Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 1:30



Antwoord op onderwerp  [ 854 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 35  Volgende
De nieuwe 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
2006 Cayman S www.vierenzestig.nl Porsche lifestyle blog
Den Haag
Bericht Re: De nieuwe 911
Zojuist plaatste Porsche-blog.nl als eerste in Nederland een groot aantal nieuwe foto's van de 991: http://www.porsche-blog.nl/2011/08/18/m ... 91-online/


18 aug 2011 18:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: De nieuwe 911
Ik vind hem mooi.


18 aug 2011 18:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht Re: De nieuwe 911
Toen ik de foto's (in het klein) zag dacht ik dat het bijna een gewone 997 was .. kan je nagaan.. en pas na twee keer knipperen en de tekst lezen bleek dus dat het hier om de nieuwe Porsche 998 ( oh nee 991 toch?? :P ) ging.

Even serieus mensen, ik vind het een mooie auto, maar elke Porsche is mooi. Maar om nu te zeggen: WOW dit is een compleet nieuwe 911? No way! Ik zie er nog steeds veel te veel 997 in. En die achterlichten vind ik vloeken met de voorkant. Veel te scherpe lijnen in contrast met van die grote ovale/ronde koplampen, die overigens HUGE lijken op foto's waar je de auto van de zijkant ziet.

Ik moet hem eerst eens in het wild tegen komen. Eerste indruk is mwah mwah. Ik had meer lef verwacht van de Porsche AG. Waarschijnlijk verkoopt de 997 nog TE goed om helemaal van het design af te zien.
_________________________________________
DENK HELDER


18 aug 2011 23:04
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht Re: De nieuwe 911
Hé Frost! Back to life?

Dus jij gaat je 924 hier niet op inruilen? :wink:
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


18 aug 2011 23:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht Re: De nieuwe 911
welke 924??? :roll:

de Kia Picanto zal je wel bedoelen :D
_________________________________________
DENK HELDER


18 aug 2011 23:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht Re: De nieuwe 911
o nee, dat zou ik zeker nooit doen! :lol:
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


18 aug 2011 23:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: De nieuwe 911
Geen verbetering.

Koplampen OK, en profil OK, interieur OK. Alle motoren OK (lijdt geen twijfel).

Maar dan: achterkant NIET OK (de achterkant lijkt wel geheel uit bumper te bestaan, het geheel ziet er heel erg massief uit, vergelijk het eens met een 964/993/996?), breedte NIET OK (meer dan 10cm breder dan mijn 996!), achterlichten NIET OK (niet mooi), PDK NIET OK (geen fijne automaat).
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


19 aug 2011 0:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: De nieuwe 911
10cm breder dan een 996?

:roll:

Zal ik toch moeten verhuizen indien ik wil ruilen.
Garage wordt dan te smal.

Mvg,
_________________________________________
997S


19 aug 2011 8:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C4 cabrio (1994)
Het Gooi
Bericht Re: De nieuwe 911
Met Apolo2 en Porsche964 eens dat de soep vast minder heet gegeten wordt als je hem in echt ziet (in een andere kleur zoals zwart 8) en dat de invloed van VW nog beperkt zal zijn. Denk ook dat de mensen van Porsche die dit soort forums volgen, goed rekening willen blijven houden met de puristen onder haar klanten, waar ik mezelf maar even onder schaar. Mede dankzij hun feedback is de 911 al 47 jaar prachtig doorontwikkeld, maar wel 911 gebleven.

Dus beste Porsche manager: een echte 911:
- heeft ronde koplampen;
- heeft achterste zijruiten waarvan de onderlijn horizontaal is;
- heeft sobere achterlichten die relatief laag geplaatst zijn, anders nemen we wel een Corvette;
- is eenvoudig van vorm, functionaliteit is leidend;
- heeft zichtbare banden (van de zijkant gezien) en niet alleen velgen;
- heeft rechte cijfers in haar klokken (geen trendy cursiefje zoals in de Boxster);
- heeft geen middenconsole (?) maar een vloer met een pook erop (en dan zonder frutsels of knoppen)
- heeft zwarte wijzerplaten;
- heeft oranje clignoteurs;
- heeft een handbak met 6 versnellingen (een geen traploze 12-bak met te veel koppelingen, die via software met tussengasjes laat klinken alsof je zelf goed schakelt, want dan hadden we wel zo'n Datsun GTRXS enz. gekocht), een ook geen 7-bak om Greenpeace te vriend te houden. Mijn vrouw Maria had al aanpassingsproblemen bij de overgang van haar ezel naar de 4-bak in de 356, dus laten we het een beetje overzichtelijk houden. :wink:
- heeft een prachtig ECHT motorgeluid dat uit de uitlaat komt!! Ik benadruk dit even omdat jullie misschien nu de volgende aan het ontwerpen zijn met een geluidloze electromotor, en waar je dan via de uitlaten een iPod afspeelt met door deskundigen gecomponeerd Porschegeluid. Zal technisch wel heel knap zijn, maar zo willen we het dus niet.
- heeft een berijder die weet wanneer hij het hele Porscheforum over zich heen gaat krijgen, en wanneer het tijd is om aan het werk te gaan! :mrgreen:

Wees gegroet!


19 aug 2011 8:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: De nieuwe 911
Jozef, ik denk dat je een 6-bak in je 3.2 moet leggen. Dan heb jij je droomauto :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 aug 2011 8:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C4 cabrio (1994)
Het Gooi
Bericht Re: De nieuwe 911
Ik dacht dat het een 6-bak was in mijn 3.2, maar het bleek de achteruit! :D


19 aug 2011 8:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: De nieuwe 911
Ik vind het toch super sexy hoor...maar ik ben dan ook nog een Porsche nono natuurlijk :)

http://www.findaporsche.com/2011/08/201 ... wonderful/


19 aug 2011 9:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: De nieuwe 911
Ik vind 'm super! :thumleft:
Nu nog even live aanschouwen binnenkort in frankfurt voor een definitief oordeel.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


19 aug 2011 9:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: De nieuwe 911
afgezien van een leuke opm. van horn over het helemaal perfect maken van een 3.2 :wink:
is het ongeloooflijk interessant om alle meningen over de 991 te lezen
zal er dus niet verder aan meedoen 8)

voor de kenners is goed te zien dat het geen 997 is Babs; maar ik heb dan weer geen verstand van KIA's :)
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


19 aug 2011 10:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: De nieuwe 911
Wow, deze foto's zijn toch wel gaaf!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


19 aug 2011 10:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster Spyder '10
Bericht Re: De nieuwe 911
Jozef schreef:
Denk ook dat de mensen van Porsche die dit soort forums volgen, goed rekening willen blijven houden met de puristen onder haar klanten, waar ik mezelf maar even onder schaar.


Jozef, je slaat de spijker op de kop. Wat blijkt, ze lezen idd mee :ba: . Zojuist heb ik het laatste nieuws gelezen en wat blijkt...de 911 op de foto's blijkt een mule te zijn maar de perfecte porsche naar jouw omschrijving gaat er wel onder schuil :cheers: Hier dan eindelijk de echte foto's (aan enkele details wordt momenteel nog gewerkt tot de intro op de IAA maar je ziet wel al dat ze de kritiek op te veel tekst op de achtersteven ter harte hebben genomen):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:wink:


Laatst bijgewerkt door Apolo2 op 19 aug 2011 11:09, in totaal 1 keer bewerkt.



19 aug 2011 11:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: De nieuwe 911
Over de derde foto(991):

Spijtig dat niet iedereen op de grond gaat liggen dat ze en 991 zien voorbij rijden.
_________________________________________
997S


19 aug 2011 11:08
Profiel
PorscheForum Rakker
911 3.2 "89 coupe, 3.2 Cabrio "87 + 964 Jubilee "93 !
Friesland
Bericht Re: De nieuwe 911
Ach,er was ook veel kritiek meende ik in 1963 bij de opvolger van de 356,de 901, ik vind hem erg geslaagd, je moet hem eerst maar es ff in het wild zien ,en een andere kleurstelling van het interieur,andere wielen etc etc, doet ook wonderen,en bij de 911 is het geen revolutie maar meer evolutie ! En de tijden veranderen, de meeste willen tegenwoordig ook confort,en diegene die toch dat spartaanse willen is er de GT2 /GT3 en mischien wel een GT4 wie weet !
_________________________________________
live, is what you made of it ! ! !


19 aug 2011 11:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C4 cabrio (1994)
Het Gooi
Bericht Re: De nieuwe 911
@Apolo2: Jij begrijpt precies wat ik bedoel! :cheers:

Gaaf dat ze lichtblauw weer als unilak gaan leveren, en dat je de contouren van de Kever er zelfs in terug ziet met een beetje fantasie. :D

En ..... zeg nou eerlijk. Zo'n dashboard heeft toch helemaal geen middenconsole nodig.


19 aug 2011 11:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: De nieuwe 911
mooie auto geworden!
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


19 aug 2011 11:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster Spyder '10
Bericht Re: De nieuwe 911
Jozef schreef:
Gaaf dat ze lichtblauw weer als unilak gaan leveren, en dat je de contouren van de Kever er zelfs in terug ziet met een beetje fantasie. :D


Ja het heeft me ook totaal verrast, 'k heb nog geen technische specificaties gelezen maar ik ben benieuwd hoeveel ground effect ze weten te realiseren met die brede sideskirts. Wellicht hebben ze zo de staartlastigheid helemaal kunnen opheffen! Ook mooi op de foto's van het dashboard te zien dat dit waarschijnlijk al een hybride versie is (krijgt blijkbaar zoals de Carrera twee enkele uitlaten) te zien aan het " enrgiestroomschema" net boven de stuurnaaf. Alleen de Sportchrono lijkt me wat onhandig zitten zo achter het stuur maar er zal wel over nagedacht zijn :thumleft:


19 aug 2011 12:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: De nieuwe 911
Ik vind hem prachtig, zeker in het zilver.

Afbeelding


19 aug 2011 13:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: De nieuwe 911
op die laatste plaat in het zilvert vink hem wel weer mega vet :shock: :cheers: 8)
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


20 aug 2011 15:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968, bj. 1994 Ex. 924S / 924 (3x)
Amersfoort
Bericht Re: De nieuwe 911
Voor de puristen: Laat een willekeurige ~10 jarige jongen naar de auto kijken en vraag welk type het is.... Wedden dat hij 911 zegt!

Het is een mooie evolutie van de 911 (zeker zoals hierboven in het zilver!)

Grtz...


20 aug 2011 16:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: De nieuwe 911
over 2 jaar is die subtiele evolutie al 50 jaar gaande :)







<-------- :wink:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


20 aug 2011 18:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 854 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 35  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.