Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

23 jun 2008 22:20

Mooie foto's, Stijn :!:

Dat je nog tijd over hebt tussen het eten door. :mrgreen:
Waterlandrit, > 2 kilo vlees gok ik

24 jun 2008 1:15

Leuk Stijn!!

Ziet er goed uit. Maar zoals al eerder aangegeven, zou ook ik gekozen hebben voor andere locaties. Probeer er daarnaast ook op te letten dat je zelf niet in de auto weerspiegeld. De 2e foto is daar een goed voorbeeld van.
Foto 6 vind ik niet echt geslaagd. Probeer niet te veel met dit soort dingen te werken. Ziet er niet echt goed uit en voegt in mijn ogen ook niets toe aan de foto.
Let op details. Voorbeeld, foto 8. Wachte even tot de chauffeur een neutrale houding aanneemt als je hem in de auto op de foto zet. Let daarnaast op je omgeving. Het is leuk dat je die locatie met die deuren kiest, maar laat de auto dan wel goed in het midden staan, zet beide deuren er even ver op en let ook op de tekst, die valt nu deels weg en is niet geheel leesbaar. Ook foto 9 is een voorbeeld. Zie je dat links en rechts niet evenveel ruimte is. En als ik even ga mierenneuken, die put in beeld links onder zou ik ook niet doen ;).
Foto 12 is duidelijk iets weggeshopt. Probeer dit te voorkomen. Misschien iets meer oefenen met Photoshop, of gewoon laten staan wat er stond.

Allemaal opbouwende kritiek en tips voor de volgende keer. Ga zo door!

24 jun 2008 2:05

Ik had de opbouwende kritiek ergens anders geplaatst
bv in een PBtje ..... mja who am i .... leuke shoot lekker blijven
schieten en sjoppe ... ;) .... zo nu eens naar de nauta site ff loere :lol:

24 jun 2008 7:00

fotografen onder elkaar. moet kunnen. Stijn zal daar meer aan hebben dan aan 100 posts "gaaf man" (hoewel het dat ook is). Volgens mij vindt iedereen het coole foto's - altijd leuk om een Porsche op foto's te zien. Zeker omdat er hier meerdere mensen ook (fanatiek) met fotograferen bezig zijn, is het leerzaam om ieders kritiek te lezen. Ga zelf in oktober een fotocursus doen en lees altijd met veel interesse ideeen, tips, tricks en kritiek hier over dat onderwerp. zie soms echt onwijs mooie foto's hier. echt van onder de indruk. zeker als je soms ziet hou oud die fotografen zijn :wink:

24 jun 2008 8:45

zoooo oud ben ik niet :lol: Maar ben het dit x niet met je eens
onder "fotograven" rest laat ik hier niet ...

24 jun 2008 10:06

Mark Nauta schreef:Leuk Stijn!!

Ziet er goed uit. Maar zoals al eerder aangegeven, zou ook ik gekozen hebben voor andere locaties. Probeer er daarnaast ook op te letten dat je zelf niet in de auto weerspiegeld. De 2e foto is daar een goed voorbeeld van.
Foto 6 vind ik niet echt geslaagd. Probeer niet te veel met dit soort dingen te werken. Ziet er niet echt goed uit en voegt in mijn ogen ook niets toe aan de foto.
Let op details. Voorbeeld, foto 8. Wachte even tot de chauffeur een neutrale houding aanneemt als je hem in de auto op de foto zet. Let daarnaast op je omgeving. Het is leuk dat je die locatie met die deuren kiest, maar laat de auto dan wel goed in het midden staan, zet beide deuren er even ver op en let ook op de tekst, die valt nu deels weg en is niet geheel leesbaar. Ook foto 9 is een voorbeeld. Zie je dat links en rechts niet evenveel ruimte is. En als ik even ga mierenneuken, die put in beeld links onder zou ik ook niet doen ;).
Foto 12 is duidelijk iets weggeshopt. Probeer dit te voorkomen. Misschien iets meer oefenen met Photoshop, of gewoon laten staan wat er stond.

Allemaal opbouwende kritiek en tips voor de volgende keer. Ga zo door!
Bedankt Mark, zo leer ik iedere keer weer wat :wink:

24 jun 2008 13:13

zuugnap schreef:Ik had de opbouwende kritiek ergens anders geplaatst
bv in een PBtje ..... mja who am i .... leuke shoot lekker blijven
schieten en sjoppe ... ;) .... zo nu eens naar de nauta site ff loere :lol:

Und und? :P

Ik snap je reactie wel hoor. Maar Stijn en ik hebben wel eens vaker 'contact' gehad over foto's, dus vandaar mijn reactie puur op fotografisch gebied.

24 jun 2008 15:25

En een reactie op fotografisch gebied heb ik eigenlijk ook het meeste aan :wink: Want op die manier krijg ik het fotograferen steeds beter onder mijn knie en word ik beter als mijn moeder :lol:

24 jun 2008 17:22

Stijn, ik heb verstand van vormgeving en zoals eerder gemeld: zeker voor je leeftijd zijn je foto's zeer fraai! Keep on going. Luister naar de grote jongens en je komt er wel!

24 jun 2008 18:03

Sojokidoki, iedereen is wel heel erg enthousiast :D

24 jun 2008 18:14

Stijn van Kooten schreef:.. iedereen is wel heel erg enthousiast :D

... nog niet half zo enthousiast als jij zelf :wink:

24 jun 2008 22:51

Bedankt :wink: :D

200 berichten :D

25 jun 2008 22:11

Viel wel mee hoor :wink:

5 saté stokjes
2 hamburgers
6 stokbroodjes met salade

26 jun 2008 12:18

Stijn van Kooten schreef:Viel wel mee hoor :wink:

5 saté stokjes
2 hamburgers
6 stokbroodjes met salade

Lijkt me eerder voor je waterlandtopic dan voor de fotoshoot Stijn.
Echter als dit de "catering" is die je voorziet.... wanneer doe je België dan eens aan? :twisted:

Graag préparé ipv salade. Dank u :mrgreen:

26 jun 2008 12:28

Waarschijnlijk verkeerde topic inderdaad :wink: :lol:
Plaats een reactie