Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Re: 3.2 op de rollenbank van Autoweek

12 nov 2011 9:48

Tja, dat zou het nog gekker maken....

Re: 3.2 op de rollenbank van Autoweek

12 nov 2011 10:40

ze meten natuurlijk de pk's aan de wielen, maar daarna meten ze hoe lang de aandrijflijn uitloopt tot hij stilstaat (ik meen in de vrij) en daaruit kunnen ze de interne verliezen afleiden en zo kunnen ze de pk's aan de motor schatten

als immers de aandrijflijn wrijvingsloos zou zijn, zou hij nooit stoppen met draaien, dus de tijd die het duurt tot hij stopt met draaien is gerelateerd aan de interne weerstand en de energie die er in zit, en zo schatten ze de krukas pk's

Re: 3.2 op de rollenbank van Autoweek

12 nov 2011 14:05

eigenlijk zegt het heel weinig zolang je niet weet met hoeveel pk's deze uit de fabriek ie gerold. het verschil tussen standaard fabrieksopgave en wat er nu uit de test komt lijkt me toch echt te mooi om waar te zijn, ook al heeft deze auto nog niet veel gelopen natuurlijk.

en dan z'n opmerking over het aantal toeren: nou ik heb net weer een stukje gereden maar dan komt ie bij mij als ie warm is toch echt wel in het hoogste toerengedeelte, daar is ie toch voor??? koop anders een Multivla ipv een P :salut:

Re: 3.2 op de rollenbank van Autoweek

12 nov 2011 18:47

Iemand kan toch ook genieten van zijn auto, zónder 'm in 't rood te draaien? Er zullen er genoeg zijn die genieten van 't geluid, 't fijne sturen etc , zonder 't onderste uit de kan te halen, en dat kunnen net zo goed Porsche-liefhebbers zijn.

Re: 3.2 op de rollenbank van Autoweek

12 nov 2011 19:24

Mee eens Jurgen,

Het gaat om de emotie en de beleving, door iedere Porsche bezitter/berijder persoonlijk geïnterpreteerd en gerationaliseerd.

Re: 3.2 op de rollenbank van Autoweek

12 nov 2011 19:44

Dacht dat we hier allemaal Porsche kenners zijn, maar blijkbaar niet. :idea:

Misschien bij iemand bekend van jullie, maar voor een Porsche in de auto gaat zal deze eerst op PK's getest worden, en als deze niet aan het gegeven pk aantal komt gaat/mag deze terug.
Porsche is al heel zijn leven (verslagen lezen) al voorzichtig geweest met het aantal PK's wat de auto moet leveren, dit puur om voor zulke dingen die nu gebeuren in te dekken.
Andere merken geven graag teveel op om indruk te maken, en kunnen het dan op de bank niet waarmaken. :bang:

En moet nog een kleine aanpassing doen op mijn eerdere Porsche, want daar zat toen een andere computer in, maar niet van Steven Wong. :wink:

Re: 3.2 op de rollenbank van Autoweek

12 nov 2011 20:26

Jurgen schreef:Iemand kan toch ook genieten van zijn auto, zónder 'm in 't rood te draaien? Er zullen er genoeg zijn die genieten van 't geluid, 't fijne sturen etc , zonder 't onderste uit de kan te halen, en dat kunnen net zo goed Porsche-liefhebbers zijn.


ieder zijn meug, maar bij een 3.2 the fun starts at 4.

Re: 3.2 op de rollenbank van Autoweek

12 nov 2011 20:33

cabrio wim schreef:Dacht dat we hier allemaal Porsche kenners zijn, maar voor een Porsche in de auto gaat zal deze eerst op PK's getest worden


Echt waar? Ik leer hier iedere dag weer wat nieuws. :wink:


:popcorn:

Re: 3.2 op de rollenbank van Autoweek

15 dec 2011 11:18

mijn 968 CS is ook bij BeeK op de testbank geweest en heeft ruim 260 PK. Volgens fabrieksopgave 240pk.
Maar ze hadden daar ook al een 968 gehad die 238PK haalde.

Re: 3.2 op de rollenbank van Autoweek

15 dec 2011 12:44

Heb je die TVR gezien deze week? Van 280 naar amper 200PK. Maar het blok was in prima staat dus TVR is wat optimistisch in haar brochures.
Plaats een reactie