Pagina 1 van 2
ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 23 jul 2013 22:06
door porschenot
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 23 jul 2013 22:24
door Paul II
Chris Harris in de GT3, geweldig als altijd!
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 24 jul 2013 10:16
door RichardP
Mooi filmpje! Wat een affengeile Porsche is deze GT3 toch!!!

Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 24 jul 2013 22:05
door RichardP
Top Gear review van de GT3
http://www.TOPGEAR.com/uk/car-news/porsche-911-gt3-first-drive-2013-07-24Incl. link naar filmpje met the STIG! (alleen nu even offline...)
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 25 jul 2013 11:35
door caelin
Ik vindt het de mooiste 991 tot nu toe. Maar het lijkt wel een grote auto zo op de foto's....
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 25 jul 2013 11:39
door ATanis
De 991 is ook een grote auto geworden, zet'm maar eens naast een F model.

Een Cayman GT3

Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 25 jul 2013 14:07
door caelin
Tsja...maar een échte gt3 gaan de van de Cayman niet maken

Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 04 okt 2013 17:32
door de911gek
Vanaf prijs in NL: 195.300 euro.....
....In Duitsland: 137.500 euro....... aardig verschilletje....
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 04 okt 2013 18:01
door steef
Tja, dan hadden maar Duitser moeten worden.....
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 04 okt 2013 20:18
door caelin
voor 't eerst dat de GT3 duurder is dan de turbo.....en dat alleen maar door de co2 ...
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 04 okt 2013 21:02
door André
Lang leve de marketing boys....

Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 05 okt 2013 9:43
door de911gek
caelin schreef:voor 't eerst dat de GT3 duurder is dan de turbo.....en dat alleen maar door de co2 ...
Klopt... Hier in Duitsland is de Turbo nog altijd duurder dan de GT3.... Zo'n 30k....maar ja, hier zit de CO2 uitstoot niet als zodanig verwerkt in de aanschafprijs...
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 05 okt 2013 9:55
door koebel
http://youtu.be/XK4seShBn5gAls ik dit zie/hoor kan ik me weinig voorstellen bij de discussie over het missen van de handbak
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 05 okt 2013 21:42
door Subdriver
IK heb mijn hele leven met een handbak gereden en nu sinds 4 jaar een PDK. Ik mis het schakelen voor geen meter!
PDK is aan alle kanten sneller, beter, makkelijker en zeker net zo veel beleving.
Maar ja, als je perse een derde pedaal nodig hebt omdat je anders het "gevoel" mist?

Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 05 okt 2013 22:00
door steef
....dan ben je gewoon geen purist.
Maar die zijn er nog wel....
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 05 okt 2013 22:55
door Subdriver
Is ook zo. Ik ben zeker geen purist.

Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 05 okt 2013 23:55
door Delnoy
Je bent dus een purist als je het gaaf vind om in een achterhaalde handmatige versnelling te roeren. Apart

Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 06 okt 2013 0:21
door Bob C4
Ongeacht de auto: als IK de auto bestuur wil IK bepalen wat er gebeurt, dus wanneer
IK wil opschakelen of juist terug enz. en niet de electronica. Die electronica kan het
waarschijnlijk veel beter, maar IK wil het doen. Als het samenspel van handen, voeten,
stuur en pedalen goed verloopt, geeft dat een geweldig gevoel.
"Shifting gear must be rewarding" !!!
Maar ik vrees dat ik uiteindelijk word ingehaald door de tijd en zijn ontwikkelingen.

Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 06 okt 2013 0:58
door Subdriver
Bob C4 schreef:Ongeacht de auto: als IK de auto bestuur wil IK bepalen wat er gebeurt, dus wanneer
IK wil opschakelen of juist terug enz. en niet de electronica......
Ik zie het probleem niet, bij PDK in manual mode bepaal jij wanneer er geschakeld mag worden niet de electronica.
Het samenspel is er nog steeds alleen scherper en sneller en 1 voetje minder

Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 06 okt 2013 1:26
door Edd997
Subdriver schreef:Bob C4 schreef:Ongeacht de auto: als IK de auto bestuur wil IK bepalen wat er gebeurt, dus wanneer
IK wil opschakelen of juist terug enz. en niet de electronica......
Ik zie het probleem niet, bij PDK in manual mode bepaal jij wanneer er geschakeld mag worden niet de electronica.
Het samenspel is er nog steeds alleen scherper en sneller en 1 voetje minder

+1
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 06 okt 2013 1:27
door steef
In dergelijke auto's worden je vauten electronisch gecorrigeerd. Dus niet jij kan goed rijden, maar je auto bepaald dat....
Over een paar jaar druk je op een knop, en dan kan je driftend door een bocht.....dan kan je trots vertellen hoe jouw auto door een bocht kan driften, maar jij kan het nog steeds niet!
Je geeft de controle uit handen. Je koopt je eigen tekortkoming af. Alle uitdagingen worden je afgenomen. Het is geen kunst om 300 te rijden als je het maar kan betalen.
Dat is mijn bezwaar tegen electronica, en dat er een groeiende vraag is naar dergelijke producten zegt iets over hoeveel mensen nog in eigen hand willen houden.
Dat neemt niet weg dat ik de nieuwe GT3 maar wat graag zou willen rijden....

.....kan ik tijdens het rijden tenminste nog wat Whattsappen...heb ik mijn handen vrij, knie aan het stuur, en gáán!
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 06 okt 2013 2:41
door outletvalve
Hee Steef, die 964 van jou, die heeft geen electronische hulpmiddelen die de bestuurder "helpen" ???
Inruilen dat ding! en voor straf eerste generatie van de 911 gaan rijden

Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 06 okt 2013 4:21
door Subdriver
steef schreef:In dergelijke auto's worden je vauten electronisch gecorrigeerd. Dus niet jij kan goed rijden, maar je auto bepaald dat....
Nou... PDK in manual, Sport plus on, PSM off....... nu wil ik wel zien wie mijn vauten corrigeerd

Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 06 okt 2013 5:03
door erwin996
inderdaad, wat Subdriver zecht!
Re: ultieme rijmachine, de GT3
Geplaatst: 06 okt 2013 9:02
door Anne 2.7
Purist (nix stuurbekrachtiging, nix rembekrachtiging, nix electronica) zegt: doe mij maar een witte!!!
Anne -voorallesiswattezeggen- 2.7