zijn het afgelopen jaar zeer sterk in waarde gedaald, waardoor Porsche miljarden moet afschrijven. 
anp (bron) 
en z24.nl
			
		
		
		
	
	 
	
	
	    
	        Powered by phpBB © phpBB Group.
		
		
		    phpBB Mobile / SEO by Artodia.