Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Re: Porsche Cayman GT4

06 feb 2015 9:15

Inspingen en gelijk naar de dealer, inruilen op een gt........ :mrgreen:

Re: Porsche Cayman GT4

06 feb 2015 10:16

jacobt schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Wat zit er in, wat niet in een GT3 zit?


Er is een motor in gelepeld die ge-downgrade is :bang: . Dat zit erin, wat niet in een gt3 zit.
In tegenstelling tot de 997.1 gt3, daar zit een 3.6 motor in waar het uiterste wordt uitgehaald.
Zelfs de 997.1 gt3 rs heeft hetzelfde vermogen als de normale gt3 van dat jaar, de 997.2 gt3 had 200cc meer nodig om vermogenswinst te krijgen.

Heeft toch nix met luxe te maken?

Re: Porsche Cayman GT4

06 feb 2015 10:45

Heeft idd nix met luxe te maken, maar het gevoel om voor 130.000 euro een auto te rijden waar een motor in zit waar bewust niet de max uitgehaald wordt lijkt me niet fijn.

Verder niks mis met de gt4, super mooi ding.

Re: Porsche Cayman GT4

06 feb 2015 11:05

Kweenie, kan ook wel prettig gevoel zijn in kader van betrouwbaarheid (als ie uberhaupt echt minder vermogen heeft in de praktijk...) oid. :scratch: :lol:

Maar aangezien het bij alle fabrikanten gebeurd (BMW, VAG, Ferrari/Maserati) weet ik niet of het iemand echt in de weg zit, aangezien je deze auto meer voor rijgevoel en total package koopt dan voor een paar pk meer of minder. Als ik 130k te besteden had aan een auto en per se nieuw wilde rijden, maak je de keuze tussen meer hardcore rijmachine en meer comfortabele GT. In het eerste geval kom je bij de GT4 uit, in het tweede geval waarschijnlijk 911 na de evolutie die de 911 heeft doorgemaakt tot wat het nu is (exoten uitgezonderd uiteraard). Die 15 pk lijkt me dan geen rol meer te spelen in de praktijk, dat is meer iets wat je regelmatig op de internets hoort en leest sinds Jeremy dat voor het eerst volgens mij riep in TopGear. :popcorn:

Re: Porsche Cayman GT4

06 feb 2015 11:19

jacobt schreef:Heeft idd nix met luxe te maken, maar het gevoel om voor 130.000 euro een auto te rijden waar een motor in zit waar bewust niet de max uitgehaald wordt lijkt me niet fijn.

Verder niks mis met de gt4, super mooi ding.


Ik weet niet hoe het zit met de prijsverschillen in Nederland. Maar in België kost de GT4 88.500 euro, de 991 C2 93.170 en de C2S (met eveneens de 3.8, maar nipt meer vermogen) 108.174 euro. Dan vind ik de GT4 een (naar Porsche normen) koopje, je krijgt de 3.8 in een erg prestatiegericht pakketje voor een prijs waar je geen 911 voor hebt...
De GT3 is het summum maar laat zich duur (140k) betalen.
Maar goed, ik bekijk het waarschijnlijk te rationeel. Rij dan ook in een 968 CS, destijds ook het goedkoop wanna be alternatief voor een 964 RS :mrgreen:

Re: Porsche Cayman GT4

06 feb 2015 11:32

schitterende wagen hoor absoluut maar voor 130 k :shock:

rijd ik persoonlijk liever in een dikke 997gt3rs last of the mohicans :idea:

.

Re: Porsche Cayman GT4

06 feb 2015 12:42

Het vermogen van de GT4 is volgens Andreas Preuninger (zie de EVO video) '385-ish' met een dikke :mrgreen: en de opmerking dat we allemaal weten dat Porsche altijd conservatief is met frabrieksopgave van vermogen. 8)
Reken er dus op dat er in de praktijk meer uit komt..... :wink:

Tevens is de rondetijd op de NR indicatief omdat deze nu gesloten is. Ze hebben een tijd geëxtrapoleerd vanuit een eigen circuit. Ook conservatief :ba:

Ga vooral zelf :drive: zou ik zeggen :thumleft:

Re: Porsche Cayman GT4

07 feb 2015 18:49

caelin schreef:
mbembe schreef:Maar als het gaat om waar P voor staat, een echte (sport)rijdersauto voor dagelijks gebruik, dan is de Cayman de 911 allang voorbijgestreefd en nu met meer vermogen is het qua rijden, prijs tov kwaliteit, de ultieme Porsche


Niet mee eens; en velen niet met jou. Niet omdat de Cayman niet beter zou zijn, maar omdat de definitie van beter hier niet zo simpel is. Wat is beter?

Toch nog maar eens op reageren: had ik eerst niet zo de behoefte aan omdat ik geen zinloze discussie in leven wilde houden, maar dat is wat de basis is van dit forum dus waarom zou ik dat niet in leven houden :mrgreen:

Volgens jou is het niet simpel om 'beter' te definiëren, nou daar ben ik het dan weer niet mee eens!
Dat is volgens mij prima te definiëren: het gaat om de rij-eigenschappen van een auto. Niet alleen maar hard vooruit, maar ook goed door bochten etc. Want er is geen enkele bestemming waar je kunt komen via een rechtdoorgaande weg. Als je de ultieme auto zou mogen ontwerpen die het beste geschikt is voor de job wat zou je dan doen? Je zou geen hele lange wagen bouwen omdat deze minder wendbaar is bijv.
De auto met de beste rij eigenschappen heeft het gewicht voor en achter exact verdeeld. Om dat te bereiken heb je de middenmotor nodig. Een motor helemaal achterin geeft problemen met de wegligging, die Porsche natuurlijk fantastisch heeft opgelost met de 911 en alle elektronica die tegenwoordig bestaat maakt het hen nog makkelijker. De nieuwe 911's worden steeds groter. Dat is niet de meest ideale situatie voor het rijgedrag. Daarbij is de Cayman korter dan de 911 wat ook helpt bij de goede rij-eigenschappen. Stel je zou in een Cayman dezelfde motor leggen als in een 911 (turbo),dezelfde remmen etc. Dan zal de Cayman zich beter gedragen op de weg dan de 911. Het verschil is nu nog altijd de motorinhoud, en daarom is het vergelijk niet altijd makkelijk te maken. Maar iedereen weet dat de rij-eigenschappen van een auto met middenmotor met gelijke gewichtsverdeling tussen voor en achter , beter zijn van een auto die dat niet heeft.

Re: Porsche Cayman GT4

08 feb 2015 4:33

158k met clubsport pakket (rollbar etc), kuipstoelen en keramische schijven.

Re: Porsche Cayman GT4

08 feb 2015 9:29

heren volgens mij is er sprake van een debat en geen discussie . . . :mrgreen:

Re: Porsche Cayman GT4

08 feb 2015 10:16

Ik vind m helemaal super die gt4!

Het heeft 10 jaar geduurd (sinds launch in 2005) voordat deze auto (cayman) eindelijk door de grote menigte is geaccepteerd.

Porsche is ons klaar aan het maken voor het verdwijnen van de (oer)911... Let maar op.

Of misschien beter gezegd, klaar aan het maken voor het verdwijnen van de motor helemaal achterin.

Over 10 jaar weten we het..

911 met middenmotor.

Nou kom maar op jongens met jullie boze en oneens berichten!!

Re: Porsche Cayman GT4

08 feb 2015 10:23

Sorry Rescue911, maar ik ben het helemaal met je eens :mrgreen:

:cheers: :ba: :thumleft: :cheers: :ba: :thumleft: :cheers: :ba: :thumleft:

Re: Porsche Cayman GT4

08 feb 2015 10:58

En weet je wat dan helemaal geweldig zou zijn???

Een open versie van de Cayman!! Hey..maar die is er al...de Boxster!! Iedereen een Boxster kopen, nergens meer te koop over 10 jaar, iedereen wil een Boxster, prijzen stijgen tot ongekende hoogte!!!!

993 964, voor 4000,- euro te koop op martkplaats geen drol meer waard...hahaha.

Boxsters en caymannen, pjiiiiihh!! Die worden onbetaalbaar.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Porsche Cayman GT4

08 feb 2015 11:27

Don't get carried away dear, I'm driving it for the tons of fun, not for the money 8)

:wink:

Re: Porsche Cayman GT4

08 feb 2015 11:35

Me too, uiteraard, was gekscherend bedoeld! :mrgreen:

Was meer in het kader van de oneindige discussies hier op het forum over restwaardes en beleggingen in de "juiste" modellen, enz.

Ik heb genoten van mijn 3 Boxsters/kappersauto's, en doe dat nog steeds met mijn laatste.

Re: Porsche Cayman GT4

08 feb 2015 12:28

drknauf schreef:schitterende wagen hoor absoluut maar voor 130 k :shock:

rijd ik persoonlijk liever in een dikke 997gt3rs last of the mohicans :idea:

.


158K dus, een beetje aangekleed.
997RS anytime :drive:

Re: Porsche Cayman GT4

08 feb 2015 13:31

Ik zou ook tweedehands een 997 gt3 RS kopen.

Maar wat bij aankoop van een nieuwe Porsche rond de 130k? Wordt het de 991 S of de Cayman GT4? :popcorn:

Re: Porsche Cayman GT4

08 feb 2015 13:37

GT4 natuurlijk :thumleft:

Re: Porsche Cayman GT4

08 feb 2015 13:44

mbembe schreef:rationele uitleg over beter


ik snap je punt; maar je rationaliseert het argument waar ik juist betoog dat voor veel mensen (waaronder ik) "beter" geen rationeel begrip is. MAW: wat rationeel misschien een betere race- of sportauto maakt wil niet zeggen dat het dan voor mij persoonlijk (of iemand anders) ook beter is. Voor mij is de turbo S de betere sport/race/toer/gt/looks auto; en omdat ik me in de gelukkige positie bevond om hiervoor te kunnen kiezen heb ik dat gedaan.

We kunnen best verder debatteren/discussiëren maar dan gaat het niet meer over de gt4. In dat geval draadje afsplitsen :salut:

on topic: 385pk en die manager van Porsche geeft al aan dat het eigenlijk meer is; volgens mij moet het vrij simpel zijn om er de normale 400+ uit te halen want hij zegt dat het dezelfde motor is en alleen het carter en wat secundaire elementen zijn anders (dus niet zuigers etc). Misschien puur een elektronische rev-limiter die wat eerder ingrijpt ofzo?

Re: Porsche Cayman GT4

09 feb 2015 9:28

+1 over het rationele gedoe van een sportwagen.
Het valt gewoon niet simpel te definiëren, want ik ben er zeker van dat er betere wagens zijn dan de Cayman voor het circuit.
Waarom zou je dan een cayman kopen?

Re: Porsche Cayman GT4

09 feb 2015 10:18

Precies.

Afbeelding

Re: Porsche Cayman GT4

16 feb 2015 11:25

het is een prachtig ding. Als ik genoeg geld had ik nieuw hoe ik heb het :roll:

Re: Porsche Cayman GT4

26 feb 2015 8:05

Introductie Cayman GT4 live in Geneve op 3 maart a.s., 11:30u: http://porsche.gomexlive.com/

Re: Porsche Cayman GT4

26 feb 2015 9:32

Jammer alleen dat hij al geïntroduceerd is..
Meer de introductie van een mooi marketing verhaal. ;)

Re: Porsche Cayman GT4

03 maart 2015 8:29

Opwarmertje voor Geneve vandaag: http://m.youtube.com/watch?v=7OVqpMbWN4Q
Plaats een reactie