Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
24 jul 2009 22:44
Koenigsegg

binnenkort met Saab-knopjes (eigenlijk andersom...)
Pagani

Mercedes motoren

Noble

Ford / Volvo motoren
Geen volledig eigen fabrikaat dus...
24 jul 2009 22:57
Rad911 schreef:Koenigsegg

binnenkort met Saab-knopjes (eigenlijk andersom...)
Pagani

Mercedes motoren

Noble

Ford / Volvo motoren
Geen volledig eigen fabrikaat dus...
Maar wel zelfstandig .
24 jul 2009 23:01
Hmmm... niet helemaal mijn mening die in dat stuk verkondigd wordt. Een kort door de bocht stuk uit de linkse Volkskrant.
Hoe dachten wij een jaar geleden over dezelfde heer

Laten we niet te snel oordelen.
Ik ga er overigens van uit dat jij dit stuk geschreven hebt, Camelot?
24 jul 2009 23:02
Oorzaak/gevolg m.b.t de zaak Merkle in dit stukje proza is van het niveau : we hebben 2, dus ging er 1+1 aan vooraf.
24 jul 2009 23:02
amandus schreef:Maar wel zelfstandig .
Weinig eigen technische innovatie. Meer design. maken ook voor de rest van de techniek gebruik van toeleveranciers.
25 jul 2009 6:59
wat een ongelofelijk triest en kortzichtig stukje in geen-stijl-stijl... niet echt een artikel dat de Porsche-carriere van Wiedeking recht doet. Maar ja, dat hou je altijd.
Gezegend zijn de simpelen van geest... 
Is geen aanwinst voor je leuk-om-te-lezen website. Jammer.
25 jul 2009 8:33
Nog zo'n stukje van een echte autoliefhebber. Uit de Gooi en Eemlander van vandaag.
Als je niets met auto's hebt, schrijf er dan ook niet over. Ga lekker wandelen of zo...
25 jul 2009 9:25
idd, als je niet weet waar je over l*lt, hou dan gewoon je muil.
25 jul 2009 11:06
Geitenwollen sokken met een ziekenfondsbril pulp verhaal

The prick
25 jul 2009 11:17
Harry Kliko schreef:Hoe was`t ook alweer "hoge bomen vangen veel wind...eh geld

"
Harry,hoge bomen zagen lange planken!!!!!
25 jul 2009 13:41
In het FD van gisteren stond een stukje over de opvolger van Wiedeking, Michael Macht. Hij was de beoogd opvolger van WIedeking bij Porsche zodra deze bestuursvoorzitter *kuch* zou zijn worden van VW na de overname. Macht was verantwoordelijk voor productie en logistiek. Hij pleit in ieder geval voor verregaande zelfstandigheid van Porsche binnen het VW concern, laten we hopen dat hij daarin slaagt.
25 jul 2009 14:17
Hallo, dit is Camelot. Ik zal iets onthullen over mijn 'linkse signatuur' en mijn geitenwollen sokken.
Jullie slaan echt de spijker op zijn kop, kijk maar eens naar foto's van 35 jaar geleden.

.

Maar ... deze meneer is vanaf 1982 de commercie in gegaan en in 1987 zelfstandig ondernemer geworden. Daarbij diverse bedrijven opgericht, groot gemaakt en verkocht. Ondernemer van het jaar en manager van het jaar geworden. Ons nieuwste high tech medisch productiebedrijf groeit tegen de recessie in. Geen bank heeft er ooit met een Euro tussen gezeten; altijd op eigen kracht gegroeid, vanuit de cash flow. Mag ik toch enig recht van spreken claimen over zaken als winst, verlies en duurzaam ondernemen??
Laatst bijgewerkt door
Camelot op 26 jul 2009 11:08, in totaal 2 keer bewerkt.
25 jul 2009 16:24
Beste Camelot, kennelijk ben je een goed ondernemer. Respect voor 'deze meneer is vanaf 1988 ondernemer en heeft diverse bedrijven opgericht, groot gemaakt en verkocht. Ondernemer van het jaar en manager van het jaar geweest. Ons huidige bedrijf groeit tegen de recessie in, ca 20% per jaar. Geen bank heeft er ooit met een Euro tussen gezeten; altijd op eigen kracht gegroeid vanuit de cash flow.'
Maar of dat je het recht geeft om zo eenzijdig de carriere van Wendelin Wiedeking te belichten vraag ik me af. Uiteraard is het jouw site en heb je daar alle recht om te schrijven wat je vindt. Ik vind alleen dat ik het recht heb het daar niet mee eens te zijn. Ik beschuldig je overigens niet van linksheid of geitenwollen sokken, echter van het makkelijk om een koe in zijn hol te kijken en WW af te maken hier. Ik ben van mening dat zonder deze meneer Porsche zoals wij dat nog steeds kennen niet meer had bestaan. ik denk nl dat zonder wendelin wiedeking Porsche inmiddels of ten onder was gegaan ofwel onderdeel van een of ander koreaanse of japanse multinational was geweest. Deze man heeft Porsche met recht gered van de ondergang. Op basis van die resultaten hebben aandeelhouders en RvC bij het volle verstand beloningen met deze man afgesproken. Omdat ze er zelf ook veel rijker van werden, vonden ze het reeel dat WW de afgesproken beloning ontving. Dat de raad van bestuur in de afgelopen anderhalf jaar heeft geleden aan een grote mate van zelfoverschatting, speculatie en grootheidswaanzin zal ik - achteraf - zeker niet ontkennen. Dit is overigens niet iets wat WW zelfstandig heeft beslist en uitgevoerd. Als deze verregaande risicovolle speculatie wel was gelukt, had je niemand gehoord.
Ik vind het terecht dat hij moet opstappen. Ik vind het terecht dat hij hierbij de vooraf afgesproken gouden handdruk meekrijgt. Ik vind het pertinent onterecht dat ineens iedereen roept dat Wendelin Wiedeking een fietsbel is die alleen maar uit is op zelfverrijking etc. Ik denk dat Porsche deze man zeer veel verschuldigd is. Sterker nog, ik heb het sterke vermoeden dat Porsche nooit meer had bestaan zoals heden zonder WW.
25 jul 2009 17:47
Horn: Ik had het niet mooier kunnen zeggen. Chapeau.
25 jul 2009 18:18
Rob997S schreef:Voor AM euris, wil ik AM knoppies

Valt op een AM echt heel goed mee. De schakelhendels van de wissers en knipperlichten en de knopjes om de spiegels te regelen, de rest is volgens mijn gewoon AM.
Wel zit er technisch wel wat Volvo in de Aston, airbags, abs-systeem enz.
Ben er 100% zeker van dat er veel meer volkswagen in een R8 of 911 zit dan dat er Volvo in een AM zit.
Daar komt nog bij dat een 997Turbo Cabrio met dezelde uitrusting als een DB9 Volante even duur zijn.
25 jul 2009 21:53
Camelot schreef:Mag ik toch enig recht van spreken claimen over zaken als winst, verlies en duurzaam ondernemen??
Jazeker, dat mag je. Ik heb überhaupt veel respect voor ondernemers. Als ze succesvol zijn nog meer. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het met al je uitspraken eens hoef te zijn
25 jul 2009 23:11
Camelot heeft teveel met de ridders van de ronde tafel getafeld
26 jul 2009 10:14
Porsche had er niet meer geweest zonder hem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
26 jul 2009 10:44
Of was overgenomen door VW, net zoals nu?
26 jul 2009 15:50
Als je als auto fabrikant meer winst maakt dan omzet draait ben je al lang niet meer bezig met je core-business (auto's bouwen)
Wiedeking heeft (in het verleden) als manager wel goede dingen gedaan voor het bedrijf, maar wat mij betreft niet voor het merk
Hij heeft het bedrijf financieel overeind getild, maar daar blijft het ook wel bij
Hij had net zo goed succesvol geweest bij een stofzuiger fabrikant
Zodra je uit winst bejag je eigen product uit het oog verliest, ben je klaar
Als je geen passie hebt voor je product en alleen geilt op (nog) meer winst of macht, ga dan in de financiele sector werken of ga in de politiek...
26 jul 2009 15:54
Jeroen914 schreef: alleen geilt op (nog) meer winst of macht, ga dan in de financiele sector werken of ga in de politiek...
Zegt eerste dat iets over Wiedeking of over de aandeelhouders?
26 jul 2009 19:35
Jeroen914 schreef:Als je als auto fabrikant meer winst maakt dan omzet draait ben je al lang niet meer bezig met je core-business (auto's bouwen)
Wiedeking heeft (in het verleden) als manager wel goede dingen gedaan voor het bedrijf, maar wat mij betreft niet voor het merk
Hij heeft het bedrijf financieel overeind getild, maar daar blijft het ook wel bij
Hij had net zo goed succesvol geweest bij een stofzuiger fabrikant
Zodra je uit winst bejag je eigen product uit het oog verliest, ben je klaar
Als je geen passie hebt voor je product en alleen geilt op (nog) meer winst of macht, ga dan in de financiele sector werken of ga in de politiek...
Jeroen: ben het -voor het eerst- met je eens!. Overigens weet ik niet of Wiedeking geen passie had voor het product. Denk echter wel: schoenmaker blijf bij je leest. Snap nog steeds niet wat het nut is van de Cayenne voor Porsche. De Panamere vind ik een ander verhaal.
26 jul 2009 22:27
Wat een gezeik over die Wiedeking. Porsche is Porsche niet meer ....
........... sinds de 996 en de Cayenne op de markt zijn gekomen.
Wiedeking had zich meer met bezig moeten houden met het maken van sportwagens ipv speculeren. Tegenwoordig kan een dikke Porsche met moeite een Nissan Z weet ik hoerveel niet meer bijbenen
26 jul 2009 22:39
En wederom lukt het je om een zéér indrukwekkende, goed onderbouwde post te plaatsen.
Chapeau
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.