Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Re: De nieuwe 911

22 sep 2011 21:39

http://www.autoblog.com/2011/09/21/2012-porsche-911-lops-13-seconds-off-predecessors-ring-time-q/

passage: If you happen to own a previous generation 911 GT3, we'll pause here for a moment while you go out to smash something with a hammer. :bang:

Back? :mrgreen:

Re: De nieuwe 911

22 sep 2011 21:55

+1 wimpie, met de kanttekening dat ik er dus wel al in heb gezeten...helaas nog niet gereden. Ik vind hem erg mooi en zou er zo een willen (nog ff sparen) waarbij ik er van uitga dat ie net zo strak stuurt als de Cayman :wink: :D

maar ik kan me ook voorstellen dat als iemand al lang zijn z'n eigen "perfecte" 911 rijd, hij niet zomaar de nieuwe dan weer super vind...ieder z'n smaak!

Re: De nieuwe 911

22 sep 2011 21:58

Het één hoeft 't ander niet uit te sluiten... Ik wil die 991 wel naast m'n 3.2

Een witte graag...

Re: De nieuwe 911

22 sep 2011 23:11

+ 1 Wimpie!

Enne wimpie zouden we korting krijgen als naast mijn 3.2 ook een mooie witte 991 wordt neergezet ;-)

Re: De nieuwe 911

22 sep 2011 23:20

Wimpie67 schreef:Hoe komt 't toch dat velen onder ons in de kramp schieten als Porsche een nieuwe generatie 911 introduceert? Eerlijk gezegd begrijp ik geen bal van de kritiek die ik hier soms lees. Bijna niemand van ons heeft de nieuwe 911 gezien, laat staan gereden. Dus kun je je alleen beperken tot de feiten. En die liegen er niet om.

1. De nieuwe 911 is nog steeds duidelijk als zodanig herkenbaar en met respect voor het verleden weer helemaal bij de tijd.
2. Ook nu is de 911 de meest compacte sportwagen in zijn klasse.
3. De 911 is maar liefst 45 kg afgeslankt door innovatief gebruik van materialen.
4. De motoren zijn niet alleen krachtiger, maar ook zuiniger geworden.
5. De nieuwe generatie is stukken sneller dan zijn voorganger. De 'langzaamste' accelereert in 4,4 seconden naar 100 km/h en de 911 S is even snel op de Nürburgring als een 997 GT 3.
6. En dit alles wordt aangeboden voor MINDER GELD dan de vorige generatie.

Hoe kun je je in hemelsnaam nog afvragen of nieuwe 911 nog wel een echte 911 is...Porsche verdient een pluim, want ze hebben een compete 911 ontwikkeld in lijn met de waarden waar de 911 voor staat.

Waarvan akte.

Ga niet krampachtig reageren :wink:
1. klopt, maar wat verwacht je van zo'n icoon, dat verwacht iedereen
2. kan goed zijn ...
3. maar liefst 3 % :roll: ; heb je het dan over de Carrera of Carrera S? van 1e is de cilinderinhoud met 200 cc verminderd, mogelijk de oorzaak?
4. wow, what's new
5. neem aan met PDK? maar liefst 0,1 sec. sneller dan bij vorige Carrera: what's new, bij nieuwe 911 modellen :mrgreen:
6. lager verbruik, minder CO2, minder BPM dus enkele duizenden lagere prijs zoals eerder behandeld hier.

Is zeker een echte 911, of je er van houdt of niet is persoonlijk, lijkt me 8)

Re: De nieuwe 911

23 sep 2011 13:12

Je kunt ervoor kiezen de prestaties die de heren uit Weissach hebben neergezet te bagatelliseren, of je te realiseren dat:

1. Het vele malen moeilijker is om binnen een vastgesteld kader (vormtaal 911)te werken dan vanaf een blanco vel papier te beginnen;
2. Men een gewichtsbesparing heeft kunnen realiseren terwijl een gewichtstoename voor de hand had gelegen. Iedereen weet dat elk nieuw model weer een tikkie zwaarder is geworden, nietwaar!? Porsche heeft er bijvoorbeeld voor gekozen de carrosserie uit aluminium-staal te construeren. Niet bepaald de goedkoopste oplossing. Je zou maar net een 997 GT 3 (RS) hebben gekocht...;
3. Een motor krachtiger en zuiniger maken, zónder gebruikmaking van een Turbo, is zeker geen sinecure. Vraag het elke willekeurige tuner maar eens;
4. Een standaard 997 met PDK accelereert volgens mijn gegevens in 5,0 seconden naar 100, de nieuwe standaard 991 met PDK in 4,4 seconden.
5. Al deze ontwikkelingen hebben een hoop geld gekost en de materialen die worden gebruikt (carrosserie) beïnvloeden de kostprijs in negatieve zin. Een vergelijkbare auto is voor dit geld niet te koop.

Zo, dat is eruit...

Re: De nieuwe 911

23 sep 2011 15:00

Ik heb me hier ook uitgelaten over de estethische zijde van de nieuwe 991. Nu weet ik ook wel dat dit zijn tijd nodig heeft om de nieuwe stijl te kunnen smaken.
Doch denk ik dat iedereen het recht en/of smaak mag hebben om zijn mening hier te uiten op een forum.

Dat de nieuwe 911 sneller ging zijn, dat weet ik nu zelfs al voor de nog nieuwere 911.
En dat hij zuiniger ging zijn en minder CO2 ging hebben kon ik ook al raden.
Zoals het gebruik van betere materialen

Maar dat hij langer werd, zo'n achterkant en een te luxueus karakter tov het sportieve karakter ging krijgen, daar stond ik echt van te kijken.

Mvg,

Re: De nieuwe 911

23 sep 2011 15:58

Ik heb gezegd dat de 911 met respect voor het verleden weer helemaal bij de tijd is. Wat mij betreft mag je dat als mooi of minder mooi ervaren, of eraan wennen en daar heb ik dan ook geen enkel oordeel over. Ik kan je ook best begrijpen (en zelfs een heel eind met je meegaan) als je zegt dat een moderne 911 je minder aanspreekt dan een klassieker. Maar dat doet niets af aan de prestatie die Porsche heeft neergezet met de ontwikkeling van de nieuwe 911.

En hoe weet je dat de 911 meer luxueus dan sportief zou zijn? Heb je er dan in gereden? De S is op de Nordschleife nota bene even snel als de 997 GT3...

En ja, het interieur borduurt voort op dat van de Panamera, wat weer voortborduurde op dat van de Carrera GT. Ook weer een kwestie van smaak. Maar was het interieur van de 997 dan zo geweldig sportief?

En je kunt er ook nog allerlei luxe dingetjes op bestellen. De mensen vinden dat nu eenmaal leuk. Maar je kunt 'm vast ook zonder die luxe dingetjes bestellen...doen ze voor de puristen onder ons, want Porsche wil graag iedereen bedienen om de schoorsteen te kunnen laten roken...

Re: De nieuwe 911

23 sep 2011 16:18

Neen, dat had ik misschien verkeerd verwoord.
De prestaties zijn gewoon beter en dat is maar normaal ook Porsche is een innovatief merk.

Wat ik trachtte duidelijk te maken is als men nu in de 991 plaats neemt men zich niet meer in een sportwagen waant maar in een panamera of een cayenne (zonder iets verkeerd te zeggen over de panamera of cayenne). De grote middenconsole en de overvloed aan knopjes zijn een heel eind verwijderd van een klassieke 911, waar het rijdersgevoel centraal stond.

Ik heb hier eerder al geschreven dat Porsche met z'n clienteel moet mee evolueren. Misschien zijn er gewoon meerdere rijders die zo'n middenconsole op prijs stellen, ik weet het niet, maar ik hoor er toch velen op af knappen. De studie betr. klanten en nieuwe klanten of het dna en de wensen van die klanten had mij n inziens een eigenaardig resultaat. Bij mijn weten hebben niet veel Porsche-rijders het 'en ik wil de grootste (auto :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) hebben'

Wel vind ik het knap om met een standaard auto (s-versie) met minder vermogen even snel rond te gaan als met een GT3-versie. Natuurlijk heeft Porsche met zijn nieuwe 911 pluimen verdiend. Alleen ben ik nog al perfectionistisch ingesteld om toch over enkele niemendalletjes te vallen.

Zoals ik ook eerder gemeld had: 'Mijn verwachtigingen waren hoogsgespannen'

Mvg,

Re: De nieuwe 911

23 sep 2011 16:25

als hij te luxe is vanbinnen dan wacht je tot de gt3 er is, die kun je vast ook met plankjes om op te zitten ipv stoelen krijgen :ass:

:D

Re: De nieuwe 911

23 sep 2011 18:56

991 GT3RS

Afbeelding

Afbeelding

Re: De nieuwe 911

23 sep 2011 20:20

Ziet er top uit :thumleft:
ps. ik hoop dat ze ook het interieur gestript hebben :mrgreen:

Re: De nieuwe 911

23 sep 2011 20:32

zal ook weer 250kg schelen :cheers: :mrgreen: :mrgreen: :cheers:

Re: De nieuwe 911

23 sep 2011 21:17

Ziet er idd goed uit maar op deze shop vind ik het verschil tussen de 991 en 997 carrera groter dan tussen de GT3's versie van beiden...net zo lief een 997.2 op basis van de pics.

De grote vraag bij de GT3 gaat natuurlijk toch worden welke motor erin komt...dash is wat dat betreft verre van interessant en ik denk dat ze in de GT3 gewoon het standaard dash bouwen...de GT3 is toch wel weer de "softe" :| van het rijtje GT3 RS of GT3 R (vanaf hier is je dash echt wel weg :mrgreen: ) laat staan de GT3 RSR

Re: De nieuwe 911

23 sep 2011 21:40

Wimpie : :cheers: You go boy!! :thumleft:

Er is IMO een verschil tussen het "kunnen raden" vanop de zijlijn of het toch maar doen zoals Porsche het weer gedaan heeft.
Commentaar geven is toch zo makkelijk.
Het interieur is gewoon mooi, zakelijk en to the point, en wil je toeters en bellen kan je die erbij bestellen.
De 996 werd voor alles de grond ingeschreven, ook voor zijn karige, sombere interieur. Nu is't luxueuzer en is er weer commentaar... :roll:

Als je 45 kg. kan besparen aan gewicht, al is het door de kleinere motor, en tegelijkertijd die "kleine" motor met dezelfde prestaties als de GT3 rond het circuit kan sturen dan ben je IMO goed bezig.

Re: De nieuwe 911

24 sep 2011 0:00

Heeft iemand van dit forum de 991 eigenlijk al besteld?

Re: De nieuwe 911

24 sep 2011 16:28

Wimpie67 schreef:Je kunt ervoor kiezen de prestaties die de heren uit Weissach hebben neergezet te bagatelliseren...
4. Een standaard 997 met PDK accelereert volgens mijn gegevens in 5,0 seconden naar 100, de nieuwe standaard 991 met PDK in 4,4 seconden.

Gelukkig mogen we allemaal onze eigen smaak hebben en dat heet dan niet bagatelliseren over een nieuw model, toch :?: :P

En wat die prestaties betreft die de heren hebben neergezet:
991 Carrera (met PDK 4,5 sec) -> 4,4 sec met PDK en Sport+ (launch control in Sport Chrono +)
997 Carrera (met PDK 4,7 sec) -> 4,5 sec met PDK en Sport+.
Verschil is dus slechts 0,1 sec en daarom schreef ik what's new, dat verschil bij een nieuw model is er namelijk al jaren :idea:

Re: De nieuwe 911

24 sep 2011 17:39

@PaulII

Ik kan U goed volgen, waarom mag er nu geen bekritisering gegeven worden op een nieuw model.
Ook al is het op basis van een foto.

Iedereen weet dat Porsche de nodige aandacht besteed aan elk nieuw ontwerp.
Iedereen weet dat Porsche met steeds een betere versie komt.

De meeste winst is niet te vinden bij het vermogen of vermogen per kg, wel in het weggedrag en de wegligging.
(De nieuwe S heeft minder vermogen dan de GT3 en weegt meer als de GT3)

Maar eerlijk wie had nu niet verwacht dat ze sneller werden? (tov de 997S)

Een langere wielbasis biedt:
- minder extremiteiten
- een meer zachter (luxueuzer) kunnen rondrijden met zachte demperinstelling
- een veel betere rechtuit stabiliteit

, althans volgens de theorie toch.

Want eerlijk gezegd denk ik dat de snelle links rechts combinaties op Nurnburgring niet minder snel genomen zullen worden omdat de wielbasis nu langer is geworden.

Mag ik er sommigen op wijzen dat het de nieuwe carrera-S is die in de buurt van 997GT3 komt en niet de carrera nieuwe 3,4L motor.

Mvg,

Re: De nieuwe 911

24 sep 2011 17:53

Paul II schreef:
Wimpie67 schreef:Je kunt ervoor kiezen de prestaties die de heren uit Weissach hebben neergezet te bagatelliseren...
4. Een standaard 997 met PDK accelereert volgens mijn gegevens in 5,0 seconden naar 100, de nieuwe standaard 991 met PDK in 4,4 seconden.

Gelukkig mogen we allemaal onze eigen smaak hebben en dat heet dan niet bagatelliseren over een nieuw model, toch :?: :P

En wat die prestaties betreft die de heren hebben neergezet:
991 Carrera (met PDK 4,5 sec) -> 4,4 sec met PDK en Sport+ (launch control in Sport Chrono +)

997 Carrera (met PDK 4,7 sec) -> 4,5 sec met PDK en Sport+.
Verschil is dus slechts 0,1 sec en daarom schreef ik what's new, dat verschil bij een nieuw model is er namelijk al jaren :idea:



MAW , je houdt de jouwe nog een jaar of 10 :wink:

Re: De nieuwe 911

24 sep 2011 19:53

voor 0,1 secondjes sneller ga ik zeker niet overstappen :wink:

spreek je snel weer eens :!: 8)

Re: De nieuwe 911

24 sep 2011 19:54

Ik hoor het allemaal al, ook voor mij nog geen enkele reden om over te stappen 8)

Re: De nieuwe 911

24 sep 2011 19:55

Tis toch 10 mtr of zoiets :mrgreen:




, zie je snel mon ami !

Re: De nieuwe 911

24 sep 2011 20:06

Eens je in kringen vertoeft waar 0-100 km/u gehaald wordt, tussen 4 en 5 seconden is elke 0,1 seconde een prestatie.
En ja, elk model wordt sneller, da's maar normaal en wordt ook verwacht, maar je kan moeilijk verwachten dat ze er 5 seconden afknijpen toch?
Dan zou de wagen back in time rijden ! :ba:

Re: De nieuwe 911

24 sep 2011 20:39

Tilt! schreef:Dan zou de wagen back in time rijden ! :ba:

In Zwitserland denken ze dat te kunnen :mrgreen:

Re: De nieuwe 911

24 sep 2011 20:47

Best handig als je een flitser te laat ziet... :thumleft:
Plaats een reactie