Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 13:46



Antwoord op onderwerp  [ 368 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Volgende
Porsche ramt Toyota na 'straatrace' 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4S HP, ex Boxster S, ex Boxster
Zoetermeer
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Waar een onbezonnen actie allemaal niet teweeg kan brengen....

Een hoop mensen die hun zus, dochter, nicht, vriendin, partner, collega kwijt zijn

En een dader die zijn inkomen kwijt is als hij naar de gevangenis moet, misschien wel zijn huis moet verkopen en alles kwijt raakt waarvoor die zo hard geeft gewerkt. Nog los van het feit dat iedereen weet wat je gedaan hebt. Of je dan nog een prettig leven hebt....denk het niet.....

En de zoon van de dader, even zo schuldig hieraan...

Denk een seconde na....rij voorzichtig


02 apr 2016 10:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
De dader had kennelijk 2x de toegestane hoeveelheid alcohol in zijn bloed...
De dader reed kennelijk 3x de maximum toegestane snelheid...

Gevolg:
Meisje van 19 op een verschrikkelijke manier het leven ontnomen...
Het leven van haar ouders, familie en naasten voor de rest van hun leven getekend...

Dat dit met een Porsche is gebeurd is m.i. niet relevant,
dit gaat werkelijk alle perken te buiten.

De dader zal wel een taakstraf krijgen...
(Dit is niet de eerste keer en waarschijnlijk ook niet de laatste keer).
:bang: :bang: :bang:
_________________________________________
996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.


02 apr 2016 11:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Jip schreef:
En een dader die zijn inkomen kwijt is als hij naar de gevangenis moet, misschien wel zijn huis moet verkopen en alles kwijt raakt waarvoor die zo hard geeft gewerkt. Nog los van het feit dat iedereen weet wat je gedaan hebt. Of je dan nog een prettig leven hebt....denk het niet.....


Als dat de gevolgen zouden zijn voor deze mijnheer dan heb ik daar geen problemen mee. Dan denkt hij er wellicht nog elk moment, de rest van zijn leven over na wat hij veroorzaakt heeft.

Dit zal echter niet gebeuren. Waarschijnlijk 200 uur schoffelen in plaatselijk gemeente en verder gaan met zijn leven.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


02 apr 2016 12:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Deze man gaat echt wel een celstraf krijgen van een aantal jaren (los van het feit of "we" dat genoeg vinden). Hier is spraken van doodslag of dood door schuld. Hij wist welk risico hij nam door als een idioot minstens 150 te gaan racen op een smalle weg met veel uitritten. Daar zijn de rechters echt niet mild in.

Paar dagen geleden is er nog 4 jaar cel uitgesproken tegen de bootpiloot die met drank op ook veels te hard voer met alle gevolgen van dien.


02 apr 2016 12:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
wat triest dit... een onbezonnen actie met een gevolg dat nooit meer te herstellen is...
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


02 apr 2016 18:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
't Gooiski
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Ben benieuwd, ik denk dat die bootpiloot vooral zwaar gestraft is omdat hij is weggevaren, blijft volhouden dat hij het niet gemerkt had (ofzo) en het allemaal niet zo ernstig vond geloof ik.


02 apr 2016 22:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
giulia schreef:
Paar dagen geleden is er nog 4 jaar cel uitgesproken tegen de bootpiloot die met drank op ook veels te hard voer met alle gevolgen van dien.

Waar het feit dat hij doorgevaren is en zich volledig geen rekenschap heeft gegeven van de slachtoffers een zeer belangrijke rol in speelden. Ben ook bang dat het hier een beduidend mindere straf gaat zijn.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 apr 2016 8:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
In 2014 vloog een BMW uit de bocht en schepte 2 fietsers. Opa, oma samen met kleindochter kwamen om het leven. Hij reed 40 km te hard en kwam weg met 120 uur schoffelen.

De straf zal hier niet veel anders zijn vrees ik
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


03 apr 2016 9:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Doet me denken aan dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=-p4Ot6P4hgU. Uit een topic van dit forum.
Erwin vroeg of het topic gesloten mocht worden want meneer kreeg volgens hem iets teveel kritiek....
viewtopic.php?f=24&t=44132&p=1152137#p1152137

Drank maakt het nog vele malen erger...Denk dat deze drankrijder niet met taakstraf wegkomt...
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


03 apr 2016 10:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
@MarcoB: Die Pool heeft in hoger beroep 15 maanden gehad en vier jaar rijontzegging i.p.v. 120 uur schoffelen;
http://www.blikopnieuws.nl/2015/232771/ ... jk-ongeval

Citaat:
Het hof veroordeelt de verdachte - anders dan de rechtbank eerder deed - tot een gevangenisstraf voor de duur van 15 maanden en een rijontzegging voor de duur van 4 jaar


In dit geval is het een veel zwaarder feit en ik mag hopen, dat er ook een veel zwaardere straf wordt uitgedeeld.


03 apr 2016 10:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Oh, dat wist ik niet :cheers: Mag hopen dat hier ook een zware veroordeling uitkomt
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


03 apr 2016 10:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
horn schreef:
giulia schreef:
Paar dagen geleden is er nog 4 jaar cel uitgesproken tegen de bootpiloot die met drank op ook veels te hard voer met alle gevolgen van dien.

Waar het feit dat hij doorgevaren is en zich volledig geen rekenschap heeft gegeven van de slachtoffers een zeer belangrijke rol in speelden. Ben ook bang dat het hier een beduidend mindere straf gaat zijn.

Zaken vergelijken kan niet maar in dat dorp van ons hebben we toch ook zo iemand die met 120 uur schoffelen wegkomt: klik
Zoals gezegd iedere zaak is anders maar niet alleen Henk en Ingrid fronzen de wenkbrauwen bij zo'n straf voor een dergelijk vergrijp...


03 apr 2016 11:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 C2.
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Triest!
En dan bedoel ik voor de nabestaanden van dit meisje!

De veroorzaker intereseert mij geen ene hol.
De straf: Geen idee, daar gaan mensen zich straks zeker weer over opwinden want zal wel slechte jeugd, vrienden of weet ik veel welke verzachtende omstandiheden nog meer mogelijk zijn.
De slechtste die ik vaak lees is, hij/zij was niet toerekeningsvatbaar ....... Ja aan mijn hoela, iemand die een ander ombrengt is over het algemeen niet geheel stabiel. Of je nu iemand met een pistool of mes van het leven beroofd, of dat het een auto is met veel of weinig pk's die je als zielepoot met alocohol op wilt besturen..... Voor mij hetzelfde.
_________________________________________
Soms komen dromen uit. Moet je er wel wat voor doen.


03 apr 2016 12:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
pat69 schreef:
Zaken vergelijken kan niet maar in dat dorp van ons hebben we toch ook zo iemand die met 120 uur schoffelen wegkomt: klik

Moet je de eerste reactie eronder lezen. Meneer rijdt gewoon weer/nog steeds rond. Schijt aan alles die gozer. Hoop dat ze hem wegstoppen voor hij nog meer slachtoffers maakt.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 apr 2016 20:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Why am I not suprised....
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


03 apr 2016 20:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Voortschrijdend inzicht.....


03 apr 2016 21:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
http://www.telegraaf.nl/e/25528256
_________________________________________
Once a 911 always a 911...


04 apr 2016 9:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Het verhaal is nog lang niet afgelopen. Advocaat wil onderzoek of slachtoffer zelf niet schuldig was aan gevaarlijk rijgedrag. Wat een land joh, wat een land.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2829 ... cht__.html
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


02 jun 2017 14:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Tja. Hij neemt zijn werk serieus maar ik ben blij dat het geen vriend van me is.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


02 jun 2017 18:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Moeilijk vak, advocaat. Je moet maar zo iemand kunnen verdedigen.


02 jun 2017 22:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Tja, je kijkt niet of het wel of niet goed of fout is, je kijkt of het juridisch goed onderbouwd is. Heb diverse klanten die advocaat zijn, het is een heel ander uitgangspunt die gehanteerd wordt. 1 klant weigert om de verdediging van zeden zaken te behandelen. Dikke duim voor hem :thumleft:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


02 jun 2017 22:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Dit heeft wat mij betreft niets meer te maken met of iets juridisch onderbouwd is of niet. Dit is gewoon het spelletje keihard en respectloos spelen door alle middelen aan te grijpen om de uiteindelijke strafeis lager uit te laten vallen. Geeft wat mij betreft ook aan dat de dader(s) in kwestie weinig op hebben met de gevoelens van de nabestaanden. Je racet samen als een stel bezetenen, met drank op en met een fataal ongeluk tot gevolg, en wil eens gaan bekijken of het slachtoffer misschien niet aan het telefoneren was om zo strafvermindering te krijgen.

Retep schreef:
Moeilijk vak, advocaat. Je moet maar zo iemand kunnen verdedigen.

Hij heeft in ieder geval de keuze. Je zou als ouders van de omgekomen vrouw het maar allemaal moeten slikken.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


02 jun 2017 23:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Zal nu wel gans de meute over me heen krijgen.

Om te beginnen, straatracen en dronkenschap achter het stuur keur ik totaal niet goed.

Maar, stel nu dat in dit of eender welk ander geval ook de andere partij iets aan het doen was wat niet goed te praten is in het verkeer, zoals niet handsfree telefoneren, whatsapp, sms, Facebook en ga maar verder, moeten we dan niet spreken van gedeelde schuld?

Hoe moeilijk dat het soms is vind ik dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen voor zijn fouten, denk dat het duidelijk is dat de vader en zijn zoon hier zwaar in de fout zijn gegaan, maar stel dat nu ook de jonge dame inderdaad met haar GSM iets aan het doen was wat haar aandacht van het verkeer wegtrok, is ze dan niet deels mede verantwoordelijk?

Stel, dat ik mijn dochters daar aan het fietsen was, en door het kijken op de gsm zou ze de baan oprijden zonder aandachtig te zijn, en ze rijd ons aan en we zijn zwaar gewond, wat dan?

Als dit de situatie is kan ik de advocaat begrijpen, als zeer duidelijk is dat dit niet het geval is is het een ander verhaal.

Dit zou wel de strafmaat naar de beide bestuurders niet mogen verminderen, want wat ze gedaan hebben is totaal ontoelaatbaar, maar dan kunnen we wel praten over een gedeelde schuld.

Maar ja ik ben geen advocaat, maar oordeel niet graag zonder ALLES te weten.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


03 jun 2017 11:24
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
ppp 356 schreef:
Zal nu wel gans de meute over me heen krijgen.

Om te beginnen, straatracen en dronkenschap achter het stuur keur ik totaal niet goed.

Maar, stel nu dat in dit of eender welk ander geval ook de andere partij iets aan het doen was wat niet goed te praten is in het verkeer, zoals niet handsfree telefoneren, whatsapp, sms, Facebook en ga maar verder, moeten we dan niet spreken van gedeelde schuld?


Telegraaf schreef:
De twee mannen reden met hoge snelheid - mogelijk tussen de 138 en 183 kilometer per uur - vlak achter elkaar aan op een weg waar maximaal 50 kilometer is toegestaan.


Nee dus.
_________________________________________
Mvg,

René


03 jun 2017 12:35
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4s Bmw x3 Citroen c3cabrio
Autun Frankrijk
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
T'usa, wat is jou belangrijker? Een rechtstaat op rechtvarrdigheidsstaat. We gaan naar Amerikaanse toestanden toe: wie de diepste zakken heeft kan de duurste Advocaat kopen.


03 jun 2017 16:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 368 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.