Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 3:18



Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Oproep 2.7 ltr. G series 1974 - 1977 (register) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Oproep 2.7 ltr. G series 1974 - 1977 (register)
Anne 2.7 schreef:
Heb ook aangemeld.

wat een pracht coupe heb jij !!! lijkt me super origineel, lijkt mij de moeite waard om een certificaat bij de fabriek aan te vragen kan via de officiele porsche classic site, krijg je ook de naam van de dealer waar hij destijds is uitgeleverd daar CH zal het AMAG zijn, zit dat CH import plaatje er nog op, en heb je de historie ?
mocht je er niet uit komen dan kan kuno.werner@porsche.de je verder helpen super aardige enthousiaste medewerker van Porsche Classic
De mijne was uitgeleverd aan Clockner Frankfurt ( 1e Porsche dealer in D ), eerste eigenaar directeur van een installatie bedrijf in Frankfurt, tweede eigenaar een Hotel directeur in Zuid Duitsland waarvan de vrouw na het overlijden van haar man de 911 meenam naar CH ( dus in mijn boekje ook AMAG stempels ) , 3e eigenaar een bekende NL auto fotograaf, 4e eigenaar me !!! :D


21 apr 2009 9:36
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Oproep 2.7 ltr. G series 1974 - 1977 (register)
Mr.T schreef:
ton27 schreef:
leuk ze hebben trouwens wel een gaaf logo ontwikkeld moeten ze maar eens een stickertje van maken.
je mooie witte targa verdient het om opgenomen te worden, ziet er zeer origineel uit van wat ik er van kan zien, ik ben lid no 6 met de minerva blauwe coupe, matching numbers, full history en compleet origineel met cetrificaat, ben er in 2007 bij Porsche Classic in Stuttgart geweest, terug waar hij gebouwd was in oct. 1975, over de rekeing zullen we het maar niet hebben :shock:


Praat me niet over rekeningen........

Hij is behoorlijk origineel maar op enkele details ook niet helemaal. De basis, carrosserie, onderstel, interieur en motor, zijn hun hele leven al samen. Vorige eigenaars zijn bekend en er is nooit aan gerommeld. De P is zijn hele leven netjes bijgehouden. Het interieur is (bewust) ongerestaureerd. Oud leer ruikt overigens heerlijk... De luidsprekers op de hoedenplank laat ik uit pure eigenwijzigheid zitten, horen in het tijdsbeeld en zijn uitermate functioneel. Maar..... de motorklep had een enorme turbolook vleugel en is vervangen voor een eigenlijk niet passende klep en er horen natuurlijk geen zij-richtingaanwijzers op een '76er 911....

Iemand nog de goede motorkap in GP white voor me?

gr. Marcel


motorkapje voor je gevonden :
:) :) :)
http://www.klassikgarage.de


21 apr 2009 10:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Oproep 2.7 ltr. G series 1974 - 1977 (register)
ton27 schreef:
motorkapje voor je gevonden :
:) :) :)
http://www.klassikgarage.de


Kijk, dat is service!
Ik zie wel een kofferklep, geen motorkap. Kijk ik niet goed?

tnx, Marcel


21 apr 2009 12:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Oproep 2.7 ltr. G series 1974 - 1977 (register)
oeps foutje :salut: mischien als je mailtje stuurt dat ze kunnen helpe


21 apr 2009 12:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Oproep 2.7 ltr. G series 1974 - 1977 (register)
ton27 schreef:
wat een pracht coupe heb jij !!! lijkt me super origineel ...

Thanks. Mooi blauw is ook niet lelijk trouwens :D .
Het AMAG (ASAG Auto-Service AG, Basel) plaatje zit er inderdaad nog op. Het onderhoudsboekje laat de namen van de eerste twee Zwitserse eigenaren zien. De auto is origineel op de radio na. Ik heb een origineel type liggen, maar die moet er nog in. Verder is de auto niet helemaal kleurgelijk, maar (gelukkig) niet lelijk genoeg om het over te laten spuiten. Bak is gereviseerd, motor nog niet (knock knock). Rijdt als de brandweer.

AfbeeldingAfbeelding
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


21 apr 2009 16:16
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Oproep 2.7 ltr. G series 1974 - 1977 (register)
Hi Anne,

bij mij is het net anders om, de remmerij is in Stuttgart gedaan Werk 1 ( nieuwe schijven, blokken etc ) als ook een grote beurt, hij liep toen zo mooi dat ik op de terug weg iets te hard geblazen heb en toen is de olie thermostaat blijven hangen en ja te warm gelopen en disaster, vervolgens een komplete motor revisie ( geheel uitelkaar )
bij Lammertink nu Porsche Service Centrum Twente, nieuwe nokkenassen, tandwielen etc. etc, de 915 bak schakelt nog goed, maakt geen lawaai, en dat bij een laufleistung
van 223.000 km, heb toen natuurlijk wel de koppeling laten doen. Lak werk is voor een groot deel nog eerste lak, net als bij jouw niet concours maar nog mooi genoeg.
je hebt een mooie 911 met een leuke historie, heb je al geprobeerd de oud eigenaren te kontakteren ? wat ik ook mooi vindt is slechts die ene spiegel, ik heb er twee beiden electrisch maar dat wordt niet genoemd op de bouw specificatie van de fabriek zal er dus later wel opgekomen zijn.
veel rij plezier bij dit mooie weer overigens bij de fabriek zeiden ze dat we over toch wel zeldzame 911's praten de meeste 2.7's zijn "verbastelt", veel originele Europese zijn er niet meer, prijzen stijgen ook in tijden van recessie en Amerika is bijna leeg geroofd, ondanks de tot opheden onderwaardering weten echte liefhebbers ze inmiddels op waarde te schatten :drive:


22 apr 2009 9:42
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Oproep 2.7 ltr. G series 1974 - 1977 (register)
Wimpie77 schreef:
Ik denk er even over na...


niet te lang meer denken maar doen dus :thumleft:


22 apr 2009 9:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C2, ex-996 4s, ex-964 C2, ex-911 2.7
Hoogland
Bericht Re: Oproep 2.7 ltr. G series 1974 - 1977 (register)
Leuke site. Pas kreeg ik bericht dat ze de site vernieuwd hebben. Veel meer in het engels nu. Ik heb mij inmiddels ook aangemeld. Zie ghostrider er nog niet op staan. Valt mij sowieso tegen hoeveel mensen zich hebben aangemeld. Ik heb het idee dat van deze serie er niet veel goede exemplaren meer over zijn.
_________________________________________
If you have everything under control you don't drive fast enough


29 sep 2009 18:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Oproep 2.7 ltr. G series 1974 - 1977 (register)
vintage 996 :twisted: :mrgreen:
_________________________________________
oud is beter


29 sep 2009 19:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. '77 911S US Targa __ex. '07 Cayenne__ ____'96 993 C4S____ ____’07 997 C2S____ ____’10 LP560-4____
Nederland
Bericht Re: Oproep 2.7 ltr. G series 1974 - 1977 (register)
Targa 1977 schreef:
Leuke site. Pas kreeg ik bericht dat ze de site vernieuwd hebben. Veel meer in het engels nu. Ik heb mij inmiddels ook aangemeld. Zie ghostrider er nog niet op staan. Valt mij sowieso tegen hoeveel mensen zich hebben aangemeld. Ik heb het idee dat van deze serie er niet veel goede exemplaren meer over zijn.

I know, I know....
In de waan van de dag er niet meer bij stil gestaan, maar zal het dan maar snel doen....
_________________________________________
IF IT ROLLS, THEN RACE IT!


30 sep 2009 1:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.