HJDB3.2 schreef:Ik begrijp dat dit een taboeonderwerp is. Je ziet ze toch gewoon rijden. Op meetings met brandende ABS lampjes. Op de weg met niet inklappende spoilers. En nee ik heb geen percentages, grafieken en statistieken. Rijd gewoon al 30 jaar Porsche en dan hoor en leer je wel eens wat.
Ja en alle voetbalfans in het stadion zijn hooligans Er zal vast een kleine groep zijn die dat doet zoals er bij alles wel een groep is die niet zuiver is. Ik denk toch echt dat de meeste P-rijders (zeker de oudere P'S) gebruikt worden als hobby en daarom weinig kilometers maken.
Ikzelf ben al een hele tijd op zoek naar een 993 en hou dus de occasionsites in de gaten. Je ziet er maar weinig met minder dan 150.000km en zelfs weinig onder 180.000km. Kan best zijn dat deze teruggedraaid zijn maar km-standen 'too good to be true' zie je niet veel voorbij komen, voor de 964 hetzelfde.
En mijn Cayman heeft straks op z'n 20ste verjaardag ook maar 100.000 kilometers als ik zo doorga, en dat zijn echte kilometers en nog geen kilometer teruggedraaid
Laatst bijgewerkt door mbembe op 11 jan 2016 13:47, in totaal 1 keer bewerkt.
Misschien kijk jij op heel andere sites maar er zijn juist een hoop 964-jes die met een verdacht lage km stand worden aangeboden. Vaak is de km stand net zo laag als die van de 997 die toch al gauw 15 jaar jonger is.
Is ook opvallend en wat mij betreft bijna nooit geloofwaardig (simpelweg too good to be true). Zijn deze teruggedraaid door de handelaar, door de eigenaar of hebben ze gereden zonder aangesloten telwerk? Van die 3 opties lijkt mij de laatste de meest onwaarschijnlijke...
Over een aantal jaar bezit ik mijn auto 10 jaar. Ik rij gemiddeld 3K per jaar. Dan heb ik er in die 10 jaar dus maximaal 30K mee gereden. In de eerste 10 jaar heeft hij plus minus 110K gereden. Verdeeld over twee eigenaren. Die hebben dus, gemiddeld, 11K per jaar gereden. Ik verwacht dat als ik de papieren in duik zal blijken dat de eerste eigenaar gemiddeld meer heeft gereden dan de tweede eigenaar. Lijkt me ook een niet zo onlogische ontwikkeling en valt met de papieren die ik erbij heb ook prima te onderbouwen. Heb zelf ook geen behoefte nu te starten met frauderen. Auto heeft straks als hij 20 jaar oud is dus zo'n 140K gereden.
@Marks. Jouw plaatje klopt inderdaad goed. Maar als je het over een 964 van meer dan 20 jaar oud hebt met minder dan 50K op de teller dan moet je denk ik heel goed in de historie duiken. Er zullen er best zijn waarbij dat klopt maar je ziet ze naar mijn mening te vaak langskomen.
Bij een 964 met minder dan 50K ga je dat met een paar jaartjes stallen niet redden. Aan de andere kant, ze zijn er wel, 964, 993 met soms amper 20K op de teller. Er zijn er zelfs bij die nieuw zijn weggezet. Gelukkig hoef ik daar niet in te duiken want in dat prijssegment shop ik toch niet.
Bezit mijn 993 nu 11 jaar en heb er weinig km's mee gereden, vele zeggen "verkoop dat ding toch" Voorheen schreef ik me nog wel eens in voor een mooie buitenland rit van de NPC Maar sinds de aandoening van mijn moppie kan ik nauwelijks weg en ze zit veel beter in de beemer en ja de gt3 past ze niet meer in Weet het nog geen eens precies maar denk dat de 993 tussen de 150 en 160 k gereden heeft, moet volgende maand weer naar Robert voor de apk.
Driver4S schreef:@Marks. Jouw plaatje klopt inderdaad goed. Maar als je het over een 964 van meer dan 20 jaar oud hebt met minder dan 50K op de teller dan moet je denk ik heel goed in de historie duiken. Er zullen er best zijn waarbij dat klopt maar je ziet ze naar mijn mening te vaak langskomen.
True. Alhoewel ik vaak dezelfde voorbij zie komen. Vermoed dat deze wagens vaak uit beleggingsperspectief worden aangeschaft en zodoende vaker van hand wisselen, telkens als weer een mooie meerwaarde kan gerealiseerd worden.
Een lage kilometerstand, en bijbehorend hoog prijskaartje, ga je vrees ik wel afdoende moeten kunnen staven vandaag de dag.
molen934 schreef:Bezit mijn 993 nu 11 jaar en heb er weinig km's mee gereden, vele zeggen "verkoop dat ding toch" Voorheen schreef ik me nog wel eens in voor een mooie buitenland rit van de NPC Maar sinds de aandoening van mijn moppie kan ik nauwelijks weg en ze zit veel beter in de beemer en ja de gt3 past ze niet meer in Weet het nog geen eens precies maar denk dat de 993 tussen de 150 en 160 k gereden heeft, moet volgende maand weer naar Robert voor de apk.
MarkS schreef:Over een aantal jaar bezit ik mijn auto 10 jaar. Ik rij gemiddeld 3K per jaar. Dan heb ik er in die 10 jaar dus maximaal 30K mee gereden. In de eerste 10 jaar heeft hij plus minus 110K gereden. Verdeeld over twee eigenaren. Die hebben dus, gemiddeld, 11K per jaar gereden. Ik verwacht dat als ik de papieren in duik zal blijken dat de eerste eigenaar gemiddeld meer heeft gereden dan de tweede eigenaar. Lijkt me ook een niet zo onlogische ontwikkeling en valt met de papieren die ik erbij heb ook prima te onderbouwen. Heb zelf ook geen behoefte nu te starten met frauderen. Auto heeft straks als hij 20 jaar oud is dus zo'n 140K gereden.
Volgens mij is dit een rekensommetje dat voor heel veel mensen op gaat
Mijn 993 met 120K km gekocht. Volledig onderbouwd door PCE waar de auto vanaf nieuw in onderhoud was. KM-stand nu iets van 140K. Iets meer dan 7K per jaar dus. 964 heeft 240K op de teller, 24 jaar oud, dus 10K per jaar. Er zijn niet veel Porsches waar meer dan 10K gemiddeld mee gereden wordt, vermoed ik, zeker niet de oudere modellen.
Schrik lijkt me niet vreemd inderdaad. Wel een originele Nederlandse auto.... Het beste is er naartoe gaan en kijken of je er meer over te weten kunt komen.
Als ik zo eens lees rijden er hier op het forum niet veel dagelijks/regelmatig met hun Posche. Ik heb mijn 996 nu 9 maanden en ben al ruim 15000 km verder. Misschien niet goed voor de verkoop later maar wel iedere dag plezier
Dan lijkt me een huidige km stand van 94.000 km sterk, aangezien hij in Augustus met een km stand van bijna 100.000 km verkocht is. Edit laat maar, dacht dat er 2015 stond, er staat echter 2013...
Hmm, vreemd dan dat Cabrioland een auto verkoopt waarvan de NAP niet klopt terwijl wanneer het aantoonbaar een foutje is, het met een simpele handeling weer te herstellen is.
Foto van teller, rijbewijs en kenteken mailen en je krijgt van mij een tellerrapport en indien nodig een correctieformulier