Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 18:06



Antwoord op onderwerp  [ 368 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Volgende
Porsche ramt Toyota na 'straatrace' 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
@PPP: eens dat (de advocaat van) de daders alles mag (en zelfs moet) doen om het belang van z'n clienten te behartigen. Ik denk (en hoop) echter dat in dit geval een eventuele de fout van t slachtoffer niet of slechts zeer beperkt zal worden meegewogen in de strafmaat, gelet op het bewuste risico op een (dodelijk) ongeval dat de daders met hun handelen hebben genomen. Als op een 50 km weg hoef je nu eenmaal geen rekening te houden met mensen die 3x de toegestane snelheid rijden. Ook als ze geen fout zou hebben gemaakt (ALS daarvan al sprake is), is de kans groot dat t ongeluk was gebeurd.
Van mij mogen vader en zoon een paar jaar de bak in.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


03 jun 2017 16:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
MY00 schreef:
ppp 356 schreef:
Zal nu wel gans de meute over me heen krijgen.

Om te beginnen, straatracen en dronkenschap achter het stuur keur ik totaal niet goed.

Maar, stel nu dat in dit of eender welk ander geval ook de andere partij iets aan het doen was wat niet goed te praten is in het verkeer, zoals niet handsfree telefoneren, whatsapp, sms, Facebook en ga maar verder, moeten we dan niet spreken van gedeelde schuld?


Telegraaf schreef:
De twee mannen reden met hoge snelheid - mogelijk tussen de 138 en 183 kilometer per uur - vlak achter elkaar aan op een weg waar maximaal 50 kilometer is toegestaan.


Nee dus.


+1

ze reden dusdanig te snel 40/50 meter per sec. slachtoffer was gewoon kansloos
denk dat je er zelf heeeeel anders over zou denken als het je eigen dochter was,
ik zou waarschijnlijk een straf moeten gaan uitzitten voor dood door schuld of moord


03 jun 2017 16:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Ben het met ppp eens. Advocaat zegt beeijzen te hebben dat er beduidend minder hard gereden werd. Zo werkt onze rechtstaat gelukkig. Bewijzen en niet veroordelen op onderbuikgevoel.
We weten inmiddels allemaal hoe de pers dingen kan brengen. Ik lees 'de vader had alcohol gedronken'. Ik zie volgens mij nergens een promillage. Wat als het één glas wijn betreft? Dan heeft de krant gelijk maar is de vader - wat dat betreft! - niet in overtreding. Ik zie het liefst graag de feiten voordat ik mijn standpunt bepaal. Waarbij ik zeker wel vind dat als vader en zoon schildig zijn, ze zwaar gestraft moeten worden.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 jun 2017 19:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Ik lees anders nergens dat de advocaat over bewijzen zou beschikken dat de daders minder hard gereden zouden hebben hoor. Onderzoek van de Politie had al uitgewezen dat de daders tussen de 138 en 183km p/u gereden zouden hebben daar waar 50 toegestaan is. En wat de drank betreft, het gaat niet om een glaasje wijn maar over tonic met driedubbele shot gin. Advocaat ontkent ook niet dat client geen alcohol gedronken zou hebben maar dat hij het niet besteld zou hebben en het in ieder geval nooit gedronken zou hebben, althans bewust. Ik lees ook dat het slachtoffer volgens camerabeelden rustig de weg op reed met allebei haar handen aan het stuur. Dus het verhaaltje van mogelijk appen of niet handsfree bellen achter het stuur kan ook de vuilnisbak in.

In september weten we meer. Feit is wel dat de twee zich niet populair hebben gemaakt in de omgeving dus dat zal misschien wel strafvermindering opleveren.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


03 jun 2017 23:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Oke jij beschrijft al meer dan ik las. Hopen dat de bewijzen zullen staven wat er daadwerkelijk gebeurd is
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 jun 2017 10:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
De advocaat mag toch wel alles uit de kast halen zeker? Het is uiteindelijk de rechter die alle feiten zal wegen. In deze heb ik toch het volste vertrouwen in de Nederlandse rechterlijke macht dat ze dat dus ook zullen doen.


05 jun 2017 1:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Zolang verdachten bv nog steeds door procedurefouten op vrije voet gesteld worden, ik niet. Geloofwaardigheid van ons rechtssysteem is bij mij allang verdwenen
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


05 jun 2017 7:44
Profiel
PorscheForum Rakker
996 4s Bmw x3 Citroen c3cabrio
Autun Frankrijk
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Helemaal mee eens


05 jun 2017 9:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
net als bij mij franz :pale:


05 jun 2017 9:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
ppp 356 schreef:

Dit zou wel de strafmaat naar de beide bestuurders niet mogen verminderen, want wat ze gedaan hebben is totaal ontoelaatbaar.



Hoop dat jullie dit ook gelezen hebben :D
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


05 jun 2017 19:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E30 M3
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Verdachte fatale straatrace: 'Ik ging niet hard, mijn Porsche maakt herrie' - http://nos.nl/l/2201102

Wat een lafaard...


03 nov 2017 21:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
https://www.autoblog.nl/nieuws/om-eist- ... aak-103796


03 nov 2017 21:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
NL rechtstaat is een lachertje aan het worden, verdachten worden ontzien, slachtoffers; zoek het uit... :evil:


03 nov 2017 21:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Tja, toch wel bijzonder dat zowel de kennissen, de barman en de politie liegt. En dan ben je nog een dropl*l dat je je alleen maar druk kan maken over je baan als vliegenier.

Ik mag toch hopen dat ze met de genoemde redenen van deze 2 helemaal niets doen en dat de betreffende heren zwaar gestraft worden.

Maar eerlijk gezegd heb ook ik niet veel vertrouwen in het rechtsysteem.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


03 nov 2017 21:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
porschenot schreef:
https://www.autoblog.nl/nieuws/om-eist-straffen-tegen-vader-en-zoon-in-porsche-straatrace-zaak-103796

Foto bij dit artikel is niet de P van t ongeluk. Die zat goe in elkaar, zie 1e pagina van dit topic.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


04 nov 2017 9:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
https://www.geenstijl.nl/5139238/ga-dood/
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


04 nov 2017 9:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Afbeelding


04 nov 2017 10:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Citaat:
Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) heeft berekend dat Walter 167 kilometer per uur reed op het moment van de crash.


Ik weet van een ongeluk hier in de buurt dat het NFI altijd de laagste snelheid aanhouden van welke ze berekenen. Dus de kans dat ze nog sneller hebben gereden is er zeer zeker.

Citaat:
Ik zal daar harder hebben gereden dan 50 kilometer per uur, ergens tussen de 70 en 85 kilometer, maar zeker geen 200. Dat durf ik niet eens op de Autobahnen in Duitsland. Ik heb zeker niet harder gereden, dat zweer ik op de dood van mijn moeder en mijn zoon.


Wij weten allemaal dat 200 op de Autobhn niet echt heel spannend is. Dus durf ik wel te zeggen dat hij liegt.
_________________________________________
Mvg,

René


04 nov 2017 12:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Schandalig. Zou me de ogen uit mijn kop schamen als me zoiets moest overkomen. En dan zo kronkelen. Laagste van het laagste.,
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 nov 2017 13:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
In principe begrijpelijk dat de advocaat alles probeert om de straf te verlagen, maar om nou met alle aantoonbare feiten (snelheid, alcohol, schade, eerdere veroordelingen) de verdediging zo in te steken kan ik (als jurist) niet begrijpen. Dan ga je toch niet de feiten betwisten? En dan maan je je cliënt toch tot enige nederigheid? Als maar de helft van de beweringen op GeenStijl waar is, mogen vader en zoon conform eis (of zwaarder) worden bestraft.
Ik vermoed dat de zoon er zonder cel vanaf komt (voorwaardelijk), pa 3 jaar. Allebei ontzegging voor 3-5 jaar. Wat t ook wordt, het zal nooit voldoening geven.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


04 nov 2017 14:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Doe jij dit soort zaken?
_________________________________________
Kijken, rijden en genieten!
http://www.lievekampadvocaten.nl


04 nov 2017 18:50
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Targa Floriaan schreef:
Wat t ook wordt, het zal nooit voldoening geven.


Dit is natuurlijk nooit het geval. De ouders krijgen Fleur natuurlijk nooit meer terug.
Ik denk dat oprechte verontschuldigingen en nederigheid tonen veel meer voldoeining zou geven aan de ouders dan welke straf.
_________________________________________
Mvg,

René


04 nov 2017 20:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E30 M3
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
porsje911 schreef:
Doe jij dit soort zaken?


Prachtig dit soort éénregelige opmerkingen. zonder verdere uitleg kan dit zowel dreigend als geïnteresseerd overkomen.
2 zaken staan voorop:
1. Iedereen heeft recht op juridische bijstand, waarbij we met z'n allen gelukkig mogen zijn dat we in NL wonen.
2. Als je geen beroepscimineel bent is gevangenisstraf een een heel grote inbreuk op je vrijheid, die je geen streetcredits verschaft.

Begrijp me niet verkeerd: zeer verdiend in dit geval, maar 1 jaar, 3 jaar of 5 jaar opsluiting is zeer ingrijpend voor een burger waarvoor een gevangenis normaal gesproken alleen een woord uit Monopoly is. dat is waar een rechter wel degelijk rekening mee houdt.


04 nov 2017 21:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Doe jij dit soort zaken? ;-)
_________________________________________
Kijken, rijden en genieten!
http://www.lievekampadvocaten.nl


04 nov 2017 21:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E30 M3
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
doe jij dit soort zaken mr lievekamp?


04 nov 2017 21:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 368 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.