Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:17



Antwoord op onderwerp  [ 368 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Porsche ramt Toyota na 'straatrace' 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Moderator, slotje er op? Wil dit topic niet meer voorbij zien komen.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


06 feb 2020 6:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Je hoeft het niet te lezen?

Wat mij betreft mag dit draadje gewoon in stand blijven.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


06 feb 2020 8:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Ik had altijd de indruk dat een Porsche minder een "patserbak" was dan vergelijkbare auto's van andere merken. Meer een echte liefhebber auto. Maar altijd en overal zal je individuen tegenkomen die willen uitpakken zonder ook maar het minste rekening te houden met hun omgeving omdat ze zich meer wanen dan het plebs dat hen omringt.
Helaas lees je regelmatig dat zulke ongelukken gebeuren en als de daders zich dan nog in alle mogelijke bochten wringen om de schuld op anderen af te schuiven is dat heel erg bitter.
Ik heb een hele goede vriendin verloren in zo een situatie en de dader loopt nu ook weer vrij rond …
:bang:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


06 feb 2020 10:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Vooralsnog en voorlopig ga ik er toch nog even vanuit dat belachelijk rijgedrag en disrespect voor de medemens alles met een persoon zelf te maken hebben, en niets met het merk auto!

Over Patsergedrag, als de krachten niet worden gerespecteerd, maar onderschat, dan is men veelal snel (of vroeg of laat) klaar met het genieten van onze favoriete merk.
_________________________________________
'Life is what you make it!'


06 feb 2020 10:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Ik begrijp het niet waarom hij niet zijn straf aanvaart.
Indien ik een overtreding heb gemaakt kan ik het er niet mee eens zijn, maar ik heb dit gedaan en zal er voor moeten boeten.
En natuurlijk zijn er soms boetes welke niet terecht zijn. Deze kun je dan aanvechten en als ze echt onterecht zijn zal dit wel recht getrokken worden.
Ik vind persoonlijk dat deze man al veel te weinig straf heeft gekregen, zeker met alle leugens welke hij verteld heeft en het repeterend gedrag, dus waarom dan er nog proberen eronder uit te komen.

Mijn zoon van 13 vroeg van de week nog. Papa als ik nu met mijn BMX 's avonds door de wijk fiets zonder licht en de politie wilt mij aanhouden. Moet ik dan stopppen of wegrijden. Ik ken de wijk goed en ben snel genoeg om de politie te snel af te zijn.
Ik vroeg toen aan hem "Je weet dat je in overtreding bent waarom zou je dan wegrijden?" toen zei hij "idd hier heb je gelijk. Ik zal gewoon stoppen en de bekeuring in ontvangst nemen. Maar deze betaal jij dan toch :mrgreen: "

Ik denk dat deze man nooit zo'n gesprek heeft gehad met zijn vader.
_________________________________________
Mvg,

René


06 feb 2020 11:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Mart WTL schreef:
Vooralsnog en voorlopig ga ik er toch nog even vanuit dat belachelijk rijgedrag en disrespect voor de medemens alles met een persoon zelf te maken hebben, en niets met het merk auto!
/


Dat is toch wat ik bedoel? Patsers en disrespect vind je overal, zelfs op een fiets of openbaar vervoer.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


06 feb 2020 12:47
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Maarten schreef:
WALTER VAN WIJNGAARDEN


#WALTER #VAN #WIJNGAARDEN

.... die moet zich toch nergens meer kunnen vertonen :?:


06 feb 2020 13:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Zulke mensen hebben een olifantenvel en zijn daar ongevoelig voor. Hun ego is zo groot dat ze de buitenwereld amper nog horen. :roll:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


06 feb 2020 13:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Klopt...

Laat ik het zo zeggen, als hij zich hier in de buurt vertoont is dat een enkele reis heb ik in de wandelgangen vernomen.


06 feb 2020 15:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
LOOSDRECHT - De moeder van Fleur Balkestein uit Loosdrecht, die in maart 2016 werd doodgereden door een hardrijdende dorpsgenoot, is ervan geschrokken dat de dader mogelijk binnenkort met verlof mag in zijn eigen woonplaats. ,,In je hoofd is hij drie jaar weg. Maar dat hij dan na anderhalf jaar met verlof mag, dat besef je niet. Ik wil hem echt niet tegenkomen in het dorp,” zegt Mariëlle ten Rouwelaar.

De plek waar in Loosdrecht waar Fleur (inzet) door Walter van der W. werd doodgereden. Hij kreeg drie jaar cel, maar mag mogelijk na anderhalf jaar alweer op verlof in de buurt waar de nabestaanden wonen.
De plek waar in Loosdrecht waar Fleur (inzet) door Walter van der W. werd doodgereden. Hij kreeg drie jaar cel, maar mag mogelijk na anderhalf jaar alweer op verlof in de buurt waar de nabestaanden wonen.Ⓒ MEDIAHUIS



Triest hoor.


13 jun 2021 18:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Wat precies? Zo werkt het NL’se rechtssysteem nou eenmaal.

En over Volkert van der Graaf werd ook altijd geroepen dat etc en das ook nooit gebeurd
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


13 jun 2021 20:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Maarten schreef:
Wat precies? Zo werkt het NL’se rechtssysteem nou eenmaal.

En dat is triest.

Maarten schreef:
En over Volkert van der Graaf werd ook altijd geroepen dat etc en das ook nooit gebeurd

Volkert heeft iets langer vast gezeten.
_________________________________________
Mvg,

René


14 jun 2021 9:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Nou die mocht ook al best snel weer op wenverlof. En had natuurlijk gewoon levenslang moeten krijgen
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


14 jun 2021 11:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
moord met voorbedachte rade, op publiek figuur , door de linkse kerk gearrangeerd.

3x levenslang
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


14 jun 2021 13:36
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
André schreef:
kerk



... doodstraf :popcorn:


14 jun 2021 15:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Randmalloten hebben het inderdaad goed voor elkaar in Nederland.
Hoe dat in België is weet ik niet.
Dat kan verschrikkelijk zuur zijn voor slachtoffers :evil:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


14 jun 2021 23:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Nederland staat aan de bovenkant van strengststraffende landen in Europa in tegenstelling tot wat de meesten denken. Levenslang is in principe (als enige land in Europa) nog echt levenslang. In België krijg je in de regel tot 3 jaar cel een enkelband en huisarrest met meldplicht. Straffen boven 3 jaar kunnen in principe na 1/3 van de straftijd en verzoek tot vrijlating al klaar zijn.

De gedachte dat er in Nederland soft wordt gestraft is echt ten onrechte.


15 jun 2021 14:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Ik heb idd al vaker gelezen dat rechters over het algemeen strenger straffen dan de gemiddelde Nederlander zou doen.
Neemt niet weg dat sommige straffen te laag zijn. Het probleem zit hem erin dat de rechter naar de feiten moet kijken.

Enkele jaren geleden werd er hier in de buurt een Opa, Oma en kleinkind dood gereden door een auto.
Uit onderzoek bleek dat de auto tussen de 20 en 50 kilometer per uur, op een 50 kilometer stuk, te hard had gereden.
Blijkbaar dient de rechter dan uit te gaan van de 20 kilometer per uur te snel en niet van de 50.

Wat ik niet begrijp is dat er idd niet meer wraak is van personen. Kan mij heel goed indenken dat je iemand iets aan wilt doen op het moment dat je iets overkomt waar iemand bewust schuld aan heeft.
Maar dit gebeurt niet vaak. Nu zal dit ook wel een stuk met begeleiding te maken hebben. Maar zolang mijn vader nog leeft, hij is 80 maar nog springlevend, komt de persoon welke een van zijn kinderen of kleinkinderen aandoet er niet mee weg met een straf.
_________________________________________
Mvg,

René


15 jun 2021 15:50
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Er is ook nog een heel aspect aan die straffen verbonden waar wij geen flauw benul van hebben.
Niemand van ons (of misschien een enkele uitzondering) heeft al in de gevangenis gezeten.
Dus qua ervaring kunnen wij alleszins niet meespreken om te beoordelen hoe streng een straf effectief is.


15 jun 2021 16:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Potentiële strafmaat is ook iets anders dan de werkelijke stafmaat die in de praktijk wordt opgelegd. Dat we in Nederland streng kunnen straffen wil niet zeggen dat dat ook altijd gebeurt. Verder denk ik dat je veel beter in Nederland kunt “zitten” dan in de meeste andere (ook Europese) landen.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


15 jun 2021 17:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
dobbelsteen schreef:
Er is ook nog een heel aspect aan die straffen verbonden waar wij geen flauw benul van hebben. Niemand van ons (of misschien een enkele uitzondering) heeft al in de gevangenis gezeten. Dus qua ervaring kunnen wij alleszins niet meespreken om te beoordelen hoe streng een straf effectief is.
Ik weet uit zeer goede bron van iemand aan de "vrije" kant van de gevangenis, dat het, althans in België, geen lachertje is om te "zitten". Cel bestemd voor twee bezet met vier, dus twee op de grond slapen, 80% van de gevangenen spreekt amper Nederlands. Een uurtje per dag wandeling... :shock:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


16 jun 2021 18:46
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Ja met onze Belgische gevangenissen is er wel iets goed mis, serieus overbevolkt.
Zowat de helft is allochtoon (dus degene die nog geen belgische nationaliteit verkregen hebben), dus dat helpt niet echt de overbevolking tegen te gaan aangezien we ze allemaal hier houden.


16 jun 2021 22:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Gisterenavond reed ik op deze weg met mijn wittte auto…….. :mrgreen: ……mijn hybride welteverstaan. De race was kennelijk al afgelopen.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/1979551/T ... wijs-kwijt
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


20 jun 2021 15:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Dat bij dat soort achterlijke acties onder de noemer bruiloft nog geen ongelukken zijn gebeurd, mag ook een wonder heten..


20 jun 2021 22:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Porsche ramt Toyota na 'straatrace'
Ach ja. De politie kijkt het liefst de andere kant op als het om deze groep gaat :wink:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


20 jun 2021 23:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 368 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DvG, Role


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.