Re: Porsche 991 R debuteert op motorshow Geneve 2016
01 maart 2016 14:27
Ik vind hem top, eindelijk een echt kanon, zonder die lelijke vleugel van een GT 3 (RS). Aircootje erbij bestellen en hij is helemaal af! Maar goed hij valt niet te bestellen (en voor mij ook niet te betalen), maar dromen mag wel hè
Re: Porsche 991 R debuteert op motorshow Geneve 2016
01 maart 2016 15:55
Ik like hem ook wel...
Ik blijf me er over verbazen dat er 600 als een broodje over de toonbank vliegen. Gaan net als de SportClassic zo meteen met flink opgeld de markt op....en das jammer.
Re: Porsche 991 R debuteert op motorshow Geneve 2016
01 maart 2016 20:34
Het gaat er mij niet om dat ik niet "geloof" dat die auto met achterwielbesturing nog beter rijdt dan zonder.
Als ik het hele plaatje bekijk en de wijze waarop de auto wordt gepositioneerd als "lichtgewicht" met handbak e.d., hij wordt standaard ook zonder airco en radio geleverd. Als pure rijders auto. Dan zou dat een optie zijn die ik niet zou missen. PDK schakelt ook sneller dan handbak en zit er ook niet op. Cayman GT4 heeft het ook niet (noch PDK noch achterasbesturing) en wordt ook gezien als redelijk ultieme rijmachine.
Ik hoef gelukkig ook niet alles zelf te rijden om er een mening en voorkeur over te hebben.
Re: Porsche 991 R debuteert op motorshow Geneve 2016
01 maart 2016 20:56
Begrijp je punt Mark. Maar geloof me, het rijdt echt beter.
Niet zo gek ook dat het er wel op zit. Anders had Porsche voor de 991R een compleet nieuwe achterophanging moeten ontwerpen (zonder meesturende achterwielen).
Re: Porsche 991 R debuteert op motorshow Geneve 2016
01 maart 2016 21:04
Ik geloof je op je woord hoor.
Punt van de extra kosten voor het ontwikkelen van een niet meesturende achteras zal best zoals je aangeef een zwaarwegende factor zijn geweest. Ik zou hem er eerlijk gezegd ook niet om laten staan hoor. Makkelijk praten over dit soort keuzes en wagens gezien prijsstelling en beschikbaarheid.
Re: Porsche 991 R debuteert op motorshow Geneve 2016
01 maart 2016 21:47
Wat een apparaat he! Super En zelfs te krijgen (hoorde ik m in dat filmpje zeggen) met de bp stickers erop als optie dus dan istie helemaal als de 911r Monza 1967.
Wat ik me trouwens afvroeg...
Die interviewer is een Engelsman en dat zette mij aan het denken.
Worden die gelimiteerde uitvoeringen ook met rechts stuur voor Engeland gemaakt?
Dus bijvoorbeeld van de 991 exemplaren 50 met rechts stuur ofzo.
Ik heb hem gekeken. En ik snap waarom de auto speciaal is. En ik vind hem nog steeds gaaf. Maar helaas leggen ze niet uit waarom het zo exclusief en gelimiteerd moet. Het moest een echte rijders-auto worden en dat voelt wat tegenstrijdig met de prijs of in ieder geval de gelimiteerde oplage. Ik zou nog liever zien dat ze een soort Carrera R maken ipv een puristen GT3. Dus een uitgeklede. lichtere, simpelere, directere Carrera. Onbeperkt beschikbaar. Zonder al te exotisch materiaal en onderdelen (dus geen magnesium dak en keramische remmen).