Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

10 jun 2007 22:51

He Lydia, niet de verkeerde quoten! ©ms964 :wink:

10 jun 2007 22:57

Yip, je hebt gelijk :( Sorry. Tijd om in m'n mandje te kruipen, dus.


Selamat tidur, mannen ( gaaaaaap ).

10 jun 2007 23:41

drknauf schreef:oja btw de auto kan maar 50 km volgas want dan is de tank leeg dus banden gaan niet stuk :!:

grtjs :D mikey


Volgens TG kan ie 12 minuten volgas. Dat komt neer op 80km.

3literman schreef:Haast niet te bevatten wat een tractie die banden hebben !

Mwoah, valt m.i. mee: het is nog steeds 'slechts' 1G. Overdwars kan een beetje auto tegenwoordig zeker 1G halen, dus waarom vooruit niet? Ik denk persoonlijk dat zonder tractiecontrole dat ding tot de 200 alleen maar de banden op zou roken. Vol vermogen kan ie daarom niet gebruiken en dus is de versnelling redelijk lineair (aangezien de tractie maar om en nabij een X aantal newtons toelaat).
Wat wel mooi is, die kar zal daarom ook waarschijnlijk net zo hard de 0-100 doen als de 100-0 :D

10 jun 2007 23:41

drknauf schreef:oja btw de auto kan maar 50 km volgas want dan is de tank leeg dus banden gaan niet stuk :!:

grtjs :D mikey


Volgens TG kan ie 12 minuten volgas. Dat komt neer op 80km.

3literman schreef:Haast niet te bevatten wat een tractie die banden hebben !

Mwoah, valt m.i. mee: het is nog steeds 'slechts' 1G. Overdwars kan een beetje auto tegenwoordig zeker 1G halen, dus waarom vooruit niet? Ik denk persoonlijk dat zonder tractiecontrole dat ding tot de 200 alleen maar de banden op zou roken. Vol vermogen kan ie daarom niet gebruiken en dus is de versnelling redelijk lineair (aangezien de tractie maar om en nabij een X aantal newtons toelaat). Hogere G-krachten zijn mogelijk maar dan moet je wel van die mooie drag banden hebben (super zacht, gaan amper mee, opwarmen, en dan 4G trekken...) die nutteloos zijn op straat.
Wat wel mooi is, die kar zal daarom ook waarschijnlijk net zo hard de 0-100 doen als de 100-0 :D

10 jun 2007 23:44

Het blijft een adembenemende wagen :shock:

11 jun 2007 2:07

944 guy schreef: Ik denk persoonlijk dat zonder tractiecontrole dat ding tot de 200 alleen maar de banden op zou roken. Vol vermogen kan ie daarom niet gebruiken en dus is de versnelling redelijk lineair (aangezien de tractie maar om en nabij een X aantal newtons toelaat).


Huh..tot 200 wielspin met 4WD zonder TC? Dus de tractie van 4 wielen beperkt de 0-200 tijd? Moet je mij eens gaan vertellen waarom er auto's met 2WD en straatbanden zijn deze sprint ongeveer even snel kunnen afleggen. Die geven toe tot zo'n 120 á 140 vanwege de mindere tractie, maar winnen daarboven al vanwege een nog gunstigere pk/gewichtsverhouding. Oftewel, de 0-200 tijd had nog sneller gekund met minder gewicht en/of meer vermogen.

Tijdens het remmen verandert de aerodynamica aanzienlijk vanwege de taartschep die zich opheft als luchtrem, dus die cijfers zijn sowieso niet te vergelijken zonder die factor te elimineren.

Grootste beperkende factor vanaf zo'n 120 km/u is en blijft het gewicht. Op hogere snelheden verandert dat uiteraard in luchtweerstand.

11 jun 2007 9:31

Mwoah, zo'n vermoeden heb ik alleen maar hoor, niet dat ik het zeker weet ;) Maar 1000 pk is best veel. Als je bedenkt dat een carrera GT zonder tractiecontrole ook bij dergelijk hoge snelheden de banden kan laten roken (heeft Rohrl ooit es gezegd toen dat ding nog ontwikkeld werd), dan lijkt het mij niet een geheel onmogelijke opgave, zelfs met 2 ton ;)

Die dubbelpost mag weg trouwens (ik had wat ge-edit maar blijkbaar maakte ik er een 2e post van, die 1e mag dus weg).

11 jun 2007 10:26

Röhrl heeft ooit na de testrit van de CGT gezegd dat deze auto hem héél even angst inboezemde. En ik weet dat hij niet snel angstig is ... :D

Je kunt je post zélf verwijderen, hè? Effe rechts boven je post op verwijderen klikken en voilà :wink:

11 jun 2007 10:53

944 guy schreef:Mwoah, zo'n vermoeden heb ik alleen maar hoor, niet dat ik het zeker weet ;) Maar 1000 pk is best veel. Als je bedenkt dat een carrera GT zonder tractiecontrole ook bij dergelijk hoge snelheden de banden kan laten roken (heeft Rohrl ooit es gezegd toen dat ding nog ontwikkeld werd), dan lijkt het mij niet een geheel onmogelijke opgave, zelfs met 2 ton ;)




Wellicht op een zanderige ondergrond..

Ultima GTR laat met z'n 2WD zien waar ongeveer de grenzen van tractie liggen met die configuratie. 4WD moet die grenzen toch een aardig stukje doen opschuiven.

11 jun 2007 13:30

Das leuk een Veyron en dan technisch op 162 begrensd worden :wink:

banden veyron

11 jun 2007 17:33

ik had van topgear begrepen dat op topspeed de brandstof tank in 12 min leeg is dus de banden worden vanzelf begrenst/beschermd door de actie radius :lol:

12 jun 2007 20:53

De Bugatti tegen de Porsche Ruf CTR yellow bird

http://videos.streetfire.net/hottestvid ... ad455d.htm

13 jun 2007 3:18

Heh, die is bekend hier. De Yellow Bird bestuurder vraagt om een kleine voorsprong vanwege de enorme turbolag. Het hielp niet... :roll: :wink:

13 jun 2007 6:11

Die Bugatti mogen ze naast m'n 4S in de garage parkeren :wink:

13 jun 2007 12:01

Wordt dan wel een heel smalle Bugatti... :twisted: :wink:

13 jun 2007 12:14

Ofwel een alternatiefje :wink:

Afbeelding

Type: V8
Displacement cu in (cc): 214 (3500)
Power bhp (kW) at RPM: 550(410) / n.a.
Weight lb (kg): 1100 (500)
Acceleration 0-60 mph s: < 2.5
Top Speed mph (km/h): > 200 (> 322)
Base Price: 2007 Caparo T1 - $350,000 / £180,000 (last update: 3/22/2007)


Dan heb je nog wat geld over om een grotere garage te bouwen :lol:

13 jun 2007 14:47

Ben benieuwd hoe ze die 0-60 tijd op straatbanden gaan realiseren. Beetje Pattex?

13 jun 2007 15:15

wat ik lachen vindt, bij het 1e filmpje wil die vent de veyron starten met de sleutel, o damn deze heeft een startknop :!: :roll:
voor de rest, wat een acceleratie, ongehoord :!:

28 aug 2007 12:05

En nog entje die de Veyron stof geeft

SSC Ultimate Aero TT

Afbeelding

Motor: 6,3 Liter Twin-Turbo-V8-Mittelmotor
Max. Leistung: 1183 PS bei 6950/min
Max. Drehmoment: 1483 Nm bei 6150/min
Kraftübertragung: Manuelle Sechsgangschaltung, Heckantrieb
Karosserie: Kohlenfaserverbundstoff
Bremsanlage: Innenbelüftete Scheibenbremsen: 405 mm vorn, 335 mm hinten (optional 420 mm Karbonscheiben vorn, 356 Karbonscheiben hinten)
Beschleunigung: 0 – 100 km/h in 2,78 Sekunden
Höchstgeschwindigkeit: 388,5 km/h (bis 440 km/h möglich)

28 aug 2007 12:40

Wederom 2 WD. Oftewel, specs onmogelijk (op legale straatbanden).

Topsnelheid van de Veyron is ook begrensd vanwege de banden.

Voor wie vindt dat de Veyron niet snel genoeg accelereert , is er nog de Veyron Pegaso.

28 aug 2007 13:08

Jort schreef:Wederom 2 WD. Oftewel, specs onmogelijk (op legale straatbanden).

Topsnelheid van de Veyron is ook begrensd vanwege de banden.

Voor wie vindt dat de Veyron niet snel genoeg accelereert , is er nog de Veyron Pegaso.


Alleen gaat hij niet sneller. Het zijn alleen de logo's die er op zitten. Als je een bugatti koopt, moet je een contract tekenen , dat je niks aan de auto zal verbouwen. Zelfs het verwisselen van velgen is al verboden. Laat staan het ombouwen van de motor.

28 aug 2007 13:38

Hetgeen doet vermoeden dat het in samenspraak met Bugatti is gebeurd.

Überhaupt vraag ik me af of de koper wakker ligt van zo'n clausule, aangezien diezelfde man €11 miljoen op tafel schijnt te hebben gelegd voor 12 nummerplaatjes...

03 okt 2007 9:11

pics uit dubai van de veyron.... wat een wansmaak...


http://www.totallycrap.com/galleries/ga ... ron_164/NL

03 okt 2007 11:22

Zelfde foto's als in het Autoblog artikel hierboven.
Plaats een reactie