26 jul 2009 15:54
Jeroen914 schreef: alleen geilt op (nog) meer winst of macht, ga dan in de financiele sector werken of ga in de politiek...
26 jul 2009 19:35
Jeroen914 schreef:Als je als auto fabrikant meer winst maakt dan omzet draait ben je al lang niet meer bezig met je core-business (auto's bouwen)
Wiedeking heeft (in het verleden) als manager wel goede dingen gedaan voor het bedrijf, maar wat mij betreft niet voor het merk
Hij heeft het bedrijf financieel overeind getild, maar daar blijft het ook wel bij
Hij had net zo goed succesvol geweest bij een stofzuiger fabrikant
Zodra je uit winst bejag je eigen product uit het oog verliest, ben je klaar
Als je geen passie hebt voor je product en alleen geilt op (nog) meer winst of macht, ga dan in de financiele sector werken of ga in de politiek...
26 jul 2009 22:27
26 jul 2009 22:39
26 jul 2009 23:25
EensRob997S schreef:Zegt eerste dat iets over Wiedeking of over de aandeelhouders?
27 jul 2009 12:41
27 jul 2009 13:13
3bdl schreef:
Wiedeking had zich meer met bezig moeten houden met het maken van sportwagens ipv speculeren. Tegenwoordig kan een dikke Porsche met moeite een Nissan Z weet ik hoerveel niet meer bijbenen
27 jul 2009 13:48
27 jul 2009 16:12
27 jul 2009 19:15
28 jul 2009 10:35
28 jul 2009 12:07
28 jul 2009 14:36
adu schreef:Passie voor sportwagens is mooi, maar alleen daarmee houdt een autofabrikant het hoofd niet boven water. En dan dat gezever over de 996, de Cayenne en nu ook de Panamera ... dat Porsche nu nog steeds sportwagens kan produceren is te danken aan dergelijke "succesnummers". In het ander geval was het merk allang ten onder gegaan.
28 jul 2009 14:50
Camelot schreef:
Wiedeking sluit zijn carrière af met een schuld van 14 miljard. Dat is meer dan hij gedurende zijn bewind aan winst heeft gemaakt. Reken je even mee? Om 14 miljard te verdienen zou hij op elke auto die sinds 1993 de fabriekspoort verliet 20.000 Euro hebben moeten verdienen. Maar de marges in de autoindustrie liggen toch ver af van zulke bedragen. Zelfs bij Porsche, die dromen verkoopt (VW verkoopt realiteit...).
28 jul 2009 14:58
Camelot schreef:(...) wellicht nog veel meer dan 14 miljard.
Camelot, die drie regels later schreef:Wiedeking sluit zijn carrière af met een schuld van 14 miljard.
28 jul 2009 15:36
patrick911 schreef:Hoe komt het toch dat al die gasten maar wat letters rondstrooien zonder eens een degelijke fact-check te doen.![]()
28 jul 2009 15:39
28 jul 2009 15:45
29 jul 2009 12:19
29 jul 2009 15:41
Camelot schreef:adu schreef:Passie voor sportwagens is mooi, maar alleen daarmee houdt een autofabrikant het hoofd niet boven water. En dan dat gezever over de 996, de Cayenne en nu ook de Panamera ... dat Porsche nu nog steeds sportwagens kan produceren is te danken aan dergelijke "succesnummers". In het ander geval was het merk allang ten onder gegaan.
Porsche is al ten onder gegaan. Nu al tekent zich af dat de schuld op de balans nog groter is dan men vreesde, wellicht nog veel meer dan 14 miljard. Wiedeking zou toch ook veel 'goeds' zou hebben gedaan. Heeft hij immers Porsche niet gered? Om te beginnen was dit gewoon zijn taak als manager. Daar is hij voor ingehuurd en daar is hij ook royaal voor beloond. Maar de mensen die de redding van Porsche aan Wiedeking toeschrijven kunnen niet rekenen. In 1992 stond de onderneming er slecht voor, want de omzet daalde en de liquiditeitsreserve slonk, maar er was tenminste nog een liquiditeitsreserve!
Wiedeking sluit zijn carrière af met een schuld van 14 miljard. Dat is meer dan hij gedurende zijn bewind aan winst heeft gemaakt. Reken je even mee? Om 14 miljard te verdienen zou hij op elke auto die sinds 1993 de fabriekspoort verliet 20.000 Euro hebben moeten verdienen. Maar de marges in de autoindustrie liggen toch ver af van zulke bedragen. Zelfs bij Porsche, die dromen verkoopt (VW verkoopt realiteit...).
02 aug 2009 16:48
adu schreef: maar ook tegoeden (waaronder aandelen VW) op de balans zijn komen te staan. En als gezegd, de balans van de afgelopen jaren sluit positief. Verder mag je de invloed van de wereldwijde bankencrisis op de postitie van onder meer Porsche niet uitvlakken. Daar is geen kruid tegen gewassen.
02 aug 2009 17:24
02 aug 2009 18:26
944 guy schreef:En laat nu net het ruilen van harde pegels tegen 'waardepapieren' zoals aandelen het probleem zijn. Als aandelen kelderen heb je heel snel te weinig geld op zak. Met euros gebeurt je dat niet. Iets met verstandig zaken doen.
Maar het feit dat hij VW over wilde nemen is toch gewoon naief, zo klein als Porsche is tov VW.
13 aug 2009 16:13
13 aug 2009 16:42
Marco schreef: ... en komt een einde aan een jarenlange machtsstrijd tussen Porsche en VW.