Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Re: Verontrustend nieuws over PC Gelderland

27 feb 2013 21:39

Maarten schreef:
Dial_888 schreef:wanneer gaan ze, fiod, de bestuurders van banken aanpakken die verantwoordelijk zijn voor de zooi waar we in verkeren.

Wat zou de FIOD met directeuren van banken moeten doen dan?

Ja daar ben ik wel benieuwd na, wat ze met mij moeten doen? :)

27 feb 2013 21:45

Enige nuance lijkt me op z'n plaats. :roll:
We weten volgens mij niet wat er gaande is. :?:
We genieten allemaal van de voorzieningen die met belastingen betaald worden. :ba:
Er zijn hier mensen aanwezig die zowel sympathie hebben voor PCG (als het daar al om gaat....) als werknemer zijn bij de Belastingdienst en/of aanverwante rijksdiensten. :shock:
Tot die categorie behoor ik, dus al wat hier beweerd wordt over overheidsdiensten en PCG doet iets met mij. :oops:
Heb daar gerust lak aan of wees een beter mens en blijf lekker genuanceerd :mrgreen:

27 feb 2013 21:49

Dial_888 schreef:Kaalplukken en het geld terugstorten in algemene middelen.......of nog beter: werknemers die in de thuiszorg werken en in 9 min een badkamer moeten schoonmaken een flinke salaris verhoging geven.

Op basis van wat dan? Er zijn er toch nog weinig voor de rechter gebracht. Dat er meer geld naar de thuiszorg moet: 100% mee eens maar haal dat gewoon weg bij de ambtenaren. De FIOD gaat over belastingen. Heel wat anders.

27 feb 2013 22:04

Omdat wij nu toevallig Porsche gek zijn, vind ik het toch weer behoorlijk ongenuanceerd hoe er op de FIOD wordt gereageerd, laatstaan de ambtenaar. Doe geen van tweeën, maar zoals gezegd kan er wel degelijk terecht een rede zijn. Afwachten dus, maar wel jammer natuurlijk.

27 feb 2013 22:15

Afbeelding

:mrgreen:

27 feb 2013 22:34

Inmiddels 21% :mrgreen:

27 feb 2013 22:56

Het had de overheid gesierd als de BTW verlaagd was naar 18%! Dat zou de economie pas een impuls geven! Dan wordt er meer uitgegeven ipv minder; dachten ze soms in Den Haag dat die verhoging nóg meer zou opleveren? Nu blijven de mensen nóg meer op de centjes letten....

27 feb 2013 23:26

Maarten schreef:Op basis van wat dan? Er zijn er toch nog weinig voor de rechter gebracht. Dat er meer geld naar de thuiszorg moet: 100% mee eens maar haal dat gewoon weg bij de ambtenaren. De FIOD gaat over belastingen. Heel wat anders.

Op basis van: nu zijn anderen aan de beurt want het graaien aan de top gaat maar door!

En juist de FIOD, zijn onze belastingcenten waarmee de SNS overgenomen is, laten ze die weer terugvorderen bij die omhooggevallen penquins ..... :mrgreen:

Maar alle gekheid op een stokje....tis vervelend genoeg daar in Heeteren, mocht er graag een kijkje nemen....en lekkere koffie hadden ze daar.... :thumleft:

27 feb 2013 23:30

En maar mopperen op VM020 die hier nu niet meer durft te komen. :mrgreen:

27 feb 2013 23:32

Maba44 schreef:Net als iedereen moet ook aan PCG aan zijn belastingverplichting voldoen. Wie oever de grens gaat wordt gewoonweg aangepakt. Niets meer en niets minder.
heb dus geen medelijden met personen die over de scheef gaan, hoe sympathiek deze ook zijn. We schreeuwen met zijn allen over zaken die niet kloppen dus belasting tillen kan dus ook niet!

eens. maar ik heb helaas van zeer dichtbij ondervonden dat de Belastingdienst wel eens met grof geweld en veel tamtam binnenvalt, de boel overhoop haalt, mensen de bak in pleurt en dan na 5 dagen 'sorry' zegt.... Op een anonieme tip die kant noch wal raakte... :shock:
Als het bewezen is, uiteraard gewoon streng straffen. Maar ik wacht graag nog even af....

27 feb 2013 23:34

eindelijk een vent gevonden met ballen als het waar is, is het jammer dat het ontdekt werd. :mrgreen:

27 feb 2013 23:37

+1. Ik ken een soortgelijk verhaal en als je belastingambtenaar met snor voor 1,2x modaal (wel voor 4 dagen werken) wat patserbakken zakelijk van dichtbij kunt bekijken dan doe je dat. 22 jarige bontkraagjes uit een nieuwe, zogenaamd geleasde, Audi trekken: da's andere koek want wel heel ingewikkeld.

28 feb 2013 0:05

We zullen het gewoon af moeten wachten, het is niet anders.
Maar we weten allemaal en er zitten vele ondernemers op ons forum dat er héél wat moet gebeuren voor ze dit gaan doen :idea:

28 feb 2013 0:10

Tsjonge tsjonge wat vreselijk ongenuanceerd allemaal. Jammer. :cheers:

28 feb 2013 0:33

steef schreef:Het had de overheid gesierd als de BTW verlaagd was naar 18%! Dat zou de economie pas een impuls geven! Dan wordt er meer uitgegeven ipv minder; dachten ze soms in Den Haag dat die verhoging nóg meer zou opleveren? Nu blijven de mensen nóg meer op de centjes letten....
Tja die gaan naar Europa kennelijk. Hoorde net ook dat de belastingbetaler gaat opdraaien voor het compenseren van de woekerpolissen van SNS. :wink:

28 feb 2013 0:33

Zitten ook behoorlijke genuanceerde bij, waar ik die van mijzelf toereken. Heb zelf een eigenbedrijf met meerder bv's ). Nooit last met belasting. En waarom ? Omdat mijn accountantskantoor binnen de wet de zaken voor mij verzorgt. En ja, daar hoort belasting betalen bij. En daar financieren we een hoop moois van in dit land! En ook ik baal van de hoeveelheid die ik links en rechts moet betalen. Maar zo is het nu eenmaal, ik wil niet in een Afrikaans land wonen met corruptie. Dus wie de over de scheef gaat dient in alle gevallen aangepakt worden. Bankmannetjes,advocaatjes en ook Porsche dealers , echter wel na een gedegen onderzoek! Dus gewoon even afwachten lijkt me.

28 feb 2013 1:10

Wat een slimme opmerkingen allemaal zonder dat er uberhaupt iets bekend is.
Ik weet niet wat hier aan de hand is dus ik heb daar geen mening over te verkondigen.
Wel kan ik jullie vertellen dat het vrij simpel is, ondanks onschuld, in Nederland betrokken te raken bij een grootschalig Fiod onderzoek waarbij ze dan ook nog je administraties en andere zaken van je meenemen.
De Fiod, als de zaak groot genoeg is, voert een "spinneweb" onderzoek uit.
Sta je toevallig met je nummer bij een aantal onderzochte personen in hun telefoongeheugen dan komen ze vanzelf ook bij jouw terecht.
Ik heb twee van deze "inventarisatie onderzoekjes" achter de rug vanwege de grote vastgoedfraudes en dat voelt afgezien van alle ellende en tijd die het kost gewoon niet lekker, ook niet als je weet dat je naar eer en geweten hebt gehandeld.

28 feb 2013 7:02

Erg mooi bedrijf.

Vind het triest voor alle stakeholders die hier, ongeacht de uitkomst, last van zullen ondervinden.

28 feb 2013 8:00

+1

Worden altijd meer mensen door getroffen idd onafhankelijk uitkomst.
Helaas dit ook van dichtbij mogen meemaken.

28 feb 2013 20:22

De belastingdienst......dat zijn toch die legale struikrovers.

28 feb 2013 20:35

rokus schreef:De belastingdienst......dat zijn toch die legale struikrovers.

natuurlijk , roep maar gewoon iets .
Zonder belastingdienst hadden we geen wegen waar we onze speeltjes op uit konden laten , geen onderwijs , geen geneeskundige zorg en nog een hele hoop meer .
Ik zou graag een miljoen belasting per jaar betalen .

28 feb 2013 20:38

+1 @Danny :cheers: :res:

28 feb 2013 20:40

+2 :thumleft:

28 feb 2013 20:43

Ik zou ook graag willen dat jij een miljoen belasting betaalde Danny... :wink:

28 feb 2013 20:45

Dan verdien je tenminste lekker veel Danny :cheers: