Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Re: Oproep 2.7 ltr. G series 1974 - 1977 (register)

21 apr 2009 9:36

Anne 2.7 schreef:Heb ook aangemeld.

wat een pracht coupe heb jij !!! lijkt me super origineel, lijkt mij de moeite waard om een certificaat bij de fabriek aan te vragen kan via de officiele porsche classic site, krijg je ook de naam van de dealer waar hij destijds is uitgeleverd daar CH zal het AMAG zijn, zit dat CH import plaatje er nog op, en heb je de historie ?
mocht je er niet uit komen dan kan kuno.werner@porsche.de je verder helpen super aardige enthousiaste medewerker van Porsche Classic
De mijne was uitgeleverd aan Clockner Frankfurt ( 1e Porsche dealer in D ), eerste eigenaar directeur van een installatie bedrijf in Frankfurt, tweede eigenaar een Hotel directeur in Zuid Duitsland waarvan de vrouw na het overlijden van haar man de 911 meenam naar CH ( dus in mijn boekje ook AMAG stempels ) , 3e eigenaar een bekende NL auto fotograaf, 4e eigenaar me !!! :D

Re: Oproep 2.7 ltr. G series 1974 - 1977 (register)

21 apr 2009 10:58

Mr.T schreef:
ton27 schreef:leuk ze hebben trouwens wel een gaaf logo ontwikkeld moeten ze maar eens een stickertje van maken.
je mooie witte targa verdient het om opgenomen te worden, ziet er zeer origineel uit van wat ik er van kan zien, ik ben lid no 6 met de minerva blauwe coupe, matching numbers, full history en compleet origineel met cetrificaat, ben er in 2007 bij Porsche Classic in Stuttgart geweest, terug waar hij gebouwd was in oct. 1975, over de rekeing zullen we het maar niet hebben :shock:


Praat me niet over rekeningen........

Hij is behoorlijk origineel maar op enkele details ook niet helemaal. De basis, carrosserie, onderstel, interieur en motor, zijn hun hele leven al samen. Vorige eigenaars zijn bekend en er is nooit aan gerommeld. De P is zijn hele leven netjes bijgehouden. Het interieur is (bewust) ongerestaureerd. Oud leer ruikt overigens heerlijk... De luidsprekers op de hoedenplank laat ik uit pure eigenwijzigheid zitten, horen in het tijdsbeeld en zijn uitermate functioneel. Maar..... de motorklep had een enorme turbolook vleugel en is vervangen voor een eigenlijk niet passende klep en er horen natuurlijk geen zij-richtingaanwijzers op een '76er 911....

Iemand nog de goede motorkap in GP white voor me?

gr. Marcel


motorkapje voor je gevonden :
:) :) :)
http://www.klassikgarage.de

Re: Oproep 2.7 ltr. G series 1974 - 1977 (register)

21 apr 2009 12:03

ton27 schreef:motorkapje voor je gevonden :
:) :) :)
http://www.klassikgarage.de


Kijk, dat is service!
Ik zie wel een kofferklep, geen motorkap. Kijk ik niet goed?

tnx, Marcel

Re: Oproep 2.7 ltr. G series 1974 - 1977 (register)

21 apr 2009 12:16

oeps foutje :salut: mischien als je mailtje stuurt dat ze kunnen helpe

Re: Oproep 2.7 ltr. G series 1974 - 1977 (register)

21 apr 2009 16:16

ton27 schreef:wat een pracht coupe heb jij !!! lijkt me super origineel ...

Thanks. Mooi blauw is ook niet lelijk trouwens :D .
Het AMAG (ASAG Auto-Service AG, Basel) plaatje zit er inderdaad nog op. Het onderhoudsboekje laat de namen van de eerste twee Zwitserse eigenaren zien. De auto is origineel op de radio na. Ik heb een origineel type liggen, maar die moet er nog in. Verder is de auto niet helemaal kleurgelijk, maar (gelukkig) niet lelijk genoeg om het over te laten spuiten. Bak is gereviseerd, motor nog niet (knock knock). Rijdt als de brandweer.

AfbeeldingAfbeelding

Re: Oproep 2.7 ltr. G series 1974 - 1977 (register)

22 apr 2009 9:42

Hi Anne,

bij mij is het net anders om, de remmerij is in Stuttgart gedaan Werk 1 ( nieuwe schijven, blokken etc ) als ook een grote beurt, hij liep toen zo mooi dat ik op de terug weg iets te hard geblazen heb en toen is de olie thermostaat blijven hangen en ja te warm gelopen en disaster, vervolgens een komplete motor revisie ( geheel uitelkaar )
bij Lammertink nu Porsche Service Centrum Twente, nieuwe nokkenassen, tandwielen etc. etc, de 915 bak schakelt nog goed, maakt geen lawaai, en dat bij een laufleistung
van 223.000 km, heb toen natuurlijk wel de koppeling laten doen. Lak werk is voor een groot deel nog eerste lak, net als bij jouw niet concours maar nog mooi genoeg.
je hebt een mooie 911 met een leuke historie, heb je al geprobeerd de oud eigenaren te kontakteren ? wat ik ook mooi vindt is slechts die ene spiegel, ik heb er twee beiden electrisch maar dat wordt niet genoemd op de bouw specificatie van de fabriek zal er dus later wel opgekomen zijn.
veel rij plezier bij dit mooie weer overigens bij de fabriek zeiden ze dat we over toch wel zeldzame 911's praten de meeste 2.7's zijn "verbastelt", veel originele Europese zijn er niet meer, prijzen stijgen ook in tijden van recessie en Amerika is bijna leeg geroofd, ondanks de tot opheden onderwaardering weten echte liefhebbers ze inmiddels op waarde te schatten :drive:

Re: Oproep 2.7 ltr. G series 1974 - 1977 (register)

22 apr 2009 9:44

Wimpie77 schreef:Ik denk er even over na...


niet te lang meer denken maar doen dus :thumleft:

Re: Oproep 2.7 ltr. G series 1974 - 1977 (register)

29 sep 2009 18:58

Leuke site. Pas kreeg ik bericht dat ze de site vernieuwd hebben. Veel meer in het engels nu. Ik heb mij inmiddels ook aangemeld. Zie ghostrider er nog niet op staan. Valt mij sowieso tegen hoeveel mensen zich hebben aangemeld. Ik heb het idee dat van deze serie er niet veel goede exemplaren meer over zijn.

Re: Oproep 2.7 ltr. G series 1974 - 1977 (register)

29 sep 2009 19:08

vintage 996 :twisted: :mrgreen:

Re: Oproep 2.7 ltr. G series 1974 - 1977 (register)

30 sep 2009 1:23

Targa 1977 schreef:Leuke site. Pas kreeg ik bericht dat ze de site vernieuwd hebben. Veel meer in het engels nu. Ik heb mij inmiddels ook aangemeld. Zie ghostrider er nog niet op staan. Valt mij sowieso tegen hoeveel mensen zich hebben aangemeld. Ik heb het idee dat van deze serie er niet veel goede exemplaren meer over zijn.

I know, I know....
In de waan van de dag er niet meer bij stil gestaan, maar zal het dan maar snel doen....
Plaats een reactie