Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 0:54



Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Electrisch karretje vs Ferrari vs Porsche Carrera GT 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Electrisch karretje vs Ferrari vs Porsche Carrera GT
Leuk om hier eens te kijken...
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


18 sep 2006 22:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
holly f** :oops:
_________________________________________
excellent


“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.


18 sep 2006 23:01
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
nou, dat is toevallig. die kom ik net tegen en wilde ik net posten... :shock:

bizar hè? :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 sep 2006 23:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
http://wrightspeed.com/news.html

236 electrische pk's in een Ariel Atom body, da's inderdaad erg snel. Wel jammer dat het apparaat op slicks stond voor de dragrace...
_________________________________________
Tjolk.


Laatst bijgewerkt door Jort op 19 sep 2006 0:40, in totaal 1 keer bewerkt.



18 sep 2006 23:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht 
horn schreef:
nou, dat is toevallig. die kom ik net tegen en wilde ik net posten... :shock:

bizar hè? :wink:


Kijk, en daar herken je een moderator aan: ik zou 'm dus gewoon geplaatst hebben met het idee dat ik iets unieks had gevonden. :thumleft:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


19 sep 2006 0:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
hoezo snel...... :wink:
_________________________________________
Don't worry about tomorrow, God is already there.


19 sep 2006 6:11
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
11.1 sec op de kwart mijl :shock:

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


19 sep 2006 12:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
holy smoke :!: :roll: :!:
alleen the looks he, is een beetje kaal en tochtig................................
_________________________________________
911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl


19 sep 2006 15:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
De benzineversie was HIER al geen onbekende :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


19 sep 2006 15:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Grote voordeel is dat je niet hoeft te schakelen. Win je al aardig wat mee. 8)
_________________________________________
Tjolk.


19 sep 2006 15:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Jort schreef:
Grote voordeel is dat je niet hoeft te schakelen. Win je al aardig wat mee. 8)


net als in een tiptr. tegen een schakel bak :P :lol: :P
_________________________________________
excellent


“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.


19 sep 2006 16:04
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Waarom zijn al die Tiptronics dan zo tergend langzaam :?: :twisted: :wink:
_________________________________________
Tjolk.


19 sep 2006 16:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Jort schreef:
Waarom zijn al die Tiptronics dan zo tergend langzaam :?: :twisted: :wink:


omdat de dubbele kick down niet altijd gebruikt wordt :twisted:
_________________________________________
excellent


“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.


19 sep 2006 16:37
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Jort schreef:
Waarom zijn al die Tiptronics dan zo tergend langzaam :?: :twisted: :wink:


Omdat Tiptronic rijders erg van hun Porsche houden. En zoals de Pointer Sisters al zongen...

When it comes to love, I want a slow hand... Afbeelding







:cheesy: :^:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 sep 2006 17:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
:tongue: :lol:
_________________________________________
excellent


“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.


19 sep 2006 17:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ik kwam deze versie van de Atom recent ook tegen toen ik wat info op zocht over elektrische aandrijvingen voor mijn project. Is inderdaad erg indrukwekkend en laat zien dat er met elektro aandrijvingen niet te spotten valt !

Punt is, de power van elektromotoren is niet het probleem. Een elektromotor van vergelijkbaar vermogen als een verbrandingsmotor is VELE malen lichter.
Voor mijn surfplank project bv gebruik ik een motor die 1.5 kg weegt maar wel 15 PK leverd !
Ter vergelijking, dat zou betekenen dat de motor van mijn turbo met 408 PK maar ong 45 kg zou wegen !!

Het "probleem" zit hem in de accu's, die hebben nog niet de capaciteit om elektrische auto's een grote actieradius te geven. Deze "Wrightspeed Atom" gebruikt de laatste generatie accu's, Lithium Ion, en kan daarmee een actieradius halen van 300 mijl wat best netjes is. Maar dan heb je wel een accupakket van $40.000 !!! Wat dus nog niet haalbaar is voor enige "normale" auto.

Hybride auto's worden steeds populairder omdat deze de efficiency van elektro motoren combineren met "het gemak aan de pomp" van normale auto's en dus geen actie radius beperking hebben.

Tot zover de uitleg over elektro aandrijvingen :wink:
_________________________________________
turbo rulezz


19 sep 2006 20:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Afbeelding
_________________________________________
Styles change, Style doesn't


19 sep 2006 23:34
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht 
Zo zie je maar, je wordt er niet knapper op als je electro gaat rijden :D
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


19 sep 2006 23:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Marc' Oh Oh... schreef:
Zo zie je maar, je wordt er niet knapper op als je electro gaat rijden :D


Tja...lijkt wel of ie een "kortsluiting" voelt... :lol: :wink:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


19 sep 2006 23:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Voor de volledigheid, hier rijd Jeremy wel in de Atom, maar niet in de versie met elektro aandrijving !

De versie met elektro aandrijving heeft een top van 112 mph, de Atom zelf, ik heb zo geen idee...
Maar vast wel iets rapper.
_________________________________________
turbo rulezz


20 sep 2006 0:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Gerco schreef:
De versie met elektro aandrijving heeft een top van 112 mph, de Atom zelf, ik heb zo geen idee...
Maar vast wel iets rapper.


Zoiets...

Citaat:
Year: 2004
Price: $35000
Horse Power @ RPM: 220@8200
Curb Weight: 1200 lbs.
0-100 time: 10.88 sec.
0-60 time: 3.7 sec.
Top Speed: 160 mph
Displacement: 1998 Cc
Torque @ RPM: 6100
Transmission: 6-Speed Close Ratio


20 sep 2006 0:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ja zoiets ja !

overigens is de topspeed van de "elektro Atom" voor nu wel "electronically limited"
_________________________________________
turbo rulezz


20 sep 2006 0:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Gerco schreef:
Het "probleem" zit hem in de accu's, die hebben nog niet de capaciteit om elektrische auto's een grote actieradius te geven. Deze "Wrightspeed Atom" gebruikt de laatste generatie accu's, Lithium Ion, en kan daarmee een actieradius halen van 300 mijl wat best netjes is. Maar dan heb je wel een accupakket van $40.000 !!! Wat dus nog niet haalbaar is voor enige "normale" auto.


Ik quote nog even de site die ik hierboven al plaatste:

Citaat:
Wright, a 50-year-old entrepreneur from New Zealand, thinks his electric car, the X1, can soon be made into a small-production roadster that car fanatics and weekend warriors will happily take home for about $100,000 - a quarter ton of batteries included.

Citaat:
He claims the X1 will go from 0 to 60 miles per hour in under 4 seconds and drive for up to 160 miles at 70 mph on one charge.
Citaat:
Range >100 miles in urban use
_________________________________________
Tjolk.


20 sep 2006 0:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Tja de electro car...is nu ook een film over gemaakt, de trailer kunnen jullie vinden op apple.com/trailers. heel erg interressant dat het beestje toen zomaar verdween voor het publiek terwijl het de indeale manier zou kunnen gaan worden zuinig te worden met de natuur. Zouden de olie en benzine maatschappijen hier iets mee te maken hebben want uiteindelijk hebben zij natuurlijk verlies.. :?
_________________________________________
DENK HELDER


20 sep 2006 9:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Jort schreef:
Gerco schreef:
Het "probleem" zit hem in de accu's, die hebben nog niet de capaciteit om elektrische auto's een grote actieradius te geven. Deze "Wrightspeed Atom" gebruikt de laatste generatie accu's, Lithium Ion, en kan daarmee een actieradius halen van 300 mijl wat best netjes is. Maar dan heb je wel een accupakket van $40.000 !!! Wat dus nog niet haalbaar is voor enige "normale" auto.


Ik quote nog even de site die ik hierboven al plaatste:

Citaat:
Wright, a 50-year-old entrepreneur from New Zealand, thinks his electric car, the X1, can soon be made into a small-production roadster that car fanatics and weekend warriors will happily take home for about $100,000 - a quarter ton of batteries included.

Citaat:
He claims the X1 will go from 0 to 60 miles per hour in under 4 seconds and drive for up to 160 miles at 70 mph on one charge.
Citaat:
Range >100 miles in urban use


Quote van http://wrightspeed.com/faq.html
Citaat:
Why aren’t you building a car that a broader audience would be interested in or could afford buying?

* While we would like to do that, the problem is that batteries are still expensive, and gasoline is still cheap by world standards. The X1 prototype has $40,000 worth of batteries in it…


Ik denk dus dat die "quarter ton of batteries" slaat op het gewicht...
Naar mijn weten heeft het engels ook geen referentie van "ton" naar valuta en moet dit dus wel slaan op het gewicht.

300 miles range heb ik ook ergens gelezen. Maar dat zal dan waarschijnlijk het theoretische maximaal haalbare zijn, en niet in de prakijk...
_________________________________________
turbo rulezz


20 sep 2006 14:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 25 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GhostRider


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.