Gert schreef:Vettel kan snel zijn maar maakt foutjes en/of techniek laat hem in de steek.
Ia anders een van de weinige die weinig fouten maakt. En daar is het ook een mechanische sport voor, dus pech kan zomaar bij de volgende race voor Alonso zijn.
patrick911 schreef:Er gebeurde gisteren precies wat ik dacht toen de FIA het einde van de tankstops aankondigde; er is nog minder variatie tussen de rijders en er wordt vervolgens nog minder ingehaald.
What were they thinking?
+1
Vorig seizoen zaten de betere auto's tienden van seconden van elkaar af ; inhalen gebeurde voornamelijk door meer of minder brandstof / gewicht ; nu hebben ze er 20+ vrachtwagens van gemaakt, die allen een kleine 150 kg benzine vervoeren ; geen wonder dat afgelopen Zondag een saaie optocht is geworden ... dit voorspelt niet veel goeds voor het seizoen ...
Schumacher was blij en trots.... hoe kan dat nou, hij was 6de. Bovendien gaf hij ook aan dat door de nieuwe regels iedereen banden en brandstof aan het sparen was om een 2de stop te voorkomen. Gaat zo niet de goede kant op. Het zou toch moeten zijn: lichten uit en gaan, het maximale uit coureur en auto halen.
Bernie Ecclestone wil nog even wachten met acute maatregelen in de Formule 1. Verschillende teambazen, waaronder FOTA-voorzitter Martin Whitmarsh, klagen na de saaie openingsrace in Bahrein. De sport moet volgens de teammanagers spectaculairder worden, desnoods via het instellen van verplichte pitstop. Door het verbod op bijtanken tijdens de race, maken de coureurs nog maar één stop per wedstrijd. "Er is geen paniek, geen crisis in de Formule 1", aldus Ecclestone in Autosport. "Ik denk dat er nu niets is wat we kunnen doen. We moeten niet hals over kop veranderingen door willen voeren."
"Voorlopig staan er vier overzeese wedstrijden op de kalender. Laten we zien hoe de teams zich aanpassen en er na de race in China nog eens naar kijken." Ecllestone wijt het gebrek aan spektakel tijdens de Grand Prix van Bahrein aan de teams. Die moeten volgens de Brit leren omgaan met de nieuwe regels. "De eerste race met de nieuwe regels was uiteraard een leercurve voor iedereen", legt hij uit. "Nu weten ze hoe ze zich kunnen verbeteren. De teams moeten wat meer lef tonen en dan komt de actie vanzelf. Ecclestone legt de schuld van het tekort aan inhaalacties deels bij de ontwerpers van de wagens: "Het is ongeveer hetzelfde probleem als we de afgelopen jaren hadden. De auto's zijn zo ontworpen dat ze niet dicht achter elkaar kunnen rijden, waardoor inhalen onmogelijk wordt." "De teams weten dit, maar ze willen vooral zelf graag winnen. Ik heb ze al eens uitgelegd dat het onze taak is om te racen en het publiek te vermaken. Niet spelen met computers en snel zijn over één rondje."
eijkelsteen schreef:"De teams weten dit, maar ze willen vooral zelf graag winnen. Ik heb ze al eens uitgelegd dat het onze taak is om te racen en het publiek te vermaken. Niet spelen met computers en snel zijn over één rondje."
Wat heeft die pipo gerookt? Er gaan miljoenen om in die sport en dan zouden teams gewoon 'voor het vermaek' moeten meedoen?? Wat een flapdrol man, het is toch gewoon zijn (en de FIA's) taak om door middel van de juiste regeltjes voor spektakel te zorgen?
Anyway, ik heb de tickets, en ga komend weekend hier toch weer kijken
Onder andere die lelijke smalle en hoge achtervleugel zou ervoor moeten zorgen dat er minder "vervuilde lucht" achter de auto zou zijn, waardoor men dichter bij elkaar kan rijden en men meer inhaalacties zou kunnen maken. Helaas werkt dat niet. KERS was ook bedoeld om in te halen, maar werd voornamelijk defensief gebruikt. Allemaal hetzelfde chassis en motor lijkt de beste optie, maar dat zullen de Ferrari's en Mercedessen nooit willen.
De grote en de kleine, waar komen ze vandaan? De grote en de kleine, misschien wel van de maan? De grote en de kleine, die willen wel weer weg Maar de grote en de kleine, die hebben altijd pech!
Ik heb een biografie van hem gelezen. Ik was wel onder de indruk hoe hij met niets begon en zich snel opwerkte. Daarna begon hij snel met zijn machtspelletjes, eng mannetje.
Hamilton maakte een 'burn-out' en een 'fishtale' (remsporen) over de weg met zijn zilveren Mercedes uit 2010, slechts twee dagen voor de Grand Prix van Australië. Zijn bolide werd door de politie weggesleept. De auto blijft 48 uur bij het politiebureau staan. Daarna kan de Engelse coureur zijn Mercedes weer ophalen. De coureur van McLaren krijgt een boete opgelegd wegens het misbruiken van een voertuig, laat de politie van de staat Victoria weten
Krijg ik nu wel een heel vreemd beeld van Hamilton of ben ik de eenige