Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:34



Antwoord op onderwerp  [ 368 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Volgende
Porsche ramt Toyota na 'straatrace' 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Prima straf voor de vader lijkt mij. Vier jaar is echt wel lang... veel langer hoeft van mij niet, ook al ben ik sm liefhebber. :mrgreen:

72155
_________________________________________
rouge et noir


18 nov 2017 0:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Als je 4 jaar prima vindt dan had ie dus 6 jaar moeten krijgen. Nu is de kans groot dat ie na 2,5 jaar weer vrijkomt.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


18 nov 2017 1:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Die straf komt echt wel aan. Gelukkig hebben we in Nederland een rechtsysteem dat gericht is op terugkeer in de maatschappij. Langer vastzitten helpt daarbij niet...
_________________________________________
rouge et noir


18 nov 2017 1:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
En soms is ons systeem wat te veel gericht op het terugkeren in de maatschappij en wat te weinig op het voldoende straffen en/of onttrekken aan die zelfde maatschappij.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


18 nov 2017 1:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Het is ook de toon die de muziek maakt. Beiden hebben A: geen enkel berouw getoond en B: ontkennen zelfs hieraan schuldig te zijn want Fleur had hun voorrang moeten geven... Hoe verzin je het.. En C: onder invloed van drank.. Als dat een geliefde van mij geweest was dan zat zijn straf er naar 2,5 jaar nog lang niet op..
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


18 nov 2017 6:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Tja ... in de prehistorie nam je je knots en probeerde je hem waarschijnlijk tot moes te meppen. Blijft dan de vraag of je dat zou lukken of niet. Hoogstwaarschijnlijk kreeg je dan ook nog flink op je bakkes.

Oog om oog tand om tand helpt ook niet altijd. Er op een andere manier mee omgaan dat heet beschaving. En denk je dat hoe langer, hoe beter is? Stel nu dat hij zijn les geleerd heeft na 1jaar dan is het doel toch al bereikt? Gevangenis is heus niet fijn.

Wacht even; prehistorie ... voorrang van rechts ... rijden ... mmm ... Laat ook maar


18 nov 2017 7:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Is er bij de straf van zoonlief rekening gehouden met z’n werk? Hij was toch zo zielig dat hij z’n baan zou kwijtraken? Zou een taakstraf dat voorkomen?
Los daarvan, hoop dat hoger beroep minstens dezelfde straffen oplevert. Zoonlief mag wel wat meer worden aangerekend.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


18 nov 2017 9:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
En de 5e (vijfde!) keer dat meneer gepakt is met teveel drank in zn donder. Ik ben dus geen jurist, maar is die rijontzegging van 5 jaar het maximale wat geeist kon worden? Ik begrijp dat de maximale gevangenisstraf 9 jaar is in dit soort gevallen
Klopt het dat zoonlief niet meer mag vliegen omdat hij strafrechtelijk veroordeeld is?


18 nov 2017 9:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Hij is vooralsnog op non actief gesteld door Transavia.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


18 nov 2017 10:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
horn schreef:
Begreep uit het verhaal van de persrechter ook dat het feit dat senior ondanks al het bewijs maar bleef ontkennen dat hij te hard had gereden hem door de rechtbank zeer zwaar werd aangerekend.


was waarschijnlijk te dronken om te weten wat ie gedaan had,en is volgens mij nog steeds niet nuchter


18 nov 2017 11:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
brian951 schreef:
Het is ook de toon die de muziek maakt. Beiden hebben A: geen enkel berouw getoond en B: ontkennen zelfs hieraan schuldig te zijn want Fleur had hun voorrang moeten geven... Hoe verzin je het.. En C: onder invloed van drank.. Als dat een geliefde van mij geweest was dan zat zijn straf er naar 2,5 jaar nog lang niet op..


+1


18 nov 2017 11:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
heb 1 vraag wat nu als het je eigen dochter was,zou 4 jaar dan genoeg zijn ?????

dit is namelijk niet zomaar een noodlottig ongeval,maar een bewuste actie van dronken persoon
die hier al diverse keren voor is aangehouden,en toch weer dronken achter het stuur is gaan zitten :bang:

ik zou in ieder geval een tijdje op kosten van de veel te tolerante maatschappij gratis zitten in een luxe hotel
maar misschien kom ik er wel mee weg en krijg ik enkel een taakstrafje


18 nov 2017 11:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Dat is voor iedereen anders. Er zijn zelfs nabestaanden die hopen dat mild er gestraft wordt.

Op zich schiet je er niks mee op als de dader lang vast zit en ook niet als hij zijn baan verliest.

De kans op herhaling wordt alleen maar groter en het kost de maatschappij veel meer.

In deze zaak lijkt vader wel een alcoholprobleem te hebben. Daar moet echt iets aan gebeuren. Vergis je niet, ook met een rijontzegging stap je zo in een auto.
_________________________________________
Kijken, rijden en genieten!
http://www.lievekampadvocaten.nl


18 nov 2017 11:34
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
McGregor is failliet toch? Daar zullen ze vader niet missen. Ben benieuwd wat Transavia met de uitspraak tegen zoon gaat doen. Is dit iets om hem om wettelijke redenen te kunnen ontslaan? Kan wel begrijpen dat hij na dze actie elders voorlopig niet aan het werk kan komen.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


18 nov 2017 11:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
horn schreef:
Begreep uit het verhaal van de persrechter ook dat het feit dat senior ondanks al het bewijs maar bleef ontkennen dat hij te hard had gereden hem door de rechtbank zeer zwaar werd aangerekend.


Mooi dat ze zon waardeloze advocaat hebben, een slimme advocaat had ze door het stof laten gaan, had ongetwijfeld een lagere straf opgeleverd.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 nov 2017 12:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
denk als nabestaande dat geen enkele straf voldoet, en dat het wel eens door de gedachte zal schieten dat beide heren de stoel verdienen! Geen enkele straf zal er voor zorgen dat Fleur terug zal komen. Uiteindelijk krijgen de nabestaande levenslang.

Daarnaast is internet dan wel weer geweldig, de namen van beide heren duiken overal op. Zie dat maar eens weg te krijgen. Tegenwoordig bij elke sollicitatie wordt google gebruikt. en heb je direct een stempel.


18 nov 2017 12:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
+1...

De "heren" zijn redelijk bekend bij mij in de buurt en na de celstraf zijn er nog wel wat appeltjes te schillen.

Verder is geen straf te hoog volgens de internetridders. Het frappante is het volgende:

Een klant van mij is rechter bij een rechtbank waar eens per jaar open dagen worden gehouden met gefingeerde rechtszaken waarbij het publiek de straf mag uitspreken. In 9 van de 10 gevallen valt de straf uitgesproken door het volk lager uit dan bij de echte rechter. Ik stond daar echt versteld van toen hij dit vertelde.


18 nov 2017 13:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Omdat ze unaniem tot een oordeel moeten komen wss, en dat is lastig.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


18 nov 2017 14:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Nee, omdat ze dan inhoudelijk meer weten over de zaak.

Als leken alleen info over een zaak hebben via de media straffen ze harder dan proffesionele rechters. Als ze dezelfde dossier kennis hebben, straffen leken lager.
_________________________________________
Kijken, rijden en genieten!
http://www.lievekampadvocaten.nl


18 nov 2017 15:01
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Klinkt logisch, maar ...

Anno 2008

http://www.mr-online.nl/burgers-straffe ... -rechters/

https://www.volkskrant.nl/binnenland/le ... r~a905873/


Anno 2011

https://www.nrc.nl/nieuws/2011/11/05/bu ... s-a1481211
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


18 nov 2017 15:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Medogenloos gezien hun handelen/uitspraken.

Ik vraag me af of zulke figuren nog gepruimd worden in hun omgeving, zij zouden zich dood moeten schamen ook omdat ze niet bij de uitspraak aanwezig waren.... :?:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


18 nov 2017 16:28
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Als ze in mijn kennissenkring zouden zitten zou die nu met 2 verminderd zijn. Zou ik niet trekken. Hoeveel 'recht' ze ook hebben op een dergelijke verdediging.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 nov 2017 16:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Is inderdaad ook zo krom als maar kan. 'Ik heb iemand vermoord' en het dan meteen over recht hebben. En je slachtoffer /nabestaanden dan.... ?


18 nov 2017 16:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Ik blijf er bij: dit is gewoon moord of minstens een poging tot moord. Het feit dat de vader al meermaals werd veroordeeld voor dronken rijden heeft duidelijk niets uitgehaald.
Levenslang rijverbod (met controle) was op zijn plaats geweest.
Ik ken redelijk wat mensen met zo'n rijbewijsloos autootje dat maximum 45 km/u kan die iets dergelijks hebben veroorzaakt. (en daar zijn ex-Porsche-rijders bij)


18 nov 2017 19:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
MarkS schreef:
Hij is vooralsnog op non actief gesteld door Transavia.


Maar waarschijnlijk met behoud van salaris.ontslag is nog niet zo makkelijk, einde contract kan nartuurlijk wel gekozen worden voor beëindiging
_________________________________________
remmen is angst


18 nov 2017 19:18
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 368 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 15  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: meganiek


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.