Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 11:57



Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Porsche en straatraces in de media 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht Porsche en straatraces in de media
Wie oh wie is hier stout geweest :twisted:

Typisch van dit artikel (en vandaar het draadje) is dat dit iets typisch is in de media. Dit fenomeen zag je voor de films van the Fast & the Furious nooit staan (en zeg niet dat er toen ook niet geracet werd) in de kranten , maar tegenwoordig staat er bijna automatisch bij een sportieve wagen bij dat het om straatraces gaat.
Ook typisch is dat de berichtschrijver eerst schrijft dat de tweede wagen (waar geen spoor van is) WELLICHT een Porsche was doch een paar regeltjes is hij al zeker dat het een Porsche is.
Vooroordelen :?:

Afbeelding
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


15 maart 2007 0:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Porsche en straatraces in de media
911-lover schreef:
Ook typisch is dat de berichtschrijver eerst schrijft dat de tweede wagen (waar geen spoor van is) WELLICHT een Porsche was doch een paar regeltjes is hij al zeker dat het een Porsche is.
Vooroordelen :?:


911-lover, die in zijn eerste berichtje notabene schreef:
Wie oh wie is hier stout geweest :twisted:


Hoezo vooroordelen :?:


Laatst bijgewerkt door patrick911 op 15 maart 2007 0:47, in totaal 1 keer bewerkt.



15 maart 2007 0:31
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
vind doorrijden na (het (mede)veroorzaken?) van een ongeval niet onder de noemer 'stout geweest' vallen. ophangen aan de ballen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 maart 2007 0:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik heb dit zo geschreven samen met de smiley om verschillende redenen.
Als het echt een Porsche was (waar ik al niet zeker van ben , maar het klinkt zo mooi in een krant) en deze dan echt aan het racen was (wat ook helemaal niet bewezen is , maar ze moeten hun telkens terugkomende titel toch verantwoorden) dan zal deze zeker ver voor deze Seat Ibiza gehangen hebben.
Hoe in godsnaam moet die dan gezien hebben wat er (navanant hoe lang ze al dan niet aan het racen waren) weet ik veel hoe ver achter hem gebeurd.
Het kan dus zeer sterk zijn dat als die andere wagen (Porsche volgens de journalist) effectief geracet zou hebben helemaal niets van de stuurfout of ongeval van de andere wagen heeft meegekregen.
En ik ga met een P ecjt niet racen tegen koekendoosjes.
Als ik al eens een stoplichtsprintje doe neem ik wel een gelijkwaardige tegenstander en laat me niet door petjes opjagen.

Blijkbaar heeft de schrijver jullie wel overtuigd , mij dus niet
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


Laatst bijgewerkt door 911-lover op 15 maart 2007 0:53, in totaal 1 keer bewerkt.



15 maart 2007 0:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Who cares welk merk. Typisch puber-racegedrag. Als ik de foto zie mag hij blij zijn er levend uit gekomen te zijn.


15 maart 2007 0:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
de plaats van dit ongeval is op enkele honderden meters van mijn werk, ik passeer daar dus dagelijks. Als die zgn. Porsche daar ook 140 km/h reed, zullen ze 'em allicht wel snel hebben - enkele tientallen meters verder staat er nl. een camera

(vooropgesteld dat die werkte natuurlijk, het is en blijft België)
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


15 maart 2007 1:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911-lover schreef:
Als het echt een Porsche was (waar ik al niet zeker van ben , maar het klinkt zo mooi in een krant) en deze dan echt aan het racen was (wat ook helemaal niet bewezen is , maar ze moeten hun telkens terugkomende titel toch verantwoorden) dan zal deze zeker ver voor deze Seat Ibiza gehangen hebben.


Daar zou ik zo zeker maar niet van zijn. Moeilijk te zien, maar als het een Cupra is, die gaat ook al vlotjes, tijdens een race in een dorpje, gaat de Porsche echt niet zo'n straatlengte voornmenen :wink:

De Cupra is zo'n beetje de 968CS onder de Seats :mrgreen:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


15 maart 2007 7:27
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
ppp 356 schreef:

De Cupra is zo'n beetje de 968CS onder de Seats :mrgreen:


zeker met deze krachtige motor :lol:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


15 maart 2007 8:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik zat meer aan deze te denken
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


15 maart 2007 8:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht 
ppp 356 schreef:
Daar zou ik zo zeker maar niet van zijn. Moeilijk te zien, maar als het een Cupra is, die gaat ook al vlotjes, tijdens een race in een dorpje, gaat de Porsche echt niet zo'n straatlengte voornmenen :wink:
De Cupra is zo'n beetje de 968CS onder de Seats :mrgreen:


Idd zelf heb ik met zo'n koekedoos leren rijden. Was dan zelfs "nog" maar de 1.9 TDI van 110 pk maar in een blikke doos van 1000 kg was dat euhm genoeg :lol: . Ik weet dat de 320d met zijn 150 pk er de handen vol mee had en ook zelfs de 993 moest niet staan treuzele de eerste meters aan de verkeerslichten...
En het weggedrag was ook niet zo slecht, nadeel was wel dat hij ernorm hard afgeveerd was (nog in geen enkele andere wagen meegmaakt, mss moet'k is met een RS meerijden :wink: ), en schakelen deed het ook wel meer dan behoorlijk.

Spijtig genoeg bleek er ooit een ongeval ofzo mee gebeurd te zijn (wat blijkbaar met dit type wagens nogal vaak het geval is :? ), want al snel begon het karretje scheef te trekken. De vervanger, een Focus 1.8 TDCI Duval (115 pk) is ook wel een leuke daily drive. Maar voelt véél zwaarder (ook wel veiliger) aan...


15 maart 2007 12:19
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
ik hoor zonet dat ze de chauffeur gevat hebben die vluchtmisdrijf pleegde - is een 20-jarige student uit Aalst die reed met de wagen van zijn moeder en bleek idd. een Porsche te zijn :roll: :(
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


17 maart 2007 10:10
Profiel
Bericht 
Oeioei en dit in Belgié, die gaat echt een dikke sigaar roken.
Vluchtmisdrijf staat bij jullie toch aangeschreven als ZWARE CRIMINALITEIT of heb ik het mis 2.2vtec :roll:


17 maart 2007 10:17
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ja , ze willen zelfs de mensne die een vluvchtmisdrijf gepleegd hebben terug een volledig rij-examen af laten leggen (en terecht)
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


17 maart 2007 12:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Tja terecht hé.

Maar in dit geval is het natuurlijk de vraag of de Porschebestuurder wel betrokken was in het ongeval (en dan bedoel ik dit los van eventuele aansprakelijkheid voor het ongeval).

Stel dat er naast mij eentje volle bak optrekt maar om één of andere redenen de controle over zijn stuur verliest en tegen een boom knalt, dan pleeg ik GEEN vluchtmisdrijf door gewoon verder te rijden. Het enige dat je eventueel zou kunnen zeggen is dat ik asociaal ben in dat geval.

Als ik dit geval bekijk en lees dat de Fransman op het vak van de tegenliggers reed, dan ben ik toch geneigd te denken dat dit zijn eigen beslissing was en dat hij niet naar daar geduwd is...


17 maart 2007 12:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Als bewezen kan worden dat het geen vluchtmisdrijf is (zie mijn eerder aangehaald voorbeeld) zal die straf ook niet van toepassing zijn.
Maar en ongeval veroorzaken en dan doorrijden is (wat veel te veel gebeurd) wel serieus in mijn ogen.
Ik heb ook een paar maanden geleden zo een gevalletje meegemaakt ( zie ander topic over uitwijken) en de verkeersagressieveling pikte het niet dat ik niet uitweek , raakte me (had in kent nodig) en naaide er dan tussenuit.
Nummerplaat en voertuig is genoteerd , wagen achter me is getuige en klacht van verkeersagressie en aanrijding met vluchtmisdrijf is ingediend.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


17 maart 2007 12:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Carrera4s schreef:
Tja terecht hé.

Maar in dit geval is het natuurlijk de vraag of de Porschebestuurder wel betrokken was in het ongeval (en dan bedoel ik dit los van eventuele aansprakelijkheid voor het ongeval).

Stel dat er naast mij eentje volle bak optrekt maar om één of andere redenen de controle over zijn stuur verliest en tegen een boom knalt, dan pleeg ik GEEN vluchtmisdrijf door gewoon verder te rijden. Het enige dat je eventueel zou kunnen zeggen is dat ik asociaal ben in dat geval.

..


Kunnen ze je dan niet beschuldigen van schuldig verzuim?
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


17 maart 2007 12:41
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997S
Belgische kust
Bericht 
Dat zou mogelijk zijn, maar moet beoordeeld worden, geval per geval. Het zal bvb ook maar gebeuren als de schade net door het schuldig verzuim is verergerd, ik denk bvb aan het geval waarbij iemand toch sterft omdat men niet snel de 100 belde...

O ja, je moet trouwens niet aansprakelijk voor een ongeval zijn om vluchtmisdrijf te kunnen plegen. Ook als de ander aansprakelijk is, mag je niet wegrijden (wat dikwijls toch gebeurt omdat men bvb dronken achter het stuur zat !).


17 maart 2007 13:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
idd, als je een ongeval ziet gebeuren of eerste passant bent, dan moet je of, hulp bieden, of hulpdiensten verwittigen...
is niet gebeurd vrees ik.

die mannen met zwarte porsjes toch beter in de gaten houden ...

8)


17 maart 2007 13:26
Profiel
Bericht 
F@RGO schreef:
idd, als je een ongeval ziet gebeuren of eerste passant bent, dan moet je of, hulp bieden


Ik zal een raar verhaal vertellen, de auto is deze week waar mijn zoon werkt binnen gebracht, deze man is niet all risk verzekerd.

Een man had bij een eenzijdig ongeval hulp verleent aan de bestuurder die uit zijn auto gekropen was, maar omdat die zich niet lekker voelde in zijn auto gezet. Toen de hulpdiensten arriveerde klaagde de man over zijn pijn in zijn nek. Bij de auto van de man die hulp gaf is toen zijn dak open geknipt om de gewonde bestuurder uit zijn auto te kunnen scheppen.
Dus moraal van verhaal, geef hulp, bel alarmnummer, maar zet een gewonde nooit in je auto, of het moet een cabrio zijn. :wink:


17 maart 2007 15:35
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
cabrio wim schreef:
Dus moraal van verhaal, geef hulp, bel alarmnummer, maar zet een gewonde nooit in je auto, of het moet een cabrio zijn. :wink:


idem bij motorrijders... - hoe erg het ook klinkt, je kan een gecrashte motorrijder beter laten liggen (of afdekken met een deken) ipv te proberen de helm af te zetten (tenzij in geval van verstikkingsverschijnselen bvb. tong ingeslikt)

on topic : zoals gezegd passeer ik dagelijks op de plaats van de crash, het is daar 2x2 rijstroken enkel gescheiden door een doorlopende witte lijn - als de Seat op een rijvak van de tegenliggers reed is dit volgens mij ofwel te wijten aan (1) wou de zwarte Porsche op die manier inhalen of (2) de zwarte Porsche week uit van rechter- naar linkerrijvak waardoor de Seat om een crash te vermijden moest gaan 'spookrijden'. In geval van (1) zou ik het doorrijden van de P-rijder beschouwden als schuldig verzuim, in geval (2) als vluchtmisdrijf. Wat er ook van weze, dit valt in het gerechtelijk arrondissement van Dendermonde en de politierechter daar is Peter Dhondt, een man die zware boetes/straffen uitdeelt voor verkeersdelicten :roll:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


17 maart 2007 20:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Straatracer opgepakt na zwaar ongeval
Straatracer in zwarte Porsche opgepakt na tip van uw krant


Na een tip van uw krant aan het gerecht is gisteren de voortvluchtige bestuurder van de zwarte Porsche opgepakt die vorige zaterdag tijdens een straatrace in Aalst een jonge Fransman levensgevaarlijk verwondde.

Tijdens de race dook de Franse bestuurder, Alexis G. (22) uit Faches-Thumesville bij Lille, met zijn auto van het spoorwegviaduct op de ring rond Aalst twaalf meter naar beneden. Hij werd in levensgevaar naar het ziekenhuis gebracht. Intussen is zijn toestand stabiel, maar nog altijd kritiek.

Vorige week dinsdag liep op de redactie van onze krant een eerste tip binnen over de mogelijke bestuurder van de Porsche. Die tip leidde ons naar Yannick R., een 20-jarige student en autofreak uit Aalst. Sinds kort reed hij met de zwarte Porsche van zijn moeder.

Buurtonderzoek leerde dat hij met die wagen veeleer door de straten van Aalst vloog dan reed. De redactie speelde die info door aan het parket van Dendermonde. Gisteren bekende Yannick R. tijdens een verhoor.

,,Hij gaf toe dat hij zaterdag racete tegen de Franse bestuurder. Ze vlogen met 150 per uur over het viaduct aan de Boudewijnlaan in Aalst’’, zegt parketwoordvoerder Theo Byl. ,,Hij zag ook de gele Seat van de weg gaan en naar beneden stortten, maar reed toch door. Hij wordt nu mee verantwoordelijk geacht voor het zware ongeval en is ook beticht van vluchtmisdrijf.’’

Wij vernamen dat Yannick R. na het ongeval zelfs terugkeerde naar het viaduct om nog een kijkje te gaan nemen.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 032007_011

http://frontpage.fok.nl/nieuws/74578


18 maart 2007 16:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht Re: Straatracer opgepakt na zwaar ongeval
PatZandvoort schreef:

Wij vernamen dat Yannick R. na het ongeval zelfs terugkeerde naar het viaduct om nog een kijkje te gaan nemen.



lekker ventje zeg, ff kijken of die gast er goed bijligt en dan aftaaien, wat een mongool :!: :evil: :!:
_________________________________________
911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl


20 maart 2007 17:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.