| Auteur | Bericht | 
        
			| Marcel B. 
					ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio   |   Elektrische Porsche sneller dan gedachtGelezen op MSN:
_________________________________________
 Elektrische Porsche sneller dan gedacht
 14 oktober 2008 · Tekst Nic de Boer
 
 De elektrische auto wordt met de week sexier. Porsche tuner Ruf geeft de 911 een elektrokuur; die verschilt op het oog niks van een normale Porsche. Geen toeval dat juist dit bedrijf zich in elektrische auto’s verdiept: oprichter Alois Ruf heeft zelf een waterkrachtcentrale in zijn achtertuin.
 De kleine waterkrachtcentrale op het terrein van Porsche-tuner Alois Ruf in het Beierse Ort Pfaffenhaus levert jaarlijks 35 miljoen kWh elektriciteit aan het Duitse net. Die productie heeft Ruf geïnspireerd tot het bouwen van de eRuf, een elektrische Porsche 911. “Met de jaarproductie van onze centrale kunnen we deze auto 3.500 keer rond de aarde laten rijden.” Per 100 kilometer kost de elektrische 911 2,50 tot 5 euro per uur.
 Deze eRuf konzept Modell A is een eerste prototype. Hij is voorzien van elektromotor die op de vaste plek achterin zit. Hij weegt 91 kilo en heeft een vermogen van 204 pk. De maximale trekkracht is 650 Nm en die komt vrij vanaf 0 toeren per minuut. Ruf gebruikt lithium ion-accu’s van het Amerikaanse Axeon. Aanvankelijk was een van de doelen om de elektro-elfer in zeven seconden van 0 naar 100 km/u te laten sprinten. “Maar dat lukte al bij een van de eerste testritten,” vertelt Ruf. "De auto is sneller dan we dachten."
 De eRuf Modell A heeft een topsnelheid van 225 kilometer per uur. Het prototype weegt 1.910 kilo; de simpelste benzinegestookte 911 legt 1.390 kilo op de schaal. De gewichtstoename komt omdat het complete accupakket 537 kilo weegt. Ruf wil de eerste e-911’s al in 2009 aan klanten afleveren. Hopen dat hij dan wat is afgevallen.
 Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
 
 
 | 
		
			| 14 okt 2008 22:02 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Harley 
					ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4   | _________________________________________Tja.... Het gaat die kant toch wel op denk ik. En als de snelste auto"s electrisch zijn (geworden) zou de markt het best wel eens heel snel kunnen gaan accepteren als gewoon en "cool".
   Bron:
http://www.autowereld.com/autonieuws/detail.asp?artikel=6840Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
 
 
 | 
		
			| 14 okt 2008 22:37 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| drknauf 
					___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ 
   ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________   | _________________________________________zonder vette sound     cool worden    ik weet het nietWAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
 
 _____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
 
 
 | 
		
			| 14 okt 2008 22:44 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| Harley 
					ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4   | _________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
 
 
 | 
		
			| 14 okt 2008 23:00 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Rodger that! 
					Veghel   | _________________________________________Mijn zoon rijd met 1250 w in zijn "sjonnie" car .... de optie stoomlocomotief lijkt hem wel lache  944 Type I USA '83   Targa
 Antraciet zwart metalic (RR)
 Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
 
 
 | 
		
			| 15 okt 2008 21:35 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Stijn van Kooten 
					
				   | Sjongejonge........waar gaat eht heen met de wereld?_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
 
 
 | 
		
			| 15 okt 2008 21:37 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| Martin K. 
					987Twente   |   waarheen ?_________________________________________gewoon in ( electrische      ) sneltreinvaart rechtdoor
 immers is rechtdoor de kortste weg, toch     Je moet mee met de ontwikkelingen, of je nu wilt, of niet    Groeten uit Twente
 
 
 | 
		
			| 15 okt 2008 23:26 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| yohanv 
					911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden   |   Re: waarheen ?
_________________________________________Niet als je de aarde 'rond' wilt..    Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
 
 
 | 
		
			| 16 okt 2008 2:22 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| ArminG 
					928 S4 '91   | Men spreekt verstandig genoeg niet over de actieradius van deze P ...     
 
 | 
		
			| 20 okt 2008 13:18 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Olaf 
					The Last of the Mohicans ~ 993   | 
Dat lawaai  zal wel 'n veiligheids aspect zijn/worden      ..... je moet er toch niet aan denken dat er eentje geruisloos met 'n bloedgang op je af komt    
 
 | 
		
			| 20 okt 2008 13:37 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| ArminG 
					928 S4 '91   | 
Moeten fietsers en voetgangers toch weer ouderwets links en rechts kijken alvorens de straat over te steken ...
 Het is denk ik vooral gewenning. Nu zijn mensen gewend te kunnen luisteren en dan maar vluchtig te kijken. Dan zal vanzelf veranderen denk ik.
 Stiller lijkt me vooral positiever. Zeker voor mensen die aan een drukke straat wonen of als er weer van die mensen met een één punt weinig met dikke uitlaat zo'n 30 minuten om 2 uur 's nachts stationair gaan staan draaien. (Sorry, persoonlijke frustratie  ) Alleen wel jammer als je zelf in de P zit natuurlijk. Dan mis je die heerlijke brul ...    
 
 | 
		
			| 20 okt 2008 14:11 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Miguel Garcia Lopez 
					Ede   | _________________________________________Een 911 is geen porsche meer zonder dat heerlijke geluid van die mooie boxer motor.  Life starts at 180 km/h!
 
 
 | 
		
			| 20 okt 2008 14:19 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Olaf 
					The Last of the Mohicans ~ 993   | 
 
 | 
		
			| 20 okt 2008 14:20 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| Lydia 
					
				   | Zelfs Mini komt al met een 204 pk sterke electromotor:
 
 
 | 
		
			| 20 okt 2008 22:14 | 
					
					   | 
	
	
		|  | 
	
			| Gert 
					ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6   | Is zo'n electro auto nou water of luchtgekoeld?
 Lijkt me voor velen hier een essentieel punt om de eventuele sprong te overwegen...   
 
 | 
		
			| 21 okt 2008 0:08 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| roenkie 
					Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland   | _________________________________________Sneller dan gedacht     Hadden ze een porsche met de topsnelheid van een 2cv in gedachten ofzow?  gang is alles, roak is power!
 
 
 | 
		
			| 21 okt 2008 1:23 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Yabba951 
					Porsche 951,                                Porsche Boxster S, Porsche Cayman SLaakdal   | _________________________________________wel geen porsche, maar ik vind de Tesla Roadster wel iets hebben.
www.tesla-motors.comThis is the strangest life i've ever had...
 
 
 | 
		
			| 21 okt 2008 13:15 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Reñger 
					911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)   | _________________________________________  Wel geen Porsche onderwerp maar toch....moet je een electrische fiets eens in z´n Haas    stand zetten en er dan op zijn hoogste versnelling vol tegenaan gaan.... Armstrong in zijn beste jaren is er niks bij    Reken er maar op dat je luchtgekoeld bent  PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl
 Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
 
 
 | 
		
			| 21 okt 2008 21:56 | 
					
					       | 
	
	
		|  |