Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Re: Wiedeking stapt op

26 jul 2009 15:54

Jeroen914 schreef: alleen geilt op (nog) meer winst of macht, ga dan in de financiele sector werken of ga in de politiek...


Zegt eerste dat iets over Wiedeking of over de aandeelhouders?

Re: Wiedeking stapt op

26 jul 2009 19:35

Jeroen914 schreef:Als je als auto fabrikant meer winst maakt dan omzet draait ben je al lang niet meer bezig met je core-business (auto's bouwen)
Wiedeking heeft (in het verleden) als manager wel goede dingen gedaan voor het bedrijf, maar wat mij betreft niet voor het merk
Hij heeft het bedrijf financieel overeind getild, maar daar blijft het ook wel bij
Hij had net zo goed succesvol geweest bij een stofzuiger fabrikant
Zodra je uit winst bejag je eigen product uit het oog verliest, ben je klaar
Als je geen passie hebt voor je product en alleen geilt op (nog) meer winst of macht, ga dan in de financiele sector werken of ga in de politiek...

Jeroen: ben het -voor het eerst- met je eens!. Overigens weet ik niet of Wiedeking geen passie had voor het product. Denk echter wel: schoenmaker blijf bij je leest. Snap nog steeds niet wat het nut is van de Cayenne voor Porsche. De Panamere vind ik een ander verhaal.

Re: Wiedeking stapt op

26 jul 2009 22:27

Wat een gezeik over die Wiedeking. Porsche is Porsche niet meer ....















........... sinds de 996 en de Cayenne op de markt zijn gekomen. :|

Wiedeking had zich meer met bezig moeten houden met het maken van sportwagens ipv speculeren. Tegenwoordig kan een dikke Porsche met moeite een Nissan Z weet ik hoerveel niet meer bijbenen

Re: Wiedeking stapt op

26 jul 2009 22:39

En wederom lukt het je om een zéér indrukwekkende, goed onderbouwde post te plaatsen.
Chapeau :thumleft:

Re: Wiedeking stapt op

26 jul 2009 23:25

Rob997S schreef:Zegt eerste dat iets over Wiedeking of over de aandeelhouders?
Eens :!:

Aandeelhouders eisen elk kwartaal meer winst, meer omzet, meer, meer, meer
En mijnheer Wiedeking heeft ze dat ook heel lang kunnen geven, maar ja op en gegeven moment moet je wel gekke dingen gaan doen om ze tevreden te houden......zoals vw ff overnemen.......

Re: Wiedeking stapt op

27 jul 2009 12:41

"Der Spiegel" heeft een goed twee-delig stukje over de Porsche-clan en de Porsche-Piech familie vete.
Het plaatst de recente gebeurtenissen in een historische context.

deel 1
deel 2

Re: Wiedeking stapt op

27 jul 2009 13:13

3bdl schreef:

Wiedeking had zich meer met bezig moeten houden met het maken van sportwagens ipv speculeren. Tegenwoordig kan een dikke Porsche met moeite een Nissan Z weet ik hoerveel niet meer bijbenen


Op zich ligt een echte Porschist hier niet wakker van, vooral niet omdat cijfertjes op papier helemaal anders zijn dan cijfertjes op het asfalt.

Re: Wiedeking stapt op

27 jul 2009 13:48

en zelfs dan niet. heb geen porsche gekocht om wedstrijdjes bij het stoplicht te doen. :idea:

Re: Wiedeking stapt op

27 jul 2009 16:12

Mietje :mrgreen:

Re: Wiedeking stapt op

27 jul 2009 19:15

Toch veel respect voor hem (Dank voor de GT3 :D )

Grtz. Boxi

Re: Wiedeking stapt op

28 jul 2009 10:35

Passie voor sportwagens is mooi, maar alleen daarmee houdt een autofabrikant het hoofd niet boven water. En dan dat gezever over de 996, de Cayenne en nu ook de Panamera ... dat Porsche nu nog steeds sportwagens kan produceren is te danken aan dergelijke "succesnummers". In het ander geval was het merk allang ten onder gegaan.

Re: Wiedeking stapt op

28 jul 2009 12:07

Hier ook een lekker verhaal:

http://www.quotenet.nl/quoto/analist_elke_prijs_is_te_hoog_voor_porsche.php

Re: Wiedeking stapt op

28 jul 2009 14:36

adu schreef:Passie voor sportwagens is mooi, maar alleen daarmee houdt een autofabrikant het hoofd niet boven water. En dan dat gezever over de 996, de Cayenne en nu ook de Panamera ... dat Porsche nu nog steeds sportwagens kan produceren is te danken aan dergelijke "succesnummers". In het ander geval was het merk allang ten onder gegaan.


Porsche is al ten onder gegaan. Nu al tekent zich af dat de schuld op de balans nog groter is dan men vreesde, wellicht nog veel meer dan 14 miljard. Wiedeking zou toch ook veel 'goeds' zou hebben gedaan. Heeft hij immers Porsche niet gered? Om te beginnen was dit gewoon zijn taak als manager. Daar is hij voor ingehuurd en daar is hij ook royaal voor beloond. Maar de mensen die de redding van Porsche aan Wiedeking toeschrijven kunnen niet rekenen. In 1992 stond de onderneming er slecht voor, want de omzet daalde en de liquiditeitsreserve slonk, maar er was tenminste nog een liquiditeitsreserve!

Wiedeking sluit zijn carrière af met een schuld van 14 miljard. Dat is meer dan hij gedurende zijn bewind aan winst heeft gemaakt. Reken je even mee? Om 14 miljard te verdienen zou hij op elke auto die sinds 1993 de fabriekspoort verliet 20.000 Euro hebben moeten verdienen. Maar de marges in de autoindustrie liggen toch ver af van zulke bedragen. Zelfs bij Porsche, die dromen verkoopt (VW verkoopt realiteit...).

Re: Wiedeking stapt op

28 jul 2009 14:50

Camelot schreef:
Wiedeking sluit zijn carrière af met een schuld van 14 miljard. Dat is meer dan hij gedurende zijn bewind aan winst heeft gemaakt. Reken je even mee? Om 14 miljard te verdienen zou hij op elke auto die sinds 1993 de fabriekspoort verliet 20.000 Euro hebben moeten verdienen. Maar de marges in de autoindustrie liggen toch ver af van zulke bedragen. Zelfs bij Porsche, die dromen verkoopt (VW verkoopt realiteit...).

Rekenen is inderdaad een vak apart.

Sinds boekjaar '99/'00 bedraagt de totale nettowinst van Porsche al meer dan 15 miljard...
Moge bekend zijn dat Porsche niet alleen geld verdiende aan de verkoop van auto's.

Re: Wiedeking stapt op

28 jul 2009 14:58

Dat stuk op Quotenet slaat ook weer nergens op. :?
Hoe komt het toch dat al die gasten maar wat letters rondstrooien zonder eens een degelijke fact-check te doen. :bang:

Hier nog een:
Camelot schreef:(...) wellicht nog veel meer dan 14 miljard.

Camelot, die drie regels later schreef:Wiedeking sluit zijn carrière af met een schuld van 14 miljard.


Dat is snel een 'feit' geworden, zeg. :cheers:

Re: Wiedeking stapt op

28 jul 2009 15:36

patrick911 schreef:Hoe komt het toch dat al die gasten maar wat letters rondstrooien zonder eens een degelijke fact-check te doen. :bang:

hé... 't staat op internet, dus is het waar :mrgreen:

Re: Wiedeking stapt op

28 jul 2009 15:39

Dus tóch... :^:

Afbeelding

Re: Wiedeking stapt op

28 jul 2009 15:45

Of is toch niet alles dat op internet staat waar....:idea:

Afbeelding Afbeelding

Re: Wiedeking stapt op

29 jul 2009 12:19

Zal niemand verbazen dat Autoblog bovenstaand stukje (inclusief alle feitelijke onjuistheden, ook de later geplaatste) van Camelot goed genoeg vond om te plaatsen.

Re: Wiedeking stapt op

29 jul 2009 15:41

Camelot schreef:
adu schreef:Passie voor sportwagens is mooi, maar alleen daarmee houdt een autofabrikant het hoofd niet boven water. En dan dat gezever over de 996, de Cayenne en nu ook de Panamera ... dat Porsche nu nog steeds sportwagens kan produceren is te danken aan dergelijke "succesnummers". In het ander geval was het merk allang ten onder gegaan.


Porsche is al ten onder gegaan. Nu al tekent zich af dat de schuld op de balans nog groter is dan men vreesde, wellicht nog veel meer dan 14 miljard. Wiedeking zou toch ook veel 'goeds' zou hebben gedaan. Heeft hij immers Porsche niet gered? Om te beginnen was dit gewoon zijn taak als manager. Daar is hij voor ingehuurd en daar is hij ook royaal voor beloond. Maar de mensen die de redding van Porsche aan Wiedeking toeschrijven kunnen niet rekenen. In 1992 stond de onderneming er slecht voor, want de omzet daalde en de liquiditeitsreserve slonk, maar er was tenminste nog een liquiditeitsreserve!

Wiedeking sluit zijn carrière af met een schuld van 14 miljard. Dat is meer dan hij gedurende zijn bewind aan winst heeft gemaakt. Reken je even mee? Om 14 miljard te verdienen zou hij op elke auto die sinds 1993 de fabriekspoort verliet 20.000 Euro hebben moeten verdienen. Maar de marges in de autoindustrie liggen toch ver af van zulke bedragen. Zelfs bij Porsche, die dromen verkoopt (VW verkoopt realiteit...).


Onjuist. Vanaf het einde van de 964 ('92) tot nu, dat is 17 jaar tijdsverloop ... jaren waarin er niet alleen schulden - ongeacht de hoogte ervan - maar ook tegoeden (waaronder aandelen VW) op de balans zijn komen te staan. En als gezegd, de balans van de afgelopen jaren sluit positief. Verder mag je de invloed van de wereldwijde bankencrisis op de postitie van onder meer Porsche niet uitvlakken. Daar is geen kruid tegen gewassen.

Re: Wiedeking stapt op

02 aug 2009 16:48

adu schreef: maar ook tegoeden (waaronder aandelen VW) op de balans zijn komen te staan. En als gezegd, de balans van de afgelopen jaren sluit positief. Verder mag je de invloed van de wereldwijde bankencrisis op de postitie van onder meer Porsche niet uitvlakken. Daar is geen kruid tegen gewassen.



En laat nu net het ruilen van harde pegels tegen 'waardepapieren' zoals aandelen het probleem zijn. Als aandelen kelderen heb je heel snel te weinig geld op zak. Met euros gebeurt je dat niet. Iets met verstandig zaken doen.
Maar het feit dat hij VW over wilde nemen is toch gewoon naief, zo klein als Porsche is tov VW.

Re: Wiedeking stapt op

02 aug 2009 17:24

Net zo naïef als de rest van de wereld die de crisis niet op deze schaal zag aankomen. Die overname was feitelijk in kannen en kruiken, totdat...

Volledige zelfstandigheid voor een relatief kleine fabrikant is in de toekomst waarschijnlijk onhaalbaar (zie ook voorwoord Autovisie #16) en in dat licht bezien was het wellicht overnemen of overgenomen worden.

Re: Wiedeking stapt op

02 aug 2009 18:26

944 guy schreef:En laat nu net het ruilen van harde pegels tegen 'waardepapieren' zoals aandelen het probleem zijn. Als aandelen kelderen heb je heel snel te weinig geld op zak. Met euros gebeurt je dat niet. Iets met verstandig zaken doen.
Maar het feit dat hij VW over wilde nemen is toch gewoon naief, zo klein als Porsche is tov VW.

Oftewel "cash is king". En dat geldt zeker in deze tijd.

Re: Wiedeking stapt op

13 aug 2009 16:13

bron
'Akkoord over samengaan VW en Porsche'
Uitgegeven: 13 augustus 2009 14:39
Laatst gewijzigd: 13 augustus 2009 14:56
WOLFSBURG - De raad van commissarissen van Volkswagen (VW) heeft donderdag een principe-akkoord bereikt over de integratie van Porsche binnen de VW-groep. Dat hebben bronnen rond de onderhandelingen donderdag gezegd tegenover het Duitse persbureau DPA.
© NU.nl/Boris Peters

In de loop van 2011 zal de integratie zijn voltooid.

De plannen om Porsche in te lijven werden vorige maand bekendgemaakt. De oud-topman van de sportautofabrikant Wendelin Wiedeking moest toen per direct het veld ruimen om de weg voor een samengaan van de twee mogelijk te maken.

Ferdinand Piëch, de man die nu de lakens lijkt uit te delen bij beide bedrijven, zou de nieuwe topman van Porsche worden.

Autogroep

Met de overname door VW ontstaat een autogroep met tien merken, waaronder Audi, Skoda, Bentley, Seat en Lamborghini, en komt een einde aan een jarenlange machtsstrijd tussen Porsche en VW.

Re: Wiedeking stapt op

13 aug 2009 16:42

Marco schreef: ... en komt een einde aan een jarenlange machtsstrijd tussen Porsche en VW.

Jammer dat Porsche die strijd 'verloren' heeft ...

Dat Ferdinand Piëch de nieuwe topman wordt lijkt me niet de slechtste keus.
Plaats een reactie