Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 5:30



Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Foto's van mijn Porsche 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Der Ferry schreef:
Ik heb hier op het forum al veel mooie foto's gezien , maar daar zijn deze helaas niet bij .


Zou je kunnen aangeven waar deze foto's minder goed op scoren?

Dat sommige foto's artistiek minder interessant zijn (hoewel enigzins subjectief) kan ik me voorstellen, aangezien de locatie en omgevingsfactoren (licht) daar ook een rol in spelen.

Ik leer altijd graag bij 8)
_________________________________________
Tjolk.


06 feb 2007 19:39
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Nou, ik ben de fotograaf dus, een amateurfotograaf die nog veel te leren heeft. Dus als de mensen met kritiek het ook zouden willen onderbouwen is het top! :)
Voor de rest allemaal bedankt voor de reacties


06 feb 2007 19:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht Re: Alles is relatief
Ed Lauwerens schreef:
Heren,
In aanmerking genomen dat het hier gaat om iemand van 15 jaar, die deze foto's heeft geschoten in 1 uur en zonder enige betaling, vind ik het heel goed.


Dat wetende heb ik maar één woord

:res:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


06 feb 2007 20:04
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Wessel schreef:
Nou, ik ben de fotograaf dus, een amateurfotograaf die nog veel te leren heeft. Dus als de mensen met kritiek het ook zouden willen onderbouwen is het top! :)
Voor de rest allemaal bedankt voor de reacties


That's the spirit. :thumleft: En voor het geval je dat nog niet dacht, het is ook opbouwend bedoeld. Maar niemand wist wie Wessel was en of Wessel een professioneel fotograaf is of niet. Als je jouw naam Googlet kom je o.a. op een autoforum foto's van de Alfa 159 tegen, wat mij weer sterkte in het feit dat je autofotograaf was ofzo. En dan pas een 15-jarige amateur... 8)

Ik heb op je site overigens een paar erg mooie shots gezien. Vooral die rode zonsondergang vind ik erg gaaf.

Waar fotografeer je mee?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 feb 2007 20:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Wessel schreef:
Nou, ik ben de fotograaf dus, een amateurfotograaf die nog veel te leren heeft. Dus als de mensen met kritiek het ook zouden willen onderbouwen is het top! :)
Voor de rest allemaal bedankt voor de reacties


Petje af hoor! 8)
_________________________________________
Tjolk.


06 feb 2007 20:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
horn schreef:
Wessel schreef:
Nou, ik ben de fotograaf dus, een amateurfotograaf die nog veel te leren heeft. Dus als de mensen met kritiek het ook zouden willen onderbouwen is het top! :)
Voor de rest allemaal bedankt voor de reacties


That's the spirit. :thumleft: En voor het geval je dat nog niet dacht, het is ook opbouwend bedoeld. Maar niemand wist wie Wessel was en of Wessel een professioneel fotograaf is of niet. Als je jouw naam Googlet kom je o.a. op een autoforum foto's van de Alfa 159 tegen, wat mij weer sterkte in het feit dat je autofotograaf was ofzo. En dan pas een 15-jarige amateur... 8)

Ik heb op je site overigens een paar erg mooie shots gezien. Vooral die rode zonsondergang vind ik erg gaaf.

Waar fotografeer je mee?

Ik snap het :) Ik fotografeer met een Nikon D50.


06 feb 2007 20:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht Re: Alles is relatief
Ed Lauwerens schreef:
Heren,
In aanmerking genomen dat het hier gaat om iemand van 15 jaar, die deze foto's heeft geschoten in 1 uur en zonder enige betaling, vind ik het heel goed. Anyway, eigenlijk vind de foto's zo ie zo erg goed. Alles kan natuurlijk beter. De foto's van Der Ferry moeten dan helemaal briljant zijn, ik zie ze graag tegemoet op dit forum.
Gr.,
Ed

@Ed - :lol:

@Wessel - Mooie foto's :!:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


06 feb 2007 20:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
wessel er zitten een paar adembenemend mooie foto's bij.

in 1 woord prachtig :salut:
_________________________________________
excellent


“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.


06 feb 2007 20:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Beveren Belgie
Bericht 
Wessel schreef:
Nou, ik ben de fotograaf dus, een amateurfotograaf die nog veel te leren heeft. Dus als de mensen met kritiek het ook zouden willen onderbouwen is het top! :)
Voor de rest allemaal bedankt voor de reacties


15 j :shock: :shock:
Dan ben je op weg om een hele goeie fotograaf te worden :cheers:

enkele kleine tips : - hou je beeld clean , geen fietsers of andere dingen in de weg laten lopen
- Als je met de Tele werkt , neem een kleiner diafragma-getal ( liefst 2.8 )
dan wordt de achtergrond onscherp en je onderwerp haarscherp . soms is een achtergrond heel storend

- Als je een mooie lucht wil fotograferen ( landschap) , meet dan de lucht voor je belichting ( liefst met losse lichtmeter ) want je lucht doordrukken met Photoshop geeft een slecht resultaat

en verder keep up the good work


:thumleft: :thumleft:
_________________________________________
Boys will be boys ...only the toys get bigger !


06 feb 2007 21:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Beveren Belgie
Bericht 
Nog een tip voor mensen die beter willen leren fotograferen :

Kijk eens naar www.belgiumdigital.com :!: dit is een site waar amateurs ( veel nederlanders ook ) elkaar tips geven , foto's beoordelen , ...
De foto's die daar soms op staan zijn ongeloofelijk , sommige van die fotografen zou ik direct aannemen :D
Er is een ook een koopjeshoek waar soms heel mooi materiaal te koop staat
_________________________________________
Boys will be boys ...only the toys get bigger !


06 feb 2007 22:09
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Der Ferry schreef:
Wessel schreef:
Nou, ik ben de fotograaf dus, een amateurfotograaf die nog veel te leren heeft. Dus als de mensen met kritiek het ook zouden willen onderbouwen is het top! :)
Voor de rest allemaal bedankt voor de reacties


15 j :shock: :shock:
Dan ben je op weg om een hele goeie fotograaf te worden :cheers:

enkele kleine tips : - hou je beeld clean , geen fietsers of andere dingen in de weg laten lopen
- Als je met de Tele werkt , neem een kleiner diafragma-getal ( liefst 2.8 )
dan wordt de achtergrond onscherp en je onderwerp haarscherp . soms is een achtergrond heel storend

- Als je een mooie lucht wil fotograferen ( landschap) , meet dan de lucht voor je belichting ( liefst met losse lichtmeter ) want je lucht doordrukken met Photoshop geeft een slecht resultaat

en verder keep up the good work


:thumleft: :thumleft:

Helaas heb ik het geld niet om een goede telelens 2.8 te kopen, dus dat gaat niet, haha.
Photoshop gebruik ik tegenwoordig niet meer(vroeger deed ik het wel vaker toen ik nog met mijn compact fotografeerde), ik kies ook alle instellingen handmatig tegenwoordig :)
In ieder geval bedankt voor de tips!


06 feb 2007 22:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Fotoos top en ook leuke actie van Ed om er gewoon aan mee te werken! :thumright:


06 feb 2007 23:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ja klopt, daarom wil ik Ed nogmaals hardstikke bedanken! :thumright:


07 feb 2007 8:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Wessel even in acht genomen dat je pas 15 bent vind ik het een boeiend resultaat.
Ik zou zeker eens met verdiepen in het maken van een mooie compositie. Kijk goed naar andere fotos en probeer te bepalen waarom bepaalde fotos nou mooi zijn en indruk maken en andere juist niet.
Als je een fotoreportage gaat maken ook altijd van tevoren alvast een paar ideeën voor composities in je hoofd hebben. Komt er niet altijd van om die ook zo te maken maar zo kun je wel een bepaalde sfeer in je fotos proberen te bereiken.
Der Ferry heeft voor de rest een aantal zeer bruikbare tips gegeven.

Vooral zo doorgaan.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


07 feb 2007 23:50
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.