11 jan 2007 22:55
11 jan 2007 23:02
RED CABRIOLET schreef:Jort schreef:Ongeveer hetzelfde verschil alsl tussen een Cayman S en een 968. Alle respect voor de transaxles (), maar dat wordt stuivertje wisselen als de Cayman S berijder (of in dit geval 930 berijder) er niet volledig voor gaat zitten.
Dát is nou net de essentie van de hele discussie, met een hoogvermogende benzinemotor moet je er nog steeds "echt voor gaan zitten" om alles eruit te persen en dat is met een moderne diesel héél wat makkelijker door .................................. het hogere koppel!!!!!!!!!!
11 jan 2007 23:05
FS1 schreef:Getuned........
0-250 kmh run of
remapped 535d to 370h
11 jan 2007 23:09
11 jan 2007 23:13
Raf schreef:Kom maar eens mee rijden... discussie gesloten dan....
11 jan 2007 23:36
Raf schreef:Kom maar eens mee rijden... discussie gesloten dan....
11 jan 2007 23:59
12 jan 2007 0:00
aero schreef:@michael
Ik denk persoonlijk dat zo`n Bemmer 335D een 930 turbo wel aardig kan sarren ja.
12 jan 2007 0:12
12 jan 2007 0:46
michael schreef:aero schreef:@michael
Ik denk persoonlijk dat zo`n Bemmer 335D een 930 turbo wel aardig kan sarren ja.
De mijne niet.
12 jan 2007 0:55
12 jan 2007 1:10
12 jan 2007 1:15
12 jan 2007 2:39
12 jan 2007 6:52
12 jan 2007 8:14
Hansv schreef:Ha, die Marcel;
Twee quotes uit jouw link (uit de tijd dat Patrick nog autogek was, leuk om weer eens te lezen):
"versnelling van de auto = draaimoment aan de wielen / (straal wiel * massa van de auto)"
"Auto's met veel vermogen kunnen veel draaimoment aan de wielen leveren, ongeacht het draaimoment (het 'koppel' ) van hun motor!"
Strookt toch aardig met wat ik eerder in dit draadje bweerde.
Vermogen kan geen massa in beweging zetten, dat kan alleen een kracht, het koppel dus. Vermogen is alleen maar de rekensom hoeveel maal die kracht per tijdseenheid benut kan worden; het geeft de potentie aan. Koppel moet je weten, maar dan wel het wielkoppel en uiteraard liefst met een zo hoog mogelijk toerental.
12 jan 2007 8:16
Raf schreef: Zopas een 535d aangekocht, en dat ding gaat als een speer.. Maar je voelt dat die wagen een enorme trekkracht heeft en ik ben zeker dat hij sneller is dan een M3.
12 jan 2007 8:18
LouisXIV schreef:hoe je het ook went of keert, een beamer blijft een snackbar auto zonder smaak...
12 jan 2007 8:48
michael schreef:Ruil 'm over 3 jaar maar eens in voor een 930, moet je er centen bijdoen.
12 jan 2007 9:23
Marcel schreef:Raf schreef: Zopas een 535d aangekocht, en dat ding gaat als een speer.. Maar je voelt dat die wagen een enorme trekkracht heeft en ik ben zeker dat hij sneller is dan een M3.
Dat geloof je zelf toch niet he.....dan heb je nog nooit in een M3 gereden....
12 jan 2007 9:58
F@RGO schreef:Marcel schreef:Raf schreef: Zopas een 535d aangekocht, en dat ding gaat als een speer.. Maar je voelt dat die wagen een enorme trekkracht heeft en ik ben zeker dat hij sneller is dan een M3.
Dat geloof je zelf toch niet he.....dan heb je nog nooit in een M3 gereden....
Ik mocht al eens meebollen met een 535d, een m3 is echt sneller hoor.
12 jan 2007 11:38
Raf schreef:Jaja, de M3 is sneller, was ook maar bij wijze van spreken...
En @Paul : tegen een 4S of GT3 kan hij niet op natuurlijk.
Heb ik ook niet beweerd, he !?
12 jan 2007 11:45
Raf schreef:Jaja, de M3 is sneller, was ook maar bij wijze van spreken...
12 jan 2007 13:05
Marcel schreef:LouisXIV schreef:hoe je het ook went of keert, een beamer blijft een snackbar auto zonder smaak...
dat vind ik nu typisch de opmerking van een puber...Ik ben in de gelukkig omstandigheid dat ik zowel een M5 en een 993 kan/mag rijden, en er zijn genoeg situaties waarbij ik de M5 prefereer boven de 993....In mijn optiek en belving is er genoeg plaats om meer dan alleen maar Porsche te waarderen.....
Uiteindelijk is een Porsche 911 ook niks anders dan een herriemakende, oncomfortabele, al 45 jaar hetzelfde model met de motor op de verkeerde plaats, die boven de 200 km zo licht wordt dat ie aan de voorkant loskomt en waar de motor elke 100,000 km gereviseerd moet worden......
maar daar zal ik hier niet veel medestanders voor vinden....
12 jan 2007 13:43
RS-R schreef:michael schreef:Ruil 'm over 3 jaar maar eens in voor een 930, moet je er centen bijdoen.
Heb ik alweer iets anders,
misschien wel een 997.