Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 16:32



Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Porsche Cayman GT4 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
Nielskeekstra schreef:
Heerlijk die GT4!!
Leuk filmpje van EVO over de GT4: https://www.youtube.com/watch?v=lGVWojMMeg4

Na zo'n filmpje weet ik zeker dat er ooit 1 op mijn oprit zal staan! Met passie gebouwd en zo puur mogelijk gedaan :cheers: :cheers:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


04 feb 2015 21:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 GT3 mkII
Omgeving Delft
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
Wat een gaaf apparaat!!!!!


04 feb 2015 21:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
mbembe schreef:
Ronaldo schreef:
Ubergeil apparaat! Instant klassieker denk ik.

Maar ik zou zelf nog steeds liever een 991 kopen..

Rij maar eens met beiden :wink:


Je snapt neem ik aan dat mijn voorkeur niet te maken heeft met de rij ervaring.. ;)

En nee, ik heb persoonlijk nog niet met deze GT4 gereden..
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


04 feb 2015 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
't Gooiski
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
horn schreef:
Hoezo, rij je vaak in het bos? :wink:


Ach, 4 wielen.. kan je ze net zo goed allemaal aandrijven :)
Het is vloeken in de (puristen/race) kerk, maar ik zou hem ook nog eens liever MET PDK hebben..


04 feb 2015 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
mbembe schreef:
Nielskeekstra schreef:
Heerlijk die GT4!!
Leuk filmpje van EVO over de GT4: https://www.youtube.com/watch?v=lGVWojMMeg4

Na zo'n filmpje weet ik zeker dat er ooit 1 op mijn oprit zal staan! Met passie gebouwd en zo puur mogelijk gedaan :cheers: :cheers:

Helemaal hetzelfde gevoel hier! Dit is wel mooie stap vooruit. Zou helemaal mooi zijn als ik tzt buiten NL woon, zodat de aanschaf ook wat mee valt.


04 feb 2015 22:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
Nielskeekstra schreef:
Heerlijk die GT4!!
Leuk filmpje van EVO over de GT4: https://www.youtube.com/watch?v=lGVWojMMeg4


Wat mooi zo'n GT4. En wat een gaaf geluid aan het einde van het filmpje.
Goede uitleg ook van die man, zonder dat het gelijk een aaneenschakeling werd van allerlei marketing geklets.

Alleen wel jammer dat er op korte termijn een Cayman Mk2 aan komt. Heb je net een nieuwe GT4 komt er een modelwijziging :bang:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


04 feb 2015 22:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
Facelifts hebben vaak betrekking op bumpers etc. Die zijn al anders bij de GT4, evenals luchthappers aan de zijkant. De kofferbak heeft een spoilerlip en vaste spoiler: Lijkt mij onderscheidend genoeg.


04 feb 2015 22:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
Deze officiele promotievideo is on-Duits rebels en cool (en: met nog wat meer geluid op het eind): https://m.youtube.com/watch?v=2GmLnDmBW10 8)


05 feb 2015 0:07
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
Cool. Ze weten iedereen wel lekker te maken..
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


05 feb 2015 0:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
Wel erg veel geld voor een Sjonnie spoiler, erg mooie wielen, wat Tupperware en Alcantara. O ja, 400 cc extra inhoud. :wink: :wink:

Mooi apparaat maar niet helemaal mijn ding zo'n circuit machine.


05 feb 2015 8:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
Andere ophanging, remmen,...
Ten opzichte van een GT3 is het een koopje, maar circuitmachines moeten dan inderdaad je ding zijn!
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


05 feb 2015 9:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
Mooi design en lekker aangekleed met race goodies ( lees: gt3 onderdelen).

Wat ik me afvraag is hoe de motor in verhouding staat tot de 991 gt3 motor.
De gt4 heeft de 3.8s Carrera motor die wegens ruimte gebrek O.a. uitwendig is aangepast, maar zonder dry-sump.
Heeft de 991 gt3 ook de 3.8s Carrera motor als basis? Wat zijn daar de overeenkomsten?

De 991 gt3 cupracer gebruikt nog steeds de Mezger motoren uit de oude gt3's.
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


05 feb 2015 11:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
Ik dacht dat alleen de RSR nog een Mezger had?
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


05 feb 2015 11:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
Zo circuit vind ik hem niet.. Nog steeds teveel luxe...ben benieuwd of er een clubsport uitvoering van komt ;-)
_________________________________________
Drive it like you stole it


05 feb 2015 12:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
Wat zit er in, wat niet in een GT3 zit?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 05 feb 2015 13:12, in totaal 1 keer bewerkt.



05 feb 2015 12:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
@ Mark
Club Sport heet (zoals bij de GT3) het pakket met zaken als rolkooi, zespuntsgordels en grotere brandenblusser. Dus als er een nog straffere versie komt zal die waarschijnlijk RS gaan heten. Maar betwijfel of Porsche ons dat gaat gunnen, wie weet als de GT4 een echt succes wordt...
Vrees dat een hedendaagse 991 GT3 trouwens een even luxueus interieur heeft... (nog meer luxe zelfs want PDK...)
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


05 feb 2015 12:59
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
Zeker een koele bak, maar dit is toch gewoon helemaal naar een 911 gemodelleerd? De verschillen zijn voor een vluchtige kijker echt minimaal. Vind ik best gek eerlijk gezegd....


05 feb 2015 18:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
Cazzo Super Veloce schreef:
Wat zit er in, wat niet in een GT3 zit?


Er is een motor in gelepeld die ge-downgrade is :bang: . Dat zit erin, wat niet in een gt3 zit.
In tegenstelling tot de 997.1 gt3, daar zit een 3.6 motor in waar het uiterste wordt uitgehaald.
Zelfs de 997.1 gt3 rs heeft hetzelfde vermogen als de normale gt3 van dat jaar, de 997.2 gt3 had 200cc meer nodig om vermogenswinst te krijgen.
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


05 feb 2015 20:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
Ronaldo schreef:
mbembe schreef:
Ronaldo schreef:
Ubergeil apparaat! Instant klassieker denk ik.

Maar ik zou zelf nog steeds liever een 991 kopen..

Rij maar eens met beiden :wink:


Je snapt neem ik aan dat mijn voorkeur niet te maken heeft met de rij ervaring.. ;)

En nee, ik heb persoonlijk nog niet met deze GT4 gereden..

Dat dacht ik al wel, maar aannames zijn dodelijk toch :wink:
Over smaak valt natuurlijk te twisten, daarom zijn er ook Lambo's en Rari's. En mensen die uit nostalgie een 911 de voorkeur geven of vanuit welke emotie dan ook, zullen niet voor een Cayman gaan ipv de 911

Maar als het gaat om waar P voor staat, een echte (sport)rijdersauto voor dagelijks gebruik, dan is de Cayman de 911 allang voorbijgestreefd en nu met meer vermogen is het qua rijden, prijs tov kwaliteit, de ultieme Porsche
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


05 feb 2015 20:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
Is ook niet voor het eerst deze discussie.. ;)

Wat ik met name jammer vind is de vormgeving. Op zich wel tof maar ik vind 't geen uitgesproken porsche. Had ook een nissan of rari kunnen zijn, teveel eenheidsworst.
En ik bereik (zowel op straat als op het circuit) de grenzen van m'n 964 nog niet eens, dus wat moet ik dan met zo'n monster.. ;)
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


05 feb 2015 20:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
mbembe schreef:
Maar als het gaat om waar P voor staat, een echte (sport)rijdersauto voor dagelijks gebruik, dan is de Cayman de 911 allang voorbijgestreefd en nu met meer vermogen is het qua rijden, prijs tov kwaliteit, de ultieme Porsche


Niet mee eens; en velen niet met jou. Niet omdat de Cayman niet beter zou zijn, maar omdat de definitie van beter hier niet zo simpel is. Wat is beter? de snelste? die met de dikste motor? die het hardste gaat? 4 of 2 wiel aangedreven? het minste gewicht? het snelst naar 100-120-150-300? cabrio? wel/geen turbo?

En kom niet met de coupe, 2 wiel aangedreven, handbak blabla aan. Je kan moeilijk alle rally auto's negeren als pure sportauto's idem turbo motoren dus, etc.

Kortom: voor iedereen kan de beste (sport)auto een andere zijn....zinloze discussie.

In mijn geval vind ik dat (voor mij persoonlijk dus) de 997 turbo S de betere auto is dan de Cayman S die ik had. Ook in prijs-kwaliteit (kwaliteit zijnde wat krijg ik er voor gevoel voor terug). Nouja. één uitzondering - het geluid kan nog wat beter maar dat los ik komend jaar op als de garantie afloopt. :salut:

Desalniettemin zou ik er graag een gt4 of gt3 naast zetten. Moet zeggen dat ik er nog niet uit ben welke ik dan het liefste zou hebben. Als ik de turbo in moest ruilen werd het wel een gt3.
Then again, dan zou ik er ook nog wel 'n 964 of 994 naast willen zetten. en een singer. en een gt3 rs 4.0 en...en...en..
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


05 feb 2015 20:56
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
mbembe schreef:
Maar als het gaat om waar P voor staat, een echte (sport)rijdersauto voor dagelijks gebruik, dan is de Cayman de 911 allang voorbijgestreefd en nu met meer vermogen is het qua rijden, prijs tov kwaliteit, de ultieme Porsche


+1 (en nog velen met mij :mrgreen: ) :salut:

@caelin: een 987 MK1 Cayman S vergelijken met een 981 Cayman GT4 is al een beetje overjarige Goudreinet-verse Elstar, maar als je er dan ook nog een 997 Turbo S als de spreekwoordelijke kweepeer aan toevoegt dan wordt het mij, met de 981 Cayman GTS, iets te gortig :D ( pick your fruit....) . Cayman rules! :thumleft: (en verder is er niks mis met welke 911-versie dan ook hoor :res: )
_________________________________________
TwasunCayman,bleefunPorsche! Yes we Countryman now!


05 feb 2015 23:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
't Gooiski
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
Heb naar aanleiding van dit alles (ondanks dat ik beslist PDK zou willen) vandaag toch maar eens geinformeerd naar wat een verzekering zou kosten om zoiets moois daadwerkelijk enigzins zorgeloos met regelmaat over een circuit te sturen...

Dat valt tegen.. en dat valt feitelijk te verwachten als je kijkt naar de risico's tov de kosten.. erg simpel natuurlijk..

Toch deed het mij beseffen dat het voor mij, tenzij ik bereid ben simpelweg 140k total-loss te rijden voor mn plezier, het waarschijnlijk slimmer is voor minder "state of the art en mooi" te gaan en iets ouders van rond de 40k te kopen voor het circuit werk. Nog steeds een duur grapje als je hem jaarlijks total loss rijdt natuurlijk, maar daar kan je dan nog eens over nadenken nadat het je overkomt ;)

Ondanks dat ik dolgraag een GT4 zou hebben.. is het voor mijn budget angstaanjagend om deze auto te kopen met specifiek het circuit in gedachten, ik zou hem liever elke dag poetsen dan het risico van schade te lopen op het circuit.
Dan ben ik dus weer heel snel terug bij de 911 die wat hoger op zn wielen staat, een intrekbare spoiler heeft, alle luxe EN het vermogen etc etc.. voor het normale gebruik.

De verkopen van de GT4 zouden nog wel eens kunnen tegenvallen wanneer hij voor dagelijks gebruik na consideratie toch waarschijnlijk wat uit de toom valt en voor de gemiddelde eigenaar het ook niet te betalen (verzekeren) is om ook daadwerkelijk veel circuit dagen te maken. (ie: iemand met een budget koop waarschijnlijk toch vaker een 911 GT3 om er maar vanaf te zijn)

Het lijkt er sterk op dat Porsche de auto precies zo gepositioneerd heeft dat ze bij de cayman rijder het budget NOG wat verder oprekken, maar toch bij de 911 niet direct de meer all-round klant weghalen. Wat natuurlijk ook precies is waar ze al die jaren al bang voor zijn en zichzelf voor moeten behoeden...

Lang verhaal kort.. (oh.. te laat..) ik ben tot de conclusie gekomen dat de 911 voorlopig de deur niet uit hoeft, en ga op zoek naar een leuke cayman of oude gt3/2 voor het gooi en smijt werk.

Eh.. nou ja.. ik weet niet of bovenstaande enige samenhang heeft, maar ik ben er weer vanaf :)

(blijft een prachtige wagen!!!)


05 feb 2015 23:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
Voor alle reacties na mijn laatste post: zoveel mensen zoveel meningen :wink:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


05 feb 2015 23:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Bericht Re: Porsche Cayman GT4
En dat is nou precies wat ik bedoel :)

deze gt4 is écht 'n snoepje. volgens mij zou niemand klagen als die plots op de oprit stond 's ochtends en dan ook niet jammeren dat het geen gt3 is of wat dan ook...ik zou er gewoon inspringen en gaaaaaaan! :drive:
_________________________________________
Match je auto altijd aan de juiste muziek!


06 feb 2015 0:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 100 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.