Pagina 1 van 1
997 model 2009
Geplaatst: 11 jun 2008 21:29
door Paul II
Hij komt toch echt, blijkbaar
De nieuwe
997 
Geplaatst: 11 jun 2008 22:05
door Porsche 944
Jah,
hier nog meer info...
Geplaatst: 11 jun 2008 23:26
door Martin K.
Ik heb 'm al "gecamoufleerd" zien rondrijden tijdens mijn fabrieksbezoek 10 juni jl.
Is uiterlijk ietwat aangepast, oa voorpartij, achterlichten enz.
Mochten dus vanwege het "nieuwe model" niet "Die Hochzeit: meemaken, omdat de voor-productie al is gestart.
In mijn ogen niet zo'n spectaculair verschil met het huidige model.
Hoeft ook niet, die is al mooi genoeg

Geplaatst: 11 jun 2008 23:29
door wolf
face-liftje dus?
Geplaatst: 12 jun 2008 1:02
door Martin K.
van buiten wel ja, maar ik lees net ook de spec's even door ..
(motor wordt niet aangepat imho, want daar mochten we alles zien wat er te zien viel )
wel enkele leuke gadgets aan board, echte hebbedingetjes, alle flitspalen op je display via GPS

alsof dat een rechtgeaarde P-rijder ook maar iets doed
en de nieuwe dubbele koppeling ( klinkt als VW techniek

)
is wel aardig, Puristen kiezen echter voor de GT3(-RS)
en op dit moment bouwen ze meer Turbo's

dan ooit tevoren

ze kunnen de vraag naar met name Turbo's eigenlijk niet aan...
Hoezo recessie

Geplaatst: 12 jun 2008 8:06
door ppp 356
Martin K. schreef:Ik heb 'm al "gecamoufleerd" zien rondrijden tijdens mijn fabrieksbezoek 10 juni jl.
Mochten dus vanwege het "nieuwe model" niet "Die Hochzeit: meemaken, omdat de voor-productie al is gestart.
:
Eigenlijk steeds een beetje flauw van Porsche, het is nu niet te zeggen dat het zo een enorm fabrieksgeheim is.
Vorige jaar was ik in Augustus in de fabriek van A-M en daar was men volop bezig met het afbouwen van 5 A-M DBS voor de komende autoshows. Foto's nemen mocht niet maar voor de rest gewoon de wagen mogen kijken en nog de nodige uitleg gekregen ook.
Geplaatst: 12 jun 2008 11:19
door Faster
Ik zie qua design en styling echt niet zeer grote verschillen t.o.v. de huidige modellen. Hooguit 't motorconcept?
Geplaatst: 12 jun 2008 11:42
door Porsche 944
Stylingerwijze zijn de mistlichten aan de voorkant een beetje aangepast, de "grilletjes" daaronder aan de zijkant hebben nu 2 van die balkjes er doorheen i.p.v 1, en volgens mij is de middelste grill in verhouding iets kleiner geworden..
Achterkant zie ik nergens ?? maar op die spy-pics waren i.d.d de achterlichten licht gewijzigd...
Motor zoals gezegd dubbele koppeling en voor de "4" modellen een "Visco-Lamellenkupplung" (weet eigelijk niet of dat al zo was) en de S modellen krijgen nu 385 pk i.p.v. 355....mede door de DFI (direct fuel injection)
ook hebben ze allemaal "minder verbruik". Ik heb ook iets gelezen over een lange
7e versnelling (a.k.a. overdrive) maar mijn Duits is niet dermate goed dat ik daar iets over durf zeggen

Geplaatst: 12 jun 2008 11:57
door torig
PDK (dubbele koppeling) in optie.
Velen die daaraan voorbijgaan. In andere draadjes hier op't forum staat wel al meer info, foto's, etc ....
Geplaatst: 12 jun 2008 12:46
door Paul II
Martin K. schreef:(motor wordt niet aangepat imho, want daar mochten we alles zien wat er te zien viel )
Je HO heeft het fout
Directe benzine inspuiting (DFI) is zeker een grote vernieuwing (zie
eerder draadje) en levert de 30 pk vermogenswinst voor de S (nu 385 pk)
Die (lange) 7e versnelling is van de PDK-bak.
Wel grappig om te lezen: deze is 0,2 sec. sneller op de 100 km/u, maar de 80 -120 km tijd is een halve seconde langzamer. Komt misschien door 1 keer schakelen voor de PDK vanwege de kleinere stapjes van de 7-bak

Geplaatst: 12 jun 2008 16:01
door Porsche 944
Hier kan je nog de webspecial zien (even op "Innerlijke kracht" klikken) en dan start webspecial)
Kan je gelijk alle veranderingen zien, inclusief interieur...
nieuwe opties: stoelventilatie, stuurverwarming,
de DFI is ook voor de niet-S, die heeft nu 345 pk...
ook heeft de cabrio een gekke rolover-protectie, een soort van (over-de-)kopsteunen die omhoogschieten als de auto over de kop gaat
prachtige webspecial moet ik zeggen, leuk detail is dat je vragen kan beantwoorden om meer info te krijgen...
Geplaatst: 12 jun 2008 19:17
door pat69
Blijft het typenr 997?
Zo ja, is er dan een toevoeging, 997-II oid?
En wanneer komt er een 'echte' opvolger (met een ander typenr)?
Geplaatst: 12 jun 2008 20:49
door Bert
Nee hè, weer die ronde koplampen! Kunnen ze nou niks originelers verzinnen?

Geplaatst: 12 jun 2008 21:21
door Olaf
Getver ...
... wat mooi

Geplaatst: 12 jun 2008 22:12
door Paul II
pat69 schreef:Blijft het typenr 997? Zo ja, is er dan een toevoeging, 997-II oid?
Misschien nog niet zo lang 'thuis' in het P. wereldje
Nee, met een (1) facelift houdt het huidige model hetzelfde nummer zonder iets extra's. De AG zorgt er wel voor dat de kenners de verschillen zien
Dus een nieuw typenummer - 998, of welk nummer ook... - komt pas over enkele jaren.
Geplaatst: 12 jun 2008 22:55
door Lydia
Soms slaan ze wel eens een paar nummertjes over omdat deze de productie niet halen. Was je even vergeten te melden techniekforummer!

Geplaatst: 12 jun 2008 23:26
door Paul II
Geplaatst: 12 jun 2008 23:48
door Lydia
Geplaatst: 12 jun 2008 23:57
door drknauf
kheb nog maar weinig groene 997 gezien eigenlijk
Geplaatst: 12 jun 2008 23:58
door Lydia
Gelukkig maar, toch? In een groene wil je toch niet gezien worden? Walgelijke kleur!

Geplaatst: 13 jun 2008 14:50
door Porsche 944
Als je kijkt bij het nmr wat wordt gedraaid bij een filmpje op die minisite kan je zien dat er iets staat van 9119972
en idd, zo'n groene platgeslagen kever, daar moet je toch niet aan denken
