Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

11 jan 2007 22:55

Getuned........

0-250 kmh run of
remapped 535d to 370h

11 jan 2007 23:02

RED CABRIOLET schreef:
Jort schreef:Ongeveer hetzelfde verschil alsl tussen een Cayman S en een 968. Alle respect voor de transaxles ( :idea: ), maar dat wordt stuivertje wisselen als de Cayman S berijder (of in dit geval 930 berijder) er niet volledig voor gaat zitten. :wink:


Dát is nou net de essentie van de hele discussie, met een hoogvermogende benzinemotor moet je er nog steeds "echt voor gaan zitten" om alles eruit te persen en dat is met een moderne diesel héél wat makkelijker door .................................. het hogere koppel!!!!!!!!!!


Ja en nee. In die diesel kun je door de vorm van de koppelkromme gemakkelijker in een te hoge versnelling blijven zitten, alwaar de benzinebroeder al snel moet terugschakelen om echt snel te zijn. Maar dat heeft meer met de motorkarakteristiek van een Turbomotor te maken dan met diesel.

Bovenstaand scenario geeft alleen wel aan dat bij dergelijke verschillen, een beetje treuzelen, luiheid of onoplettendheid de doorslag kan geven naar de andere kant.

Oh en de 535d vs de M3:

535d (2005):
0-100 in 6,5 s.
80-120 in 4,5 s.
80-180 in 14,5 s.

M3 (2005):
0-100 in 4,8 s.
80-120 in 3,2 s.
80-180 in 10,4 s.

Tja..
Laatst bijgewerkt door Jort op 11 jan 2007 23:11, in totaal 1 keer bewerkt.

11 jan 2007 23:05

FS1 schreef:Getuned........

0-250 kmh run of
remapped 535d to 370h


Bijna 100 paardjes erbij. Dat is een flinke RUF (op basis van 997) onder het mom van 997 Turbo vergelijken met een standaard Ferrari 599 en dan roepen...: zie je wel.

11 jan 2007 23:09

Kom maar eens mee rijden... discussie gesloten dan....

11 jan 2007 23:13

Raf schreef:Kom maar eens mee rijden... discussie gesloten dan....


Het gevoel van een hele berg koppel is inderdaad zeer indrukwekkend te noemen :wink:

11 jan 2007 23:36

Raf schreef:Kom maar eens mee rijden... discussie gesloten dan....


kom kom Raf, de BMW zal wel snel zijn, is mijn audietje ook, veel benzine wagens moeten het afleggen tegen mijn mazoutstoofje.

Als ik echter in de 4S of de GT3 stap, is het gewoon een broekventje die Audi. Heb zelf al naast een 535D van BMW gestaan met mijn 3,0TDI (260pk) en de BMW is sneller, maar hij rijd me echt niet de stront uit mijn ogen, en dat doet de 4S en de GT3 wel.
Laatst bijgewerkt door ppp 356 op 12 jan 2007 0:16, in totaal 1 keer bewerkt.

11 jan 2007 23:59

Daarom heeft Raf een 997 GT3 coming... 8)

12 jan 2007 0:00

aero schreef:@michael

Ik denk persoonlijk dat zo`n Bemmer 335D een 930 turbo wel aardig kan sarren ja.


De mijne niet :mrgreen: .

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

12 jan 2007 0:12

Kijk, dat zijn berichten :lol:

12 jan 2007 0:46

michael schreef:
aero schreef:@michael

Ik denk persoonlijk dat zo`n Bemmer 335D een 930 turbo wel aardig kan sarren ja.


De mijne niet :mrgreen: .

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding


Boven de 200 heb je een gehoorschade en valt je auto door de eigenfrequentie uitelkaar. :lol:

12 jan 2007 0:55

Nee hoor, het is geen audi........ :wink: .

12 jan 2007 1:10

Voor dat geld koop ik er 3 van. :lol:

12 jan 2007 1:15

Ruil 'm over 3 jaar maar eens in voor een 930, moet je er centen bijdoen :lol: .

12 jan 2007 2:39

Ha, die Marcel;

Twee quotes uit jouw link (uit de tijd dat Patrick nog autogek was, leuk om weer eens te lezen):
"versnelling van de auto = draaimoment aan de wielen / (straal wiel * massa van de auto)"

"Auto's met veel vermogen kunnen veel draaimoment aan de wielen leveren, ongeacht het draaimoment (het 'koppel' ) van hun motor!"

Strookt toch aardig met wat ik eerder in dit draadje bweerde.
Vermogen kan geen massa in beweging zetten, dat kan alleen een kracht, het koppel dus. Vermogen is alleen maar de rekensom hoeveel maal die kracht per tijdseenheid benut kan worden; het geeft de potentie aan. Koppel moet je weten, maar dan wel het wielkoppel en uiteraard liefst met een zo hoog mogelijk toerental.

12 jan 2007 6:52

Idd in hoofdzaak de potentie om luchtweerstand en rolweerstand de overwinnen en daarmee dus een indicator van topsnelheid.

12 jan 2007 8:14

Hansv schreef:Ha, die Marcel;

Twee quotes uit jouw link (uit de tijd dat Patrick nog autogek was, leuk om weer eens te lezen):
"versnelling van de auto = draaimoment aan de wielen / (straal wiel * massa van de auto)"

"Auto's met veel vermogen kunnen veel draaimoment aan de wielen leveren, ongeacht het draaimoment (het 'koppel' ) van hun motor!"

Strookt toch aardig met wat ik eerder in dit draadje bweerde.
Vermogen kan geen massa in beweging zetten, dat kan alleen een kracht, het koppel dus. Vermogen is alleen maar de rekensom hoeveel maal die kracht per tijdseenheid benut kan worden; het geeft de potentie aan. Koppel moet je weten, maar dan wel het wielkoppel en uiteraard liefst met een zo hoog mogelijk toerental.


inderdaad

12 jan 2007 8:16

Raf schreef: Zopas een 535d aangekocht, en dat ding gaat als een speer.. Maar je voelt dat die wagen een enorme trekkracht heeft en ik ben zeker dat hij sneller is dan een M3.


Dat geloof je zelf toch niet he.....dan heb je nog nooit in een M3 gereden....

12 jan 2007 8:18

LouisXIV schreef:hoe je het ook went of keert, een beamer blijft een snackbar auto zonder smaak...


dat vind ik nu typisch de opmerking van een puber...Ik ben in de gelukkig omstandigheid dat ik zowel een M5 en een 993 kan/mag rijden, en er zijn genoeg situaties waarbij ik de M5 prefereer boven de 993....In mijn optiek en belving is er genoeg plaats om meer dan alleen maar Porsche te waarderen.....

Uiteindelijk is een Porsche 911 ook niks anders dan een herriemakende, oncomfortabele, al 45 jaar hetzelfde model met de motor op de verkeerde plaats, die boven de 200 km zo licht wordt dat ie aan de voorkant loskomt en waar de motor elke 100,000 km gereviseerd moet worden......

maar daar zal ik hier niet veel medestanders voor vinden.... :wink:

12 jan 2007 8:48

michael schreef:Ruil 'm over 3 jaar maar eens in voor een 930, moet je er centen bijdoen :lol: .

Heb ik alweer iets anders,
misschien wel een 997. :wink:

12 jan 2007 9:23

Marcel schreef:
Raf schreef: Zopas een 535d aangekocht, en dat ding gaat als een speer.. Maar je voelt dat die wagen een enorme trekkracht heeft en ik ben zeker dat hij sneller is dan een M3.


Dat geloof je zelf toch niet he.....dan heb je nog nooit in een M3 gereden....

Ik mocht al eens meebollen met een 535d, een m3 is echt sneller hoor.

12 jan 2007 9:58

F@RGO schreef:
Marcel schreef:
Raf schreef: Zopas een 535d aangekocht, en dat ding gaat als een speer.. Maar je voelt dat die wagen een enorme trekkracht heeft en ik ben zeker dat hij sneller is dan een M3.


Dat geloof je zelf toch niet he.....dan heb je nog nooit in een M3 gereden....

Ik mocht al eens meebollen met een 535d, een m3 is echt sneller hoor.

Jaja, de M3 is sneller, was ook maar bij wijze van spreken...
En @Paul : tegen een 4S of GT3 kan hij niet op natuurlijk.
Heb ik ook niet beweerd, he !?

12 jan 2007 11:38

Raf schreef:Jaja, de M3 is sneller, was ook maar bij wijze van spreken...
En @Paul : tegen een 4S of GT3 kan hij niet op natuurlijk.
Heb ik ook niet beweerd, he !?


Weet ik, wou enkel maar aangeven, dat ik uit eigen ervaring de presaties van een 535D goed kan inschatten. Het verschil tussen de M3 en de S, is dan een pak minder dan tussen de 535D en de 4S.

12 jan 2007 11:45

Raf schreef:Jaja, de M3 is sneller, was ook maar bij wijze van spreken...


...ha, dan is het u vergeven... :lol: :wink: ...M3 is heel snelle auto hoor, maar de 535d zeker ook geen slak...beide puike auto's, maar met een verschillend karakter

12 jan 2007 13:05

Marcel schreef:
LouisXIV schreef:hoe je het ook went of keert, een beamer blijft een snackbar auto zonder smaak...


dat vind ik nu typisch de opmerking van een puber...Ik ben in de gelukkig omstandigheid dat ik zowel een M5 en een 993 kan/mag rijden, en er zijn genoeg situaties waarbij ik de M5 prefereer boven de 993....In mijn optiek en belving is er genoeg plaats om meer dan alleen maar Porsche te waarderen.....

Uiteindelijk is een Porsche 911 ook niks anders dan een herriemakende, oncomfortabele, al 45 jaar hetzelfde model met de motor op de verkeerde plaats, die boven de 200 km zo licht wordt dat ie aan de voorkant loskomt en waar de motor elke 100,000 km gereviseerd moet worden......

maar daar zal ik hier niet veel medestanders voor vinden.... :wink:


Helemaal mee eens, er zijn talloze andere merken die ik ook graag in mijn garage zou willen zetten.
Ze hebben allemaal een eigen uitstraling en gebruiksgemak.
Porsche als echte sportwagen, BMW voor dagelijks verkeer, Landrover voor de wintersport, Veyron om mee te showen enz. enz.

12 jan 2007 13:43

RS-R schreef:
michael schreef:Ruil 'm over 3 jaar maar eens in voor een 930, moet je er centen bijdoen :lol: .

Heb ik alweer iets anders,
misschien wel een 997. :wink:


Laat je vrouw het maar niet horen :wink: .
Plaats een reactie