Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 15:44



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Porsche verdiend het meeste per verkochte auto! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Bericht Porsche verdiend het meeste per verkochte auto!
Klik op de link:

http://www.n-tv.de/756232.html

Hebben ze toch prima voor elkaar :roll: :
Handel=Gunnen :lol: :lol: :lol:
_________________________________________
Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception.
4-6-13 in Porsche Museum


22 jan 2007 19:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Geen verrassing gezien de winstcijfers de afgelopen jaren :wink:
_________________________________________
Tjolk.


22 jan 2007 19:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
slechtere motoren en hogere winstmarges :roll:


22 jan 2007 19:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Een niet onverdienstelijk presterend merk als Ferrari zou ook een veel grotere winstmarge in de strijd werpen indien niet €20.000 tot €30.000 van de netto prijs (excl. belastingen) van de gemiddelde verkochte Ferrari richting autosport zou verdwijnen.

Maar dat levert natuurlijk ook weer voordelen op die moeilijk zijn te kwantificeren.. :wink:

Hoe die cijfers bij Porsche liggen (grotere aantallen, maar wel activiteiten op o.a. Le Mans) weet ik niet precies, maar in elk geval veel lager.
_________________________________________
Tjolk.


22 jan 2007 20:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht 
Jort schreef:
Een niet onverdienstelijk presterend merk als Ferrari zou ook een veel grotere winstmarge in de strijd werpen indien niet €20.000 tot €30.000 van de netto prijs (excl. belastingen) van de gemiddelde verkochte Ferrari richting autosport zou verdwijnen.

Maar dat levert natuurlijk ook weer voordelen op die moeilijk zijn te kwantificeren.. :wink:

Hoe die cijfers bij Porsche liggen (grotere aantallen, maar wel activiteiten op o.a. Le Mans) weet ik niet precies, maar in elk geval veel lager.


Ik geef je groot gelijk, maar wil er direct aan toevoegen dat zelfs met zo'n winstmarges Ferrari niet genoeg aan 5000 wagens kan hebben om moderne F1 te kunnen betalen. Als het over hun boekhouding gaat zwijgen ze in alle talen. Van Rossem zei ooit eens dat hij een camion van een bekend F1-renstal, verlaten langs de kant van de weg zag staan (tijdens zijn Onyx tijdperk). De container zat bomvol met wapens...


22 jan 2007 22:31
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Reken maar dat Fiat ook een grote financiële bijdrage levert middels intercompany transacties.
_________________________________________
Tjolk.


22 jan 2007 22:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Godspeed schreef:
Van Rossem zei ooit eens...


Afbeelding

Lang geleden dat ik nog eens iets van hem gehoord heb. Hij zei ooit nog eens nadat hij van zijn verkiezingscampagnegeld een nieuwe Ferrari had besteld: Je denkt toch niet dat ik mijn zotte kop tegen de muren ga plakken. Daar zitten de mensen ook niet op te wachten!

:lol:
_________________________________________
NPC 0577


22 jan 2007 22:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Sinds de kleine annecdote tijdens zijn huwelijk heb ik het niet meer zo op die man :cry:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


22 jan 2007 22:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
911-lover schreef:
Sinds de kleine annecdote tijdens zijn huwelijk heb ik het niet meer zo op die man :cry:


:scratch: Ik weet nog dat hij geld uit het raam van de trein strooide en dat al zijn Ferrari's rond de kerk moesten staan, maar daar kan jij toch niet zo boos om zijn Koen? Ik heb denk ik niet alles meegekregen.
_________________________________________
NPC 0577


22 jan 2007 22:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht 
Ik kan ook effe niet volgen, maar heb dan ook geen P :lol:
Bwa heb Van Rossem altijd wel een komieke kerel gevonden, ondanks dat ik het niet altijd met hem eens ben...


22 jan 2007 22:55
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Neen , dat vond ik allemaal super.
Wij hebben destijds ook zijn trouwfeest moeten doen (Restaurant Da Leoncino te Balen Wezel nu Hippocampus) .
Zijn trouwstoet bestond allemaal uit Ferrari's en daarachter reed een sleepwagen met een Porsche op sleeptouw.
Hij was/is radicaal tegen Porsche
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


22 jan 2007 22:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Oud zeer (de beslissing om de F1 te verlaten kostte Rossem en Onyx feitelijk de kop)... hetgeen wellicht ook zijn uitspraak over (zakelijk gezien dan) zijn concurrent destijds in een iets "genuanceerder" daglicht stelt.

Wel tekenend.

Citaat:
Van Rossem clearly regards the Porsche deal as the key to his future in F1 and his team's.
"Only four teams could afford the deal, and they are already gone. Mclaren has Honda, Williams has Renault, Ferrari have their own motor and Benetton have Ford. So if we fail to land Porsche, it will mean that Porsche do not want to come back to F1 and that will be a big shame. F1 is a big business now, especially if you want ot make publicity in it. Ofcourse, if your are a team owner, the publicity will cost you nothing at all. But you hope you are earning money from it. For me, there have been no benefits in the first year. I have invested personally more than 5 million dollars. So the benefits have to come in the 2nd years...if we have a successful deal with Porsche, it will be easy to find other sponsors.... My motives? Profit is my first motive, the next is winning. Really it should be only profit, because the profit is relatively small compared to money on the stock money. So I should not spend much of my time in F1 racing if it was only for profits".[/
_________________________________________
Tjolk.


Laatst bijgewerkt door Jort op 22 jan 2007 23:05, in totaal 3 keer bewerkt.



22 jan 2007 22:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Het blijft toch een apparte :lol: Er zit ook wel iets van logica in, want de kans dat een van die Ferrari's het zou begeven was vele malen groter dan dat die P het niet zou doen. Dus in geval van pech was er altijd 1 auto bij die het zou blijven doen :lol:

Ik heb ooit in de binnenstad van Gent zijn Rolls Royce zien staan; dubbel geparkeerd met de alarmlichten aan en een hoop as op de middenconsole waar waarschijnlijk een asbak onder zal hebben gezeten. De RR heeft daar toch zeker meer dan drie uur midden op straat gestaan. Sommige mensen hebben echt overal sch**t aan :wink: .
_________________________________________
NPC 0577


22 jan 2007 23:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht 
Jort schreef:
Oud zeer (de beslissing om de F1 te verlaten kostte Rossem en Onyx feitelijk de kop)... hetgeen wellicht ook zijn uitspraak over (zakelijk gezien dan) zijn concurrent destijds in een iets "genuanceerder" daglicht stelt.

Wel tekenend.


Bwa ook een oud zeer voor ons Porschisten, hoe we zijn moeten afdruipen in de F1...


22 jan 2007 23:10
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.