Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 2:58



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Top 100 lijstje van 0 naar 100 en weer terug 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Top 100 lijstje van 0 naar 100 en weer terug
Autobild een testje gedaan welk voertuig het snelst is van 0naar100 en weer terug... 3x raaden wie er op 1 staat :)


1 Porsche 911 Turbo (6,16s)
2 Porsche Carrera GT (6,38s)
3 Lamborghini Gallardo (6,39s)
4 Mercedes SLR McLaren (6,42s)
5 Ferrari F430 F1 (6,48s)
6 Mercedes CLK DTM AMG (6,50s)
7 Lamborghini Murciélago (6,61s)
8 Porsche 911 GT2 (6,72s)
9 Porsche 911 GT3 (6,73s)
10 Corvette Z06 (6,76)

Hier de complete lijst in PDF format

PDFje


04 sep 2006 17:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
denk dat het caliber Donkervoort, en meer van dat soort lichtgewichten, hier echt wel top scoren dus vreemd dat die er niet bij staan...

en van de 50 auto's op he tlijstje zijn er 40 van duitse makelij gepubliceerd door een Duits blad, lijkt me niet geheel een objectieve test, maar ik kan het mis hebben.....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


04 sep 2006 17:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
De Atom is ook een snelle auto, maar ga je daarmee dagelijks boodschappen doen en op zondag naar de familie ? Nee denk het niet :wink:
Porsche 911 is ook niet voor iedereen een praktische auto, maar vgl met de Donkervoort en dergelijke is er toch wel verschil zou ik zeggen.

Maar in elk geval, interessante lijst !
Vooral hoe de 993,996 en 997 turbo tegen elkaar uitkomen. Dat de 911 in remvertraging niet zo heel veel is verbeterd, maar de winst van de 997 vooral zit in verhoogde vermogen.
En de Carrera GT staat net ONDER de 997 turbo, ik had gedacht dat die met zijn ruim 600 PK de turbo te snel af, maar blijkbaar dus niet....
_________________________________________
turbo rulezz


04 sep 2006 17:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Gerco schreef:
De Atom is ook een snelle auto, maar ga je daarmee dagelijks boodschappen doen en op zondag naar de familie ?


Nee, dat doe je met de CGT :roll:

Niet echt relevant voor deze lijst.

Turbo is alleen maar sneller vanwege de 4WD. Tot 200 en terug is de Turbo geen partij voor de CGT.

Tests zijn niet op dezelfde dag uitgevoerd, niet onder gelijke omstandigheden, oftewel... neem het allemaal maar met een hele grote korrel zout.
_________________________________________
Tjolk.


04 sep 2006 17:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Ik weet nog wel dat P ooit daarmee reclame heeft gemaakt bij de 928. Dat was volgens mij iets van 8,2 of 8,4 seconden. Toendertijd onvoorstelbaar snel.
_________________________________________
NPC 0577


04 sep 2006 19:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
allersnelste staat er niet bij Caterham R500.
0-100-0 in 10,73 sec.

Let wel, in mijlen :roll:
Sneller dan de toen niet te evenaren Mclaren F1

Inmiddels achterhaald.

http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/ ... -de-veyron


04 sep 2006 19:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Mij verbaast het enorm dat die Gallardo zo snel is!!!...nog voor de Ferrari..nochtans in wegtests komt die niet als supersnel uit de bus...ach ja, met z'n 4wd zal die wel enormveel traktie hebben om snel weg te spurten... :roll:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


04 sep 2006 19:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
RS-R schreef:
allersnelste staat er niet bij Caterham R500.
0-100-0 in 10,73 sec.

Let wel, in mijlen :roll:
Sneller dan de toen niet te evenaren Mclaren F1

Inmiddels achterhaald.

http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/ ... -de-veyron


Grappig:
Citaat:
De Bugatti Veyron is op topsnelheid de snelste straatauto, maar in andere disciplines moet de Veyron het toch afleggen. In het aloude 0-160-0 recordrijden bijvoorbeeld. De 1890kg zware Bugatti accelereert naar 60 mph (96 km/u) in 2.8s en de 100mph (160 km/u) in 5.5 seconden. Daarna is slechts 3.4 seconden nodig om weer tot stilstand te komen. De totaaltijd komt op 9.9 seconden, een halve tel te langzaam voor het record.

De 0-100km/u is reeds gemeten met 2,5 seconden dus dat moet al sneller kunnen. 5,5 seconden tot 160 en 3,4 seconden tot stilstand... Wat is het totaal? Volgens mijn berekening 8,9 seconden.... Waar komt die extra seconde vandaan? Een seconde gewacht met remmen.. appels met peren vergelijken.

Volgens het recordfilmpje van de Ultima GTR:
0-100mph in 5,3 sec en 100mph-0 in 3,6 seconden. Da's ook 8,9 seconden. En dan een halve seconde tussen acceleren en remmen...

Dat van de Ultima GTR geloof ik trouwens niet helemaal. Dat ie het kan geloof ik wel maar volgens mij niet op straatbanden. Een Mclaren F1 heeft op droog tot 140 nog wielspin. Beperkende factor: grip. De reden dat de 911 Turbo en Veyron zo snel zijn is de 4WD en dat heeft de Ultima volgens mij niet.

Er zijn ook al zat Amerikaanse tuners die hebben beweerd binnen 3 seconden tot de 100 km/u te kunnen acceleren met hun bolides. Als puntje bij paaltje komt (tests door Europees magazine) wordt het bij lange na niet gehaald... op (Europese) straatlegale banden.
_________________________________________
Tjolk.


04 sep 2006 20:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Double G schreef:
Ik weet nog wel dat P ooit daarmee reclame heeft gemaakt bij de 928. Dat was volgens mij iets van 8,2 of 8,4 seconden. Toendertijd onvoorstelbaar snel.


Inderdaad, ik moet 'm ergens hebben, maar kan 'm niet vinden.
Kwam nog wel deze tegen, beetje in dezelfde trend:

Afbeelding
_________________________________________
Don't worry about tomorrow, God is already there.


07 sep 2006 21:31
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.