Pagina 1 van 2
Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 19 apr 2011 14:22
door GJB
Zo verrassend dat die Engelsen de AM weer beter vinden. Wel een goede site overigens...
http://cars.uk.msn.com/reviews/articles.aspx?cp-documentid=157109393
Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 19 apr 2011 16:58
door amandus
De AM is gewoon mooier

Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 19 apr 2011 18:30
door thedutchguy
zo'n klein verschil zou ik haast gelijk spel willen noemen.
Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 19 apr 2011 18:57
door roenkie
gast schreef:zeker weten, weet je wat AM in het turks betekent

Volgens
google translate PM

Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 19 apr 2011 19:23
door BOXTUR
Inderdaad een verkeerde winnaar
Zelfs de fotohoek moet de ontwerp van de Porsche-cockpit saai doen lijken (genomen vanaf de bijrijderskant, bij de AM vanaf de bestuurderskant: logisch dat je dan een mooier plaatje schiet).
En dan klagen over de saaiere kleur: neem dan een spannende kleur, dat kan volgens mij gewoon bij Porsche
Ik vind de AM persoonlijk een beetje over the top (maar zet m'n Boxster wel buiten neer om plaats te maken in mijn garage ...

).
Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 19 apr 2011 19:36
door MY00
Ze weten wel heel erg veel van P's opvolger van de 997 de 998???
Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 19 apr 2011 19:57
door amandus
gast schreef:zeker weten, weet je wat AM in het turks betekent

AMehoela

Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 19 apr 2011 19:58
door horn
ik vind de AM ook mooier dan de Porsche. Geen idee of hij beter is (denk het eigenlijk niet), maar design en afwerking vind ik een straatlengte mooier.
Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 19 apr 2011 20:07
door JorisLoet
Alleen de kleur van de AM spreekt me aan
Back in the day waren Porsches ook al gewoon beter - en na de DB5 is het alleen berg afwaards gegaan met Aston. Maar wie weet of Aston verder uit het Ford dal kan klimmen....
Doe mij maar gewoon een 911

Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 19 apr 2011 20:08
door horn
JorisLoet schreef:en na de DB5 is het alleen berg afwaards gegaan met Aston.
Want?

Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 19 apr 2011 20:55
door cabrio wim
JorisLoet schreef: Maar wie weet of Aston verder uit het Ford dal kan klimmen....
Net als Porsche uit het VW dal dan.

Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 19 apr 2011 22:02
door Subdriver
Ik vind het wel een eerlijk vergelijk. Ze zeggen dat de Porsche sneller is, beter rijdt en beter zit maar de AM is gewoon mooier en specialer. Zo is het toch ook? Persoonlijk zou ik ook liever de AM hebben. Wanneer kan ik de rij eigenschappen van een Porsche Turbo nou optimaal benutten? Kan bij mijn C4 in het dagelijks gebruik al niet de volle potentie gebruiken, laat staan een Turbo! Misschien af en toe op het circuit maar voor de rest is het alleen leuk bij het opscheppen in de kroeg. De AM daarentegen is elke keer weer bloedmooi als je er naar kijkt. De rijeigenschappen zijn voor mij meer dan voldoende.
Als ik het geld had wist ik het wel: Geef mij maar een AM V12

Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 19 apr 2011 22:53
door Delnoy
Ehhhhhh, wablief ?
Anyway, smaken verschillen. Ieder z'n ding.
Doe mij maar een P. De AM is mij te schreeuwerig. Overigens, herfst 2010 met een DB9 V12 in Duitsland gereden. Wat een bom

Fenomenale acceleratie en dito rijgedrag. Van binnen is hij overigens prachtig. Kunnen ze in Stuttgart nog wat van leren.
.jpg?psid=1)
.jpg?psid=1)
.jpg?psid=1)

Gave bak maar ik blijf het een zooitje “kijk mij nou” auto’s vinden. Dat heb ik overigens met meerdere merken maar met Porsche heb ik dat nooit zo ervaren.
Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 19 apr 2011 22:59
door horn
is roze bril. moet je eens vragen wat mensen van een 911 met taartschep vinden. maar ieder zijn smaak. ik vind een AM juist over het algemeen ingetogener dan een 911.
Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 19 apr 2011 23:17
door Subdriver
Helemaal mee eens!

Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 19 apr 2011 23:28
door Delnoy
Kweeniegoed wat een taartschep te maken heeft met dit onderwerp maar (zoals je wellicht weet) heeft de taartschep bij een bepaald model 911 een functie.
Wat “men” ervan vind mag iedereen lekker zelf weten.

Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 20 apr 2011 8:39
door amandus
horn schreef:is roze bril. moet je eens vragen wat mensen van een 911 met taartschep vinden. maar ieder zijn smaak. ik vind een AM juist over het algemeen ingetogener dan een 911.
Mee eens , heb nog nooit een schreeuwende AM gezien, helaas wel schreeuwerige P's ...

Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 20 apr 2011 10:41
door $TEEF
heb ulrich bez eens mogen ontmoeten, bijzondere vent!
AM mooier, maar qua rijden "pakt" ie me niet zo, moet ik zeggen..
Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 20 apr 2011 12:02
door amandus
Net in een F430 gereden ...wat een kanon , meer beleving dan welke 997 ik ook ooit heb mogen rijden incluis de GT3 ...GEWELDIG !!
Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 20 apr 2011 13:50
door erwin996
horn schreef:ik vind een AM juist over het algemeen ingetogener dan een 911.
De algehele vormgeving wel. Helaas doen de boomerang-achterlichten afbreuk aan de ingetogenheid, helemaal nu ze tegenwoordig nog slechts in Lexus-look (wit) worden geleverd...
Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 20 apr 2011 14:07
door horn
witte achterlichten foeilelijk idd.
Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 20 apr 2011 19:43
door JorisLoet
Bergafwaarts want bij de diverse wisselingen van eigenaar van het merk zijn niet altijd de kernwaarden van het merk overeind gebleven (en bergafwaarts kreeg je de veel te zware Astons uit de jaren 80 en 90 tenminste nog in enige mate op snelheid zolang er geen bocht komt). Het werd steeds minder een ingetogen gentleman sportscar en steeds meer een schreeuwerige voetballersauto.
En dan zwijg ik nog maar even over de Ford Escort (What's in a name

) knoppen en het onderstel van de Jaguar 'ik zit in de vrijetijdsindustrie'

XJS.
Mooi stukje badge engineering.
De laatste modellen zijn weer beter - toegegeven, maar bij de Porsche 911 zijn arguably de kernwaarden door de jaren heen meer overeind gebleven. Het is helemaal niet moeilijk om een snelle auto te bouwen - er zijn veel kleine sportwagenbouwers die veel vermogen uit een toyota corolla of een Ford Mondeo motor halen - of scholieren die hun nintendo aansluiten op hun hatchback en hetzelfde bereiken - maar de heritage ontbreekt en of het huidige product van de merken daarmee nog in overeenstemming is......
Je weet het natuurlijk nooit, maar ik hoop en verwacht dat het Porsche merk nooit uit een VW dal zal hoeven klimmen en dat de beide families de kernwaarden van het Porsche merk overeind houden.
Ik denk dat dit met de families Piëch en Porsche waarbij ik vermoed dat de eerste de overhand heeft, desalniettemin prima in orde is. Dus ik zeg onafgebroken heritage met kernwaarden in combinatie met de snelheid - geef me een 911 any day over any Aston.
Maar een oude DB 5 blijft een briljant apparaat

Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 20 apr 2011 20:43
door amandus
Prachtig geleuter Joris 3 pinter

Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 21 apr 2011 12:56
door Ewout
Er stond laatst in de PSL een vergelijkende test tussen een AM en een 911 turbo.
Drie keer raden welke auto volgens de redactie de beste keuze was
AM vind ik een leuke auto maar doe mij maar de 911 turbo

Re: Gekke Engelsen AM V12 Vantage vs. 997 Turbo S
Geplaatst: 21 apr 2011 13:26
door twt