Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 5:54



Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Teruggedraaid? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Teruggedraaid?
HJDB3.2 schreef:
Ik begrijp dat dit een taboeonderwerp is.
Je ziet ze toch gewoon rijden.
Op meetings met brandende ABS lampjes.
Op de weg met niet inklappende spoilers.
En nee ik heb geen percentages, grafieken en statistieken.
Rijd gewoon al 30 jaar Porsche en dan hoor en leer je wel eens wat.

Ja en alle voetbalfans in het stadion zijn hooligans :roll:
Er zal vast een kleine groep zijn die dat doet zoals er bij alles wel een groep is die niet zuiver is. Ik denk toch echt dat de meeste P-rijders (zeker de oudere P'S) gebruikt worden als hobby en daarom weinig kilometers maken.

Ikzelf ben al een hele tijd op zoek naar een 993 en hou dus de occasionsites in de gaten. Je ziet er maar weinig met minder dan 150.000km en zelfs weinig onder 180.000km. Kan best zijn dat deze teruggedraaid zijn maar km-standen 'too good to be true' zie je niet veel voorbij komen, voor de 964 hetzelfde.

En mijn Cayman heeft straks op z'n 20ste verjaardag ook maar 100.000 kilometers als ik zo doorga, en dat zijn echte kilometers en nog geen kilometer teruggedraaid
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


Laatst bijgewerkt door mbembe op 11 jan 2016 13:47, in totaal 1 keer bewerkt.



11 jan 2016 12:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Teruggedraaid?
Misschien kijk jij op heel andere sites maar er zijn juist een hoop 964-jes die met een verdacht lage km stand worden aangeboden.
Vaak is de km stand net zo laag als die van de 997 die toch al gauw 15 jaar jonger is. :roll:


11 jan 2016 13:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Teruggedraaid?
O nou ik zie ze niet/weinig. We zijn dus wel allemaal criminelen blijkbaar :popcorn:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


11 jan 2016 13:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Teruggedraaid?
ik ga maar eens aangifte doen dan :mrgreen:


11 jan 2016 13:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Teruggedraaid?
Hoef je mij niet aan te geven want ik heb alle boekjes met stempels :wink: :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


11 jan 2016 13:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Teruggedraaid?
jaja, dat zeggen ze allemaal :mrgreen:


11 jan 2016 13:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Teruggedraaid?
@geertsabine: klopt op de grote auto sites zie je regelmatig 964's met best lage km standen.


11 jan 2016 13:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Teruggedraaid?
Is ook opvallend en wat mij betreft bijna nooit geloofwaardig (simpelweg too good to be true). Zijn deze teruggedraaid door de handelaar, door de eigenaar of hebben ze gereden zonder aangesloten telwerk? Van die 3 opties lijkt mij de laatste de meest onwaarschijnlijke...


11 jan 2016 13:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Teruggedraaid?
Over een aantal jaar bezit ik mijn auto 10 jaar. Ik rij gemiddeld 3K per jaar. Dan heb ik er in die 10 jaar dus maximaal 30K mee gereden. In de eerste 10 jaar heeft hij plus minus 110K gereden. Verdeeld over twee eigenaren. Die hebben dus, gemiddeld, 11K per jaar gereden. Ik verwacht dat als ik de papieren in duik zal blijken dat de eerste eigenaar gemiddeld meer heeft gereden dan de tweede eigenaar. Lijkt me ook een niet zo onlogische ontwikkeling en valt met de papieren die ik erbij heb ook prima te onderbouwen. Heb zelf ook geen behoefte nu te starten met frauderen. Auto heeft straks als hij 20 jaar oud is dus zo'n 140K gereden.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


11 jan 2016 13:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Teruggedraaid?
@Marks. Jouw plaatje klopt inderdaad goed. Maar als je het over een 964 van meer dan 20 jaar oud hebt met minder dan 50K op de teller dan moet je denk ik heel goed in de historie duiken. Er zullen er best zijn waarbij dat klopt maar je ziet ze naar mijn mening te vaak langskomen.


11 jan 2016 14:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Teruggedraaid?
Eens. Heb dat bij die van mij toen ook gedaan.

Bij een 964 met minder dan 50K ga je dat met een paar jaartjes stallen niet redden. Aan de andere kant, ze zijn er wel, 964, 993 met soms amper 20K op de teller. Er zijn er zelfs bij die nieuw zijn weggezet. Gelukkig hoef ik daar niet in te duiken want in dat prijssegment shop ik toch niet.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


11 jan 2016 14:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Teruggedraaid?
Bezit mijn 993 nu 11 jaar en heb er weinig km's mee gereden, vele zeggen "verkoop dat ding toch" :scratch:
Voorheen schreef ik me nog wel eens in voor een mooie buitenland rit van de NPC :drive:
Maar sinds de aandoening van mijn moppie kan ik nauwelijks weg en ze zit veel beter in de beemer en ja de gt3 past ze niet meer in :cry:
Weet het nog geen eens precies maar denk dat de 993 tussen de 150 en 160 k gereden heeft, moet volgende maand weer naar Robert voor de apk.
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


11 jan 2016 14:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: Teruggedraaid?
Driver4S schreef:
@Marks. Jouw plaatje klopt inderdaad goed. Maar als je het over een 964 van meer dan 20 jaar oud hebt met minder dan 50K op de teller dan moet je denk ik heel goed in de historie duiken. Er zullen er best zijn waarbij dat klopt maar je ziet ze naar mijn mening te vaak langskomen.


True. Alhoewel ik vaak dezelfde voorbij zie komen. Vermoed dat deze wagens vaak uit beleggingsperspectief worden aangeschaft en zodoende vaker van hand wisselen, telkens als weer een mooie meerwaarde kan gerealiseerd worden.

Een lage kilometerstand, en bijbehorend hoog prijskaartje, ga je vrees ik wel afdoende moeten kunnen staven vandaag de dag.
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


11 jan 2016 14:58
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Teruggedraaid?
molen934 schreef:
Bezit mijn 993 nu 11 jaar en heb er weinig km's mee gereden, vele zeggen "verkoop dat ding toch" :scratch:
Voorheen schreef ik me nog wel eens in voor een mooie buitenland rit van de NPC :drive:
Maar sinds de aandoening van mijn moppie kan ik nauwelijks weg en ze zit veel beter in de beemer en ja de gt3 past ze niet meer in :cry:
Weet het nog geen eens precies maar denk dat de 993 tussen de 150 en 160 k gereden heeft, moet volgende maand weer naar Robert voor de apk.

Die 993 van jou wil ik wel hoor! :cheers:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


11 jan 2016 15:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Teruggedraaid?
MarkS schreef:
Over een aantal jaar bezit ik mijn auto 10 jaar. Ik rij gemiddeld 3K per jaar. Dan heb ik er in die 10 jaar dus maximaal 30K mee gereden. In de eerste 10 jaar heeft hij plus minus 110K gereden. Verdeeld over twee eigenaren. Die hebben dus, gemiddeld, 11K per jaar gereden. Ik verwacht dat als ik de papieren in duik zal blijken dat de eerste eigenaar gemiddeld meer heeft gereden dan de tweede eigenaar. Lijkt me ook een niet zo onlogische ontwikkeling en valt met de papieren die ik erbij heb ook prima te onderbouwen. Heb zelf ook geen behoefte nu te starten met frauderen. Auto heeft straks als hij 20 jaar oud is dus zo'n 140K gereden.

Volgens mij is dit een rekensommetje dat voor heel veel mensen op gaat :thumleft:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


11 jan 2016 15:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Teruggedraaid?
Mijn 993 met 120K km gekocht. Volledig onderbouwd door PCE waar de auto vanaf nieuw in onderhoud was.
KM-stand nu iets van 140K. Iets meer dan 7K per jaar dus.
964 heeft 240K op de teller, 24 jaar oud, dus 10K per jaar.
Er zijn niet veel Porsches waar meer dan 10K gemiddeld mee gereden wordt, vermoed ik, zeker niet de oudere modellen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


11 jan 2016 15:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Teruggedraaid?
Hier een 996 mk2, met ongeveer 28.xxx kilometer. Dit jaar (van APK tot APK) een dikke 800 kilometer gereden... :cry:


12 jan 2016 8:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S
Bericht Re: Teruggedraaid?
Ik heb een boxster op het oog die me wel aanstaat.

Alleen schrik ik een beetje van onderstaande:
Afbeelding

volgende de verkoper zou hij ca. 94000 gelopen hebben.


17 jan 2016 12:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Teruggedraaid?
Schrik lijkt me niet vreemd inderdaad. Wel een originele Nederlandse auto.... Het beste is er naartoe gaan en kijken of je er meer over te weten kunt komen.


17 jan 2016 12:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Teruggedraaid?
DvG schreef:
Ik heb een boxster op het oog die me wel aanstaat.


Deze auto is afgelopen augustus verkocht door Cabrioland. :scratch:
Staat deze auto nu particulier te koop?
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


17 jan 2016 14:38
Profiel
PorscheForum Rakker
996 c4 tip mk1
etten leur
Bericht Re: Teruggedraaid?
Als ik zo eens lees rijden er hier op het forum niet veel dagelijks/regelmatig met hun Posche. Ik heb mijn 996 nu 9 maanden en ben al ruim 15000 km verder. Misschien niet goed voor de verkoop later maar wel iedere dag plezier :D


17 jan 2016 14:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Teruggedraaid?
Groot gelijk! Ik zelf vond het wat minder bijzonder worden (je went eraan) en als ik er nu instap dan is het telkens weer een ervaring
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


17 jan 2016 15:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Teruggedraaid?
Is het deze ex cabrioland boxster?



Dan lijkt me een huidige km stand van 94.000 km sterk, aangezien hij in Augustus met een km stand van bijna 100.000 km verkocht is.
Edit laat maar, dacht dat er 2015 stond, er staat echter 2013...


17 jan 2016 15:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Boxster S
Bericht Re: Teruggedraaid?
Elferhenkie2 schreef:
DvG schreef:
Ik heb een boxster op het oog die me wel aanstaat.


Deze auto is afgelopen augustus verkocht door Cabrioland. :scratch:
Staat deze auto nu particulier te koop?


Wordt hier op het forum aangeboden. Komt idd van cabrioland.

Verkoper geeft aan dat de km stand wel klopt, hij gaat nog contact opnemen met de RDW. Even afwachten.


17 jan 2016 17:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Teruggedraaid?
Hmm, vreemd dan dat Cabrioland een auto verkoopt waarvan de NAP niet klopt terwijl wanneer het aantoonbaar een foutje is, het met een simpele handeling weer te herstellen is. :scratch:

Foto van teller, rijbewijs en kenteken mailen en je krijgt van mij een tellerrapport en indien nodig een correctieformulier :salut:
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


17 jan 2016 18:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.