Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Re: Zilveren 911 te water

09 jan 2012 21:45

als jij het zegt zou ik hem zo durven kopen. maar dat wist je wel.

10 jan 2012 1:32

Precies wat ik bedoelde Erwin. :thumleft:

En stel jij zou de auto prive kopen, dus niet voor de handel, zou je dan ook de DME preventief vervangen?
Persoonlijk zou ik zelfs die gok nog wel wagen.

10 jan 2012 2:17

De auto is echt niet in deze staat terecht gekomen met alleen een hamer en een stofzuiger. Niemand hier die de details daarvan kent.

Eerder vandaag ben ik in Istanbul bij een shop geweest die classics echt helemaal stript en vanaf kale carrossierie weer opbouwt. Als dat met deze 911 ook gedaan zou zijn, dan is het niet meer dan logisch dat hij meer opbrengt dan de taxatiewaarde van voor de dip ...

10 jan 2012 3:26

maarten-944 schreef:

En stel jij zou de auto prive kopen, zou je dan ook de DME preventief vervangen?

Nee, wel even losnemen en goed reinigen. Desnoods afwassen in een bak water als de DME ook in het water heeft gelegen.

En dat geldt voor ook alle relais.

10 jan 2012 9:51

lindemans schreef:Als dat met deze 911 ook gedaan zou zijn, dan is het niet meer dan logisch dat hij meer opbrengt dan de taxatiewaarde van voor de dip ...

+1. Ik denk niet dat dat hier is gedaan maar ik denk ook dat je niet wilt weten hoeveel 'als nieuw' verkochte auto's vette schades hebben gehad.

20 jan 2012 13:54

Erwin schreef:
maarten-944 schreef:

En stel jij zou de auto prive kopen, zou je dan ook de DME preventief vervangen?

Nee, wel even losnemen en goed reinigen. Desnoods afwassen in een bak water als de DME ook in het water heeft gelegen.

En dat geldt voor ook alle relais.

Oude electronica (muv misschien relais) kan prima tegen water; schoonmaken en goed laten drogen. Moderne electronica met hele kleine componenten krijg je moeilijker schoon.

21 jan 2012 0:53

lindemans schreef:De auto is echt niet in deze staat terecht gekomen met alleen een hamer en een stofzuiger. Niemand hier die de details daarvan kent.

Eerder vandaag ben ik in Istanbul bij een shop geweest die classics echt helemaal stript en vanaf kale carrossierie weer opbouwt. Als dat met deze 911 ook gedaan zou zijn, dan is het niet meer dan logisch dat hij meer opbrengt dan de taxatiewaarde van voor de dip ...

Heb af en toe echt het idee dat ik tegen een muur praat en gewoonweg niet serieus genomen word. Ik zie op de foto al schades die er zaten voor het ongeluk en nu ga je mij proberen wijs te maken dat deze helemaal gestript is en opnieuw gespoten? Nu weet ik de volledige historie van voor het ongeluk en alles, maar wanneer jij het mij beter weet te vertellen ga dan vooral je gang, heb zelf ook contact gehad met de verkoper en die zwijgt expres over de historie van de auto.

21 jan 2012 1:45

Yoh Bassen, trek het je niet meer aan.

Je hebt gezegd wat je moest zeggen en als iemand persé zijn of haar neus wil stoten.....dan moet ie dat vooral maar doen.
Jij weet hoe het zit, en diegene die tussen de regels door kunnen lezen ook, en laat de onwetenden vooral maar onwetend blijven. Zalig zijn tenslotte de simpelen van geest.

Sluit het boek en als de één of andere malafide handelaar er een slaatje uit wil slaan, dan is dat zijn verantwoording en niet meer de jouwe.......

21 jan 2012 2:32

Gelijk heb je, al zou het zeer spijtig zijn wanneer iemand zich hier aan meld met zijn nieuwe aanwinst LV-HT-85 :|

22 jan 2012 1:19

Beste Bassie, volgens mij wil je alleen maar horen wat je wilt horen...

Ik schrijf nergens dat ik het allemaal zo goed weet.
Net zo min als ik, weet jij ook niet hoe die auto na de schade is hersteld.

Het enige dat ik probeer aan te geven is dat dat niet per definitie slecht gedaan hoeft te zijn. Als een slechte auto goed opgeknapt wordt, dan staat hij er beter bij dan voorheen. Zo niet dan niet. Daar hoef je toch niet voor gesturdeerd te hebben !!??

23 jan 2012 0:19

Nou reageer ik alsnog maar goed.... als ik nu al schades zijn op de foto die er al zaten voor het ongeluk dan kan ik toch wel vaststellen dat er aan het exterieur niet veel is gedaan, op de foto's van het interieur zie ik ook nog dat alles bij het oude is gebleven en dat de foto's zo zijn genomen dat de schades aan het interieur van voor het ongeluk er nu ook niet op staan. Wat de motor betreft durf ik ook te stellen dat ik hier meer over weet dan dat jij doet, zeker gezien ik het verhaal ken over hoe de motor weer lopend is gemaakt.

Dat een opgeknapte ex schade auto beter kan zijn dan de staat ervoor zal ik je niet tegen spreken, maar in dit geval weet ik dat jij je verhaal gebaseerd op een foto die er in jou ogen goed uitziet en dat je zelf geen contact hebt gehad met de verkoper nog de technische achtergrond kent van zowel voor als na het ongeluk. Snap daarom dan ook niet dat je mij daarin moet tegen spreken ondanks dat ik zoveel meer weet over de auto dan dat jij doet.

Nu laat ik het er ook echt bij, want ik wil toch alleen maar horen wat ik wil horen en jij zal het naar mijn verhaal nog steeds ongetwijfeld beter weten.

23 jan 2012 21:15

Bassie: wat is de staat van de motor dan? Zowel voor als na snoekduik?

23 jan 2012 21:25

ik moet zeggen dat als je de foto's ziet dat het idd lijkt alsof de auto er in goede staat bij staat... ik kan me goed voorstellen dat dat je frustreert Bassen, zeker omdat jij de enige bent die exact weet hoe het zit.
Ik zit nog steeds te wachten tot iemand zich hier meldt als trotse eigenaar van deze kar. Ik hoop echt dat men eerst hier op het forum zoekt voor de auto wordt aangeschaft en dan door het verhaal van Bassen wel anders zullen beslissen!

23 jan 2012 22:32

afgelopen zaterdag was de nieuwe tenaamstelling :|

23 jan 2012 22:50

In je dromen een waterkoker willen hebben en alleen het geld voor een luftie, dan is dit de ideale combinatie :mrgreen: gefeliciteerd met de tenaamstelling :cheers: (zwemmen kan die al)

23 jan 2012 23:00

Stel dat de trotse nieuwe eigenaar zich in de aankomende 2 weken hier heel blij meldt, en al deze info leest.
Hoe ver ga je komen met een advocaat/rechtsbijstand om de aankoop terug te draaien... cq een financiele tegemoetkoming...

Pure nieuwsgierigheid..

23 jan 2012 23:04

@ Hans,

Als je het geld hebt voor een luftie kun je imho ook een van de eerste waterkokers kopen (996 of boxster). Denk wel dat een luftie wat waarde vaster is.

@ fabian, lijkt me lastig aantonen of verkoper ter goeder trouw gehandeld heeft maar wie weet.....

Ben ook wel benieuwd.

24 jan 2012 21:33

Maar Bassen heeft verkopende partij er toch op gewezen? lijkt me dus geen sprake meer van te goeder trouw....
Laatst bijgewerkt door mbembe op 25 jan 2012 21:15, in totaal 1 keer bewerkt.

25 jan 2012 1:26

Ja, maar is het aantoonbaar?

25 jan 2012 21:17

Ja lijkt me wel, er is hier een heel topic over waarin hij aangeeft dat hij dit met de verkopende partij heeft besproken. Lijkt me bewijs genoeg.
Als morgen jouw buurmeisje roept dat jij haar aangerand hebt hoeft ze verder helemaal niets te bewijzen

25 jan 2012 21:47

Mja., maar dat is dan ook wel een lekker hapje dus....... :mrgreen:

Ik weet het niet. Hij kan wel schrijven op een forum dat hij dat besproken heeft maar of dat overeind blijft bij een rechtszaak is maar sterk de vraag. Ik kan ook schrijven dat jij je Porsche aan mij zou verkopen voor 9k maar zonder getekend papiertje heb ik geen poot om op te staan.

Sommige verkopers zijn nou eenmaal onbetrouwbaarder dan anderen. Je wordt genaaid waar je bij staat. Jammer maar het is niet anders. Koper had natuurlijk ook wat huiswerk kunnen doen en zich eens informeren. (hier bijvoorbeeld)
Daarnaast denk ik dat bij dat soort investeringen een AKK op zijn plek is. Ti's immers geen 2 jaar oude 207 met gedocumenteerd onderhoud.

25 jan 2012 21:56

Delnoy schreef:Mja., maar dat is dan ook wel een lekker hapje dus..... Je wordt genaaid waar je bij staat

en dan een niet-officieele waterkoker cadeau erbij .......... TOPPIE :thumleft:

25 jan 2012 22:25

Zo'n verkoper zou ik wel willen zoenen, ik wil namelijk altijd zoenen als ik genaaid word...... :popcorn:

25 jan 2012 23:00

marco angelo schreef:afgelopen zaterdag was de nieuwe tenaamstelling :|

Afgelopen zaterdag was het 21-01-2012 ...

26 jan 2012 13:19

@porschefabian: wel mooi jippie. Nieuwe eigenaar helemaal trots. Meldt zich hier alleen aan omdat hij af en toe pruttelt bij het starten en wat water lijkt te 'kuchen' uit de uitlaat. En graag wil weten of dit normaal is...

Of dat hij het luchtfilter wilde vervangen voor een sportievere en hierachter algen tegenkwam en zich afvroeg of dit normaal is :mrgreen:

Even zonder dollen: Mits de auto niet geheel nagelopen is, is het op zijn zachtst gezegd niet netjes de auto zo te verkopen. Lijkt mij niet dat de verkopende partij heeft gemeld dat deze P een blokje om heeft gezwommen.

@Erwin: water in blok lijkt mij niet heel lekker voor lagers, etc. Maar vooral alle hoekjes etc in carrosserie waar bijvoorbeeld stof (weefsel niet rotzooi als je niet schoonmaakt) op zit (interieur) of bij het motorscherm waar de isolatie zit etc.. Daar droogt het ook niet zo makkelijk. Uberhaupt veel metalen delen die tegen roest zijn beschermt door verflagen, lijken mij nu extra vatbaar voor roest (zitten toch altijd miniscule krassen, zoniet zichtbare in, die nu wel erg bloot zijn gesteld aan H20).

M.a.w. algemene conclusie: het kan allemaal meevallen, maar wie wil dit risico lopen zonder dat hij hiervan op de hoogte is.
(overigens wel goed om te lezen dat ervaringsdeskundigen vinden dat het mee kan vallen, weer wat geleerd. Ik zou zo'n P op voorhand al laten staan)
Plaats een reactie