Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 13:31



Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Track & Trace systems 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Track & Trace systems
Nu zijn er op internet verschillende Gps-trackers te vinden voor slechts 199.95€ en minder.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Zijn er nadelen?
Welke extra kosten?

Zou dit geen mooie oplossing kunnen zijn bij een eventuele diefstal van het voertuig deze samen met politie terug op te sporen.

...of is dit gewoon een gadget waar men beter hun partner mee in het oog kan houden. :mrgreen:

Natuurlijk zijn leuke reacties toegelaten. :ba:

Alvast bedankt,
_________________________________________
997S


28 sep 2011 13:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster Spyder '10
Bericht Re: Track & Trace systems
Hoi,

Ik was verplicht een T&T (klasse 4) systeem op de Spyder te nemen. Ik heb daarbij diverse leveranciers vergeleken. Allemaal waren ze aan het pushen richting een klasse 5 alarm met bewegingssensoren op één na. Die laatste was het alarmbedrijf van mijn verzekeringsmaatschappij (die glasheldere). Zij hebben een webwinkel (huppeldepup beveligingswinkel oid) waarin ze ook autoalarm aanbieden. Alleen al dor het feit dat ze me daar het advies gaven niet meer te nemen dan nodig is (dus klasse 4) aangezien ten eerste....de pro zich door geen enkel systeem laat tegenhouden en ten tweede klasse 5 vaak meer ergernis dan plezier is (kan ik me nu alles bij voorstellen aangezien ik meestal het dak deels open heb ook als hij ergens staat) deed me voor deze partij kiezen. Daarbij kwam ook nog eens dat ze het scherpste aanbod hadden, iets over de 700,- met een 3-jarig meldkamer abonnement dat bij de andere partijen tussen de 15 en 20 per maand zou kosten. De service was verder ook nog eens top dus mijn advies is om daar zeker even te kijken en vergelijken. Verder kun je zelf inloggen en zien waar je auto staat als je dat leuk zou vinden.

Antwoord op je vragen:
Nadelen: 1 kg extra gewicht in de auto...wel op de vooras dus wel op de juiste plek. Verder kan ik me geen nadelen bedenken.....buiten dat het geld kost.
Extra kosten: meldkamer. Meestal een maandeliks bedrag van 15-20 maar er zullen vast goedkopere zijn.
Opsporen: ja de echte amateur spoor je op, de iets betere heeft al gewoon een GPS-jammer zodat je hem niet meer kunt vinden.

Waar op letten: slechte systemen, budgetsystemen of een verkeerde montage kunnen er voor zorgen dat het signaal zwak is en de auto misschien al niet meer in een garagebox te traceren is.

Leuke zaken....tja als je hem uitleent kun je zien waar hij is en hoe hard de auto op dat moment rijdt.

Mijn tip....als de verzekering het niet nodig vindt gewoon laten....maar wel eerst even vaststellen of er dan geen verhoogd eigen risico oid is waardoor je het net zo goed wel kan nemen.


28 sep 2011 13:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Track & Trace systems
@Apolo2

Op mijn auto staat een alarm en een extra bijgeplaatst car-jacking system.
Gisteren hoord ik op de radio dat er een buldozer gestolen was. Deze buldozer hebben ze met samenwerking van de Duitse-politie juist voor de Poolse grens terug kunnen recuperen dankzij een GPS-sensor op het voertuig.

Nu heb ik op het internet gesurft en vond ik een paar kleine toestellen, geen gsm abonnement nodig, geen meldkamer, geen... juist een sms zenden naar het toestelletje en het zendt een locatie-sms met de laatste positie die waargenomen werd. Het toestelletje is niet groot en kan makkelijk in een rugzak van kinderen,bvb. Ze hebben zelfs riemen, schoenen en nog andere zaken waarin zoiets zit.(voor ontvoeringen bvb) Het voordeel van zulk toestelletje is dat je het zo goed als overal kan plaatsen. Ook is het mogelijk dat het voertuig buiten een bepaalde perimeter komt het automatisch een sms stuurt. gewicht 50gram

Mvg,
_________________________________________
997S


28 sep 2011 14:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Track & Trace systems
Omdat het voor meerder interessant kan zijn:

http://nl.kapaza.be/antwerpen/mini-gps- ... 602500.htm

werkt ook met pay en go.

Mvg,
_________________________________________
997S


28 sep 2011 14:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Track & Trace systems
en met zo iets van 25 euro, heb je geen last van track en trace
Afbeelding
_________________________________________
remmen is angst


28 sep 2011 15:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Track & Trace systems
thx, dit kende ik nog niet
_________________________________________
997S


28 sep 2011 15:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Track & Trace systems
GSM jammers:

Werkt niet altijdEen ander argument tegen het gebruik van GSM jammers is de niet-gegarandeerde werking van de apparaten. Er bestaan inderdaad standaarden, zoals GSM of UMTS, maar toch verschillen de frequentiebanden waarop elke operator werkt lichtjes. Een toestel dat in land Y werkt, kan in een ander land niet werken. De makers van de jammers, vaak kleine Aziatische firma's, houden daar geen rekening mee.

Bovendien kunnen moderne GSM-toestellen overweg met meer dan één frequentie, terwijl een goedkope jammer slechts één frequentie aankan. Iemand met een UMTS-telefoon zal bijvoorbeeld amper hinder ondervinden van de huidige generatie jammers.

Mvg,
_________________________________________
997S


28 sep 2011 15:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Track & Trace systems
rob964.c4 schreef:
en met zo iets van 25 euro, heb je geen last van track en trace
Afbeelding


En dat flutding van 25 euro blokkeert de track en trace zodat de boefjes met je auto naar polen kunnen rijden.............
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


28 sep 2011 15:49
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Track & Trace systems
ook jammers met een combi zijn er ook voor umts,


ik zou me niet blind staren op een track en trace,
als het voor de verz moet dan doen anders lekker laten gaan.
_________________________________________
remmen is angst


28 sep 2011 15:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Track & Trace systems
Ach, een kleintje in de handtas van TOTMBO kan geen kwaad toch?! :mrgreen:


28 sep 2011 15:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Track & Trace systems
en dan heb je deze ook nog:

http://www.spywebshop.nl/index.php/cata ... okia%2Bn85

Maar moest het zijn dat de boef iets vergeten is, of niet zo oplettend is. Kan je hem toch mooi beet hebben. Met een speeltje van nog geen 100 pleuro's.
_________________________________________
997S


28 sep 2011 16:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Track & Trace systems
Kan me nog een uitzending op TV herrinneren. Daar werd een motor meegenomen tijdens een proefrit. De eigenaar wist deze te traceren en gaf door aan de politie waar de motor stond. Politie kwam echter niet....


28 sep 2011 16:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht Re: Track & Trace systems
Als mijn auto zou worden gestolen, ben ik er helemaal niet zo zeker van, of ik 'm zo graag terug wil hebben ; flink over de kling jagen met een koude motor en dan krijg je 'm terug dankzij track and trace...weet 't niet hoor.
Zolang 't door de verzekering niet verplicht is gesteld, hou ik 't bij klasse III.


28 sep 2011 16:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Track & Trace systems
Ewout schreef:
Kan me nog een uitzending op TV herrinneren. Daar werd een motor meegenomen tijdens een proefrit. De eigenaar wist deze te traceren en gaf door aan de politie waar de motor stond. Politie kwam echter niet....

Logisch. Dief had zich netjes aan de snelheidslimiet gehouden :mrgreen:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


28 sep 2011 16:28
Profiel
Bericht Re: Track & Trace systems
I-pod ergens inbouwen, en te zien en volgen via I-pad. :popcorn:


28 sep 2011 17:35
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Track & Trace systems
I-Phone, Wim :idea: :popcorn:

.. sluit me aan bij wat Jurgen schrijft :thumleft:


28 sep 2011 21:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster Spyder '10
Bericht Re: Track & Trace systems
Zicht_op_oneindig schreef:
Deze buldozer hebben ze met samenwerking van de Duitse-politie juist voor de Poolse grens terug kunnen recuperen dankzij een GPS-sensor op het voertuig.


Dat waren dan slechte amateurs laat staan goede pro's :mrgreen: Zoals ik al schreef, met een GPS jammer kun je hem laten verdwijnen (en rustug op zoek naar het kastje). Verderop in de topic staan ook jammers. Mijn buurman had vorig jaar ook een T&T systeem....auto is toch nooit meer getraceerd na de diesftal...dat waren dus "goeie" boeven :mrgreen:

Zelf verwacht ik er niet veel van bij diefstal...ik ga er van uit dat mijn auto door pro's gestolen zal worden als het ooit gebeurt en ik alleen de verzekering tevreden hou met mijn T&T.


28 sep 2011 21:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Track & Trace systems
heb wel eens gelezen (hier volgens mij) dat als je de gestolen auto een 40 ft container inrijdt, je track and trace systeem niet meer werkt. verder geloof ik heilig dat als ze iets willen hebben, je ze echt never nooit niet tegenhoudt. Dan maar liever voorgoed verdwenen zonder dat je zelf de dames/heren gezien hebt... :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 sep 2011 22:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Track & Trace systems
Denk maar eens aan een car- en/of home jacking waar kinderen en/of echtgenote bedreigd of gemarteld worden. Dat je zelf ook nog eens de nodige slagen en verwondingen worden toegediend.
Soms kan het ook nog eens gebeuren dat je zelf een misdrijf(werk- of bankovervallen) mag gaan plegen, waarbij dierbaren onder schot staan, om hun buit groter te maken.
Zou me toch handig lijken dat ze die konden volgen.

Of ik kijk te veel film, of ik lees te veel de krant... :popcorn:
_________________________________________
997S


29 sep 2011 11:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster Spyder '10
Bericht Re: Track & Trace systems
Zicht_op_oneindig schreef:
Of ik kijk te veel film, of ik lees te veel de krant... :popcorn:


Misschien wel maar gelukkig lees je in elk geval niet te veel sprookjes want dan had je wellicht ook nog gelooft in het track & trace systeem van Hans (je weet wel die van Grietje) :wink:


29 sep 2011 21:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Track & Trace systems
lol, maar ik heb toch wel al een manier gevonden om geen last te hebben met die jammers.
Sorry, maar dieven moeten eruit en teveel toeren of koud vlammen met de gegevens van de tracker kan ik de kosten verhalen op deze heren. (dieven)
_________________________________________
997S


29 sep 2011 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster Spyder '10
Bericht Re: Track & Trace systems
Zicht_op_oneindig schreef:
lol, maar ik heb toch wel al een manier gevonden om geen last te hebben met die jammers.
Sorry, maar dieven moeten eruit en teveel toeren of koud vlammen met de gegevens van de tracker kan ik de kosten verhalen op deze heren. (dieven)


Joyriding is hetgeen waar ik het meest bang voor zou zijn...aftrappen, crashen en terug gevonden worden een dag later maar de cijfers niet kennende vraag ik me af of Porsches daar veel voor gebruikt worden....en als het gebeurt helpt dat T&T m.i. alleen bij het vinden als het ergste kwaad al is geschied.

Hoe wil je de jammers dan voorkomen?


29 sep 2011 21:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Track & Trace systems
Er zijn zwaardere metalen die gsm-zendsignalen niet doorlaten.
Het volstaat om de GPS-Tracker zo te installeren zodat de signalen van de jammer, die zich meestal in de auto zal bevinden, niet bij de tracker kunnen komen.
Gelukkig helpt het chassis van de wagen mee als kooi van Faraday.
Natuurlijk gaat de ontvangst van de gps-tracker niet meer altijd super ontvangst hebben maar soms wel, en ongestoord.
_________________________________________
997S


29 sep 2011 21:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster Spyder '10
Bericht Re: Track & Trace systems
Ok duidelijk, dan begrijp ik waarschijnlijk ook de specifieke plaatsing van mijn GPS kastje (in elk geval niet in de cabine). Het plaatsen daarvan werd overigens met nogal wat geheimnzinnigheid gedaan...het moest in een van de buitenwereld afgesloten ruimte waarin alleen de monteur van de leverancier aanwezig mocht zijn...of dat show of noodzaak was daar twijfel ik nog steeds over.


29 sep 2011 21:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Track & Trace systems
Allemaal marrekuting... 'daarom adviseren wij van WC-Eend.... WC-Eend!!!'

"Ja, echt meneer. Hij moet in een afgesloten ruimte kunnen werken, zonder pottenkijkers. Dat is de kracht van ons systeem...." Katsjing....
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


29 sep 2011 23:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marc H


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.